לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2010

דרך עיניים אחרות- פרק עשרים ואחד.


פרק 21- שוב יש בעיה, אז מי שלא רואה טוב, אני אעלה קישור מחר בבוקר:)


 

אז אני ותום עמדנו ליד העץ שעלה נחתה הציפור ועשינו מה שאנחנו אוהבים לעשות, להתווכח.

"דיוויד?" הוא כיווץ את עיניו, "את עדיין בקשר איתו?" הוא אמר את זה כאילו מאז ומתמיד אנחנו חברים, ויש לו זכות כלשהי לכעוס עליי בגלל שאני מדברת עם מישהו אחר.

"כן תום, אני בקשר איתו. אני מכירה אותו מאז שנולדתי!" כיווצתי את עיניי בחזרה אליו, "חוץ מזה, עד לפני שנייה בכלל לא דיברנו!" צעקתי עליו. הוא באמת מתחיל לשגע אותי.

הוא חייך חיוך מקסים והלך כמה צעדים אחורה, ממני. "תגידי, לאלפיות יש מחזור?"

נעצתי בו מבט, "למה אתה מתכוון בדיוק?"

"מאז שחזרת את בסערת רגשות, שזה מה שקורה לנשים אנושיות בדרך כל כשהן במחזור." הסביר בחיוך.

"אה," חייכתי אליו חיוך מבין. "לא, אין לאלפיות מחזור, הילדים שלנו צומחים מהאדמה."

"כן, בטח." הוא התחיל לצחוק וכשראה שאני רצינית הוא הפסיק והביט בי בהלם, "א...תם.. מה?"

דפקתי לו על הראש וקירבתי את אוזני אליו, "חלול." חייכתי בסרקסטיות.

"כן יופי עכשיו, תבדקי מה הוא רוצה." הוא שפשף את ראשו, והצביע על הציפור הלבנה שהתחילה לצייץ בקול.

"אבל תשב בשקט. אני צריכה להתרכז." הוא התרחק כשהתקרבתי לציפור.

"מה ההודעה?" שאלתי את הציפור וראיתי מזווית עיניי את תום בוהה בי.

"דיוויד רוצה לדעת למה עזבת." היא הודיעה אחרי שזרקתי לה כמה פירורי לחם שהתחלתי תמיד לסחוב איתי, למקרים מיוחדים- כמו עכשיו.

לא הייתי בטוחה אם לספר לדיוויד, בסוף החלטתי לספר. אז סיפרתי לציפור על הפתק שחבר טוב של אמא שלי הביא לי וגם אמרתי לו את התוכן של הפתק. שלחתי את הציפור עם שאלה חזרה לדיוויד וחזרתי חזרה אל תום.

תום ישב על אחד הספסלים, עמדתי מולו, מסיטה את שיערי מפניי.

"מה הוא רצה?" הוא לא הביט בי ושיחק עם הכפתור שבכיס מכנסיו.

גייסתי את המבט הכי רציני שלי ואמרתי, "הוא אמר שהוא בדרך לפה."

חבורה של ילדים והאימהות שלהם עברה לידינו, עושים רעש ומסתירים לנו את האור על ידי הצללים שלהם.

הוא כיווץ את עיניו והביט בי, מנסה לבחון את פניי.

"את צוחקת עליי, נכון?" על פניו הייתה הבעה מבולבלת.  

צחקתי מההבעה שלו. "יש לך חוש הומור מעוות!" התלונן כשיצאנו מהפארק. "רק חכי לתורך." מלמל לעצמו בשטניות.

"אתה יודע שחוץ מריצה אני טובה בהאבקות." הזהרתי אותו.

"מה את אומרת." צחק כשעברנו ליד מסעדה שהקירות בה שקופים, רוב הסועדים הביטו בנו ובאנשים לידינו. בין האנשים שלא הביטו בנו, ראיתי נערה בלונדינית יושבת מול בן שהיה מוכר לי מהשכבה.

"תגיד, מה הייתה עושה אם הייתה פוגש את האקסית שלך ברחוב?" שאלתי כשאני ממשיכה לנעוץ עיניים בקייט.

"אומר לה שאני תפוס?" שאל והביט בי, כדי לבדוק אם זה עונה על הציפיות שלי.

