לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פלאפי הארנב המעופף

ברוכים הבאים לפלאפי הארנב המעופף! עקב קוצר במקום, לא אוכל לתאר את כל הדברים המופלאים שעליהם אכתוב, אך אנסה לתת כמה מילים: הבלוג הזה הולך לעסוק בחיי, ובדברים המסעירים המטורפים ולפעמים המשעממים עד מוות שעוברים עליי. אם אתם בעלי לחץ דם גבוה, אולי תשבו?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

8/2012

עוגה, קפה, וכסף על הבוקר



 

בוקר טוב!


אצלי לפחות זה בוקר, בקצה השני של העולם..


התעוררתי הבוקר בחמש ויותר מדי מוקדם.

והיות ואני במרדף אחרי מקורות הכנסה בימים אלה, אחד האתרים הראשונים שניסיתי לבקר היה אתר הבנק שלי.


לצערי גיליתי שאינני יכול לגשת אליו. אם זה כתוצאה מסוסון טרויאני כזה או אחר, או כל סיבה אחרת, התחלתי להתעצבן.

בנקים כיום זו מטרה גדולה נוחה ורכה. ובצדק. הם פעלו מתחת לרדאר של אנשים הרבה שנים בגלל סיבות שונות, אך העיקרית שבהן היא חוסר ידע של אנשים ומודעות צרכנית נמוכה במיוחד אצל הצרכן הישראלי.


רק בשנה האחרונה, עם ההתעוררות החברתית, הזרקור התחיל אט אט לזוז לכיוון הבנקים.


עד עכשיו הם גבו עמלות על כל דבר שיכלו להמציא לו שם (עמלת שורה, עמלת פקס, עמלת פעולה), ובמקרים רבים פעלו בשיטת מצליח (שמתם לב שכאשר הבנק טועה, זה כמעט תמיד לרעתכם? וגם אם זה לטובתכם, בסופו של דבר תשלמו על הטעות של הבנק).


עכשיו הבנקים הורידו פרופיל. למשל, בבנק שלי, אחרי משהו כמו עשרים שנה שהחשבון שלי היה 99% מהזמן בזכות, ואחרי שרדפתי אחריהם להוריד עמלות, ופניתי אליהם בכל הערוצים, רק אחרי שבאתי עם הכסף מהחתונה, וישבתי עם סגן מנהל הסניף, והסברתי לו יפה ובצורה מנומסת שאני שוקל בכובד ראש אם להפקיד או לסגור את החשבון ולעבור לבנק אחר באותו יום, נפתחו שערי שמיים וחזירים התחילו לעופף בחלל החדר. תשלום עמלות בוטל (לשנה בינתיים), הקלות ניתנו בעמלות על השקעות בשוק ההון, ובכלל דברים התחילו להראות נחמדים יותר..


לפני כן, הדבר היחיד שהם הציעו לי זה להכנס לעוד חובות באמצעות לקיחת הלוואות שאינני זקוק או רוצה אותן.

מדהים מה שאיומים וקצת כסף יכולים לעשות.


חזרה לנושא בו התחלתי. היות ואני לא נמצא בארץ, מבחינתי הערוץ היחידי שלי לקשר עם הבנק הוא דרך האינטרנט, היות ואני ממש לא מעוניין לעבור דרך מבוך המענה הקולי הממוחשב שהם מציעים כתחליף. (ועוד לשלם עליו כשיחה מחו"ל)

לכן, זה בשבילי קריטי לקבל את הגישה לה אני זקוק. למזלי יש לי ידע במחשבים והצלחתי למצוא מעקף ולגשת לאתר הבנק בצורה אחרת (כנראה שהוא כן נגיש מהארץ), אבל אנשים אחרים שאין להם את הזמן או/ו הידע להתעסק עם הגדרות דפדפן, פשוט יסבלו.


כבר כתבתי לבנק דוא"ל בעניין (להשיג את הכתובת של התמיכה זה לא דבר של מה בכך דרך אגב. אפשר ליצור איתם קשר בדרך כלל רק דרך טופס באתר האינטרנט - שאין לי גישה אליו), ולזכותם ייאמר שהם בדרך כלל מגיבים ומסייעים תוך יום יומיים. אלא אם כן אתם לקוחות עסקיים סופר עשירים שאז אני בטוח שהטיפול הרבה יותר מהיר ונטול כאב.

בנקים הם חברות עסקיות שמטרתן היא עשיית רווח. אבל איפשהו לאורך הדרך, גם עם ההצהרות הכמו-חברתיות שלהם בפרסומות הצבעוניות, הם שכחו שהם מתעסקים עם אנשים ועם החיים של אנשים. הם מכירים אנשים רק דרך מספר החשבון שלהם, ופוטנציאל הרווח שמקושר אליו. ולכן, צריך להזכיר להם (באמצעות בעיטה וירטואלית או אמיתית בישבן) שאנחנו אלה שמרפדים את חשבון הבנק שלהם ושיתחילו להתייחס.


מילא שבישראל מחייבים בעמלות שלא מחייבים בהרבה מדינות אחרות (או בכלל), מילא שאין ריבית על הכסף שמונח בחשבון (נושא כאוב שעליו גם ניהלתי מלחמה עם הבנק שלי), אבל רמת השירות רק ירדה לאורך השנים.

זוכרים שיכולתם ללכת לבנק לסדר עניינים ביום שישי? עכשיו כבר לא. להתקשר לבנק ישירות? אי אפשר, אלא רק למענה קולי ולחכות שברוב טובם יחזרו אליך. בשם ההתייעלות הם קיצצו בשירות ללקוח, אבל העמלות ממשיכות לזרום בתמיכת המפקח על הבנקים והממשלות לדורותיהם.


אז מי ששבר את זגוגיות הבנק באחת ההפגנות האחרונות ידע בדיוק מה הוא עושה. אני מקווה מאוד שמוקד המחאה יאיר באור יקרות את הבנקים. הם אחראים במידה רבה למצב הכלכלי בארץ.


שיהיה יום נהדר לכולם!

 




נכתב על ידי פוקס , 10/8/2012 04:00   בקטגוריות שחרור קיטור, כסף, חוצלארץ, מהפיכה, מחשבות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  פוקס

בן: 49



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
8,734
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפוקס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פוקס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)