לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


~

Avatarכינוי:  The Oncoming Storm

גיל: 28



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2014

הפוליטיקה הישראלית היא זן (לא כל כך) נדיר.


והרי החדשות ועיקרן תחילה: בניסיון אחרון להיראות כאילו הוא שולט בקואליציה שהרכיב, ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את שר האוצר יאיר לפיד ואת שרת המשפטים ציפי לבני, זאת לאחר שהבין שמפלגתו מאבדת את אמונה בו. בפעם הראשונה מזה 55 שנים ובפעם השנייה בסך הכל בתולדות מדינת ישראל, הכנסת ככל הנראה מתפרקת לאחר פחות משנתיים של כהונה. למשכן הכנסת ולשרים שלום - לישראלים לא כל כך. 

 

אז כן, אחרי אינספור התבטאויות של חברי ליכוד נגד נתניהו, ראש הממשלה החליט לפעול נגד לפיד ולבני, לגרום עוד נזק למדינת ישראל (למקרה שהוא לא גרם מספיק נזק בשלוש הכהונות הללו) ולצאת לבחירות שיש סיכוי שהוא אפילו לא ישרוד אותן. אם לשים לרגע את דעותיי הפוליטיות בצד (לפחות עד כמה שניתן), אני חייבת לציין שאחרי כל הנזק שהוא גורם לעם שלנו, הייתי יכולה להיות מאושרת מהאפשרות שהוא אפילו לא יהיה בממשלה הבאה - אילו בפירוק הכנסת הנוכחית הוא לא היה גורם לא פחות נזק מזה שהוא גרם לו במהלך שלושת כהונותיו כראש הממשלה. 

 

אז כמובן שאני לא פרשנית פוליטית ודעותיי הן רק דעות, ולא הסתברויות אמיתיות כלשהן, וכמובן שלא התחלתי לכתוב את הקטע הזה כחלק מתעמולת בחירות, כי אני אפילו לא יודעת אם יהיו בחירות, מתי ובמי אני תומכת, אבל הנזק שנגרם לאנשים שחיים פה (ושיהיו יהודים, ערבים, דרוזים, חרדים ומצדי גם חייזרים) רק בפירוק הכנסת - שלא לדבר על חלק מהרעיונות שעלו בה (ראה ערך: חוק הלאום) - הוא ברור ומוחלט. עם גירעון תקציבי עולה, אשראי עולמי הולך וקטן וחוסר יכולת לחלק את המשאבים שלנו בצורה הגיונית, רק המחשבה על הכסף שהבחירות הנוכחיות יעלו לנו בו מזעזעת אותי. שלא לדבר על העובדה שבהחלט ייתכן שהרכבת ממשלה חדשה תיקח עוד כמה חודשים מתחילת מערכת הבחירות ושבינתיים הממשלה הנוכחית - מה שהיא לא תהיה - תמשיך לגרום כאן לנזק מטורף. 

 

כי כן, הרבה יותר מטריד אותי מה קורה אצלנו, ״האנשים הפשוטים״, מאשר אצל אותם האידיוטים (אם כי לא כולם כאלה, בטח שלא בכנסת הנוכחית) שמקבלים אלפי שקלים כל חודש בשביל לשבת על כיסא מרופד במשכן הכנסת מדי פעם ואולי קצת להתווכח עם ח״כים אחרים כדי להראות שהם עושים משהו. ונכון שבבית שלי אין בעיה לגמור את החודש והכל בסדר גמור, אבל זה לא משנה את העובדה שיותר ויותר ישראלים (שוב, כל אחד בעל תעודת זהות כחולה שגר כאן ולא פוגע באחרים) נמצאים במצב כלכלי שהולך ומדרדר מיום ליום ואין להם זמן או כוח לשטויות הפוליטיות האלה. כי בואו נודה בזה, זה הרי בולשיט. רוב האנשים שנמצאים בכנסת לא באמת טורחים לעשות משהו (לא לטובת העם, לפחות), והרי כולנו יודעים שסביר להניח שהכנסת הבאה תראה פחות או יותר כמו הנוכחית. והייתי מאחלת להם שיהנו מהמשחקים האלה, אלמלא, כמו שג׳ורג׳ מרטין כתב פעם, ״איך זה שהאנשים שסובלים הכי הרבה כשהלורדים משחקים במשחקי הכס הם דווקא האנשים הפשוטים?״

 

ולא משנה איך מסתכלים על זה, העם הוא זה שסובל. כל אותם הצעירים שאין להם איפה לגור כי דירות עולות יותר מדי; כל אותם האנשים שמסתכלים על מה שיש להם ויודעים שהם לא יוכלו להשאיר לילדים שלהם כמעט כלום; כל אותם האנשים שבקושי מצליחים להתקיים עכשיו; וכל אותם האנשים שמחליטים לעבור לחו״ל כי הם רואים שאין פה שום אופציה להתפרנס בצורה נורמלית ובכבוד. אז ברור שהאשמה היא לא רק של הממשל, אבל הרבה מהבעיות האלו נובעות משם. והבחירות האלה הן הדבר האחרון שאנחנו צריכים כרגע. 

 

ורק לשכנע אנשים להצביע זה פשוט לא מספיק. מה שבאמת צריך לעשות זה להיפטר מכל אותם הפושעים (כן, שחיתות פוליטית היא סוג של עבריינות) שיושבים שם ולחזק את האנשים שכן מנסים לעזור לאזרחים. אלה שכן מבינים שהכנסת מתפקידה לדאוג לכולם, ולא רק ל-120 יחידי הסגולה שיושבים במשכן הכנסת מתי שמתחשק להם. מה שצריך לעשות זה להתעמק בכל מה שקורה, ב״מי עושה מה ולאיזו מטרה״, ורק אז להצביע ולגרור אנשים להצביע ולשכנע ואפילו ליצור קשר עם הקהל הישראלי בכל צורה שהיא, כי בשיטה אחרת זה פשוט לא יעבוד. 

 

ואולי פשוט צריך למחוק את הכנסת הנוכחית מבפנים ולהתחיל מההתחלה עם אנשים שבאמת ראויים להיות שם. 

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 3/12/2014 06:33   בקטגוריות פוליטיקה וממשל, מדינת ישראל  
הקטע משוייך לנושא החם: בדרך לבחירות
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,356
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Oncoming Storm אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Oncoming Storm ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)