לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ועכשיו ברגש


עכשיו, כאשר החיים שלי משתנים כל כך מהר, החלטתי לתעד, כדי לזכור.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יום הולדת


ביום שישי עשינו יומולדת לאורן, למרות שזה עדיין לא התאריך שלו, אבל מה אפשר לעשות? כל החברים שלו עוזבים ממש עכשיו. האריה הקטן דרש ארוע. עם הרבה חברים ועוגה, ודברים - בדגש על ההרבה. אז ביצענו - עד שהילד כבר מבקש משהו אני מבצע. 

 

הבעיה הראשונה שלי היתה - איך אפשר לשעשע וגם להאכיל ארבעים ומשהו איש (ילדים ומבוגרים ביחד, בערך עשרים ילדים). שאלתי את אשתי באישון לילה, והיא ענתה כבדרך אגב "שהם יכינו את האוכל". זה רעיון, אמרתי. מה הם יכינו? "פיצה תמיד הולך טוב". וכך עשינו: יום לפני הכנתי כמות מסחרית של בצק (אבל אני ממילא קונה קמח בחבילות של 10 קילו לפחות, כי פחות מזה זה לא משתלם כלכלית). גלגלתי כדורים קטנים, כיסיתי במעט שמן זית ואפסנתי במקרר. בצהרי היום רדדתי את כל הכדורים לפיצות קטנות ונאות, זה נשמע סיפור אבל האמת שכשעובדים בסרט נע העסק זז מאוד מהר. במקביל הכנתי גבינה מגוררת, תוספות ורוטב עגבניות (שיצא מאחת מהצנצנות ששימרתי בקיץ הקודם, ממילא הגיע הזמן לנגלה חדשה).  ברגע האמת התחלנו לקרוא לילדים ולהורים שהרכיבו לעצמם את הפיצות שלהם. קשה להסביר איזו התרגשות כל העניין הזה עורר.

 



 

אחר כך, בזמן שהעברתי את הפיצות בתנור (שמונה בכל פעם), הוצאתי ארגז עם צעצועי פלסטיק מהדולר סטור, ונתתי לילדים להשתולל קצת. אז היה אוכל חוץ מפיצה, וכן היה צריך לארגן קצת, אבל העניין הזה של להכין פיצות ולרשום את השם על המגש העסיק אותם חצי שעה לפחות, שבמונחי הזמן של בני שם זה חצי נצח. והיתה גם עוגת שוקולד שמכרנו לגויים בתור "traditional Israeli birthday cake" ועוררה גם היא התרגשות (כן, כן - של ק. גורן המהוללת; עדיף לא להגיד לאף אחד מה יש בזה בדיוק).

 



 

ואחרון חביב, אי אפשר לצפות מאדם שפוי בדעתו שיהיה מסוגל לסבול עשרים ילדים צורחים לשלוש שעות בלי קצת תמיכה מורלית. אחרי שנים בקנדה למדתי משהו מהמקומיים, והכנתי ג'ין וטוניק שישב לו שם בצד בצנצנות מייסון תמימות, מוכן להמזג לכוסות פלסטיק תמימות לא פחות. אלכסי שעזר אף הוא בהפקה (נחשו מאיזו עדה הוא) קורא לזה "קפה של ארבע". מדובר בפטנט שהוא נס רפואי, לא פחות, ולראיה בקבוק שלם של ג'ין, שני ליטר טוניק ושישה לימוני ליים נעלמו עוד לפני שהקרח נמס. אושר גדול. 

 



 

ועכשיו יש לי פטור לשנה שלמה. 

נכתב על ידי Mental Baggage , 15/7/2015 20:39   בקטגוריות אבא חדש, עלים אדומים, אוכל  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בית ספר


שבוע אחרון לבית הספר. ברור לכולם שלימודים לא יהיו במזג אויר יפה שכזה, ולכן היום הכיתה של אורן נוסעת לפארק המים. זה די מדהים בעצם - הם נוסעים, גן חובה, באוטובוס ציבורי לפארק מים. יותר מהכל זה מעיד על איכות התחבורה הציבורית כאן. בדרך לבית הספר אורן אומר לי "I waited so much to go to school, and it turned out to be such a dissapointment" ואכן אני חושב שסיכם את הרגשות של כולנו. 

