לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ועכשיו ברגש


עכשיו, כאשר החיים שלי משתנים כל כך מהר, החלטתי לתעד, כדי לזכור.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

11/2014

כנס


הכנס היה מגניב. 

 

הכנס היה כנס של Ecocriticism. כלומר עסק רב-תחומי שהיה בו יחסית מעט עניין בסוגיות אקולוגיות. הוא עסק יותר במגבלות ודפוסי המחשבה שלנו בכל מה שקשור לאקולוגיה, ובתחים הזה יש לאנשי התרבות (כמו החוג לספרות אנגלית) מה להציע. דניאל הציג מאמר מרשים מאוד על המחרשה בימי הביניים, והאופן הקיצונית שהו המחרשה הכבדה שינתה את הנוף וגם את הנוף האנושי. ג'ונתן שי (כותבים את זה hsy) הציג מאמר נחמד על האופן שבו אנחנו יותר ויותר תופסים שפות במונחים אקולוגיים, ובכלל זה הדיבור על שפות סבכנת הכחדה, שמובילים (באופן מפתיע) גופים שעסוקים באקולוגיה, כמו נשיונל גאוגרפיק. הוא גם צייץ כמה מילים על המאמר שלי, מה ששימח אותי מאוד.

 

עוד היו שירה פולנית בימי הביניים, פרוטזות מעולם הצומח, ומאמר מדליק על בייוולף והאקולוגיה של דרקונים (שטבע את המונח המדליק draconomic). היו שלושה אזכורים שונים לטולקין ושני אזכורים לעברית מודרנית. בקיצור היה מדליק. 

 

אני כאמור דיברתי בפאנל על זכויות בעלי חיים. במקור חששתי שאני אהיה תקוע בפאנל עם תמהוניים טרוטי עיניים, אבל שמחתי לגלות שההיפך הוא הנכון. זה היה פאנל ידידותי ומחכים. יחד איתי דיבר Karl Steel מ SUNY, על צדפות. הוא מרצה בחסד, עד כדי כך שמישהי הציעה שבמקום Humanities נקרא לזה Oysterities. אני דיברתי על המגבלות התרבותיות של הגישה הנוכחית, ובעיקר על הנטיה שלנו להפריד דיסיפלינות. לעומת זאת, הצעתי את תחום המחקר שלי כדוגמא לגישה שונה שמגיעה משיח שונה ולכן מאפשרת להסתכל על הבעיות הנוכחיות מזוית רעננה בעזרת עולם מונחים אחר. 

 

יומיים שלמים מחוץ לבית עלו לי ביומיים שאני עם הילדים (חופש לרגל יום הזכרון, ואתם חשבתם שרק בארץ יש כזה). ובכל זאת, שווה את זה. 

 

נכתב על ידי Mental Baggage , 10/11/2014 20:18   בקטגוריות לכל פוסט יש קטגוריה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  Mental Baggage

בן: 50



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

4,942

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMental Baggage אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mental Baggage ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)