לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פלאפי הארנב המעופף

ברוכים הבאים לפלאפי הארנב המעופף! עקב קוצר במקום, לא אוכל לתאר את כל הדברים המופלאים שעליהם אכתוב, אך אנסה לתת כמה מילים: הבלוג הזה הולך לעסוק בחיי, ובדברים המסעירים המטורפים ולפעמים המשעממים עד מוות שעוברים עליי. אם אתם בעלי לחץ דם גבוה, אולי תשבו?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

2/2014

עולם ללא ספאם (דואר זבל)



אז ככה: תארו לעצמכם עולם ללא ספאם. נשמע חלומי, לא?
דואר זבל מהווה כ-80-85 אחוזים מהדואר האלקטרוני בעולם כולו! וזו הערכה שמרנית.
ואל תשכחו, אני מדבר פה רק על דואר זבל אלקטרוני, ולא כולל שיחות מוקלטות, פליירים בתיבת הדואר או תקועים בחריץ של הדלת, מדבקות של נותני שירות נמרצים ועוד ועוד.
אבל אם היינו מסירים את דואר הזבל מהאינטרנט, באיזושהי טכנולוגיה שלא הומצאה עדיין, או חקיקה חובקת עולם, או מישהו עם מטה קסמים והרבה רצון טוב (הארי? אתה שם?) - מה היה קורה?
קודם כל, האינטרנט היה הרבה יותר מהיר. תחשבו על זה ככה: אתם סוס מירוץ גזעי, חסר סבלנות לרוץ במהירות הרוח. ומישהו פתאום מעמיס לכם על הגב שישה גמדים, פיל קטן, ועוד כמה שקים של אבקה כזו או אחרת של הרבלייף. כבד קצת, לא?
אפילו הסוס הכי חזק והכי מהיר בעולם היה נחנק וזז בקצב צב בצורה כזו.
אז ברור שזו רק אנלוגיה, אבל אם סותמים את הצינור בהרבה זבל, מה שיוצא זה רק זרזיף. הדואר שלכם מתעכב, הקבצים יורדים הרבה יותר לאט מכפי שהיו יכולים, וסרטונים מגמגמים אפילו אם שדרגתם רק אתמול ל-100 מגהביט.
זה נהדר! לא?
כן ולא. זה נכון שמהירות העבודה הייתה קופצת בצורה מטורפת. וכשאני אומר עבודה אני מתכוון להורדות סרטונים, תמונות מצחיקות, משחקים ותוכנות ("חוקיים" כמובן), ועוד ועוד ועוד.
מצד שני, בתוך כל דואר הזבל הזה נמצא מנגנון השיווק של הרבה מאוד חברות. חלקן לגיטימיות וחוקיות. אם תסגור להן את הברז, הן יאבדו הרבה כסף של לקוחות שאחרת לא יראו את ההצעות שלהם. הרבה כסף אבד = משרות שיקוצצו = כלכלה במשבר.
אז מה הפיתרון? והאם לא כדאי לפגוע במיעוט במידה כזו או אחרת כדי לשפר את המצב לרוב האנשים?
אני לא יודע. מה אתם שואלים אותי בכלל? תיאורטית, אם היה באמת אפשר לפגוע בחירתית (סלקטיבית) בתפוצת דוא"ל מסויימת (דואר זבל בלבד) אז גם אפשר היה לוודא שרק דואר זבל אמיתי ממפיצים ידועים היה נעצר. ואגב, עושים זאת במידה מסויימת.
לפני פחות משנה, בסביבות אפריל נערכה אחת מהתקפות הסייבר הגדולות ביותר בהיסטוריה כנגד חברה שעוסקת בסינון דואר זבל. התוקפים האלמוניים השתמשו ברשת של מחשבים נגועים ששימשו כעבדים ללא ידיעה ושיגרו המון חבילות מידע בו זמנית בכדי להפיל את השרתים של אותה חברה. האינטרס היה דיי ברור: לפגוע באלה שפוגעים בפרנסה שלך. ומכך אפשר להסיק בצורה פשוטה שמי שיזם את ההתקפה הם מפיצי דואר זבל. הם לא ממש הצליחו אגב. הם יצרו בעיות בטווח קצר, אך השרתים חזרו לפעולה דיי מהר.
אז אין מה לעשות? יש הרבה מה לעשות. יש לרשויות מה לעשות בחקיקה ואכיפה, יש לחברות לפתח פתרונות תוכנה וחומרה שילחמו בזבל הזה כבר בצמתי האינטרנט הראשיים, ויש לנו כמשתמשים חובה וצורך להשתמש בפתרונות תוכנה כאלה ואחרים כדי לסנן את הדואר האלקטרוני שלנו ואפילו לשגר תגובות לשולחים. יש תוכנות שיודעות לשגר חזרה לשרת השולח הודעה מזויפת שמראה כאילו הכתובת אליה שלח היא שגויה.
בגלל ששרתי המשלוח הללו עובדים באוטומט, הודעה כזו עשויה לשגר את הכתובת שלכם אל תיקייה של כתובות "מתות" שאין מה להמשיך לשלוח אליהן. אולי.
אז מה אתם אומרים? יש מה לעשות? כדאי לשאוף לעולם ללא ספאם?
נכתב על ידי פוקס , 22/2/2014 06:06   בקטגוריות שחרור קיטור, מהפיכה, מחשבות, טכנולוגיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי:  פוקס

בן: 49



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
8,734
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפוקס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פוקס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)