לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ועכשיו ברגש


עכשיו, כאשר החיים שלי משתנים כל כך מהר, החלטתי לתעד, כדי לזכור.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

1/2016

ארבע אפיזודות מהביקור האחרון


ארבע אפיזודות מהביקור האחרון, במקום לנסות לסכם את כולו.

***

ערב. פנים. בית הגיסים הדתיים בי-ם. סה"כ חמישה ילדים, שתי סבתות וגם שני אורחים (דתיים, שמתחפפים מהר). אנחנו נשאלים מה השתנה (בארץ) מאז שעזבנו. עונים בכנות ומיד מקבלים תשובה "לא נכון - רק נדמה לכם, בגלל שלא הייתם כאן מזמן". אנחנו שותקים. סבתא שלי היתה אומרת שכשאתה מנסה ללמד חזיר לשיר זה מבזבז לך את הזמן ומעצבן את החזיר. אחר כך עושים הבדלה. הקטן מנסה לכבות את הנר ולשיר Happy birthday to you.

***

בוקר, חוץ. תל אביב. נהג המונית שואל מאיפה הגענו. למה נראה לך שהגענו? כי אתם בקצר, ואני עומד כאן רועד מקור עם מעיל וכובע צמר. את מעבר החציה חולפים קבוצות קבוצות. הנהג מסביר שהם הגיעו במסגרת פרויקט "עלה" (?) ומראים להם את הארץ לפני שמגייסים אותם. אחר כך אנחנו נתקלים בהם שוב בשוק הכרמל, והבן אומר  תראה, גם כאן כולם מדברים אנגלית. אחר כך אנחנו הולכים לאכול בורקס "אמיתי" קומפלט.

***

בוקר, חוץ. קרית ים. טיול הבוקר הסתיים בחוף. יום שבת וכולם יצאו לצעוד על החוף. הקטן משיל את בגדיו ונכנס למים. 20 מעלות בחוץ ושמשי, שזה יוני-יולי במונחים של ונקובר. זוגתי נכנסת אחריו. בין המשוגעים האחרים כמה גולשים וכמה רוסים מבוגרים שבאים להחמיא לי (ברוסית. בטח שברוסית). אומרים לי משהו שאני לא מבין שמסתיים בטפיחה על הגב. הילד מרוצה עד הגג.

***

ערב, חוץ. פסאז' קטן. חנות תבלינים. הבעלים הם אח ואחות, אתיופיים. אני מבקש בהרט לעמבה (כל התיק שלי מריח מעמבה עכשיו). בזמן ההמתנה מביט במדפים ומנסה לקלוט בעין אם יש משהו שאני לא מכיר. יש תבלין אתיופי בשם "זקקבה" (?). אני שואל בנימוס מה זה. המוכרת מצחקקת במבוכה ואומרת לי "זה לא בשבילך". אני מנסה שוב ומתיאש. זאת הפעם הראשונה שאני מקבל תשובה כזאת, ויש לי בעברי כל מני התמקחויות בשווקים בכל מדינה באסיה כמעט. אם מישהו מהקוראות יודעת מה זה זקקבה, ממה הוא מורכב ומה עושים איתו, אני אשמח. תודה.

***

והיו גם שלושה ביקורים בבתי קברות, שניים בקיבוץ ועוד שניים (הזויים) בגבעת עדה אצל אחי. נפנפנו את כל הקרובים האחרים, ואני פספסתי את כל החברים שלי. דרוש ביקור נוסף. עוד היה  הרבה חומוס (בדיקה רוחבית), קצת מכל השאר, ונסיון אחד לפנקייק קוריאני שלא הרשים אף אחד למרות שלטעמי מדובר בהברקה. אחר כך היתה טיסה סיוטית חזרה לקנדה. שתדעו שיש בהיתרו חדר משפחה שזו בעצם משחקיה קטנה שבה אפשר לשרוץ בשקט ולתת לילדים לרוץ.
נכתב על ידי Mental Baggage , 27/1/2016 00:30   בקטגוריות יומיום  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ביקור, בקצרה


הביקור הזה, עם כל האינטנסיביות שלו, והאינטנסיביות של הילדים מסביב לשעון, לא משאיר לי זמן לכתוב (למרות שהתכוונתי לכתוב כל יום). גם המשפחה המורחבת שלי לא משאירים לי זמן פרטי: אפילו עכשיו, למרות שהתחמקתי לפינה, מישהו בא לשבת לידי. שכחתי כבר שלמשפחה שלי יש בעיה עם גבולות.

