לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

arab 48


כל עוד אני לא שולל את הקיום שלך, אל תשלול את קיומי.

Avatarכינוי: 

בן: 76

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    




הוסף מסר

6/2009

על התלמידה עם כיסוי הראש ועל המאבק האזרחי


לפני כמה ימים ובטקס הסיום לכיתה י"ב בבית ספר "טיריסאנטה" אשר בנצרת, שהינו בית ספר נוצרי, אם כי לומדים בו גם מוסלמים, נאסר על אחת התלמידות המוסלמיות מלהשתתף בטקס הסיום בגלל שהיא לובשת על הראש שלה כיסוי ראש. ובמקום זאת הנהלת בית הספר הושיבה אותה עם האורחים במקום להושיב אותה עם הבוגרים כפי שמראה התמונה הזאת:

 

 

(התמונה פורסמה באתר אל - ערב)

 

כל הסיפור הזה התפוצץ בעקבות פנייה של אחת הנוכחות בטקס לתקשורת לאחר שהיא לא סבלה את מה שראתה שם ואת ההשפלה שעברה אותה תלמידה, ובמיוחד את זה שלא העניקו לה את התעודה שלה על הבמה כמו שאר הבוגרים אלא היא קיבלה את תעודתה בין הקהל. יצוין אף כי בטרם נערך הטקס היה סיכום בין הנהלת בית הספר לבין הורי התלמידה שלפיו סוכם כי התלמידה לא תשתתף בטקס כמו שאר התלמידים וכל זאת על מנת למנוע מצב של אי נוחות ואי נעימות לבית הספר, משום שהנהלת בית הספר, שהינו נוצרי כאמור, לא רצתה שהנוכחים יראו כי ישנה בחורה עם כיסוי ראש בין הבוגרים.

אני אישית, בוגר של בית ספר נוצרי שנחשב לאחד הטובים ביותר בארץ, כך שאין לי כל בעייה אישית עם בתי הספר הנוצריים, נהפוך הוא, הרי אני מעריך את פועלם ואת עשייתם הרבה למען התלמידים ואת רמת החינוך שהם מעניקים לתלמידים שלהם. הבעיה במקרה זה מנקודת מבטי היא בעיה אנושית ובעיה פוליטית כפי שאבהיר בהמשך.

ראשית, וכאיש שמאמין בזכותו המוחלטת של כל אדם לבחור את מה שמתאים לו כל עוד זה לא פוגע באחרים, לא רואה שום סיבה שבגללה יש להעניש את אותה תלמידה על זה שהיא בחרה ללבוש על ראשה כיסוי ראש, או למצער להפלותה לרעה בגלל השתייכותה הדתית. אני ער לנקודה שעניין כיסוי הראש הוא עניין בעייתי מנקודת מבט פמיניסטית או מנקודת מבט של הרבה פעילים למען זכויות האדם, אבל אני לא חושב שהבעייתיות בנושא קשורה למקרה הספיציפי הזה. ואני אסביר, הרי אותה בחורה מימשה את זכותה לבחור את מה שמתאים לה והיא בחרה ללבוש על ראשה כיסוי ראש ובחרה בניהול אורח חיים דתי. כל עוד זה לא פוגע באף אחד, וזה לא אומר לפגוע באף אחד, הרי אין כל טעם בלהתייחס אליה בצורה מפלה. אתם תגידו עכשיו שזה בית ספר נוצרי, וכי הוא לא מחוייב לכללים הדתיים של דת האסלאם כולל לכיסוי הראש, אבל בזה אתם מחטיאים נקודה חשובה, הרי אותו בית ספר קיבל את התלמידה לשורותיו והוא ידע שהיא לובשת כיסוי ראש ושהיא מוסלמית, לא שבית הספר סגר את שעריו בפני המוסלמים אלא הוא רק מנע ממנה מלשבת בין הבוגרים על מנת שלא לפגוע בתדמית בית הספר כבית ספר נוצרי ונתן לה לשבת בין הקהל כאשר כל הקהל ראה אותה והבין שהיא אחת הבוגרות בגלל הגלימה, אז מה הטעם באפלייתה?? לא ברור לי.

כמו כן לא ברור לי מדוע בית הספר לא מחנך את התלמידים שלו לסובלנות ולקבלת האחר אלא הוא אומר בצורה מפורשת שהוא לא רוצה לפגוע בתדמית בית הספר כבית ספר נוצרי, היינו שהוא מנציח את ההבדלים העדתיים בין התלמידים במקום לחתור לחינוך המושתת על ערכי כבוד וקבלת האחר.

