לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

arab 48


כל עוד אני לא שולל את הקיום שלך, אל תשלול את קיומי.

Avatarכינוי: 

בן: 76

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2009    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     




הוסף מסר

8/2009

על הבעיות בביטוח הלאומי סניף נצרת שמעתם??


 

על הבעיות בסניף הביטוח הלאומי בנצרת שמעתם???

לא בטוח – אז הנה אני אספר לכם מה קורה שם.

סניף הביטוח הלאומי בנצרת הוא אחד הסניפים העסוקים ביותר בצפון. הוא משרת אוכלוסייה גדולה מאוד והוא נחשב לאחד הסניפים המרכזיים בצפון (סניף שנותן את כל השירותים להבדיל מסניפים אחרים שמספקים שירות מוגבל ומצומצם כמו בשפרעם ונצרת עילית). לאחרונה היחסים בין מנהל הסניף לבין גורמים בעיר התדרדרו לשפל חסר תקדים, ומי שליבה את הלהבות זה התערבותה של העירייה בנצרת בנושא והפיכתו לנושא פוליטי ולאומני.

לא ברור לי איך התחיל כל הנושא – אבל אני אספר לכם אותו כפי שאחד מעובדי הסניף סיפר לי אותו.

 

אבל קודם כל רקע כללי שיעזור לכם להבין מה קורה.

במגזר הערבי יש חלוקת תפקידים לא פורמאלית לגבי התפקידים שממלאים הנוצרים, הבדווים, הדרוזים והמוסלמים בשירות המדינה. אתם תמצאו את הדרוזים והבדווים במקצועות בעלות אופי ביטחוני כמו צבא, מג"ב, משטרה ושב"ס. את הנוצרים אתם תמצאו במשרות ממשלתיות משרדיות, כמו במיסוי מקרקעין, מס הכנסה, טאבו, בתי משפט וכמובן גם בביטוח הלאומי. החלק שנותר מהאוכלוסייה – המוסלמים, כמעט ולא ממלאים שום תפקיד בשירות המדינה והחלק היחסי שלהם מכלל העובדים הוא זניח ביותר, והם לא ממלאים תפקידים בכירים.

כמובן, שזאת חלוקה בקווים כלליים  ולא מדובר בשחור ובלבן, אבל באזור הצפון – ובמיוחד סביב העיר נצרת – היא חלוקה ידועה ונראית לעין בקלות.

 

ועכשיו בחזרה לסניף הביטוח הלאומי בנצרת. לפי מה שסיפר לי אותו עובד עולה כי המנהל של הסניף קידם את מרבית העובדים המוסלמים ומנגד הוא לא קידם את העובדים הנוצרים בסניף. עובדה זו קוממה את העובדים הנוצרים וככל הנראה הם החליטו לסגור חשבון עם מנהל הסניף, והם עשו זה דרך העירייה (העירייה בנצרת נשלטת על ידי אל-ג'בהה או חד"ש כפי שהציבור היהודי מכיר אותה, למרות שזה לא אותו דבר כי חד"ש היא מפלגה דו פרצופית והציבור הערבי מכיר את אל-ג'בהה ולא מכיר חד"ש).  בהקשר זה יצוין כי אל – ג'בהה היא גוש פרו נוצרי והיא שולטת בכל המוסדות בעיר מזה עשרות שנים, וכמובן שהיא גם שולטת בוועדי העובדים של המוסדות הממשלתיות בעיר, ובין וועדי העובדים לבין העירייה יש יחסי גומלין גלויים לעין, ובהרבה מקרים יש תיאום מלא.

 

אבל איך עושים את זה??? איך סוגרים חשבון עם מנהל הסניף?? אז כמו בכל סגירת חשבון מתחילים לחפש במחברות הישנות, ובמקרה של ערבים הם ישר מדביקים למנהל גם תווית של גזען.

אז מה מצאו במחברות הישנות?? הם מצאו החלטה של מנהל הסניף מלפני שלוש שנים שלפיה הוא הורה להעביר את כל תיקי המעסיקים שיש ברשותם יותר מ – 19 עובדים מסניף הביטוח הלאומי בנצרת לסניף הביטוח הלאומי בטבריה (מרבית העסקים הגדולים בנצרת הם של נוצרים ולפי סקירה בעיתונות ראיתי שהעיתונות נקבה בשמות של מוסדות בעלות אופי נוצרי מובהק כמו למשל בתי חולים (יש שלושה בתים חולים נוצריים בנצרת), בתי ספר (יש מספר רב של בתי ספר נוצריים בנצרת), וכמובן עיריית נצרת. הם טענו כי החלטה זאת היא החלטה גזענית, שנועדה לטרטר את תושבי העיר נצרת ולגרום להם לנסוע לטבריה על מנת לטפל בעניינים שלהם אל מול המוסד לביטוח לאומי, הם טענו עוד כי החלטה זאת נועדה להגדיל את כמות המשרות בטבריה על  חשבון המשרות בסניף המוסד לביטוח לאומי בנצרת ( ששבעים אחוז מהעובדים בו הם ערבים).

הם עוד טענו כי בתקופת כהונת המנהל (7 שנים) הועסקו בסניף 28 עובדים יהודיים לעומת העסקתם של 3 עובדים ערביים בלבד, דבר אשר גרם לוועד העובדים בעיר לפתוח במאבק נגד מנהל הסניף והם בסופו של דבר הצליחו לשלול את סמכויות מנהל הסניף בעניין הזה ולהעביר את כל נושא קבלת עובדים חדשים לעבודה מסניף נצרת לסניף המרכזי של המל"ל בי-ם.

וגם יש דיווחים בתקשורת הערבית שמתארים את המנהל כאדם מאוד רשע, שמשליט אימה על העובדים ושמשתמש במדיניות הפרד ומשול על מנת לסכסך בין העובדים על רקע עדתי.

 

נוכח מציאות זאת החליטו בעירייה להתערב בנושא וזאת על מנת לשמור על "מרקם היחסים בין הנוצרים לבין המוסלמים", ועל מנת להחזיר את תיקי המעסיקים, שכוללים גם את תיק העירייה, לסניף המל"ל בנצרת, ולצורך זאת נקבעה פגישה בין סגן יו"ר העירייה לבין מנהל הסניף, שהתפוצצה כמובן, ושבעקבותיה הוגשה תלונה למשטרה כנגד סגן יו"ר העירייה בעבירת איומים. גם הח"כ ברכה התערב בסיפור הזה, וברור לכם ליד מי הוא התייצב.

 

ברור לי כי מנהל הסניף אינו טלית שכולה תכלת, יש הרבה דופי בפעילות שלו, אבל מצד שני ברור לי שבאותה המידה העירייה אינה צודקת במאבקה, וכל אחד עלה על עץ שאי אפשר לרדת ממנו אלא אם הצד השני מפיל אותו.

 

מקרה זה מדגים גם את המורכבות הפנים פוליטית של המגזר הערבי, ואיך העניינים מתנהלים בתוכו.

אז כל מה שנותר עכשיו זה לחכות איך ייגמר כל הסיפור הזה.

נכתב על ידי , 1/8/2009 12:30  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של arab48 ב-3/8/2009 11:22




הבלוג משוייך לקטגוריות: דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לarab48 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על arab48 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)