לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

זכויות הגבר בישראל


מדינת ישראל נשלטת ע"י דיקטטורה פמיניסטית. ארגוני הנשים שולטים במדינה באופן מוחלט בכל תחומי החיים ומכתיבים כל דבר בכוח, בצנזורה כבדה, סתימת פיות ושטיפות מוח המוניות דרך אמצעי התקשורת.

כינוי: 

בן: 46



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2009    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     




הוסף מסר

8/2009

שוביניזם נשי בכוכב נולד


לא הופתעתי כלל כששמעתי שבחורה זכתה ב"כוכב נולד", לאור הלחץ העצום שהפעילו הפמיניסטיות לשריין לנשים מקומות בשלבי הגמר. לפני שנה כתבתי על הנושא וזכיתי למתקפה איומה מצד שותפתי לשעבר לניהול הבלוג. חטפתי ממנה עלבונות, צעקות, השפלות ו"שטיפות" רבות במיילים, בשיחות טלפון וגם בחזית שהיא פתחה נגדי בתגובות לפוסט, בתור מעריצה נלהבת וקנאית של "כוכב נולד" ותוכניות ריאליטי בכלל.

 

הפוסט כפי שפרסמתי ביוני 2008:

 

אף פעם לא אהבתי את התוכנית "כוכב נולד" ולא ראיתי שום תוכנית בשום עונה, למעט קטע פה, קטע שם. הסיבה? בגדול, אני מאוד לא אוהב את הטלוויזיה שעושים בישראל, במיוחד בכל מה שקשור להפקות מסחריות שכל מטרתן לגרוף כמה שיותר רייטינג, לעזאזל האיכות, התוכן והעומק. אך עם זאת, הסיבה היותר עמוקה לסלידה שלי מהתוכנית "כוכב נולד" הייתה שידעתי מראש שתהיה שם בתחרות העדפה מוקדמת לנשים. ידעתי זאת כי קודם כל אנחנו חיים בחברה שמהללת וסוגדת לנשים.

 

אומנם לא צפיתי מעולם בתכנית שלמה (עד אתמול) למעט קטע פה ושם, אך ידעתי מראש למה לצפות. חשוב לי לציין שלעומת "כוכב נולד" הישראלי, כן צפיתי רבות בתוכנית AMERICAN IDOL (כוכב נולד אמריקני) ושם גם הרמה הכללית והדרישות הן גבוהות יותר, אבל עם זאת גם היחס לגברים ונשים הוא שיוויוני הרבה יותר וכולם סופגים שם עלבונות, מחמאות, השפלות, דברי שבח ולעג.

 

זכור לי שראיתי פעם קטע של אודישן מכוכב נולד (בעונות הראשונות) שבהן בחורה זייפה ושרה בצורה מזעזעת ודוחה ממש, אבל צביקה פיק החמיא לה, אמר לה שהיא שרה מדהים והיא כישרון גדול, כנראה רק בגלל שהיא בחורה שנראית טוב (כוסית). אותי זה לא הפתיע אותי ואמרתי לעצמי "ישמור עליי השם מהתוכנית הזאת".

 

אתמול גיליתי שאפילו לי לא היה מושג כמה התכנית הזאת משוחדת לטובת נשים, כשנאלצתי לצפות במשך שעה ורבע של עינוי וכאב ראש רק משום שהראו את חבר שלי שר בפרומו וזה סיקרן אותי (יראו אותו כנראה היום). הבעיה היא לא רק שרוב המועמדים שנבחרו היו נשים - גם שיטת הסינון הייתה מאוד לא הוגנת - כל בחורה ששרה קצת טוב, שיבחו אותה, החמיאו לה, העלימו עין מהזיופים ו"החליקו" אותה פנימה, לעומת הגברים שממש עשו להם את המוות.

 

כך למשל בתחילת התכנית הופיע באחד האודישנים בחור שכתב שיר במיוחד עבור התחרות. לדעתי המקצועית בתור מוזיקאי (והאזנתי מאוד מקרוב תוך כדי שממש הצמדתי את אוזניי לטלוויזיה) השירה שלו הייתה מכל הלב ועם הרבה רגש, הלחן והאקורדים היו מאוד עשירים, והוא התקשה רק עם קטעי הויברטו (הרעדת צליל) ובמודולציה בסוף, בגלל שכפי שהוא סיפר יש לו כאבים בשרירי הסרעפת. כאשר הוא סיפר זאת שהוא מרגיש מאוד לא טוב, כולם שם פרצו בצחוק, "וירוס תירוציטיס" זרק גל אוחובסקי וצביקה פיק אמר "החיידקים עשו לך מאוד לא טוב לאודישין", מה שהוביל לפרץ צחוק הרבה יותר חזק במיוחד מצד הקומיקאי צביקה הדר. "מתאים אולי לפסטיגל" זרקה דפנה וכך הם נפנפו אותו די ברשעות. בהמשך אפילו הראו קטע מהיר - עריכה זריזה של סיכום הערות מעליבות (וצעקות) של השופטים על מועמדים ששרו גרוע - כולן בלי יוצא מהכלל נאמרו בלשון זכר.

 

לעומת זאת, לא משנה כמה הבנות זייפו, מבנה הקול שלהן היה משעמם ובכל פעם הן הביאו תירוצים שונים - אחת מהן אפילו ביקשה לעשות את האודישן מחוץ לאולפן (כי היא קופאת מקור בפנים ונעים לה בשמש), ממש על כל מילה שלהן אמרו אמן!!!

 

הפמיניסטיות מתלוננות שבגלל שברוב העונות זכו גברים בתחרות "כוכב נולד", אז "צריך לשריין מקום לזמרת", אבל למרבה האירוניה דווקא בגלל הגישה שמפלה גברים לרעה, מפני שהדרישות מגברים הן גבוהות בהרבה, דווקא מסיבה זו, למועמדים הגברים יש סיכוי טוב יותר לזכות כי הרי מלכתחילה הם עומדים בתהליך סינון שהוא הרבה יותר נוקשה ובדרישות גבוהות יותר ואם הם הצליחו לעבור את זה בשלום - אין סיבה שהקהל בבית לא ירגיש את זה שהם באמת מוכשרים יותר.

 

עכשיו אני גם מבין מדוע הפמיניסטיות כל-כך התאמצו כשניסו לפסול את תכנית "הדוגמניות" עוד מהעונה הראשונה, כי זאת בעצם תכנית הריאליטי היחידה בה נשים מתחרות מול נשים בלי שום הנחות.

 

אז הנה לפניכם דוגמא מצויינת לגזענות, סקסיזם ושוביניזם-נשי מהסוג הדוחה והמגעיל ביותר שמשפיל, רומס גברים והורס את חלום חייהם, ובסופו של תהליך פוגע גם בנשים. הבעיה שזה נכון לגבי כל תחום ולא רק מוזיקה: לימודים, ספורט, צבא, עבודה, משפטים, פוליטיקה וכו'. אפליה/העדפה מתקנת זה אמצעי פסול בכל המובנים כי ברגע שמורידים את הדרישות והסטנדרטים כדי לעודד יותר נשים להיכנס לתחום כלשהו - גם מורידים את הרמה הכללית של התחום וגם יוצרים לטווח הארוך תדמית שלילית דווקא לנשים.

 

ג'ק

נכתב על ידי , 31/8/2009 11:18   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,730
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjack_nukem אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jack_nukem ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)