לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פלאפי הארנב המעופף

ברוכים הבאים לפלאפי הארנב המעופף! עקב קוצר במקום, לא אוכל לתאר את כל הדברים המופלאים שעליהם אכתוב, אך אנסה לתת כמה מילים: הבלוג הזה הולך לעסוק בחיי, ובדברים המסעירים המטורפים ולפעמים המשעממים עד מוות שעוברים עליי. אם אתם בעלי לחץ דם גבוה, אולי תשבו?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בלוגים - היומנים של המאה ה-21...


זוכרים את התקופה לפני האינטרנט? אולי אתם לא מספיק.. זקנים בשביל זה, אבל אני כן. אני זוכר תקופה שבה לא היה אינטרנט, והיינו תלויים הרבה פחות בטכנולוגיה.

אלה לא היו חיים פחות טובים. הצורך הזה לשתף את כולם בהגיגים ומחשבות אישיים קם רק עם התקדמות הטכנולוגיה. אנחנו משתמשים כיום בטכנולוגיה כקב - תמיכה למישהו שצולע. הצליעה היא לא פיסית, אלא פסיכולוגית.

אין לי בעיה עם שיתוף הגיגים, רק עם שיתוף החיים עצמם. לשתף מחשבות על אקטואליה, אירועים כלליים, פוליטיקה וכדומה - סבבה. אבל לשתף את העולם במה אכלנו לארוחת בוקר ולמה אנחנו שונאים להתעורר מוקדם - זה סתם הקאה רגשית.

היכולת "להתפרסם" לשתי שניות ברמה גלובאלית גורמת לאנשים לעשות דברים מטומטמים או לפחות מטופשים, ואולי גם מקדמת אלימות לשם אלימות. דוגמא קלאסית לכך היא פרסום סרטונים ביוטיוב שבהם ילדים עשירים קונים גאדג'ט חדש ויקר (כמו השעון החכם של אפל, או אחד מהמכשירים האחרים שלהם) ומנפצים אותם מול המצלמה בצהלות אידיוטיות. זו דוגמא קלאסית להתנהגות אלימה - גם כאשר האלימות עצמה לא מופנית כלפי יצור חי.

בלוגים מהווים סוג אישי יותר של מדיה, ומשמשים אותנו ככלי לשחרור קיטור - דבר טוב כשלעצמו, אלא שהוא מרחיק אותנו מתקשורת בין-אישית ישירה - עם אנשים חיים ולא שמות על המסך.

האם אתם בעד, או נגד?

נכתב על ידי פוקס , 28/8/2015 11:56   בקטגוריות מחשבות, טכנולוגיה, אינטרנט  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סלפי כראי לחברה המודרנית


 

סלפי - תצלום הנעשה על ידי המצולם

 

 

אני מדבר הן על המונח "סלפי" שמשמעו תמונה עצמית, והן על בסדרה הקומית הקלילה בעלת אותו שם שבוטלה עוד לפני שהסתיימה העונה הראשונה שלה, והתבססה על המחזה "פיגמליון".

אחד מהדברים שהסדרה חידדה הוא השימוש הנפוץ (יתר על המידה) בטלפונים סלולריים ומכשירים ניידים בכלל. אולי לבני העשרה ועשרים ומשהו זה ייראה טרחני ומיושן, אבל לא לפני הרבה שנים, שימוש בטלפון או כל מכשיר אחר ליד השולחן האוכל נחשב מוקצה מחמת מיאוס או לפחות חסר נימוס בצורה קיצונית.

כיום ילדים בני שלוש כבר יודעים כיצד להשתמש בטלפונים חכמים ובטאבלטים, אך מהצד השני הם פחות מבינים בקריאה וכתיבה בסגנון ה"מיושן" של נייר ועיפרון.והמצב לא צפוי להשתפר.. ההיפך.

אבל בואו נחזור לנושא בו התחלנו - סלפי זה מונח חדש יחסית שנכנס ללקסיקון השפה האנגלית רק בשנים האחרונות. ההתמקדות בעצמי מראה חוסר ביטחון בסיסי שמצריך צילום עצמי בתנוחות כאלה ואחרות וכמעט תמיד עם חיוך כדי להראות שאתה מוצלח/שמח/מרוצה גם כאשר אתה לא.

