לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

jenny-זה מה יש


הדרך תמיד לפנינו גם אם לא תמיד היא גלויה. יפה, מעניינת, מפותלת, לא צפויה, מפחידה, מסקרנת, נוחה או קשוחה, מפנקת או מכאיבה - לא משנה מה - אבל תמיד היא שלך!


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2012

מיסים ואני - האזרח הקטן


בכל יום נכתב לי פוסט בראש, מכירים את זה?

יש הרבה דברים שנורא בא לי שישמעו את דעתי עליהם - ולא תמיד מעניינים את מי שנמצא איתי -

אז אני כותבת בראש פוסט,

מנסחת,

מתלבטת אם לכתוב כך או הצורה חריפה יותר...

 

 

יצא לי במקרה היום לראות את הכתבה על משחקי המס של החברות הגדולות.

ערוץ 10

(שגם עליו יכולתי לכתוב פוסט שלם - כמה שיש שם תוכניות טובות ושוות  - למול תוכניות זבל

כמו בערוץ 2 למשל - אלא שמשום מה....טוב - זה לא הנושא)

אז

מה שהראו והסבירו בצורה שכל הדיוט שאינו מתמצא בכלכלה ומיסוי ופוליטיקה

איך המדינה מאפשרת לחברות הכי מצליחות כמו טבע, צ'ק פוינט אינטל מוטורולה והרשימה הזו די מכובדת

המדינה  - האוצר- רשות המיסים - מאפשרת להם לא לשלם מס

או נכון יותר לשלם מס מופחת מאוד - עד מגוחך(4% לעומת כ- 20% שמשלמם אזרח ממוצע והדיוט כמוני)

והם - כולם בלי יוצא מהכלל - מנצלים את החוק הלא חכם הזה בחוכמה רבה.

מעבירים כספים לחברות בת - ומרויחים כסף שמוערך במליונים!

היה המון אינפורמציה בכתבה אבל מספר כמו 70 מליון שהרויחה צ'ק פוינט רק בשנה וחצי האחרונות מ"העברות" כאלה

יכול להרתיח .

רק לחשוב מה היה אפשר לעשות למען שיפור הבטיחות הדרכים עם 70 מליון שקלים נוספים

למען החינוך...

ולא חסרות דוגמאות למקומות שזקוקים לכל שקל כדי להתקיים ולקיים את אזרחי המדינה ולשפר את מצבם.

ההקלה מראש ניתנה במטרה הזו - אבל ניתנה בצורה לא חכמה בכלל - ואני ממש לא מאשימה אף חברה

שניצלה את הפירצה הזו.

אלה חברות מסחריות

לא ממשלתיות

לא שלי ולא של השכנים שלי.

המטרה שלהם להרויח, ולהרויח כמה שיותר

ולשרוד בעולם פיננסי לא קל - והן עושות את זה בכבוד.

הטפשות של המערכת החוקתית והפוליטית שלנו לא מורידה חצי גרם מהשגי החברות האלה.

צד שני לעניין הזה הוא כמובן האזרח הקטן שלא מתייעץ באופן קבוע עם טובי המוחות הכלכליים

אולי אם היה לי את החשב והיועץ של צ'ק פוינט בפגישה אישית אחת לחודש למשל...אולי גם אצלי הוא היה מוצא דרך לשלם מס של 4%....

 

ולסיום - אני רק רוצה לספר שקיבלתי מכתב ממשרד האוצר - מס הכנסה.

היה כתוב שם שבבדיקה שערכו כנראה שמגיע לי לשלם מס מופחת

ושאגש לבדוק את הענין במשרדם.

ומה לדעתכם עשיתי?

כלום -

עדיין זכור לי שהייתי בחברה יועצת כזו לפני כמה וכמה שנים - הגשתי ניירות כפי שביקשו

קיבלתי החזר של משהו כמו 500-600 ש"ח על שנה מסויימת,

אחרי חודשיים קיבלתי מהם מכתב - שלפי חשבון שעשו - על שנה אחרי כן - אני חייבת להם 2000 ש"ח....

ממש היה כדאי.

אני חוששת עכשיו לגשת.

מה ששילמתי כבר שילמתי - ואני פוחדת שימצאו ש....לא עשו חשבון טוב

וימצאו שוב שאני חייבת להם משהו.

ולי אין חברת בת בסינגפור שממנה אני יכולה לקחת כסף-

לי יש בת, אפילו שתיים שהיו שמחות לאיזה מאית אחוז של עודפי המס של טבע :-)

 

לילה טוב,

ג'ני

(שפתאום בלי התראה מצאה את עצמה בערב פנוי)

 

נכתב על ידי , 6/11/2012 21:27   בקטגוריות טלוויזיה, כלכלה, משהו לחשוב עליו  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של jenny10 ב-14/11/2012 03:03




Avatarכינוי: 

מין: נקבה

Google:  jenny10

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , תרשו לי להעיר , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjenny10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jenny10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)