חייכתי, "ו?" שאלתי מזרזת אותו להמשיך.

"ו? אמ... למרות שהיא יפה, ומקסימה ושמאוד נהניתי בזמן שבילינו ביחד." חייך אליי, מנסה להתגרות בי.

"נחמד." חייכתי, "אבל אתה צריך להוסיף את הקטע של 'את תפגשי בחור יותר טוב ממני'."

"למה את רומזת בדיוק?" הרים גבות. צחקתי כשעברנו את המסעדה.

 

***

 

"קורנפלקס?" שאל מייקל -שכמו בכל שבת בבוקר ישב עם שיער מבולגן ופיג'מה, הנהנתי. הוא שם שתי צלחות על השולחן והוציא חלב.

"אז איך אתה מרגיש?" שאלתי ושפכתי את הקורנפלקס על החלב- זה עושה את הקורנפלקס פחות רך.

"בקשר למה?" הוא הבין שאני רומזת על משהו.

"מורגן." הבטתי בו כשבלעתי, מנסה לבדוק את התגובה שלו.

הוא חייך, "אני חושב שמצאתי מישהי אחרת.".

הרמתי גבות בפליאה, "נו, מי?".

הוא רק צחק ולא ענה.

 

***

 

הוא כדרר את הכדור מיד ליד וזרק לשלשה, הכדור נכנס.

"כן, מייקל!" צעקתי אליו מהאצטדיון, הוא חייך מלמטה ותום שעמד ליד מייקל קרץ אליי.

קים ואני באנו למשחק הכדורסל של בית הספר שלנו נגד בית ספר "ווסט אורנג 'שטרק"- אני חושבת שככה קראו לו. הפעם המשחק התקיים בבית הספר שלנו- שלא כמו המשחק הקודם- ולכן קים הצליחה לגרור אותי למשחק.

אחרי שהמנהל בירך את בית הספר המתחרה מולנו שהגיע מטקסס המשחק התחיל.

קים שראתה כמעט את כל המשחקים של מייקל הייתה פחות מוקסמת ממני- שלא ראיתי אף פעם את המשחק הזה. לאחר מספר דקות, כשקלטתי כבר את כל כללי המשחק, התחלתי להתעצבן כשהייתה עבירה על שחקנים משלנו. את קים, מסתבר, זה רק הצחיק.

אחרי חצי שעה, הבטן שלי התחילה לקרקר ולכן הוצאתי מהתיק חטיף שקים הביאה איתה. החטיפים האלה הם משהו, צריך לסדר דברים כאלה בכפר, משהו שאפשר לאכול חוץ מירקות וירקות.

הקהל היה מורכב מהורים, תלמידים, חברים ו... מעודדות. מהצד השמאלי של האולם- שהיה שייך לבית ספר ווסט אורנג' עלו קריאות עם השם ג'ק. כל פעם שהנער הכי גבוה בקבוצה קלע, הבנות צעקו חזק יותר.

"תגידי, את אמרת לי פעם משהו על 'ג'ק' אחד?" צעקתי לקים שהייתה מרוכזת במשחק.

"אני לא חושבת." אמרה והצביעה על אחד משחקנים, "ראית איך מייקל קפץ?". הסתכלתי בחזרה אל המגרש, ג'ק שוב קלע ושוב עלו צעקות מהמעודדות.

כל השחקנים התחילו לצאת מהמגרש.

"מה יש עכשיו?" שאלתי כשלא הבנתי למה הם יוצאים.

"הפסקה." היא אמרה והביטה בי מופתעת, חייכתי במבוכה.

"קים, תגידי, מה יש בתוך הדבר הזה?" שאלתי כשאני מעבירה לה את שקית החטיף שהיא קנתה. "אני לא חושבת שזה עשה טוב לבטן שלי."

"חטיף בטעם עוף, יש בזה בצק, מים, מלח, חומרי טעם-" היא הביטה בי כשרצתי במדרגות לכיוון השירותים, "לאן את הולכת?"

"להקיא." כיסיתי את הפה ופילסתי דרך בין האנשים.

