לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2010

לבנון ניצבת על פי תהום


הצבא הלבנוני הכריז על כוננות עליונה בדרום המדינה, לאחר שכלי תקשורת בלבנון דיווחו על ירי של סיור צבאי ישראלי סמוך לגבול בזמן שחיילים לבנוניים היו במקום.

 

סוכנות הידיעות הלבנונית פרסמה הודעה, לפיה "כוחות האויב הישראלי פתחו באש מקלעים מעמדות בתוך פלסטין הכבושה לעבר שטחים לבנוניים בין הכפרים עלמא אל-שעב ואל-ט'הירה...".

 

דובר מטעם כוחות יוניפי"ל, אשר עודכן בדבר התקרית על-ידי הצד הלבנוני, מסר כי המצב בגבול שקט וכי יחידות של יוניפי"ל ערכו סיורים לאורך הקו הכחול. כזכור, ב-3 באוגוסט 2010 ארעה תקרית אש קשה בגבול הצפון, אז צלפים של צבא לבנון פגעו בשני חיילי צה"ל שעמדו בעמדה חשופה. בחילופי האש נהרגו גם ארבעה לבנונים - שלושה חיילים ועיתונאי.


כוחות יוניפיל מסיירים לאורך הקו הכחול בעקבות התקרית
 

אירוע הירי בגבול הצפון מתרחש בזמן בו לבנון גועשת וסוערת, ונראה כי המדינה מתקרבת בצעדי ענק לעבר מלחמת אזרחים חדשה. הקראת כתב האישום בפרשת רצח רפיק אל-חרירי עדיין מתעכבת. התובע הכללי בבית-הדין הבינלאומי לא סיים את בחינת העדויות שהעביר חזבאללה, אשר קושרות לכאורה את ישראל לרצח.

 

בינתיים, ארגון חזבאללה הוסיף דרישה נוספת: להעמיד לדין את "עדי השקר", שעליהם מתבססת התביעה. דרישה זו של חזבאללה קיבלה חיזוק מכיוון לא צפוי - בנו של רפיק אל-חרירי, סעד. לדבריו, עדי השקר הטעו את החוקרים והזיקו ליחסים שבין סוריה ללבנון.

 

ואם זה לא מספיק, ג'מיל אל-סיד, מי שעמד בראש שירותי הביטחון הלבנוניים בזמן הרצח, האשים במסיבת עיתונאים שערך את סעד אל-חרירי, ראש הממשלה הנוכחי, בשיתוף פעולה עם מצרים ערב הסעודית, ארצות הברית וישראל, במטרה להטיל את האשמה על סוריה ועל מנגנוני הביטחון הלבנוניים. אל-סיד עצמו היה אחד החשודים העיקריים בפרשה והיה נתון במעצר במשך כארבע שנים, עד ששוחרר בנימוק שאין ראיות למעורבותו.

 

אל-סיד דורש כעת לבטל את סמכויותיה של ועדת החקירה הבינלאומית, ובמקומה להקים ועדת חקירה ערבית-לבנונית. ברור עתה, כי ארגון חזבאללה יעשה כל שביכולתו כדי לשמוט את בסיס הלגיטימיות עליו נשענת ועדת החקירה, תוך שיגור איומים מרומזים וישירים העלולים להתפתח למלחמת אזרחים חדשה.

 

הסערה שעוברת המדינה בימים אלה והמחלוקות הפנימיות שלובשות צביון עדתי מתוארות בקריקטורה שפרסם היום (21.9) העיתון הבינערבי "אל-קדס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית"). 

 


נכתב על ידי , 21/9/2010 09:04   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)