לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תמונות נדירות של הנשיא אסד ואשתו בפריז


נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ערך בתחילת דצמבר 2010 ביקור רשמי בצרפת יחד עם אשתו, אסמאא'.

 

האתר הסורי All4Syria, המוכר כאתר המפרסם ידיעות בלעדיות על המתרחש בסוריה, פרסם היום (30.12) תמונות נדירות של הזוג אל-אסד בעת ביקורם בצרפת. בתמונות נראים השניים מטיילים ברחובות פריז ללא אבטחה צמודה כמתבקש.

 

נכתב על ידי , 30/12/2010 12:11   בקטגוריות סוריה ולבנון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חזבאללה - ארגון טרור עם יכולת צבאית כמו של מדינה


מסמכי "ויקיליקס" ממשיכים לעורר הדים בעולם. ממשלת סודאן הכחישה אתמול (7.12), כי היא מעורבת בהברחת נשק איראני וסורי לתנועת חמאס ולארגון חזבאללה, זאת לאחר שה"גארדיאן" הבריטי ו"ניו-יורק טיימס" האמריקני פרסמו מסמך אמריקני חשאי לפיו ארה"ב הזהירה את סודאן, סוריה ומדינות ערביות ואפריקניות נוספות לבל יאפשרו הברחת נשק לארגוני טרור. 

 

דובר מטעם משרד החוץ הסודאני, מעאויה עת'מאן, הצהיר אתמול: "אנו לא מאפשרים להעביר שום סוג של נשק דרך סודאן לאף גורם". הממשל האמריקני הזהיר את ממשלת סודאן בינואר 2009 - בזמן מבצע "עופרת יצוקה" - לבל תאפשר העברת נשק איראני לרצועת עזה. כזכור, בסוף מרץ 2009 פורסם בתקשורת הזרה כי חיל האוויר הישראלי תקף לקראת סיום מבצע "עופרת יצוקה" שיירת משאיות בסודאן שהעבירה אמצעי לחימה מאיראן לחמאס. 

 

בתוך כך, ממסמך אחר שהדליף אתר "ויקיליקס" עולה כי ארגון חזבאללה מחזיק ב-50 אלף טילים, שחלקם מכסים את כל שטחי ישראל. עוד מתברר עכשיו, כי בסוריה - אשר מעורבת במישרין בחימוש חזבאללה והעברת אמצעי לחימה לפעיליו - נמצאים גם מתקנים צבאיים של הארגון. 

 

חזבאללה - ארגון טרור עם יכולות מבצעיות של מדינה

נכתב על ידי , 8/12/2010 15:39   בקטגוריות איראן, ארצות הברית, העולם הערבי והמוסלמי, סוריה ולבנון, פלסטינים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מאמר בעיתון סורי: על העולם לגנות את הפשעים של ארה"ב וישראל


עורכת היומון הסורי "תשרין", סמירה אל-מסאלמה, פרסמה הבוקר (20.11) מאמר מערכת בנושא זכויות האדם. אל דאגה, המאמר כלל לא עוסק במצב זכויות האדם בסוריה, אלא הוא נועד לנגח את ישראל וארה"ב.

 

היא כותבת שמאז מסמך היסוד של הקהילה הבינלאומית בדבר זכויות האדם והאזרח, שאומץ על-ידי העצרת הכללית של האו"ם בדצמבר 1948, עמדה סוגיה זו בראש סדר העדיפויות של מדינות רבות והפכה לסיסמא פוליטית בעיני רבים. אלא שזכויות האדם, מציינת אל-מסאלמה, הן הקורבן העיקרי של המלחמות אותן מנהלות המעצמות במקומות שונים בעולם.

 

לטענתה, העולם מתעלם מ"כל מראות האלימות, הפרה של זכויות האדם, מעשי הרג ורצח עם ופגיעה ברכוש ובכבוד המתרחשים בעיראק, באפגניסטן, בפלסטין הכבושה ובגואנטנמו, כמו גם בבתי-הכלא החשאיים הפרוסים באירופה ובארצות-הברית".

