לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פלאפי הארנב המעופף

ברוכים הבאים לפלאפי הארנב המעופף! עקב קוצר במקום, לא אוכל לתאר את כל הדברים המופלאים שעליהם אכתוב, אך אנסה לתת כמה מילים: הבלוג הזה הולך לעסוק בחיי, ובדברים המסעירים המטורפים ולפעמים המשעממים עד מוות שעוברים עליי. אם אתם בעלי לחץ דם גבוה, אולי תשבו?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2013    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     




הוסף מסר

9/2013

מכירים את רוברט קיוסאקי? אולי את "אבא עשיר אבא עני"?


 

 

רבים מחפשים את הדרך לעשות את ה"מכה" - בעיקר באווירה הכלכלית וחוסר החינוך הכלכלי של היום. אחד מהספרים שיושב במשבצת בין "ספרי עזרה עצמית" לבין ספרי כלכלה פופולרית הוא "אבא עשיר אבא עני" שקנה לו אלפים רבים של קוראים ומעריצים.

 

מה הוא בעצם אומר? הוא אומר שדרך החשיבה הקונבנציונאלית היא לא טובה. היא הייתה טובה עד שנות השלושים-ארבעים של המאה העשרים, (ביחס לאמריקה) כאשר אפשר היה לצפות לעתיד טוב, חיסכון ופנסיה מכובדת באמצעות משרה בחברה גדולה.


אך כיום אין יותר ביטחון במקום עבודה. אנשים נודדים בין חברות ולא מובטח להם דבר מבחינת זכויות פנסיה טובות - אלא אם כן הם מוודאים עבור עצמם את העניין.


בנוסף לכך, קיוסאקי מציג את הוויית השכיר כהווייה של עבד. לעבוד עשרות שעות בשבוע, ללא שכבת ביטחון ממשית ולשקוע בחובות כבר מתחילת החיים היצרניים שלך - בגלל עידוד הממשלה והבנקים לקחת עוד ועוד הלוואות ולרכוש עוד ועוד רכוש.


קיוסאקי אינו ממליץ על לקיחת משכנתא - למעשה הוא מאוד נגד לקיחת הלוואה לעשרות שנים שמשעבדת אדם לבנק שלו. התחושה של בעלות על נכס דלא-ניידי כאשר למעשה אתה משועבד לו ולבנק היא תחושה כוזבת. הדבר אינו סותר השקעה בדירות ובתים - כל עוד המימון אינו מציב אותך על פיהו של בור עמוק מאוד לאורך עשרות שנים.

 

קיוסאקי מטיף לעצמאות כלכלית דרך הקמת עסקים שמסוגלים לפעול באופן עצמאי וכמעט אוטומטי. המבנים עליהם הוא מדבר מנוהלים על ידי אנשי אמון והבעלים יכול להשאיר אותם רצים בצורה עצמאית לפרקי זמן ארוכים, וכאשר יחזור הם עדיין יהיו מצליחים ומניבים תשואה.

 

אגב, לפני פחות משנה, אחת מהחברות שבבעלות קיוסאקי הגישה בקשה לפשיטת רגל עקב חובות של 24 מיליון דולר. אך לא ניתן להסיק מכך כי הוא בצרות כלכליות. להיפך. שוויו עדיין עומד על כ-80 מיליון דולר.


קיימים עשרות אם לא אלפי ספרים של "מומחים מטעם עצמם" שמנסים לשכנע אותנו כי סיר הזהב בקצה הקשת בענן הוא לגמרי בהישג יד. ועדיין, רק מספר מועט של ברי מזל מצליחים להגיע לעצמאות כלכלית ברמה גבוהה. כך שזה לא בלתי אפשרי, רק לא קל במיוחד.

נכתב על ידי פוקס , 3/9/2013 04:17   בקטגוריות כסף, מחשבות  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  פוקס

בן: 49



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
8,734
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפוקס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פוקס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)