לטעמי זה ממצה את העידן החדש שבו פניהם של אנשים (ונשים) קבורים במסכים הקטנים שלהם כמעט 24/7. זה מתחבר לתוכניות ה"ריאליטי" שרחוקות מהמציאות כמרחק מזרח ממערב, ולתרבות המרודדת למסכים דו-מימדיים בצבעים בוהקים.

אחד מהמחקרים שעוסקים בתופעת הסלפי מדבר על נרקיסיזם - תופעה פסיכולוגית שבה אהבת העצמי עוברת את גבולות הנורמלי ומגיעה למקומות מסוכנים. אנשים שחשים את הצורך לתעד את עצמם בצורה אובססיבית יומיומית ולפעמים יותר מפעמיים ביום, מראים על בעיה נפשית.

אז תבדקו את עצמכם. כמה פעמים ביום, או בשבוע, או בחודש או שנה אתם מצלמים את עצמכם? האם זה סביר? האם אתם מרגישים שאתם חייבים את זה? או שאולי לא?

נכתב על ידי פוקס , 16/1/2015 15:06   בקטגוריות בריאות, טירוף, טכנולוגיה, מדע, מחשבות, אקטואליה, אינטרנט, ביקורת, פסימי, שחרור קיטור  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הזיוף על פני האנשים המפורסמים


 

רובין וויליאמס היה אחד מהשחקנים האהובים עליי אי פעם, ודווקא כעת לאחר שהתאבד, זו ההזדמנות הטובה לדון בזיוף ששחקנים (בעיקר מפורסמים) חייבים לתחזק כל רגע שהם נצפים בציבור.

 

השחקן חייב להראות כאילו הוא (או היא) שמח כל הזמן. חייו מלאים בכסף, שמחה אהבה והערצה. מזכיר קצת את תיאוריות הניו-אייג' החביבות כל כך על האמריקאים - אלה שמדברות על יצירת מציאות באמצעות מחשבה - "אם תזייף את השמחה מספיק זמן, היא תהפוך לאמיתית!"

 

לא ממש עבד ככה, אה?

 

זה גם בדיוק אותו עקרון עליו מבוססת הרשת החברתית הפופולרית - פייסבוק. התמונות של עצמנו אותן אנו (או לפחות אתם) מפרסמים תמיד מראות אותנו מחייכים, מטיילים, אוכלים (כמובן שיהיו תמונות תקריב של האוכל), ובאופן כללי נהנים מהחיים. ברור שזה שקר.

 

הרי לא נראה את הפרצוף המעוך שלנו מהבוקר, לפני שצחצחנו שיניים, שטפנו פנים והתקלחנו. זה לא יתחזק את התדמית המצליחנית והמאושרת (כביכול) שלנו, ואז אנשים לא יקנאו בנו ובחיינו השמחים והמוצלחים!

 

כן, יש רגעים של שמחה בחיים, אבל גם יש הרבה רגעים של עצב, כעס, גועל והמון המון רגעים של שעמום ועייפות.

 

זה לא ימשוך קוראים או יביא "לייקים" להקאה הדיגיטלית שלכם על פני הרשתות החברתיות, אבל זה יהיה הרבה יותר אמיתי. אישית, אני מעדיף שלא להשתפך על חיי האישיים ברשתות החברתיות. לרשתות האלה כבר יש יותר מדי מידע גם ככה, ורמת הספאם שלי ושל כולם רק ממשיכה לחנוק את תיבות הדואר שלנו - ואת הפרופילים שלנו ברשתות האלה.

 

כל פעם שאני רואה את התמונות של הכוכבים האלה בקבלות פנים, הקרנות בכורה, או טקסי פרסים, אני יודע מעבר לכל צל של ספק שאחוז האנשים בתמונות האלה שמאושר אפילו קצת - הוא הרבה הרבה יותר קטן ממה שאפשר לחשוב כשמסתכלים מסונוורים על כל השיניים המולבנות האלה שמבריקות למצלמה.

 

אולי זה הופך אותם לפחות מרתקים או מושאי הערצה, אבל זה גם מביא אותם קצת יותר קרוב אלינו ועוזר לנו להבין שבסופו של דבר, הם אנשים בדיוק כמונו - עם פחדים, חרדות ודאגות שלפעמים גם מפילות אותם לקרשים.

נכתב על ידי פוקס , 21/8/2014 05:50   בקטגוריות מחשבות, טלויזיה, אקטואליה, אינטרנט, שחרור קיטור  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי:  פוקס

בן: 49



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
8,734
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפוקס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פוקס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)