 

היא מוסיפה: "האירוני הוא שהאו"ם, העוסק בהגנה על זכויות האדם, כאילו לא שמע ולא ידע על כל זה, ובית-הדין הפלילי הבינלאומי (הפועל בהאג) אינו מוכן לשמוע ולראות את מאות אלפי המסמכים שפורסמו, אשר מרשיעים את צבאות הכיבוש בעיראק בפשעים שהאנושות לא הכירה קודם לכן".

 

לבסוף טוענת אל-מסאלמה: "במקום שהאו"ם והעולם יגנו את המערב וישראל על הפשעים שלהם והפרת זכויות האדם, ההאשמות מופנות אל הקורבנות... המונחים כבר אינם מציינים את משמעותם האמיתית, והנה הטרור הפך להגנה עצמית, ההתנגדות לטרור, הסוהר לאסיר, הלוחם לפושע, השקרן לצודק והצודק לשקרן".

 

מחר (21.11) מתחיל שבוע חדש ואיתו פרויקט חדש - "מצרים תחת המיקרוסקופ": שבוע ידיעות על מצרים לקראת הבחירות הטעונות לפרלמנט, הצפויות להתקיים ב-28 בנובמבר.

 

נכתב על ידי , 20/11/2010 12:21   בקטגוריות סוריה ולבנון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סוריה מעבירה לחזבאללה "אמוניום ניטרט" לצרכים מבצעיים


מקור בפרלמנט האירופי - הגוף הפרלמנטרי של האיחוד האירופי - מסר לאתר "אל-חקיקה" ("האמת") של האופוזיציה הסורית, כי ועדת חקירה חשאית של הפרלמנט שוקדת בחודשים האחרונים על הכנת דו"ח בנוגע לייצור "אמוניום ניטרט" (חנקת אמוניום) על-ידי סוריה.

 

כותבי הדו"ח סבורים, כי סוריה אינה משתמש ב"אמוניום ניטרט" כדשן לגידולים חקלאיים אלא עבור צרכים ביטחוניים וצבאיים, שכן חומר זה ידוע כחומר נפץ עוצמתי וקטלני.

 

הועדה קיבלה מידע מלבנון ומסוריה, לפיו לא פחות מ-15 אלף טון מהייצור השנתי של "אמוניום ניטרט" עושים דרכם ללבנון עבור משרד החקלאות הלבנוני, שבראשו עומד - באופן מפתיע - השר מטעם חזבאללה, חוסין אל-חאג' חסן. על-פי הערכות שונות, חומר זה משמש את הארגון לצרכים מבצעיים.

 

פיצוץ 16 קילוגרם של אמוניום ניטרט

נכתב על ידי , 19/11/2010 11:50   בקטגוריות סוריה ולבנון  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סוריה: 95% מקורבנות האונס - מתחת לגיל 18


יו"ר המרכז הלאומי לרפואה משפטית במשרד הבריאות הסורי, ד"ר יאסר צאפי עלי, חשף נתונים על התעללות מינית בקרב משפחות בסוריה. מתוך 1,300 מקרי אונס מתועדים בשנת 2009, 95% מהקורבנות היו מתחת לגיל 18, כאשר 65.2% היו בטווח הגילאים 18-15. ביותר ממחצית המקרים, מקום ביצוע הפשע היה בתיהם של הקורבנות.

 

דברים אלה אמר יאסר עלי במהלך כנס עיוני בנושא האלימות בבית, שנערך בשיתוף פעולה בין אוניברסיטת דמשק לאוניברסיטת המבורג שבגרמניה. עלי הסביר, כי קשה לאמוד את מהימנות הנתונים המגיעים מהמקורות הרשמיים, בעיקר משום שמקרים רבים מתרחשים באזורי הפריפריה והם אינם רשומים בשום מקום. 

