לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ועכשיו ברגש


עכשיו, כאשר החיים שלי משתנים כל כך מהר, החלטתי לתעד, כדי לזכור.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2013    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

5/2013

crunchy mom


תמיד דמיינתי את עצמי בתור הורה מסוג מסויים, והנה במבחן המציאות גיליתי שאני אבא שונה ממה שחשבתי שאהיה. זה בסדר. 


 


כאן בקנדה, הפכתי להיות מה שמכונה בלעג crunchy mom. הרשימה שלי כוללת כרגע התססה של כל מה שאפשר על השיש (מוצרי חלב, בירה, ושאור למשל), חטיפים בריאים שאנחנו עושים לבד, וכיוצא בזה. הילד שלי עדיין חושב למשל, שלאכול שומר מהגינה זה סוג של צ'ופר. אצלי לפחות, חלק מהמגמה קשור בשנתיים הראשונות שחייתי כאן בלי כסף. למדתי לחסוך בכל מני דרכים קטנות ומשונות, שעדיין עוזרות לי. הנה שישה דברים מדליקים שלמדתי, ואני עדיין עושה.


 


1. קרם טרטר זה חומר פלא. כפית קרם טרטר (למרות השם זאת אבקה לבנה - מוצאים את זה בסופר בין חומרי האפיה) עם מעט חומץ מנקה
תנורים, כיריים וסירים לא פחות טוב מכל מסיר
שומנים, ובלי הריח הדוחה. קרם טרטר עם קצת מיץ לימון מוריד כתמי דיו מחולצות. כפית קרם טרטר יחד עם רבע כוס סודה לשתיה ורבע כוס מלח
מפיקים חומר שפותח סתימות ביוב.


2. פליידו עדיף לעשות לבד. כוס קמח, חצי כוס מלח (זאת לא
טעות), 2 כפיות קרם טרטר, כף שמן, כוס מים. לבשל בסיר תוך כדי ערבוב מתמיד, עד שנפרד מהדפנות, ואז ללוש עוד שלוש דקות
על השיש. אפשר להוסיף קצת צבע מאכל כדי לקבל פליידו צבעוני.


3. קולה.קצת קולה מנקה אסלה וכיור
כמו ששום תכשיר ניקוי לא מנקה אף פעם. בגלל זה אני לא שותה קולה.


4.  ירקות. סלרי שורד פי שלוש אם עוטפים אותו בנייר
כסף. כל העשבים שורדים מצויין שבוע ויותר אם שמים אותם בכוס עם קצת מים, כמו פרח. גזר שמת אצלי במקרר בתוך יומיים, שורד
כמה שבועות אם מתיחסים אליו כמו שורש - שותלים אותו בעציץ גדול עם חול ומשקים מדי פעם. אני יודע שאף אחד לא ינסה
את זה אבל זה פועל.


5. מוצרי חלב. אני לא קונה דברי חלב כבר כמה שנים. הכל
בגלל שחלב או שמנת יותר זולים כאן ממוצרי חלב. בשביל יוגורט אני שם חלב או שמנת (לא הומוגני אם אפשר להשיג. מדי פעם
מביאים לי מארה"ב חלב מדהים מפרות גרנזי, לא הומוגני ולא מפוסטר, אבל זה כבר סיפור אחר) בצנצנת (mason jar), מוסיף כפית מהיוגורט הישן  (או מכל יוגורט קנוי עם חיידקים ידידותיים), וממתין
יממה. כפית פירות בתוך העניין הזה, ויש מעדן חלב שיש בו שני מרכיבים בלבד (בזה שאתם קונים בסופר יש חומרים משמרים, מייצבים כמו ג'לטין, שומנים מוקשים שעוזרים למרקם ועוד כל מני דברים שלא ביקשתם לקנות). אותו טריק בדיוק,
רק עם שמנת, יעשה שמנת חמוצה (קצת רוויון הוא
הסטרטר הכי טוב לשמנת חמוצה). רוויון וחמאה עושים ביחד: לוקחים
שמנת ומתחילים כמו שמנת חמוצה, אבל אחרי שמונה שעות חובצים - משתמשים במיקסר או במקצף ביצים, ומעבדים מעבר לשלב
הקצפת, עד שנוצרת חמאה. מסננים את מה שנוצר במעט בד מוסלין
לגבינות (או חיתול בד). בתוך הבד נשארת חמאה, ומחוצה
לו רוויון.


6. עשבי תיבול. נניח שקניתם משהו כמו טרגון (כי היה מתכון שאמר
שממש ממש חייבים), והשתמשתם בשני עלים. את השאר, קצוץ או שלם בתוך שמן זית, משאירים בפריזר בכלי פלסטיק, ומוציאים עם כפית כשצריך. אפשר גם לגלגל לצורה של נקניק (בתוך נילון נצמד) עם חמאה ומעט מיץ לימון.


זה שימושי וגם מאוד אסטתי.  


 


 

נכתב על ידי Mental Baggage , 2/5/2013 01:19   בקטגוריות אוכל, יומיום, עלים אדומים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  Mental Baggage

בן: 50



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

4,942

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMental Baggage אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mental Baggage ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)