לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


-

Avatarכינוי:  Johann Mandel.

בת: 29

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2013

פרידה לא כל-כך קלה


אנחנו רגילים להפרד מדמויות בדיונות. בטלוויזיה, בסרטים, בספרים.
כשמתחילים לראות סדרת דרמה\אקשן\פנטזיה\מדע בדיוני, מתחילים לראות אותה עם הידיעה שבשלב מסוים, אחת מהדמויות האהובות עלינו תמות. זה קורה, מה לעשות. חלק מחווית הצפייה. באים מוכנים לזה.


אבל מה קורה כשדמות ראשית מתה בסדרת קומדיה? דמות ראשית שהייתה שם מהפרק הראשון, והופיעה בכל פרק מאז? הדמות היחידה שהופיעה בכל הפרקים? ומה קורה כשסדרת הקומדיה הזאת היא אנימציה? זה לא קצת אכזרי מדי?


 


 


זהירות! ספוילר בהמשך!


 




אז כן... אתמול משפחת גריפין אמרה שלום יפה לכלב הנאמן שלה: בריאן, שמת אחרי שנדרס על ידי מכונית. מוקדם יותר בפרק, סטואי החליט להרוס את מכונת הזמן שלו, ובכך הרס את האפשרות שלו להציל את בריאן. 
מהר מאוד, חודש אחרי, המשפחה החליטה לאמץ כלב חדש בשם וויני. וויני הוא כלב איטלקי-אמריקאי, שהיה מאפיונר בעבר. מדובב על ידי השחקן טוני סיריקו, ששיחק את פולי ב"סופרנוס." זה פלוס אחד קטן בפרק הנוראי הזה. פלוס ממש קטן. 
מינוס גדול הוא המהירות בה המשפחה התגברה על המוות של בריאן, ומינוס עוד יותר גדול הוא הדרך בה סטואי התגבר על המוות של בריאן. אני מניחה שבעוד כמה פרקים ישכחו ממנו לגמרי, והכלב וויני יהיה תחליף לו לכל דבר. 


פרקי הRoads To של סטואי ובריאן כנראה יהפכו לפרקים של סטואי ו-וויני. הדמות ה"מבוגרת" של הסינגל במשפחה גם יהיה וויני. ה"סיידקיק" של פיטר יהיה וויני. היחיד במשפחה שמקשיב לסטואי יהיה וויני. ואני שואלת: למה זה לא יכול להשאר בריאן?


אז כן, דמויות מתות לפעמים ברוב סדרות הטלוויזיה. אבל למה האינטרנט משתגע? למה אינספור מעריצים מחליטים שהם לא רואים יותר את הסדרה?


איש משפחה בשבילי היא סדרה משמחת. אני רואה אותה כדי לצחוק, לא לבכות. אני אוהבת סדרות מכל הז'אנרים, אבל יש לי באלאנס. יש את הסדרות שמשאירות אותי במתח, יש סדרות שגורמות לי לעצור נשימה, יש סדרות שגורמות לי לבכות, יש כאלה שגורמות לי להתלהב כמו פאנגירל, יש סדרות שגורמות לי להעריך את הכתיבה המדהימה, ויש סדרות שהן שם כדי לגרום לי לצחוק. משפחת גריפין היא משפחה תמידית: היא לא תתפרק לעולם. הדמויות ישארו באותו הגיל לנצח, ובכל יום ילבשו את אותם הבגדים. הם יהיו על המסך בכל שבוע, ותמיד ישארו כפי שהיו עוד מהפרק הראשון. מסדרת קומדיה מצוירת אני מצפה מהדמויות להשאר מההתחלה ועד הסוף. תחשבו על סדרות שאתם מכירים: כמה מהן התחילו עם קאסט מסוים וסיימו עם קאסט שונה לגמרי? משפחת גריפין קיימת 12 עונות, עם אותן הדמויות מהפרק הראשון. יותר קל לקבל מוות של דמות בסדרות מז'אנרים אחרים, לא מקומדיה, ובטח שלא מאנימציה. בטח ובטח שלא מאנימציה כל כך שטותית שמפורסמת מבדיחות הפלוצים והנונסנס שלה.  
טיול קצר לטוויטר עם ההאשטאג #BringBackBrian מראה כמה מוות של דמות בסדרת אנימציה יכול להעציב אנשים. בכיתי בעבר מסדרות טלוויזיה, בכיתי יותר מפעם אחת ויותר מפעמיים מסדרות כמו באפי קוטלת הערפדים,  האנטומיה של גריי, האוס, דוקטור הו, אנג'ל, ועוד. הרבה פרקים השאירו אותי עם טעם רע בפה וצביטה חזקה בלב. אבל אלו דברים שידוע שיקרו בשלב מוקדם או מאוחר. להתרגש מעולם אחר בצורה כזאת היא חלק מהחוויה, כן, גם לבכות.