שנית, מלבד העניין האנושי והחוקתי במקרה עצמו, הרי יש את העניין הפוליטי - אזרחי. אני עברתי בכל אתר חדשות ערבי אפשרי על מנת לראות תגובה של מפלגה או גוף פוליטי או עמותה ערבית למען זכויות האדם (ויש הרבה) על מה שקרה עם התלמידה ולא ראיתי אף תגובה או התייחסות למקרה הזה, וכולם נמנעו מלגנות את המקרה או להתנגד למה שקרה לאותה תלמידה. לא צריך להכביר במילים ולהסביר הרבה ולהגיד שאם מקרה זה היה קורה לתלמידה ערבייה במכללה יהודית או באחת האוניברסיטאות כל אותם גופים היו מזדקרים על הרגליים האחוריות שלהם ומתחילים לצעוק כנגד האפלייה וכנגד הגזענות של "היהודים והממסד היהודי" כנגד הערבים וכנגד המוסלמים. אז אם כך, מדוע כולם נמנעו מלגנות מקרה זה??? אין לי מושג.

אני אישית חושב שהתנהלות זאת הינה אחת הסיבות של כישלון המאבק הערבי למען שוויון זכויות מלא בישראל. כל הפעילים בתחום רוצים שוויון זכויות פוליטי ולאומי, אבל אף אחד לא פועל למען שוויון זכויות אזרחי או למען שמירה על אינרטסים כלל ציבוריים שלא בהכרח קשורים לערבים בצורה ישירה. כך למשל, אני לא רואה חברי כנסת ערביים שמביעים דעה בכל הקשור למצעד הגאווה (למרות שזה נושא שקשור בחבל הטבור לנושא זכויות האזרח וחופש הביטוי שהם מאוד חשובים לנו), או בנושא של הפרדה בין דת ומדינה, אני גם לא ראיתי חבר כנסת או ארגון ערבי שתמך באותה אישה חולת סרטן שנאסר עליה להיכנס למסעדה בגלל שהיא חולת סרטן. ועוד, הרי אין אצלנו פעילות למען השמירה על חופי ישראל, או למען שמירה על איכות הסביבה, ועוד ועוד עשרות דוגמאות אפשריות מתחום העשיה הציבורית שלא בהכרח קשורים למאבק הלאומי  - פוליטי שלנו.

אין זה סוד, שכל עוד אנחנו לא מבינים שהמאבק שלנו הוא לא רק מאבק לאומי, אלא גם מאבק אזרחי, אנחנו לא נצליח במאבק שלנו למען שוויון זכויות מלא. אני לא חושב שכערבי שחותר לשוויון מלא מותר לי לקבל אפלייה של שכבות אחרות של האוכלוסייה שהם לא ערבים, אך בו זמנית להתנגד אך ורק לאפלייה שכנגד ערבים. כך גם אסור לי לקבל ולהסכים לאפלייה של ערבי נוצרי כנגד ערבי מוסלמי ולעבור על זה בשתיקה שעה שאני לא מקבל אותה מיהודי כלפי ערבי מוסלמי.

אז אם דעתי הייתה נשמעת הייתי מציע לכול הערבים שעוסקים בתחום לרוץ מהר ולעשות בדק בית, כי לא מקובל מבחינה מוסרית להעיר לאחרים על הטעויות שלהם ולהעלים עין מהטעויות שלנו כלפי עצמנו וכלפי כלל הציבור שאנחנו חיים בקרבתו. היגיוני לא?? 

 


 

לאחר שסיימתי את הפוסט עשיתי חיפוש על מנת לבדוק אם היו מקרים דומים עם נשים מוסלמיות שנתקלו באפלייה ובגזענות מצד יהודים בגלל כיסוי הראש שלהם ואני כן מצאתי מקרה אחד, אבל כצפוי הפעם הערבים לא עברו על זה בשתיקה והפגינו כנגד הגזענות.

בנוסף, הגעתי לעוד מקרה של בחורה שתבעה מעסיק יהודי שסירב להעסיקה בגלל שהיא לובשת כיסוי ראש, והיא זכתה בתביעה שלה. בין היתר נאמר בכתבה שמסקרת את פסק הדין "שהמעשה של המעסיק היהודי אינו חוקי, אינו מוסרי, פוגע בכבוד האדם ופוגע גם ברגשות של המוסלמים".

אז אם כך מדוע אף אחד לא נקף אצבע במקרה של אותה תלמידה???     

נכתב על ידי , 28/6/2009 02:16  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של arab48 ב-11/8/2009 16:24




הבלוג משוייך לקטגוריות: דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לarab48 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על arab48 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)