קים לפעמים לא חושבת בהיגיון, מי לעזאזל מביא לאלף חטיף בטעם עוף? תודה לאל שזה לא היה עשוי באמת מעוף.

עברתי ליד השחקנים והמעודדות והמשכתי לשירותים, הרגשתי כבר איך החטיף עולה למעלה. פתחתי את הדלת לשירותים שהייתה בתוך המקלחות, ממנה יצאו ריאן והחברה שלו מהאוטובוס.

"אליס?" הוא שאל מופתע, כשהנערה שלידו עמדה לידו במבוכה. היא לבשה את בגדי המעודדות של בית הספר ווסט אורנג 'שטרק.

כמעט והקאתי עליהם, "אתה- תישאר- פה- " עשיתי הפסקה בין המילים כדי לשמור על החטיף בבטן. רצתי לשירותים והקאתי את כל מה שאכלתי היום.

"את... בסדר?" שאל ריאן לידי, כשעמדתי מעל האסלה והחזקתי את השיער שלי.

"רק רגע," התכוונתי לקום לשטוף את הפה ואז נזכרתי בטעם של העוף והקאתי שוב.

"עכשיו את בסדר?" שאל כששטפתי את הפה. הנערה הוציאה מהכיס בחצאית שלה חבילת מסטיקים, והיא הציעה לי מסטיק להעביר את הטעם.

"כן, תודה." עדיין הרחתי את הריח המגעיל שיצא לי מהפה.

"ריאן, יש לך זמן לדבר כמה דקות?" ביקשתי יותר משאלתי.

"אמ.. כן, יש עכשיו הפסקה, והמאמן אמר שהוא לא יכניס אותי עכשיו למגרש." הוא חייך. לא האמנתי שהוא יכול לבגוד בקים עם המעודדת החמודה הזאת.

"אני צריכה ללכת, נתראה." המעודדת יצאה וסגרה את הדלת.

"על מה רצית לדבר?" שאל כשהתיישבנו על שני כיסאות מעוקמים שעמדו בצד.

"מי זאת הייתה?" הצבעתי על הדלת שהיא יצאה ממנה לפני כמה שניות.

"אלן? היא הייתה חברה טובה שלי כשגרתי בטקסס. למה?"

"רק רציתי להזכיר שיש לך חברה." קמתי מהכיסא שהתחיל להתנדנד כשלא ישבתי עליו. "אני לא מתכוונת להתערב, אבל אם כבר ראיתי אותך, אז-"

"קים? נפרדנו אתמול." גירד את ראשו.

"אתם מה?" התיישבתי חזרה בכיסא. איך קים לא אמרה על זה שום דבר?

"היא רצתה להיפרד." הוא משך בכתפיו כאילו לא מבין מה קרה לה.

"ואתה באמת לא יודע על מה?" הרמתי גבה והוא המשיך למשוך בכתפיים. "היא אומרת שאתם לא רואים אחד את השני הרבה ושאתה כל הזמן מתחמק ממנה ולא מחזיר שיחות. לא שאלת אותה את זה כשהיא נפרדה ממך?"

"היא אמרה שהיא כבר לא אוהבת אותי, וזה נראה לי תירוץ מספיק משכנע." החזיר באדישות. הוא קם ממקומו, לוקח צעד לכיוון הדלת. "טוב, אני צריך ללכת. המאמן בטח דואג." אמר ויצא מהחדר.

קים לפעמים כל כך טיפשה. הרגשתי את הבטן שלי מקרקרת.

כל כך.

 

אחרי שלעסתי את המסטיק מכל הכיוונים ושהרגשתי שהריח לא ממש נורא, יצאתי מהשירותים והלכתי חזרה למושב ליד קים. הפעם זה היה באמצע המשחק לכן ניסיתי להיזהר מהכדורים שעפו לעיתים קרובות וניסיתי להידחף בין הקהל כדי לחזור למקום.

"הקאת?" שאלה קים כשחזרתי לשבת לידה.

"כן ובחיים אל תעשי את זה יותר." הבטתי בה במבט קשוח כשהיא צחקה ואמרה שזה יכול להיות יעיל.

לפני שהייתה לי הזדמנות לדבר איתה על מה שריאן אמר, היא הוציאה פתק מהתיק שלי.