 

***

 

בבי.סי. גן חובה הוא חלק מבתי הספר. בית הספר הספציפי שלנו הוא K-5 כלומר כיתה וו נכנסת אצלו כבר לחטיבה. בקיץ הקודם נרשמנו במחוז (זה די מדהים שמישהו שגר כאן, לא אזרח ולא תושב, זכאי לקבל חינוך חינם, שצריך אולי להתמודד עם העובדה שלילד שלו אין שפה. רק דמיינו את זה קורה בארץ). ה catchment של הרחוב שלנו ממקם אותנו בבית ספר קטן ונחמד, מאוד אליטיסטי, אבל ממוקם עמוק ביער במרחק חצי שעה של הליכה/רכיבה. זה לא טריוויאלי, ולמען האמת הפך להיות המשימה המסובכת ביותר בכל השנה הזאת. עוד בסיום השנה שעברה הופענו שם לדבר עם המנהלת, ולהסביר לה שלאורן יש כמה אישיוז קטנים ושכדאי למצוא מורה שמבינה עניין. המנהלת יישמה ולא יישמה. 

 

בתחילת השנה קיבלנו מורה כמו שאני זוכר מהיסודי שלי. צעירה. לא מבינה את הילדים ובטח שלא רואה אותם במיוחד. דואגת במיוחד לסדר ונקיון. זה דבר מדהים, ואני קולט שהוא קנדי מאוד: לעמוד יפה בטור, לשבת יפה, ובעיקר לא לגעת. הרבה הרבה לא לגעת. חס וחלילה שתיגע במישהו. הילד שלי סומן כאויב הדסר והנקיון מתחילת השנה פחות או יותר, עם הצורך שלו לשבת קרוב מדי לילדים אחרים, והעובדה שכמה פעמים ברח לו פיפי - אבל אני אמרתי אישיוז. לא אמרתי?

 

חלק מהאישיוז שלו נובעים מהעובדה שהוא בן. כלומר, הצוות כולו מורכב מנשים, רובן צעירות מאוד, ורק למיעוט קטן מהן יש ילדים. בתאוריה זה לא אמור לשנות, אבל במציאות זה משנה: לבנים אין שום מודל לחיקוי בשטח בית הספר, אם לא כוללים את איש התחזוקה השתקן ואת הספרן שעובד במשרה חלקית. המורה של אורן, כמו המורות שאני זוכר מהיסודי שלי, לא מבינות את הבנים ונוטות להתעלם מהם ולהתרכז בקבוצה שהן כן מבינות - חבורה קטנה ומגובשת של בנות (מאוד נחמדות) עם כישורים מילוליים ובלי צורך לרוץ או לצעוק. אחרי המון שיחות עושה רושם שרוב ההורים (לבנים) שפגשתי מסכימים - בית ספר זה לא כל כך מקום לבנים, ובוודאי שלא לבנים שתקנים.


[ועוד הערה מאוחרת על בנים במערכת: סקר שעשו בבי.סי. לפני עשור מראה שהבנים בבתי הספר היסודיים בפיגור ניכר אחרי הבנות בקריאה וכתיבה. בנים מקבלים 70% מציוני המספיק והנכשל, D ו-F בעגה מקומית, ולמעלה משני שליש מהתלמידים שמוגדרים כבעלי לקויות למידה הם בנים. Gender Bias מטבעו פוגע בכולם כמובן, והבנות סובלות מצורות אחרות של הזנחה והקטנה, ואני מניח שרוב הקוראות והקוראים שלי יודעים את זה. המורות אגב, מעודדות את הבנות והבנים לשחק בנפרד, וגם מכניסות להם לראש שטויות על צבעים של בנים וצבעים של בנות וכל מני סוגים אחרים של זבל שכזה. אולי בגלל זה שווה להזכיר כאן את יוזמת ה pink shirt day שמולדה להלחם בביריונות]

 