 

נשיא אוניברסיטת דמשק, ד"ר ואא'ל מעלא, הדגיש בכנס את חשיבות הנושא וציין כי סוריה הייתה מבין המדינות הראשונות שחתמו ב-1979 על האמנה לזכויות הילד והאמנה לביעור כל צורות האפליה נגד נשים.

 

ד"ר אנצאפ חמד, מנהלת המועצה הסורית לענייני משפחה, הכחישה כי חלה עלייה במקרים של אלימות במשפחה. לטענתה, העובדה כי ב-2009 רשומים 1,300 מקרי אונס אינה מעידה על החרפה במצב, כי אם על יתר מודעות בקרב הציבור שכיום מדווח יותר ויותר לגורמים הרלוונטיים על מקרים של אלימות בבית.

 

מה דעתכם?

 

נשים בסוריה

נכתב על ידי , 18/11/2010 09:30   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מעמדם של הכורדים בסוריה


אנאנד גרובר, הממונה מטעם האו"ם להגשת דו"חות בתחום הבריאות, אמר כי כ-300 אלף כורדים בסוריה משוללים מזכויות רבות, בהן זכויות רפואיות. יש לציין כי על-פי הערכות שונות, מתגוררים כיום בסוריה כ-1.5 מיליון כורדים, בעיקר בצפון-מזרח סוריה, והם מהווים כ-9% מסך כל האוכלוסייה.

 

הכורדים בסוריה

 

גרובר, הנמצא בימים אלה בסוריה, ציין: "אני מודאג נוכח המצב של אחת הקבוצות המקופחות בסוריה, שאוכלוסייתה מונה כ-300 אלף אנשים ממוצא כורדי, משום שהם משוללים מזכויות רבות, בכללן זכויות רפואיות".

 

למותר לציין, שאמצעי התקשורת בסוריה, הנתונים לפיקוח הדוק של השלטון, כלל לא הזכירו את דבריו של גרובר. מעמדם של הכורדים בסוריה נחות מיתר התושבים. ב-1962 פורסם צו המגדיר את הכורדים במדינה כתושבים ללא אזרחות. עד היום מעמדם לא השתנה, למרות שב-2007 הכריז הנשיא בשאר אל-אסד כי יינקטו שורה של צעדים מוחשיים בדרך להענקת אזרחות לתושבים הכורדים. לכורדים אין תעודות זהות סוריות, והם מסתובבים עם תעודות אדומות. מעמדם הנחות מקנה להם זכויות מוגבלות ביותר במדינה, בהשוואה ליתר האזרחים.

 

אנאנד גרובר בפגישה עם סגן שר החוץ הסורי

 

בתוך כך, ערוץ טלוויזיה סורי החל לשדר תכנית שבועית בשפה הכורדית. אין זה דבר של מה בכך שערוץ סורי, הנתון מטבע הדברים לצנזורה קשוחה, משדר תכנית בשפה המייצגת תרבות של קבוצה אתנית, שנדחקה לשולי החברה בסוריה החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20.

נכתב על ידי , 17/11/2010 09:25   בקטגוריות סוריה ולבנון  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



40 שנה ל"תנועת התיקונים" בסוריה


אמצעי התקשורת בסוריה דיווחו, כי ההנהגה הארצית של מפלגת הבעת' ערכה טקס לציון 40 שנה ל"תנועת התיקונים" - הכינוי שהעניק נשיא סוריה לשעבר, חאפט' אל-אסד, לעלייתו לשלטון בהפיכה צבאית בנובמבר 1970.

 

בשאר אל-אסד לא נכח בטקס, אך ייצגו אותו שורה של בכירים מהצמרת הסורית: סגן הנשיא, נג'אח אל-עטאר, עוזר מזכ"ל מפלגת הבעת', עבדאללה אל-אחמר, עוזרו של המזכיר הארצי של המפלגה, מוחמד סעיד בח'יתאן, סגן יו"ר החזית הלאומית הפרוגרסיבית (קואליציה של מפלגות שבראשה עומדת מפלגת הבעת'), סלימאן קדאח, יו"ר מועצת העם, מחמוד אל-אברש, ראש הממשלה, מוחמד נאג'י עטרי ובכירים נוספים.