את הפתק.

"בדקתי אם לקחת שתייה וראיתי את זה. אז גם את עושה בייביסיטר אצל משפחת סמית?"

 

נכתב על ידי , 11/7/2010 22:16  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שירקו :] ב-6/8/2010 15:08
 



דרך עיניים אחרות- פרק עשרים.


פרק עשרים(:

 

בדרך לבית הספר מייקל ואני החלטנו למתוח את קים.

"כאילו שאמא תסכים לך." אמרה קים על 'הופעה של להקה' שמייקל רצה ללכת אליה.

"קים יש גיל שמפסיקים לשאול את ההורים." אמרתי ומייקל צחק.

"באו נראו אתכם צוחקים אחרי שהיא תמצא את הכרטיסים שעלו לך אלף חמש מאות שקל."  אמרה, בעוד מייקל ואני המשכנו לצחוק עליה. היא נאנחה והתקדמה לפנינו.

נכנסנו לבית הספר, אני ומייקל, אחרי שהמשכנו לצחוק על הכרטיסים הדמיוניים שלנו ובלי לשים לב התנגשתי בתא פתוח של לוקר.

"איי," מלמלתי ומייקל נעצר לידי. הרמתי את ראשי כדי לראות למי שהתנגשתי בדלת הלוקר. "הו. ריאן." חייכתי אליו.

"אליס." חייך, "את בסדר?" הוא הביט במצח שלי.

שפשפשתי את המצח "זה בסדר."

"את באה לכיתה?" הוא נעל את הלוקר והתחיל ללכת.

"אני אבוא עוד מעט." חייכתי והתרחקתי עם מייקל וכבר התחלנו לתכנן באיזו מתיחה מיוחדת נעיר את קים מחר בבוקר.

כשעלינו לקומה של השכבה של מייקל בפגשנו את תום בקצה המסדרון ליד המדרגות.

"בוקר טוב תום." מייקל חייך אליו, תום נראה נבוך כשראה אותי. ואז יצא עוד מישהו ליד תום. "ואמ... קייט."

"היי," תום אמר והביט בי.

"היי." הכרחתי את עצמי לחייך. אמרנו שזה נגמר, אז נגמר. קייט חייכה אליי.

וכשהתחילה השתיקה המביכה מייקל אמר: "טוב, אנחנו נלך עכשיו." והוא תפס את היד שלי ולקח אותי משם.

"מה אתה עושה?" שאלתי בחיוך, רק אני חושבת ככה או שהוא מציל אותי מהחבר הכי טוב שלו?

"מרחיק אותך מתום והאקסית שלו." חייך אליי.

"אקסית? היא לא- הם עדיים חברים." אמרתי מבולבלת.

"טוב, אז כנראה לא היית מספיק מרוכזת לראות את המבט שהוא הביט בך, אחרי שנכנסת בכל הכוח בלוקר של ריאן." הוא צחק על זה.

גלגלתי עיניים לעברו לפני שהוא רץ לכיתה שלו.

 

***

 

ישבתי במקום שלי בשיעורי אנגלית, ליד היילי, חברה מהכיתה.

"איך השיער שלך מסתדר ככה?" היא שאלה אותי. זאת הייתה אחת מהשאלות הקבועות שהיא שאלה אותי כשהייתה רואה אותי.

חייכתי אליה, "בעזרת שמפו הד אנד שולדרס למראה שיער חזק ובריא." חיכיתי את הקריינית בפרסומת והעפתי את השיער שלי.

היא חייכה, "ועכשיו באמת." משכתי כתפיים. אחרי כמה דקות שהמורה עדיין לא נכנסה נכנעתי לעוד בקשה הקבועה שלה- לעשות לי צמות, "אבל רק שתיים." הזהרתי אותה.

"בטח, בטח.". גלגלתי עיניים וכבר ראיתי איך אני חוזרת הביתה עם שיער פרוע אחרי שהוצאתי את כל הצמות הקטנות כמה שעות מול המראה בשירותי בנות.

עוד לפני שההסכם שנחתם ביני לבין היילי בוצע, המורה נכנסה והצילה אותי מנזק בלתי הפיך בשיער השחור היפה שלי. "בוחן פתע. להוציא דפים."

