לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ועכשיו ברגש


עכשיו, כאשר החיים שלי משתנים כל כך מהר, החלטתי לתעד, כדי לזכור.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

1/2013

תאולוגיה


יושב לקרוא בלובי היפה של Regent College. כאן קולג' במשמעות של סמינר תאולוגי. הספריה שלהם חדשה ויפה, ורוב התלמידים כמעט ולא שמעו עליה, אז נעים ושקט שם ובלי סטודנטים אסאתיים צעירים ורעשים (מצטער, אבל זאת האמת). אני פוגש את נתן (שכן וחבר, קתולי אדוק) וחבר שלו בשם מאט (פרוטסטנטי ובדרך להיות כומר יום אחד). הם נמצאים בעיבורו של דיון סוער על נקודה אזוטרית אודות שורה כלשהיא בבשורה על פי מארק. שניהם פונים אלי - אולי אתה תוכל לעזור. מצאו להם. ומה שחמור מכך, באמת הצלחתי. נתתי להם את התשובה שלי, והשארתי אותם שקועים בשרעפים "באמת... מעניין שלא ראינו ת זה...".

 

מאוחר יותר בשיעור הסטוריה אינטלקטואלית (ארבעה סטודנטים בלבד, כולם לתארים מתקדמים) אני בוהה בנוף המהמם שרואים מקומה אחת עשרה. אני מבטיח תמונה. בשעת השקיעה הכל הופך לכחול כהה, והנוף משנה צבעים כל רגע. שניה אחת אלומה של שמש מבליחה דרך העננים וצובעת חלקה של ים בכתום. אחר כך השלג על ההרים זוהר. כל שניה משהו אחר. הפרופסור שם לב שאני שקוע במשהו אחר ושואל אותי מה דעתי. אני בולע שניה, ומוציא את עצמי מסביר לכיתה על תאולוגיה נוצרית, פעם שניה באותו היום. הפעם על המשמעות של תאולוגיה אימננטית (כלומר המחשבה שהאל נזקק לקיים את העולם בכל רגע נתון, תאוריה שגם ניוטון האמין בה, כי אחרת לדעות הכוכבים לא היו שורדים זמן רב בתנועה המושלמת שלהם מסביב לשמש; לניוטון היו בכלל כל מני רעיונות מעניינים: הוא לא האמין בשילוש, ניסח credo משל עצמו ואפילו הצליח להמנע מהשבועה המסורתית שבאה על משרת פרופסור בקיימברידג'). פעם שניה  ביום אחד, אני חושב לעצמי, וזה אפילו לא תחום המומחיות שלי.

 

***

 

באמצע בין שניהם אני אוכל צהריים בחדרון הקטן שלנו. בחור יפני מתלונן על הקולג' שבו הוא גר (כאן קולג' במשמעות של מגורים שבאים עם חובות חברתיות, כמו שהיה פעם באנגליה). הטבח הוא מערבי ומבשל כל יום אוכל "מערבי". שאלתי מה זה "מערבי" והוא אמר: "סטייקים צ'יפס וסלט, עוף צלוי, פסטה", והוסיף ביאוש "כל יום!". הוא רוצה אוכל נורמלי - ראמן, או כל דבר שמגיע עם אורז...

נכתב על ידי Mental Baggage , 30/1/2013 04:08   בקטגוריות יומיום  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  Mental Baggage

בן: 50



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

4,942

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMental Baggage אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mental Baggage ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)