 

פגשתי בנתיים נציגים של האוניברסיטאות הגדולות. מה שהיה שיחת בירור ראשונית הפך להיות ריקוד מורכב שעיקרו ראיון עבודה בלי לקרוא לזה ראיון עבודה. הפגישות נעו כולן באותו האופן. תחילה שיחה ידידותית על קפה, שהפכה לשיחה מקצועית ולבסוף מעין בירור בנוסח "עתידנו לאן". כל אחת מהן לקחה שעות רבות (ארבע שעות במקרה אחד), מה שהיה מתיש מאוד. היה מאוד מעניין לשמוע את נציגי האוניברסיטאות השונות מדברים על התוכניות שלהם, מאוד דומות בסך הכל, אבל נמצאים באפילה ביחס למה שקורה באוניברסיטאות האחרות. זה מעלה מחשבות מעניינות על האופן שבו הקהילה הקטנה והמוזרה הזאת מתנהלת. 

 

וזה גם נחמד לפגוש אנשים מהמקצוע. 

 

יצא לי בסוף להסתובב בתל אביב לבד. הלכתי והלכתי בגשם הזלעפות שירד בערב השנה החדשה, והרגשתי קצת בבית (קרי, קנדה; מוזר). בסוף הגעתי למתחם שרונה שעשה לי חמוץ מתוק בלב. לפני שעזבנו, לפני שנולד הילד, כשעוד היינו תל אביבים צעירים וחסרי מחויבות, היתה לנו חיבה לשוטטות. והשוטטות הזאת הסתימה לה לפעמים במתחם שרונה - אז ריק מאדם, חשוך ומוזנח. הבתים עמדו סגורים, מוארים באורות רחוב. פה ושם אפשר היה למצוא אנשים שבאו לשתות בשקט, או שיצאו מהמשרדים השונים של משרד הבטחון שעוד היו שם באיזור. באחת מהפעמים אפילו ראינו שועל יפיפה מתחמק בזריזות. רוח רפאים של המאה התשע עשרה שמצאה את עצמה באמצע תל אביב. היה בזה חן עצוב. 

 

כל זה כמובן מת מיתה אחרונה וסופית. המתחם החדש צבעוני, מואר, מטופח ומקרין כולו שיק של "כאן גרים הנובו-רישים". הקניון (המטופש) מלא בכל מה שיקר ואופנתי, ונראה פחות או יותר כמו הרבה קניונים אירופאים אחרים. לפחות יש שם "אהרוני", "שגב" וגם "חינאווי" כדי להזכיר לנו שאנחנו במזרח התיכון. המנות יקרות מדי. הירקות אורגניים כמובן, והקהל תמהיל ביזארי של תיירים ומקומיים עשירים. בניהם הסתובבו קבוצות שדיברו במבטא אמריקאי בקול רם מדי, והיו כנראה קשורים לפרויקט כזה או אחר. הסתובבתי והסתובבתי, חיפשתי מה לקנות, ובסוף וויתרתי ויצאתי חזרה לגשם. יש משהו מאוד נעים בהליכה בגשם. 

 

ברכבת ישבתי והקשבתי לשיחות מסביבי. הבחור האמריקאי ניהל שיחת חוץ במשך כל הנסיעה חזרה הביתה. ללא ליאות הוא סיפה למאזינה הבלתי נראית על המוזרויות של ארץ הקודש. הוא ביקש ממנה לבחור נושא, והיא כנראה שאלה על נישואים. אני כמובן יודע כבר על הכל אבל בכל זאת זה היה מוזר לשמוע מהצד. הוא לא הסתיר את הסלידה שלו, ומדי פעם הדגיש כמה שהוא רק רוצה להתחפף כמה שיותר מהר. הטון המתנשא שלו הטריד אותי וכנראה גם אותה. בחורה שחיה באמסטרדם סיפרה לבת שיחתה סיפורים מביקוריה האקראיים בארץ הקודש, כולם מלאים סיטואציות של אי נוחות חברתית מצידה (אבל היא היתה צעירה וזה עניין של גיל). המבטא שלה היה לא לפה ולא לשם.  הבחורה הרוסיה שנסעה עם אמא, סבא וסבתא, הקפידה לשעשע (ברוסית) את כולם. היא החזיקה את היד של אמא שלה והציקה לה באצבעות.

 

***

 

באופן כללי נראה לי שאני בשל לחזור הביתה. 

 

 

 

 

נכתב על ידי Mental Baggage , 3/1/2016 22:44   בקטגוריות יומיום  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  Mental Baggage

בן: 50



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

4,942

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMental Baggage אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mental Baggage ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)