הו, יופי. גם כן הצלה.

המורה חילקנו את הדפים, השאלות היו של כמה סיפורים שלמדנו, העתקתי מהיילי ומסרתי למורה אחריה. יצאנו מהכיתה כדי לא להפריע למי שנבחן.

"אז נתחיל?" היילי שאלה וכבר קירבה את ידיה לשיער שלי.

"אולי בפעם אחרת." צחקתי והלכתי לכיוון הקפיטריה לקנות שוקולד למייקל, לכבוד המבחן הגדול שיש לו עוד חצי שעה.

קניתי את השוקולד ועליתי לשכבה של כיתה יא, שכחתי באיזה כיתה מייקל לומד, ראיתי הרבה פרצופים לא מוכרים וביניהם מצאתי פרצוף אחד מוכר, את קייט, רולי היא תעזור לי. היא ישבה על המעקה הרחב של בית הספר עם עוד מישהו - שלשם שינוי לא היה תום - הם דיברו הרבה זמן כשהיא צוחקת מכל בדיחה שלו ואז הוא קם, נתן לה נשיקה על השפתיים והתרחק.

מצמצתי כדי לבדוק אם זה נכון, זה היה נכון. רק לפני כמה שעות היא הייתה ליד תום ופתאום היא עם מישהו אחר....

הרגשתי את השוקולד מתחיל להימס בתוך השקית כשמעכתי אותו בגלל הכעס שהציף אותי.

באמצע המעקב שלי הרגשתי יד נוגעת לי בכתף, הסתובבתי במהירות וראיתי את קים, היא צחקה כשקפצתי. "מה את עושה פה? ואחרי מי את מרגלת?" היא הסתכלה לכיוון שהבטתי בו לפני כמה דקות. "אליס עוקבת אחרי החברה של תום." היא צחקה. גלגלתי עיניים בפעם החמישית היום (הפעם השלישית הייתה כשהמורה לאנגלית הכריזה על בוחן פתע והרביעית כשהמוכר אמר שהוא "לא מוכר בבית הספר סיגריות", כשביקשתי שוקולד.).

"נורא מצחיק." אמרתי והתרחקנו מקייט, "עכשיו, את צריכה למצוא לי את הכיתה של מייקל." אמרתי וקים הובילה אותי.

"מה יש לך עם מייקל?" היא שאלה. הרמתי גבה, קים מתחילה להיות מוזרה פתאום.

"אני רוצה להכניס לו לתיק מכתב אהבה." אמרתי ברצינות.

"מכתב אהבה כזה בעילום שם?"

"בעילום שם." הנהנתי.

"למה?"

"כי אני ממש מאוהבת בו." כבר כמעט צחקתי.

"ברצינות?"

"לא, מה כבר נראה לך שאני עושה עם מייקל?"

היא צחקה, "זה מה ששאלתי.''

צחקתי והרבצתי לעצמי במצח מיואשת ממנה. היא צחקה בקול, משהו גדול עובר עליה.

 

***

 

"למה את לא באימון?" שאל תום והתיישב לצידי. הרמתי אליו מבט מיואש.

עשיתי כמעט הכל כדי לא לפגוש אותו בימים האחרונים כך שמצאתי גן חדש לברוח אליו. זה הפך כמעט לאובססיה לברוח מתום מאז שגיליתי שמייקל סיפר לו שהוא יודע מה קרה בינינו. זה לא שינה את העובדה שהיום, איכשהו, הוא הגיע למקום המסתור שלי.

"המאמנת העיפה אותי מהנבחרת." אמרתי, משחקת עם הרגל בחול. לפחות הוא בחר נושא אחר לדבר עליו. "היא טוענת שלא הייתי מספיק אחראית מכדי לא לפספס אימונים, גם אם זה בגלל שנסעתי הביתה."

"אבל את הכי טובה שם." אמר בפליאה, ולהפתעתי הוא לא ניסה לתרץ את ההפסדים שלו בריצה בעבר לטובתי בעזרת סיבות על טבעיות שכעת ידע.

משכתי בכתפיי ולא עניתי.

