לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פלאפי הארנב המעופף

ברוכים הבאים לפלאפי הארנב המעופף! עקב קוצר במקום, לא אוכל לתאר את כל הדברים המופלאים שעליהם אכתוב, אך אנסה לתת כמה מילים: הבלוג הזה הולך לעסוק בחיי, ובדברים המסעירים המטורפים ולפעמים המשעממים עד מוות שעוברים עליי. אם אתם בעלי לחץ דם גבוה, אולי תשבו?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2014    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




הוסף מסר

5/2014

מוות ושיעמום - הפעם הראשונה שהבנתי שזמני קצוב


תודה לאתר http://thelocalwave.com/

כשחשבתי על הפעם הראשונה הזו, הראש שלי קפץ ישר ליום ההוא לפני 9 שנים, שבו התבשרתי על מותו של אחי.


אבל זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נחתה עליי ההבנה שיש שעון שקוצב את הזמן שלי (ושל כולנו) כאן. ורובנו בוחרים להתעלם ממנו - בכל מיני צורות ואמצעים. כיום הטכנולוגיה מספקת לנו מספיק הסחות דעת כדי ללכת ברחוב בלי אפילו לראות מי ומה קורה סביבנו. ככה גומרים בבור ביוב פתוח.


אבל חזרה לנושא. כשהתחלתי לחשוב על כך הייתי בשנות העשרה שלי (לפני יותר מעשרים שנה), והמחשבה פשוט הבעיתה אותי. כמעט שהביאה אותי להתקף פאניקה. הרעיון שאני אמות יום אחד, ואין לי כל שליטה על כך, לא התקבל אצלי בשום צורה. אפילו עכשיו כשאני חושב על כך, הנשימה מואצת ודפיקות הלב גם כן.


אבל באיזשהו מקום הבנתי שבדיוק בגלל זה אנשים דוחפים את עצמם להתקדם. אם היינו בני אלמוות, ואפילו אם "רק" היינו חיים עד גיל 300 למשל, המוטיבציה שלנו לעשות משהו עם עצמנו, לתרום לאנושות, לעשות ילדים, להמשיך את המורשת, לכתוב, ליצור, להשאיר חותם - כל אלה היו נדחים לאחר כך. כי לא הייתה לנו כל דחיפות לעשות זאת.


הגעתי למסקנה הפשוטה שהשעון הזה הוא מה שמקדם את האנושות. המוות שאורב לנו, וחוסר הידיעה שמגיע איתו, חוסר הביטחון והפחד הזה מביאים אנשים לעשות ולהשיג השגים משמעותיים ולפעמים מדהימים בחיים שלהם.


כמובן שיש את אלה שנכנעים למחשבה של חוסר התוחלת. הידיעה הזו שבסופו של דבר נסיים כערימת אבק בקבר או בצנצנת, הכריעה אותם והם לא מוכנים להתמודד עם הדרך שלפניהם.


אך כמו שאמרו רבים וחכמים לפניי - הדרך היא העיקר, לא היעד. בדרך לשם קורים כל הדברים החשובים, המעניינים, העצובים, קשים, קלים או שמחים.

 

והשעמום? גם הוא חלק מהמשוואה. אם לא היינו משתעממים היינו יכולים לישון כל היום, או לשבת על הספה, או לא לעשות כלום עד שהגוף שלנו היה מכריח אותנו לטפל בו (אוכל, התפנות וכיוב'). אז השעמום הוא המקל השני שמדרבן אותנו לעשות משהו בחיים שלנו - עד שנמות.

 

והאם המוות הוא הדבר הנורא מכל? או שאולי חוסר הידיעה לגבי מה שיקרה לנו אחרי שנמות?

 

אשמח לתגובות.

נכתב על ידי פוקס , 8/5/2014 03:20   בקטגוריות טירוף, מחשבות, שחרור קיטור  
הקטע משוייך לנושא החם: שרביט הפעם הראשונה
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי:  פוקס

בן: 49



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
8,734
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפוקס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פוקס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)