 

לרגל האירוע, פרסמו היומונים הממסדיים בסוריה מספר מאמרי מערכת המעלים על נס את פועלו של חאפט' אל-אסד ומדגישים כי בנו, בשאר, הוא ממשיך דרכו. כך, למשל, נכתב אתמול (15.11) בעיתון "תִשרין": "במהלך כל השנים שחלפו, דהיינו במשך ארבעה עשורים, תנועת התיקונים נותרה תנועה המונית והיא ומנהיגהּ זכו להערכה לאומית, ערבית ובינלאומית שאין לה אח ורע...". כותבת המאמר, סמירה אל-מסאלמה, שהיא גם עורכת העיתון, מוסיפה: "התנועה הזאת היא שהתכוננה בשנותיה הראשונות למלחמת 'תשרין' [מלחמת יום כיפור] וניהלה אותה, ועמדה אחריה מול כל הניסיונות לערב את סוריה בעניינים ובעיות על חשבון תכניותיה הלאומיות...".

 

אל-מסאלמה מסכמת את המאמר בדברים הבאים: "... האומה (הסורית) ממשיכה היום בהישגים נוספים, שינויים, פיתוח, מודרניזציה ובניית סוריה המודרנית אשר משפרת את מקומה ומעמדה האזורי והבינלאומי בכישרון ובחכמה, וזאת על-ידי הנהגתו של הנשיא בשאר אל-אסד, אשר ממחיש פעם נוספת את יכולתו של העם הזה והמולדת הזו לבנות את עתידה...".

 

נכתב על ידי , 16/11/2010 09:15   בקטגוריות סוריה ולבנון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לרגל החג, מענק בגובה 50% מהשכר החודשי לעובדי מדינה בסוריה


מחר (16.11) יחל חג הקורבן (בערבית "עיד אל-אצ'חא"), המכונה גם "החג הגדול". חג מוסלמי זה מציין את המועד לקיום החג', העלייה לרגל. הוא נחגג במשך ארבעה ימים, החל מהיום העשירי של החודש האחרון בלוח השנה המוסלמי, "ד'ו אל-חִג'ה".

 

לרגל החג הורה אתמול (14.11) נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, לתת מענק חד-פעמי בגובה של 50% מהשכר החודשי לעובדי המדינה.

 

שר האוצר הסורי, ד"ר מוחמד אל-חוסין, אמר בהצהרות לסוכנות הידיעות הסורית כי מענק זה לפני חג הקורבן יגדיל את כוח הקנייה של האזרחים ויסייע להם לרכוש את סל המוצרים לחג.

 

נכתב על ידי , 15/11/2010 08:32   בקטגוריות סוריה ולבנון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פרויקט מיוחד - זרקור על סוריה


בשבוע הקרוב אעלה ידיעות העוסקות בסוריה, במגוון רחב של תחומים: פוליטיקה, כלכלה, חברה, תרבות ועוד. במידה שהתגובות לפרויקט זה תהיינה חיוביות, אמשיך בפרויקטים נוספים בשבועות הקרובים, תחילה על מדינות, ואולי מאוחר יותר גם על תופעות מרתקות הקשורות למזרח התיכון.

 

והיום (14.11) על האבטלה בסוריה. דומה, כי בעיית האבטלה בקרב צעירים הולכת ומחריפה, בעיקר בשל מיעוט אפשרויות התעסוקה, דרישות הקבלה הגבוהות במגזר הפרטי ותנאי הסף "המקפחים", כפי שחלק מגדירים אותם, במגזר הציבורי.

 

על-פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסוריה, 81% מהאקדמאים בסוריה נאלצים להמתין 4 שנים בממוצע מרגע סיום לימודיהם ועד שהם מתקבלים לעבודה ראשונה.