"תגידי," הוא דיבר איתי בפתיחות למרות שכבר לא החלפנו מילה וחצי לפחות שבועיים. "למה חזרת?"

נשענתי לאחור ואמרתי, "אבא שלי.." עצרתי והבטתי בו. פיתחתי הרגל רע, כשאני שומעת את הקול של תום אני לא חושבת על מה שאני אומרת. לא הייתי מוכנה לחשוף את עצמי שוב ולהיפגע.

"למה אתה שואל?" הבטתי בו בעוינות.

למרות המבט שלי, שהייתי מתארת כמבט 'הרצח הטהור' שלי, הוא חייך – מפגין ביטחון עצמי. "את מעניינת אותי."

"תגיד את זה לקייטי." נשמתי נשימה עמוקה וחזרתי למבט האדיש.

הוא גיחך לניסיון העלוב שלי לעקוץ אותו שוב. "נפרדתי ממנה כבר לפני כמה ימים. חשבתי שאת יודעת את זה." הוא הרים גבות בהפתעה מזויפת.

"אז את מתכוונת להגיד לי למה?" חייך חיוך שמנע ממני להיסגר.

הבטתי בו והלב דפק בחשש, להיפגע שוב, "אני-'' שיהיה מה שיהיה, ''נמאס לי מחוסר האכפתיות של אבא שלי. הנרי כששנא אותי התייחס אליי יותר טוב מאבא שלי שאמור לאהוב אותי.." מלמלתי בוחנת את תגובתו.

"אז," הוא היה נראה מבולבל, "טוב לך כאן שבחרת לחזור? הייתי בטוח שהשתוקקת להיות

בכפר."

חייכתי באיטיות בניגוד לרצוני, "כנראה לא כמו שחשבתי."

הוא חייך אליי בחזרה. "טוב, בואי." אמר לפתע, נעמד על רגליו.

"לאן הולכים?" שאלתי כשהוא הושיט לי יד.

תום הרים את מבטו והביט באזור, ''לרוץ,'' אמר, ''את חייבת לי עוד תחרות.''

עצם הידיעה על הכוחות שלי, לא עזרה לו אפילו הפעם. ניצחתי אותו בלי להתאמץ, והוא נראה מעוצבן יותר מאי פעם.

''את לא מסוגלת להפסיק לרמות?'' שאל בקוצר רוח, כשעשינו הליכה סביב הגן כדי לשחרר את הרגליים אחרי הריצה. כמובן שאני לא הייתי צריכה את זה, אבל ריחמתי עליו מכדי לציין את העובדה הזו.

''אמ, לא.'' ניסיתי לגייס את הקול הכי צנוע שלי, ''זה לא מתג כזה שאני יכולה ללחוץ עליו כדי לעצור את זה. כשאני רצה, טוב... אני פשוט מנצחת.''

''אוה, אני מניח שזה מתרץ הכל.'' השיב.

הסתובבתי אליו וחייכתי, ''אני לא אשמה שאתה מקנא.''

''אני לא מקנא!'' פשוט ידעתי שזה הולך לעצבן אותו, ואף פעם לא הפסקתי ליהנות מזה. ''יש אנשים שצריכים לעבוד ממש קשה כדי להגיע ליכולות שבאות לך בטבעיות.''

''כל מה שאמרת פשוט מסביר את מה שאני אמרתי,'' אמרתי בגיחוך, ''שאתה מקנא.''

''אליס-'' הוא התחיל משפט, אך ציפור לבנה גדולה שנחתה על האדמה מולנו, גרמה לו לעצור.

הוא נאנח, ''שוב החיות שלך?''

קפאתי במקומי, מביטה על הציפור בחשש. כמובן שידעתי שזה יגיע, אבל ניסיתי לא לחשוב על זה, משום שלא ידעתי מה לעשות.

''מה קרה?'' תום הבחין בהתנהגותי, ''זה מאבא שלך?''

''לא,'' נשמתי עמוקות, ''זה מדיוויד.''

 

 

 

נכתב על ידי , 1/7/2010 18:18  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-10/7/2012 13:00
 





7,394
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , מגיל 14 עד 18 , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לזוג משקפיים- כותבות. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על זוג משקפיים- כותבות. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)