לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פלאפי הארנב המעופף

ברוכים הבאים לפלאפי הארנב המעופף! עקב קוצר במקום, לא אוכל לתאר את כל הדברים המופלאים שעליהם אכתוב, אך אנסה לתת כמה מילים: הבלוג הזה הולך לעסוק בחיי, ובדברים המסעירים המטורפים ולפעמים המשעממים עד מוות שעוברים עליי. אם אתם בעלי לחץ דם גבוה, אולי תשבו?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

12/2014

חג האורים ובחירות בפתח



אז אנחנו לקראת סופו של חג החנוכה 2014, וזו נראית לי הזדמנות טובה לדבר על למה חנוכה, ולאן פנינו מועדות?
אז למה חנוכה? 
על הניסים, ועל הפורקן, ועל הגבורות, ועל התשועות, ועל הנפלאות, ועל הנחמות ועל המלחמות שעשית לאבותינו בימים ההם בזמן הזה... 
(– תפילת שמונה עשרה וברכת המזון)
מרד החשמונאים עקב גזירות אנטיוכוס ב-164 לפנה"ס ששיאו בשחרור ירושלים ובית המקדש משלטון היוונים (הסלאוקים)הביא לקביעת ימי החג בהתאם לזמן שחרור ירושלים מידי השלטון הזר.
אבל זה מסביר את המועד, והסיבתיות. בנוסף לכך יש את אורך החג - שמונה ימים - תודות לנס פך השמן. ויש כאן חידוד: באותה תקופה לא היה כל מחסור בשמן בארץ ישראל. מה שכן היה חסר זה שמן טהור לעבודת הקודש בבית המקדש. כאשר חיילי אנטיוכוס חירבו את בית המקדש הם ניתצו את כל הבא ליד - כולל את הכלים המכילים את השמנים הקדושים.
הפך היחיד שנותר הספיק לשמונה ימים.
על פי וויקיפדיה, המסר העיקרי של חנוכה הוא ניצחון חופש הפולחן הדתי, שבו עם ישראל הצליח להתגבר על אומה פגנית שניסתה לעקור אותו מדתו. חבל שכיום אין ממש חופש פולחן דת, אלא יותר מהשפה לחוץ, כאשר דתות זרות (גם מונותיאיסטיות המאמינות באותו אל) לא מקבלות יחס של כבוד אלא ההיפך (כולל נסיונות להביא לגיור של בני/בנות זוג זרים של ישראלים).

ובמעבר חד, או קהה, אל הבחירות הממשמשות ובאות עלינו. לטובה או לרעה, ימים יגידו.
הממשלה המתפרקת ומתנדנדת בראשות מר בנימין נתניהו הגיעה לסופה החורק בשבועות האחרונים, והוכרז תאריך לקיום הבחירות - ה-17 במרץ 2015.
יש המאמינים, ברוח הדיקטטורות שסביבנו, ומתוך יאוש עמוק משיטת הממשל שלנו שהתגלתה כדיי כושלת רקובה ומושחתת, כי יש מקום להחליף את הדמוקרטיה שלנו בשלטון יחיד. מעין חזרה עורגת לימי המלוכה התנ"כיים.
ממרחק השנים הארוכות והרבות, ודרך עדשת התורה המייפה את הסיפורים, נראה כי מלוכה זה לא כזה דבר נורא שיכול להביא סדר ואף צדק לארצנו החבוטה.
לא ממש. מלכים צודקים הוגנים וטובים ניתן למצוא בעיקר בספרי האגדות. כפי שהפתגם אומר: "כוח משחית, וכוח מוחלט משחית באופן מוחלט".
אפילו אנשים שהיו אצלנו בשלטון ונחשבים ענקים ובעלי מוסר (ברמה כזו או אחרת), כמו בן גוריון האגדי, החזיקו מספר שלדים בארון (נטיות גזעניות גלויות או נסתרות למשל), שלא לדבר על כך שהתקופה הייתה כזו שצבירת עושר במדינה ענייה לא היה מקובל, ובושה הייתה יותר מאשר הגדרה במילון.
האם נקבל את התוצאות של הבחירות הבאות? האם הממשלה שתורכב תחזיק למשך כל התקופה המתוכננת? סביר שלא. הסיבה העיקרית לכך היא ששיטת הממשל של ישראל פגומה, ויש יותר מדי אינטרסים אפלים וכלכליים לשמר אותה בצורה זו. הדרך היחידה הנראית לשינוי, היא מהציבור שייצא לרחובות במחאה רצינית. וכנראה שעדיין לא הגענו לתחתית החבית, אם עבריינים מורשעים מגיעים חזרה לתפקידים ציבוריים בכנסת וכבר מתכננים את העלייה הבאה שלהם במסגרת הבחירות הקרובות.
אז מה יהיה? לא טוב ולא בקרוב. אבל תמיד יש מקום לתקווה. כשנגיע בקול נקישה לתחתית הבאר, אז יקום צונאמי של זעם על השלטון בצורתו הנוכחית. השאלה הנותרת היא: האם ישארו אז מספיק אנשים בארץ שרוצים לשנות ולהביא למצב טוב יותר?
נכתב על ידי פוקס , 23/12/2014 05:07   בקטגוריות טירוף, מהפיכה, מחשבות, פוליטיקה, אקטואליה, פסימי, שחרור קיטור, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  פוקס

בן: 49



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
8,734
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפוקס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פוקס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)