לבכות מסדרת אנימציה זה לא חוויה. זה אכזרי. היו הרבה דמויות בטלויזיה שכאב לי שהן מתו, אבל אף פעם, לא קרה מקרה שרציתי בכל ליבי שהדמות תחזור, איכשהו. לא משנה איך, רק שתחזור, אפילו אם זו תהיה הדרך הכי מטומטמת שאפשר לחשוב עליה. המוות של באפי למשל, בעונה החמישית, העציב אותי הרבה פחות מהתחייה שלה. הניסיון שלה לחזור לחיים הרגילים אחרי שהייתה בגן עדן שבר לי את הלב. זה לא היה מקרה יוצא דופן, אני אף פעם לא רוצה שדמויות שאהבתי יחזרו לחיות. לא בגלל שאני שמחה שהן מתו, אני פשוט לא רוצה שיגרם להן עוד סבל, אני לא רוצה שהסדרה תתקלקל. בעצם המקרה של באפי כן היה יוצא דופן, כי היא לא נשארה מתה. במקרה של בריאן: אין חלק בי שמקווה שהוא לא יחזור. 
 אני מרגישה ש"איש משפחה" דחפה את עצמה מחוץ לרשימת הקומדיות שלי. קומדיות כמו סיינפלד, איך פגשתי את אמא והמפץ הגדול, אלו סדרות שאני רואה כדי לצחוק. הן אמורות להיות שם כדי לנחם אותי, להצחיק אותי, לעודד אותי קצת כשאני עצובה. כשעובר עליי יום קשה, אני יכולה לראות פרק מצחיק ולחייך קצת. בשביל זה יש, או הייתה, את משפחת גריפין. 


 


מעניין אותי לדעת למה סת' מקפרלן הסכים לזה. איך הוא הסכים להרוג את הדמות האהובה עליו? דמות שהוא מדבב? היחיד שאמר משהו בקשר למוות של בריאן היה סטיב קאלאהן, אחד המפיקים. סת' מקפרלן לא הוציא מילה, לא ציוץ בטוויטר, כלום.
הוא רצה לסיים את הסדרה כבר לפניי כמה עונות, והודה שכשהוא מדבר עם מעריצים הוא מקווה שהם יגידו לו שהגיע הזמן שהיא תגמר, אבל בעצם כשהוא מציע את הרעיון לסיים בפניי אנשים, רובם מחווירים. אולי המוות של בריאן היא הדלת החוצה? כל כך הרבה צופים כתבו שהם לא יראו יותר איש משפחה, אבל אולי זה מה שסת' מקפרלן רוצה שיקרה? אני לא רוצה שזה יהיה נכון, רק מחכה שהוא יגיב כבר...


‘Part of me thinks that Family Guy should have already ended. I think seven seasons is about the right lifespan for a TV series, I talk to the fans and in a way I'm kind of secretly hoping for them to say we're done with it. There are plenty of people who say the show is kind of over the hill… but still the vast majority go pale in the face when I mention the possibility.' 

המוות של בריאן:






 


אני רוצה לנצל את במת המומלצים לפרסום קטן לגולשי תפוז: פורום איש משפחה נפתח מחדש לפניי כמה ימים. בואו לדבר על הפרק האחרון ובכללי על הסדרה! סבבי



עדכון: 26.11 שעה 23:30
אמנם פרידה לא כל כך קלה, אבל לא משתווה לפרידה המאוד קשה שמדינת ישראל עברה היום. אריק איינשטיין, לנצח ייזכר.

נכתב על ידי Johann Mandel. , 26/11/2013 00:09  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Miss Alin ב-27/11/2013 21:08
 





32,503

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לJohann Mandel. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Johann Mandel. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)