 

מומחים בתחום הכלכלה טוענים, כי המדינה קולטת בין 30% ל-40% מתוך 250 אלף בוגרים, בעוד היתר פונים למגזר הפרטי הסובל מאפשרויות תעסוקה מוגבלות ביותר.

 

אחת הבעיות היא גידול האוכלוסין המהיר. מדו"ח של "הרשות לתכנון ממלכתי", שהתפרסם ביולי 2010, עולה כי בין השנים 1991 עד 2008 מספר התושבים צמח ב-50%, בעוד שיעור העובדים נמצא במגמת ירידה. על-פי הדו"ח, בשנת 2001 30.8% מסך כל העובדים היו בגילאים 24-15. ב-2008 שיעורם ירד ל-20.4%.

 

לִמא, בוגרת החוג לתקשורת באחת האוניברסיטאות בסוריה, מתארת את המצב: "כאשר נכנסנו לאוניברסיטה, קיווינו שנמצא עבודה בתום הלימודים, אולם התאכזבנו כשגילינו שההכשרה האקדמית שלנו לא מספיקה כדי להשיג עבודה. בנוסף, לרובנו אין קשרים אשר הפכו לדבר הכרחי למציאת עבודה כלשהי". היא מוסיפה: "המגזר הפרטי לא מרחם, ונדרש ממך לעבוד 12 שעות בתמורה לשכר נמוך ויחס מחפיר".

 

עוד עולה מהנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי 84% מהגברים עובדים ללא חוזה, בניגוד ל-42.7% אצל הנשים. שכבת הצעירים בסוריה מצפה מהמדינה שתדאג ליצירת מקומות עבודה, אך האפשרויות העומדות בפניהם אינן רבות והעתיד בהחלט לא נראה ורוד יותר.

 

אין מספיק מקומות עבודה בסוריה

נכתב על ידי , 14/11/2010 09:01   בקטגוריות סוריה ולבנון  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סוריה צפויה לאשר חוק שיפגע עוד יותר בחופש העיתונות


סוריה קרובה לאשר חוק שנועד להצר את השימוש באינטרנט, דבר אשר מעורר את חמתם של אמצעי התקשורת האלקטרונית במדינה, שבה 240 אתרים חסומים על-ידי המשטר.

 

עיתונאי שביקש להישאר בעילום שם אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי הוא חושש שהחוק יביא להידרדרות חמורה בתקשורת האלקטרונית, שזכתה עד כה לחופש גדול יותר מהעיתונות הכתובה, באופן יחסי כמובן.

 

עשרות אתרי אינטרנט שהופיעו בשנים האחרונות הפכו למקור מידע חשוב במדינה שבה אמצעי התקשורת נתונים לצנזורה קשיחה. רק לפני חודשיים דיווח ארגון זכויות האדם הבינלאומי "יומן רייטס ווטש" (Human Rights Watch - HRW), כי מצב חופש העיתונות בסוריה הולך ומחריף, ולפני כשבועיים דירג ארגון "עיתונאים ללא גבולות" את סוריה כאחת מעשר המדינות המדכאות ביותר בעולם את חופש הביטוי של עיתונאים.

 

אימן עבד אל-נור, מנהל אתר "כולנו שותפים במולדת" (All4Syria), המפרסם את חדשותיו מדובאי תוך שיתוף פעולה עם עשרה עיתונאים בסוריה, תיאר את החוק כ"דרקוני".

 

האתר שמפעיל עבד אל-נור חסום בסוריה, אך בכל זאת נכנסים אליו 33 אלף גולשים סורים מדי יום הודות לתוכנה שמצליחה לעקוף את החסימה. אתר האינטרט שלו חסום בסוריה משנת 2005, שכן הוא פרסם ידיעות על הנשיא, משפחתו, הצבא והדת - נושאים הנחשבים טאבו בסוריה.

 

  

נכתב על ידי , 6/11/2010 11:27   בקטגוריות סוריה ולבנון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)