החל מהחודש הראשון או השני, כל יום שלנו היה נראה אותו דבר. הדרך לבית הספר היתה מלווה בבכי. הדרך חזרה בעייפות אומללה. ימי ראשון בערב, כשהוא מגלה שמחר בית ספר בבכי קורע לב. הילד התחיל להתכווץ לתוך עצמו. מסתגר בבית ולא יוצא החוצה בכלל. בוהה בטלויזיה או בטבלט שלו ומסרב להפגש עם אנשים. היה ברור שחמישה ימים בשבוע, במשך שש שעות ביום, אומרים לו כמה שהוא לא מוצלח. נקודת האור היחידה היתה המורה המסייעת שהקדישו לילד אחד בכיתה. מורה מבוגרת, שכבר ראתה הרבה, ואיתרה את אורן בתוך שניה. אז תוך כדי זה שהיא היתה סייעת לילד ההוא, היא גם נתנה כתף לאורן, ולמען האמת איפשרה לו לעבור את השנה. 

 

אנחנו בהתחלה הקדשנו את כל תשומת הלב לעבודה על הילד, וזה בוודאי טוב, אבל לא היה המקום הנכון ללחוץ עליו. אני חייב להגיד שזוגתי ולא אני הבינה מה צריך לעשות. אני חושב שהקש היה כשאחד הילדים הכניס צעצוע לאף, והאשים את אורן, ואורן היה נבוך - השתתק. כמובן שהוא ננזף ונשלח למנהלת, ורק בבית מאוחר מאוחר אמר לנו שלא היה לו קשר לארוע כי מדובר בילד שהוא להגדרתו bully ואין סיכוי שיתקרב אליו. את המורה שלו זה לא עניין כמובן ההסבר שלנו, ואז נחת לנו האסימון. הפסקנו לדבר איתה. למעשה, אנחנו פשוט מתעלמים מקיומה. על התעודה שקיבל (תעודה נבזית) כל שליש לא חתמנו ולא דאגנו להחזיר אותה למורה. מצאנו מסלול עוקף: כל פעם שרצינו שמהו יקרה בכיתה, פשוט תפסנו את היועצת לשיחת מסדרון. במקור נשלחנו לדבר איתה כדי לברר איך אפשר לאבחן את אורן (אי אפשר; המורה חשבה על ADD/ADHD אבל כאן מאבחנים רק בגיל שש. לקח לנו רוב השנה לגלות את זה. זה לא משנה כי לאורן יש בעיה אחרת). אחרי שהכרנו כבר אפשר היה לעצור אותה (או את המנהלת שלצערי אני מכיר היטב) במסדרון לשיחה של "הורה מודאג". כל דבר שאמרתי להן "בסוד" ותוך בקשה שלא יעבור הלאה, ירד כבר למחרת היום כהנחיה למורה. הבעיה נפתרה. 

 

עוד עניין היה הבקרים, וכאן היה מדובר בהשקעה אמיתית. נכנסנו עם הילד לכיתה כל בוקר. החלפנו נעליים. בחרנו סיפור לקרוא. כל בוקר, חצי שעה ויותר שמרנו על הילד בכיתה. הרגלו את המורה למחשבה שהפרצוף שלנו צץ בכיתה בכל מני שעות. המטרה המקורית היתה לתת לאורן את הבטחון שהוא צריך אבל גילינו שזה בכלל טוב. אצל הקנדים, מסתבר, מעורבות הורית בכיתה היא לא עניין רגיל, והמורות רגילות שמותר להן לעשות מה שהן רוצות. ההתעלמות הבוטה שלנו מהמורה גרמה לה באופן מוזר להתיחס יפה יותר לאורן. 

 

בחודשים האחרונים ניכר שינו. הילד שמח יותר, ושוב משחק בחוץ עם חברים. יש לו כמה חברים קרובים בכיתה. מהמורה שלו אנחנו מתעלמים לחלוטין, ולמען האמת גם הוא. בעולם אחר הייתי דואג לhome schooling אבל יש בזה בעיות אחרות ולא את כולן אני יודע לפתור. אני מודאג מכיתה אלף, אבל יודע שאם יהיה צורך יש לי ארסנל שלם של טריקים לשלוף.

