לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פלאפי הארנב המעופף

ברוכים הבאים לפלאפי הארנב המעופף! עקב קוצר במקום, לא אוכל לתאר את כל הדברים המופלאים שעליהם אכתוב, אך אנסה לתת כמה מילים: הבלוג הזה הולך לעסוק בחיי, ובדברים המסעירים המטורפים ולפעמים המשעממים עד מוות שעוברים עליי. אם אתם בעלי לחץ דם גבוה, אולי תשבו?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

9/2012

הספדים למחאה החברתית




אז קודם כל, אני לא חושב שהמחאה מתה. (למרות התמונה ששאלתי מכאן)

מעבר לכך, בהחלט נראה שהדי המחאה דועכים והעיתונות והתקשורת בכללותה פונים לנושאים שנראים להם בוערים יותר בשביל הציבור.


אבל לדעתי זו אשליה אופטית שטוב להנהגה להאמין בה. נתניהו וממשלתו חושבים שהסטת תשומת הלב הציבורית לנושאים כמו איום סורי, אירני, או פליטים (הם מעדיפים לקרוא להם מסתננים, גם בתקשורת, אחרת זה יותר מדי דומה למעמד היהודים במלחמת העולם השנייה שגם חיפשו מפלט בארצות אירופה) תגרום לנו לשכוח את המצב שאינו דומה למילים שנתניהו ושטייניץ ממשיכים לשחרר עם קליפים פירסומיים פסטורליים (אחד כאן, ועוד אחד כאן)


כמובן שיש את אלה שקופצים ואומרים "אבל תראו את הקניונים איך שהם מלאים, ושדה התעופה כל הזמן מפוצץ באנשים!" - אז הנה הדיעה שלי: ישראל היא מדינה צפופה, ובה הרבה אנשים שאין להם המון כסף - למשל לקנות מזגן - אז הם הולכים למקומות שבהם אפשר להתאוורר חינם, והיות ושמורות הטבע שלנו לא קרירות במיוחד, וחוף הים הוא אופציה מצטמקת והולכת, כיום האפשרות הכי פשוטה להתאוורר (מילולית) היא בקניון. לא בהכרח לקנות דברים אלא סתם להסתובב. ולגבי שדה התעופה - אין לי תשובה ברורה לכך חוץ מהעובדה שאנשים מנסים להמלט אפילו זמנית בכל הזדמנות אפשרית.

 

כך שמה שהצמד נתניהו-שטייניץ מנסה לעשות הוא לטאטא את הבעיות מתחת לשטיח, להזיז את הויטרינה כדי לכסות עליהן, ולהמשיך בסדר היום שלהם. אבל כשהבעיות מגיעות כבר לסדר גודל של זברה משהו כבר יציץ החוצה, וקשה מאוד להתעלם מישבן מבצבץ של זברה, וזה רק עניין של זמן עד שהויטרינה תיפול ברעש גדול. (מקווה שהצלחתם לעקוב אחרי ערימת המטאפורות)

 

כך, שלא הייתי ממהר להספיד את המחאה. המייסדת עצמה, דפני ליף, אמרה כבר בהתחלה שזהו מאבק לטווח ארוך, ושאין לה ציפיות להשגים גדולים בפרק זמן קצר (למרות שאכן כבר הביאה לשינויים מסוימים). ככל שהזמן עובר זה משחק לרעתו של המונרך (שליט יחיד, מלך מטעם עצמו) בנימין נתניהו. ואני גם חושב ששורשי הבעיה הרבה יותר עמוקים מהאיפור שעל פניו. זה לא רק הוא זה גם המערכת שהוא חלק ממנה וממשיך להנציח אותה

 

המערכת שמאמינה שאם נטאטא את הבעיות לפינה, נוציא את האחריות לרווחה מידי הממשלה ונזרוק אותה לארגוני מלכ"ר כמו מקל לכלב, אז המספרים ייראו הרבה יותר טוב והאזרחים יהיו שמחים.

 

הבעיה היא שהמספרים הללו משקרים, והאזרחים מרגישים את הנתונים האמיתיים על בשרם.

 

וכמו כל מורסה, הבעיה מתנפחת ומתנפחת, וגם כשהתקשורת משתפת פעולה, זה לא יסתיר את הבעיות לנצח, אלא רק זמנית, עד שהמורסה תתפוצץ בפני כולנו.

נכתב על ידי פוקס , 8/9/2012 05:15   בקטגוריות מהפיכה, פוליטיקה, אקטואליה, ביקורת, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  פוקס

בן: 49



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
8,734
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפוקס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פוקס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)