לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

arab 48


כל עוד אני לא שולל את הקיום שלך, אל תשלול את קיומי.

Avatarכינוי: 

בן: 76

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   




הוסף מסר

9/2009

אסירים משוחררים או אסירי חופש משוחררים??


 

עדיין לא פגשתי מישהו, וכמובן שפגשתי הרבה אנשים מכל צבעי הקשת במגזר הערבי, שתומך בשיתוף פעולה בין ערביי ישראל לבין ארגונים עוינים לישראל. לא אגזים אם אומר שהרוב המוחץ של ערביי ישראל לא תומכים בשיתוף פעולה כזה, ואף מתנגדים לו ובקרב הציבור הערבי הרחב ישנה סלידה משיתוף פעולה כזה או מפעולות אלימות כנגד המדינה.

 

שונה המצב כאשר אחד המורשעים בשיתוף פעולה עם ארגונים עוינים לישראל משוחרר מבית הכלא. חיש מהר האסיר המשוחרר הופך להיות "אסיר חופש משוחרר" והוא הופך להיות "גיבור". אנשי ציבור באים לקבל את פניו (כולל ח"כים לשעבר או מכהנים) והתקשורת הערבית המקומית מסקרת בהרחבה את הנושא תוך כדי שהיא מדגישה את השמחה הרבה ומדווחת על הנושא בצורה חיובות וללא כל סלידה ממעשיהם של אותם אנשים.

 

היום השתחררו מהכלא שני אחים מכפר ריינה שהורשעו במגע עם סוכנים של חיזבאללה, ואם נאמר שתמונה אחת שווה אלף מילים, הרי התמונות מבית הוריהם של שני האחים אולי שוות יותר מאלף מילים, והן יכולות לתאר את השמחה והששון בקרב תושבי הכפר יותר טוב ממני. 

 

אני אישית חושב שהתנהלות תושבי המגזר היא תוצאה ישירה של הקושי בהגדרת עמדתנו כלפי המדינה ותוצאה של הקושי בלהגדיר את זהותינו העצמית ומצביע על קושי בלהזדהות עם המדינה. מצד אחד אנחנו מרגישים שאנחנו ישראלים ושטוב לנו כאן בהשוואה למדינות ערב (טענה שאני חולק עליה), ומצד שני אנחנו מרגישים חלק מהעולם הערבי ומהעם הפלסטיני. הצד הראשון שלנו בולט ובא לידי ביטוי כאשר אנחנו מביעים סלידה מהמעשים כאשר הם נחשפים, והצד השני בא לידי ביטוי כאשר אותם אנשים משוחררים מהכלא ואנחנו מקבלים אותם בשמחה.

 

אני מאמין שהדו פרצפויות הזו היא בלתי נמנעת והיא נכפתה עלינו, אבל באותה מידה אני חושב שהטקסים שנערכים לקבלת אותם אסירים משוחררים לא תורמים למאבק האזרחי שלנו והם מעבירים מסר לא חיובי לציבור היהודי במדינה.

מהצד השני, אני מאמין שעל הציבור היהודי להבין את הרקע לטקסים הללו ולקבלת הפנים שנערכת לאסירים המשוחררים שלא מצביעה בהכרח על עוינות מצד הציבור הערבי אלא על סוג מסוים של "שחרור" רגשות.    

 

גמר חתימה טובה.

 


עריכה (30/09/2009):

בהמשך לדברים שנכתבו אתמול, אני מקשר עכשיו לכתבה שסיקרה את האירוע שהיה אתמול בלילה לרגל שחרור שני האחים בכפר ריינה. בין המשתתפים באירוע הייתה גם טלי פחימה. בתוך הכתבה יש סרטון קצר שבסופו אתם יכולים לשמוע חלק מהדברים של טלי פחימה. הייתי רוצה לדעת גם מה דעתכם על דבריה. מה שמשך את עיניי היא הנוכחות הגדולה של בל"ד באירוע (ח"כים לשעבר, ח"כים מכהנים, דגלים של בל"ד בכל מקום, שירים של בל"ד).

 

ד"א, מחר יש שביתה כללית במגזר הערבי לציון יום השנה התשיעי לאירועי אקטובר 2000 שבהם נרצחו 13 צעירים ערביים מהירי של המשטרה, תעקבו אחרי הסיקור בחדשות.

נכתב על ידי , 29/9/2009 15:35  
102 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בַּיִם ב-6/10/2009 18:00




הבלוג משוייך לקטגוריות: דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לarab48 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על arab48 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)