חייבים לעשות משהו בקשר לתעודה חסרת הטעם הזאת, 'הצטיינות' עאלק.
ילדים אחרים קורעים תתחת בשביל התעודה הזאת, לא מגיעים אליה ומרגישים כמו כישלון. וזה טוב? ואני לא מדברת באופן תיאורטי, אני מכירה את הדברים האלה מאוד מקרוב. זה גורם לחלק מהילדים להרגיש כישלון ולחלק השני להרגיש כאילו אף פעם לא מספיק. קצת תחרות זה טוב, אבל בואו תסתכלו על הכתה שלי ותבינו שזו כבר לא תחרות 'בריאה', זה הפך לכל כך מעוות.
במקום שאנשים ינסו להצליח, הם מנסים להכשיל אחרים וככה הם מרגישים שהם הצליחו. התעודה הזו באמת מביאה לחלק קטן מהילדים יותר מוטיבציה, אבל לא מתחשבים במה שזה עושה לחלק השני. צריך לתת תעודה לאלה שמתאמצים, שעושים תהליך.
לא לאלה שתמיד היה להם קל ולא בדיוק משקיעים דקה מהזמן שלהם בבית ספר (אהמ). ואני מסכימה שזה נותן מוטיבציה לחלק מהאנשים, אבל צריך להסתכל על הרוב ולהתחשב במיעוט, נכון? אז אם מסתכלים על הרוב, זה גורם לרוב הילדים להרגיש כאילו הם לא מוצלחים, ואם מתחשבים במיעוט - שזה אלה שכן מצליחים, למה צריכים תעודה בכלל? יש ממוצע מעולה וכל זה ועוד צריכים תעודה שתגיד שזה נכון? שמחים מהממוצע וזהו, אין צורך באישור של הרכזת/המנהלת לזה שיש לנו אחלה ציונים. ואם הם כל כך מתעקשים להביא את התעודות הצטיינות, למה צריך טקס בשביל זה? לא מספיק לשים את זה ביחד עם התעודה כשמחלקים אותה בכיתה וזהו? אני באופן אישי לא הסכמתי לעלות לטקס הזה, ההתעסקות הנורא מדיוקת הזו בממוצעים נראית לי מיותרת. מעבר לזה, אני חושבת שיש תלמידים שמגיע להם הרבה יותר.. בעיקר כאלה שכן מנסים ומשקיעים.