לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2009

מאמר מערכת סורי: תפיסת אוניית הנשק - פברוק ישראלי


שלושה ימים לאחר תפיסת אוניית הנשק, עוסק היום (7.11) מאמר המערכת ביומון הסורי הממסדי "תִשְרין" בנושא (על ההתעלמות של העיתונות הסורית ביום שלאחר לכידת האונייה, ראו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11368626). עורכת העיתון (האישה הראשונה עד כה שמילאה תפקיד זה בעיתון), סמירה אל-מסאלמה, שמונתה לתפקיד על-ידי שר ההסברה הסורי בדצמבר 2008, טוענת שמדובר ב"פברוק ישראלי".

 

לדבריה, ישראל המציאה ופברקה בשבועות האחרונים אירועים בניסיון לעורר המולה מסביבה על-מנת להוליך שולל את דעת הקהל הבינלאומית ולמשוך אליה את תשומת לב מדינות העולם הרחק מדיוני העצרת הכללית של האו"ם בדו"ח גולדסטון. היא כותבת: "הם דיברו על טיל שמגיע לתל-אביב, אחר-כך המשיכו במחזה תיאטרוני של הספינה אשר נושאת נשק שישמש נגד ישראל וצילמו סרט קולנוע מעורר סלידה ובבימוי גרוע של מכולות המוחבאות בהן נשק מאחורי מוצרי מזון [...] הספינה נחטפה במים בינלאומיים על רקע נוכחות של עשרות ספינות מלחמה אמריקניות וישראליות המקיימות תמרונים מזה כמה ימים. נראה ברור, כי הניסיונות הישראליים עם הבימוי הרע לא הצליחו להתעות את מדינות העולם או להניא אותן מלהצביע לטובת דו"ח גולדסטון [...]".

 

בהמשך כתבה אל-מסאלמה: "ישראל - אשר עולה בהדרגה מכישלון צבאי לכישלון פוליטי, ואחר-כך לכישלון מודיעיני ואז לכישלון הסברתי - עדיין לא מבינה מהו המקור האמיתי לכל התבוסות האלו ולכל הכישלון הזה. יכולות הניתוח שלה והאופן בו היא קוראת את המצב המדיני לא מסתמכים על היקף ומידת השינויים בשטח; היא עדיין נשענת בניתוחים שלה על קני מידה מספריים כדי להשוות את הכוח הצבאי מבחינת הגודל והציוד, הכולל את הנשק שלה האסור לשימוש מבחינה בינלאומית, החל בנשק ביולוגי וכלה בגרעיני דרך הנשק הקונבנציונאלי שלה והארסנל האדיר שברשותה [...]".

 

בסוף המאמר, טוענת אל-מסאלמה כי דו"ח גולדסטון יכול להוות בסיס חוקי, אובייקטיבי ורציני לקמפיין בינלאומי שיביא לדין את מנהיגי "האויב הציוני". היא קוראת להגיש תביעות בבתי-משפט של כל המדינות אשר הצביעו בעד דו"ח גולדסטון ולדרוש מהממשלות של אותן מדינות לא לארח מנהיגים ישראליים ולא לשלוח ל"ישות הציונית" בכירים מטעמם, ובנוסף - לעצור מנהיגים ישראליים, לאסור על מטוסים וספינות של ישראל להחנות או לעבור באותן מדינות, להטיל חרם אקדמי ותרבותי ולהקפיא את היחסים הכלכליים "עד שפושעי המלחמה יישפטו".

 


מאמר המערכת של העיתון "תִשְרין"

נכתב על ידי , 7/11/2009 12:03   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)