 

***

 

אז מה למדנו? פול סיימון אמר פעם "כשחושבים על כל החרה שלמדתי בתיכון, מדהים שאני יכול בכלל לחשוב". אני זוכר את בית הספר שלי בזעזוע מסויים. את הכסאות הקטנים והקשים, והשולחן שלא התאים לאף אחד בגובה. ואת המורות, או המורות. שאלוהים יעזור. היית יכול לחשוב ששלושים שנים אחר כך, במאה העשרים ואחת, בתי הספר יראו אחרת לגמרי. ממוחשבים. מבוססים על מדע הלמידה. דואגים לרווחת הילד מתוך הבנה שזה דור העתיד שלנו, תעודת הביטוח לעתיד. אבל מסתבר שאפילו במערכת מבוססת ומתוקצבת כמו זו הקנדית (עשרים תלמידים בכיתה. אני אומר שוב עשרים תלמידים בכיתה) הבינוניות משתלטת על כל חלקה טובה.

נכתב על ידי Mental Baggage , 22/6/2015 20:19   בקטגוריות עלים אדומים  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קיץ


כמו בכל שנה בעונה הזאת, החברים שמסביבי נעלמים. כלומר, כל מי שסיים את התואר מסביב ממשיך הלאה ולפתע פתאום אנחנו שוב לא מכירים אף אחד מסביב. השנה זה חזק מהרגיל ואני ממש נשאר בלי חברים. טלי למשל, קיבלה פוסט בהודו. אנחנו מתענגים על כל פגישה קטנה בידיעה ברורה שלא נדבר יותר. יש בזה צער גדול באמת, שאף אחד לא יודע עליו. 

 

מצאתי עבודה קטנה, בפרויקט גדול מאוד. זה פרויקט מחקר מגלומני, הנה אתם יכולים להתרשם לבד כאן. כבר המון זמן לא הייתי בפרויקט תוכנה. יש תחושה של לחזור הביתה, וזה מטריד אותי. מצד שני, אנשי אקדמיה עושים תוכנה אחרת. פגישות העבודה שלנו רגועות וידידותיות להפליא, גם אם יש לחץ, וכולם מאוד מנומסים. מנהלת הפרויקט בהריון מתקדם, ועוד מעט תצא לחופשת לידה ארוכה. זה מצער קצת, אבל מצד שני זה אומר שלכולנו יש עבודה לקיץ, וזה די טוב. 

 

חוצמזה, גם קיבלתי ללמד קורס בסמסטר הבא. המנחה שלי בשבתון. העניין מוזר. קודם שאלו אותי אם אני רוצה ללמד את הקורס. אמרתי שכן, בטח שכן, אחרת לא הייתי מבקש ללמד אותו, לא? אחר כך הודיעו לי שאני צריך להגיש קורות חיים ומכתב מלווה כנהוג כאן. עוד לא עניתי למייל הזה, וכבר הגיע מייל ממשרד הדיקן שמברך אותי על המשרה. באמת מוזר. בכל מקרה, למי שמעוניין לדעת - הנה הקישור לקורס.

 

ומה בינתיים, אתם שואלים? רק עבודה יש בקיץ? אז אני אספר. הבניין שבו אני יושב (הנה הערך בוויקיפדיה) נמצא קרוב מאוד לחוף המקומי שלנו (wreck beach; תגגלו בעצמכם). מדובר בארבע מאות פלוס מדרגות, מהאכזריות שראה העולם, ומצד שני בחוף הים הכי היפי ביקום. אז בזמן שאני יושב

במשרד, הרחוב מספק לי לפחותתהלוכה ססגונית מאוד.

 

***

 

כל זה בלי להגיד מילה שהנה בשבוע הבא הילד שלי שרד שנה ראשונה במערכת החינוך. אני מבטיח פוסט ארוך ויסודי שבו אשמיץ את המורה שלו כמו שצריך. 

נכתב על ידי Mental Baggage , 20/6/2015 09:04   בקטגוריות עלים אדומים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי:  Mental Baggage

בן: 50



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

4,942

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMental Baggage אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mental Baggage ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)