לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


~

Avatarכינוי:  The Oncoming Storm

גיל: 28



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2013

עתודה.


אז הנה פוסט קצת פחות פילוסופי וקצת פחות חושב.

הייתי אתמול בכנס של העתודה של צה"ל שהיה באונ' ת"א. הסתובבנו שם, שמעתי את ההרצאה שלהם והיה נחמד. לא נשארתי לפאנל, בעיקר כי כבר הייתי באחד דומה על רפואה והשתעממתי למוות, אבל אני לא חושבת שהייתי צריכה אותו יותר מדי.

בכנס הם הציגו את רק את המקצועות המדעיים שלהם, מה שקצת חבל לי, אז חיפשתי קצת מידע על מקצועות אחרים שהם מציעים. בסופו של דבר אני חושבת שהצלחתי לצמצם את זה לבערך חמישה מקצועות שנראים לי מעניינים.

 

אורך הלימודים: 7 שנים.

אורך השירות: 3 שנים חובה, שנתיים קבע.

רפואה- עתודה ברפואה זה קלאסי בשבילי. מהרגע שבו הבנתי שאני לא אטוס חשבתי על זה. זה נותן לי את האפשרות ללמוד רפואה בחינם ואחרי זה לעבוד עם אנשים בוגרים ממני, שזה משהו שאני מאוד נהנית ממנו. (כשדיברתי על זה עם MIG הוא אמר שהוא לא ממליץ בדרך כלל על עתודה כי מדובר ביציאה משכבת הגיל שלך, אבל יש לו הסתייגות. אמרתי לו שיש אנשים שזה מתאים להם, אז הוא אמר שזאת בדיוק ההסתייגות ושהוא חושב שלי זה יתאים.)

מצד שני... מדובר בהתחייבות לצבא ל-12 שנים. מדובר בעבודה כרופא במשך 5 שנים, כשאני בכלל לא בטוחה שאני רוצה להתעסק בזה יותר. בגדול זה קלאסי ואני רוצה לעשות את זה, אבל התחייבות ל-12 שנים למקצוע הזה נראית לי קצת יותר מדי.

אני מניחה שקיימת האפשרות גם להתמחות בפסיכיאטריה, שזה משהו שאני חייבת לחשוב עליו. הקב"נים הם פסיכיאטרים, חייבת להיות אופציה לעשות את זה.

 

אורך הלימודים: 3 שנים.

אורך השירות: 3 שנים חובה, 3 שנים קבע.

פיזיקה- אני אוהבת פיזיקה כל כך. אני לומדת אסטרופיזיקה בזמני הפנוי, אני נהנית להרחיב בפיזיקה - בקיצור, הנושא הזה קלאסי בשבילי. יש איתו גם דברים מעניינים לעשות בצה"ל ויש הרבה מקומות שאפשר להשתבץ בהם. אמנם אנחנו פחות עוסקים באסטרופיזיקה (אוי, הלוואי שהייתי בארה"ב...), אבל עדיין יש מספיק לעשות כאן כל עוד שומרים על ראש פתוח. ואני בכל מקרה מתכוונת כנראה ללמוד פיזיקה באוניברסיטה, אז אם צה"ל משלם על זה...

מצד שני, אני לא בטוחה שאני רוצה לעסוק בפיזיקה. זה משהו שאני לא לגמרי בטוחה לגביו. אני בטוחה שאני רוצה ללמוד - אבל לגבי לעבוד בזה ועוד במשך שש שנים... לא בטוח שאני איהנה מזה, ובסופו של דבר זה הכי חשוב.

 

מתמטיקה- דו-חוגי, כמובן, או עם פיזיקס או עם מדעי המחשב. אני פחות בקטע של מדעי המחשב, אבל זה מאפשר לי כניסה למסלול מעניין של עבודה במודיעין או בעוד מקום, אני לא זוכרת איזה. דיברתי עם עתודאים מהמסלול הזה, והם באמת אוהבים את זה. מתמטיקה זה משהו שאני נהנית ממנו - אמא ואני אמרנו שנעשה תואר ביחד - גם מהחומר בביה"ס וגם ממתמטיקה אמיתית. בגדול, אמור להיות כיף.

שוב, אני לא בטוחה לגבי לעבוד בזה. התוכנית שהם סיפרו לי עליה נשמעת מאוד מעניינת וזה בטוח משהו שאני איהנה ממנו, אבל לשש שנים? זה עשוי להיות קצת הרבה.

 

הנדסת אווירונאוטיקה וחלל- זה כנראה המדעי שנשמע לי הכי כיף לעבוד בו. אני כל כך אוהבת מטוסים ודברים כאלה, ולעבוד בחיל האוויר זה משהו שחלמתי עליו מאז ומעולם בערך. יש שם כמה אפשרויות, ואני לא כל כך בטוחה שאני איהנה מהעבודה המשרדית, אבל עם ציונים גבוהים כמו שאני מסוגלת אליהם, סביר להניח שאני אצליח להגיע להנדסה עצמה. זה מערב כל מיני דברים מכל מיני מקצועות וזה פשוט מגניב.

מצד שני, זה המדעי היחיד שאין לי בכלל ניסיון איתו. את שלושת האחרים אני לומדת ונהנית ללמוד, אבל באווירונאוטיקה אף פעם לא התעסקתי. זה נראה כמו משהו שאני איהנה לעשות, אבל אני לא יודעת אם זה נכון, ובטח ובטח שאני לא יודעת אם אני מסוגלת לעשות שש שנים במקצוע הזה.

 

פסיכולוגיה- אני כל כך אוהבת פסיכולוגיה, ואני גם ככה מתחילה עכשיו לצבור נקודות זכות לתואר, אז למה לא? זה משהו שאני בטוחה איהנה ללמוד וסביר מאוד להניח שאני איהנה להתעסק איתו, גם במשך תקופה ארוכה. זה לא באמת תפקוד כפסיכולוג, כי את זה אפשר לעשות רק אחרי תואר שני, אבל לפי האינטרנט יש עבודת מחקרים, פיתוח סדנאות, עבודה מול מפקדים, פיתוח מערכות מיון... כל מיני דברים שנשמעים לי מעניינים. והאמת? זה מושך.

מצד שני, אני לא לגמרי בטוחה בנוגע למה שעושים שם. שוב, עניין של להחזיק שש שנים... וכמובן, יש את החובה לגשת לתואר שני במימון עצמי על מנת להפוך לעצמאיים - אין לי ספק שאני יכולה לעשות את זה, אבל אני בטוחה שזה גם קצת יהיה מפחיד. ואני לא לגמרי בטוחה שמה שעושים שם מתאים לי - מהמחקרים אני בטוח איהנה, אבל לגבי השאר אני לא בטוחה לגמרי.

 

 

הציעו לי להירשם לקורס שנוגע ללוחמת סייבר בצה"ל, אז זה עוד משהו שאני שוקלת. וכמובן, עדיין לא עשיתי את הפסיכוטכני (תודה, צה"ל, על ארגון למופת. זה היה הצו הראשון הכי נוראי בהיסטוריה), אז עדיין אין לי נתונים בכלל, אז אני לא יודעת מה אני מסוגלת לעשות.

יש כל כך הרבה אפשרויות - מי יודע?

מזל שיש עוד שנה לסיפור הזה.

 

אן.

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 16/7/2013 07:45   בקטגוריות צבא, מילה עליי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,357
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Oncoming Storm אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Oncoming Storm ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)