לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2010

"שר הטבעות" והנביא מוחמד


חכמי דת מוסלמים חשובים סיימו לדון ב-4.2 בבירת קטר, דוחה, ברעיון להפיק סרט קולנוע על הנביא מוחמד. חברה קטרית הקציבה לשם כך סכום של לא פחות מ-200 מיליון דולר ועשויה להסתייע במפיק הקולנוע המוכר, בארי אוסבורן, שהפיק את "שר הטבעות". הסרט אמור לצאת לאקרנים תוך שנתיים, אם לא יתקל בבעיות הלכתיות. היא אף שכרה יועץ הלכתי כדי להתגבר על הקשיים הצפויים.

 

חכמי הדת המוסלמים ערכו ועידה בנושא אך לא הצליחו לקבל החלטה סופית או לפרסם פסק הלכה כלשהו בנוגע לסרט, אלא קבעו כי יש להמשיך בדיונים ולקבל מסמכים מפורטים בעניין. בראש הועידה ישבו בכיר הפוסקים הסונים כיום, השיח' יוסף אל-קרדאוי, והשיח' הסעודי סלמאן אל-עודה. הם עסקו בדרך הצגת דמותו של הנביא, דבריו ומעשיו, ובדרך הצגת חבריו (אל-צחאבה), משפחתו ומנהיגי האסלאם הראשונים. הם דנו בשאלה כיצד יוצגו דמויות שהיו קשורות לנביא מוחמד טרם הולדת האסלאם בתקופת הג'אהיליה, כמו גם תופעות קשות שהיו קשורות לתקופה זו כמו קבורת בנות ומנגד - נסים וגילויים מופלאים שהתרחשו, ביניהם שלבי הורדת הקוראן לנביא.

 

החברה כבר הודיעה, כי תחל לצלם את הסרט ב-2011 ומסרה כי החלה למעשה בהתייעצויות עם אולפני קולנוע וחברות הפצה בארצות הברית ובבריטניה. בסרט ישחקו שחקנים מוסלמים דוברי אנגלית על מנת שישמש חלון ראווה לכל דוברי השפה האנגלית, במטרה להביא לתפוצה רחבה של מורשת האסלאם והנביא מוחמד.

 

המפיק בארי אוסברון מודע לקשיים ולאיסור ההלכתי להאניש את דמותו של הנביא מוחמד, אך מאמין כי ניתן לספר את סיפורו בצורה משכנעת ומהנה תוך שימוש בטכנולוגיות הקיימות כיום בענף הקולנוע. הוא מציין, כי כבר החל לקרוא ספרים על הנביא ואף התייעץ עם כמה חכמי דת מוסלמים. יש לציין, כי הדעות חלוקות בקרב חכמי הדת המוסלמים כיצד להציג ולהאניש את דמויות הנביא, חבריו, תומכיו ומשפחתו. יש כאלה המתירים בסייגים הלכתיים ויש כאלה האוסרים בתכלית האיסור.

 

השיח' קרדאוי מברך על היוזמה להפיק את הסרט ורואה בו שליחות שתספר את האמת על הנביא, אותה לא מכירים רבים במערב. לדבריו, "רבים לא יודעים כי הנביא שנא מלחמה ואהב את השלום ואפילו שנא את השם 'מלחמה' וכינה אותה בשמות אחרים. מיליארדים חיים ומתים בלי שיודעים דבר על הנביא, למרות שליחתו לעולם כולו וזהו מחדל גדול של כולנו".

 

הסרט אמור להיקרא "שליח האסלאם" וזהו הסרט השני מסוגו בהוליווד על חיי הנביא לאחר הסרט "השליחות" שהופק על-ידי מפיק סורי ב-1970.

 

תמונה מהסרט הקודם על הנביא

נכתב על ידי , 6/2/2010 10:13   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)