טל יניב וחיות אחרותאני יזם סטארטאפ ומתכנת. יש לי רקע מוסיקלי - הייתי מוסיקאי מקצועי והיום אני מכור למוסיקה קלאסית. |
| 4/2010
דרק סיברס על מנהיגות
כנגד ארבעה בנים דיברה תורה. כשמגיעים לרשע, אומר לנו הדרש - "לפי שהוציא עצמו מן הכלל - כפר בעיקר". תורת ישראל רואה מנהיג אחד וכלל אחד, וכל שמוציא עצמו מן הכלל ראוי להקהיית שיניו. אז איך מצליחה התורה ליישב את האמירה הכל כך ברורה הזאת מול הצמחתו של מנהיג בן אנוש? הרי משה רבנו בעצמו הגיע מחוץ לכלל, כמי שגדל בארמון המלוכה, שהתנגד לעבדות ושלשונו היתה כבדה? כך שאול המלך, בן איכרים שבכלל הלך לחפש את אתונות אביו שאבדו, ובמקרה מצא מלוכה. כך דוד המלך שכנער צעיר, לגמרי מחוץ לכלל, לעג וקלס להמון המפוחד, יצא כנגד כל הסיכויים אל מול גולית הפלשתי ויכל לו. האם משה, שאול ודוד רשעים הם? הרי הם הוציאו את עצמם מן הכלל!
בא דרק סיברס ונותן תשובה ברורה וממצה על שאלת המנהיגות. ממש כמו אהבה, אפשר לתאר אותה באלפי מילים, אך
עד שהיא לא תתפוס אותך - לא תדע שהיא שם. ההרצאה הקצרה של דרק סיברס בכנס טד מנסה
ומצליחה לצמצם את תפיסת המנהיגות לרגע קטן ומוחשי בו מתרחשת התופעה -הרגע שיקבע האם האקסצנטרי והשולי יהפוך לגורם מרכזי ומוביל. מי שמוציא עצמו מן הכלל יכול להחשב אקסצנרטי ולהעלם. מי שמוציא את עצמו מן הכלל ושומט את הקרקע מתחת אותו כלל - רשע הוא ושיניו יוקהו. אך מי שהצליח להוביל אחריו נפש אחת, לתת לה לקבל את הסמכות ולהעבירה הלאה - יהיה המוביל, מתחיל המהלך. זה הרגע הקטן בו ייקבע גורלו של האקסצטרי - האם יעלם לאבדון, האם ייחשב רשע - או שיזכר כמנהיג ומוביל.
| |
| כינוי:
בן: 57 Google:
talyanivתמונה |