לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

jenny-זה מה יש


הדרך תמיד לפנינו גם אם לא תמיד היא גלויה. יפה, מעניינת, מפותלת, לא צפויה, מפחידה, מסקרנת, נוחה או קשוחה, מפנקת או מכאיבה - לא משנה מה - אבל תמיד היא שלך!


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2012

מי הבטיח יונה?


 

(הביצוע המקורי משנת 73)

 

חורף שבעים ושלוש
להקת חיל חינוך
מילים: שמואל הספרי
לחן: אורי וידיסלבסקי


אנחנו הילדים של חורף שנת שבעים ושלוש
חלמתם אותנו לראשונה עם שחר, בתום הקרבות
הייתם גברים עייפים שהודו למזלם הטוב
הייתן נשים צעירות מודאגות ורציתן כל כך לאהוב
וכשהריתם אותנו באהבה בחורף שבעים ושלוש
רציתם למלא בגופכם את מה שחיסרה המלחמה.


כשנולדנו היתה הארץ פצועה ועצובה
הבטתם בנו, חיבקתם אותנו, ניסיתם למצוא נחמה
כשנולדנו ברכו הזקנים בעיניים דומעות
אמרו הילדים האלה הלואי לא ילכו אל הצבא
ופניכם בתצלום הישן מוכיחות שדיברתם מכל הלב
כשהבטחתם לעשות בשבילנו הכל להפוך אויב לאוהב.

הבטחתם יונה
עלה של זית
הבטחתם שלום בבית
הבטחתם אביב ופריחות
הבטחתם לקיים הבטחות
הבטחתם יונה

אנחנו הילדים של חורף שנת שבעים ושלוש
גדלנו, אנחנו עכשיו בצבא עם הנשק, קסדה על הראש
גם אנחנו יודעים לעשות אהבה, צוחקים ויודעים לבכות
גם אנחנו גברים, גם אנחנו נשים, גם אנחנו חולמים תינוקות
ולכן לא נלחץ, ולכן לא נדרוש, ולכן לא נאיים
כשהיינו קטנים אמרתם: הבטחות צריך לקיים
אם דרוש לכם כח ניתן, לא נחסוך, רק רצינו ללחוש
אנחנו הילדים של החורף ההוא שנת שבעים ושלוש

הבטחתם יונה...

 

 

יש משהו בשיר הזה שמסמל כל כך את הישראליות שלנו,

את היופי

את ההקרבה

את אהבת הארץ

אהבת החיים

את התקווה.

 

אני הייתי ילדה בחורף 73 - אבל אין לי ספק שגם הורי חלמו שהדור שלי לא ילחם

אני חולמת שילדי לא יצטרכו להלחם

והילדים האלה של 73 - עדיין לא הגיעו לגיל - אבל זה לא רחוק

הילדים שלהם עוד 5-10 שנים יגיעו לצבא ויגיע גם תורם לחלום...

אין חלום גדול מזה שמקווה להפסיק את השרשרת הזו.

 

ויש עוד משפט אחד - שנאמר שוב ושוב עד שלעיתים נדמה שלא מייחסים לו את החשיבות הראויה.

"במותם ציוו לנו את החיים" ואני מוסיפה - בארץ הזו.

  

משהו בימים האלה קדוש בעניי -

לא מפריע לי שזה נהיה חג של מנגלים

רק שלא יהיה זלזול בכאב של המשפחות ושלנו כעם,

על האובדן ועל הגבורה ועל המסירות של הנופלים.

ושתהיה שמחה אמיתית ביום העצמאות שלנו.

  

  

  

  

  

                          

 

 

 

זהו.

בצפירה אני אעמוד ואכאב - כמו בכל שנה

(ואציץ מהחלון לראות אם יש איזה בן זונה שמעיז לנסוע)

ואחרכך

אלך להצטייד ב 2 קילו פרגיות - כדי לחגוג כהלכה.

ככה זה אצלנו

דמעה בזוית העין,

דגל מתנפנף

וילדים צוחקים ומתלהבים מזיקוקים.

עוד מעט יהיה חג שמח.

נכתב על ידי , 25/4/2012 01:06   בקטגוריות ביטוחן וצבא, בית ומשפחה, חינוך, אקטואליה, צבא  
הקטע משוייך לנושא החם: יום הזכרון לחללי צ&quot;הל ופעולות האיבה
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של jenny10 ב-28/4/2012 00:16




Avatarכינוי: 

מין: נקבה

Google:  jenny10

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , תרשו לי להעיר , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjenny10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jenny10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)