בניית אתרים בימיניו היא תעשייה שמהווה את הקידום של שיווק עסקים ברשת,
לא משנה באם אנו עוסקים בעסקים בעלי נוכחות באינטרנט או לחילופין בתי עסק ותיקים שעוד
לא התקדמו לקיום האינטרנט. בניית אתרים ברשת הוא תהליך התובע הרבה מחקר מקדים ואיזשהו
איפיון כדי שיהיה ניתן להגיע להישגים והתוצאות הטובות ביותר בעבור הדרישות המסוימות
של בית העסק.
לפני הקמת אתר עבור לקוח, ישנו צורך משמעותי ללמוד לדעת את קהל היעד שלו,
מה הוא רוצה ובמה הוא חפץ. רק אחרי כן, אנו יכולים לדעת כיצד בעצם לפנות לאותו קהל
יעד ואז לו את השירותים או המוצרים שהכי מתאימים עבורו, כאלו שאכן מעניקים מענה לבעיה
ספציפית. במקרה שמדובר בקהל יעד כללי ניתן ללא ספק לבצע מעט מחקר תעשייתי ולבחון איך
המתחרים הפוטנציאליים בתחום זה ניגשים אל מול קהל היעד באמצעות אתר האינטרנט.
עיצוב אתרי אינטרנט
לאחר שהגדרנו את היעדים שלנו ובידינו אפיון קהל היעד ומטרותיו, אנחנו
יכולים להתחיל לחשוב על ברמת הגרפיקה באתר וגם על ממשקו. זאת בעצם התשתית ההתחלתית
עליה יבנה אתר האינטרנט וכמו כן יש משמעות עצומה לאותם שלבים. הסגנון הגראפי באתר הוא
באופן בדוק הדבר הראשוני המבחינים בו בזמן שמבקרים מגיעים לאתר מסוים. מראהו של האתר
יכול להכריע באם באי האתר ישארו באתר מעבר ממספר רגעים או שאולי ימהרו לחזור לעמוד
הקודם ממנו ניווטו לאתר. בגלל זה, חשיבות העיצוב הגרפי באתר אינטרנט הינה מאד גבוהה.
עיצוב אתרי אינטרנט וקידום אתרים
יחד עם זאת, בניית אתרים אינה מסוגלת להתבסס רק על עיצוב אתרי אינטרנט בלבד, שכן גם
אם לאתרך יש עיצוב של מליון דולר, במקרה והתוכן בו אינו איכותי ויתר על כן לא ממש פונה
אל קהל גולשים מאד מסוים, לאתר אין עתיד חיובי. תוכנו של האתר הוא האלמנט הכי מהותי
בכול אתר, וגם ענקית החיפוש גוגל בעצמה נוהגת לחזור על נושא זה לעיתים קרובות. זאת
מכיוון שהמטרה של המילים זה בעצם לשאת הכי טוב שאפשר את באי האתר שלך מעבר להכל. בגלל
זה, חשוב מאד להשקיע זמן או כסף בתוכן באיכות גבוהה ורלוונטי כמה שיותר - זוהי בלי
ספק השקעה קטנה שתשתלם בטווח הארוך.
בסופו של ההליך של בניית אתרים, כבר יש ברשותנו למעשה אתר לכל דבר. עם
זאת נשאלת השאלה באם זה מספיק? תשובה לזה היא ב-100% לא. בשביל שמשתמשים יגיעו לאתר
שלך, כדאי לשווק ולקדם אותו ברשת ואחת מן השיטות השכיחות לעשות זאת היא באמצעים של
קידום אתרים, זוהי פעולה שנועדה לשפר בצורה משמעותית את הנראות של אתרים אינטרנטיים
בגוגל ואחרים בצורה טבעית, כלומר לא בתשלום ישיר.