לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

קטר מוכנה לקיים תמרונים צבאיים עם איראן במפרץ הפרסי


אתר האינטרנט של ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם" ("העולם") דיווח, כי הרמטכ"ל הקטרי, חמד בן עלי אל-עטיה, הודיע אתמול (24.12) כי ארצו מוכנה לערוך תמרונים צבאיים משותפים עם איראן במפרץ הפרסי. דברים אלה אמר אל-עטיה במהלך פגישה עם בכירים במשמרות המהפכה האיראניים.

 

בימים אלה מבקרים קצינים בכירים מזרוע הים של משמרות המהפכה האיראניים בדוחה, בירת קטר. ביום השלישי לביקור הם נפגשו עם הרמטכ"ל הקטרי, שאמר כי ארצו מעוניינת לשפר את שיתוף הפעולה עם איראן בתחום הצבאי, וכן לקיים תמרונים ימיים משותפים.

 

אל-עטיה קרא לבצע קורסים צבאיים משותפים והביע את שביעות רצונו מהשיפור שחל ביחסים בין המדינות. אל-עטיה הוסיף, כי יש להמשיך בביקורים ההדדיים של בכירי הצבא האיראני והקטרי.

 

מפקד הפיקוד הימי ה-4 במשמרות המהפכה של איראן, עלי רזא נאצרי, הדגיש את חשיבות פיתוח היחסים עם המדינות השכנות, ואמר: "הרפובליקה האסלאמית של איראן מוכנה לחתום על מזכר הבנות לשיתוף פעולה הגנתי וצבאי ולארגן ביקורים הדדיים של משלחות צבאיות בשתי המדינות".

 

שיתוף פעולה צבאי בין קטר ואיראן?

נכתב על ידי , 25/12/2010 16:56   בקטגוריות איראן, מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שר החוץ התימני: אין לנו די משאבים להילחם בטרור


כפי שציינו אתמול (4.12), השבוע יוקדש לעיסוק בארגוני טרור הן סונים כמו חמאס ואל-קאעדה, והן שיעים כמו ארגון חזבאללה.

 

המתיחות הביטחונית בתימן עמדה במוקד הדיונים של כינוס חשוב שנערך בימים האחרונים בבירת בחרין, מנאמה. שר החוץ התימני, אבו בכר אל-קרבי, אמר במהלך הכינוס כי התקציב השנתי של ארצו לא עולה על תקציב של אוניברסיטה אמריקנית והסביר בייאוש כי לתימן אין די משאבים כדי להתמודד עם הטרור.

 

בדברים שנשא, הסכים אל-קרבי כי תימן מהווה מוקד פעילות של אל-קאעדה בתקופה האחרונה, אך בו בזמן דחה את הטענות כי ארצו היא בסיס הפעולה העיקרי של הארגון. אל-קרבי דיבר על הבעיות הכלכליות מהן סובלת תימן, והדגיש כי קשיים אלה מכבידים על הלחימה בטרור. הוא הסביר, כי ההכנסה של תימן לא עולה על 15 מיליארד דולר, כאשר התקציב הכללי עומד על כ-7 מיליארד דולר - תקציב של אוניברסיטה אמריקנית, לדבריו.

 

הנסיך תורכי אל-פיצל, ראש המודיעין הסעודי לשעבר, אמר: "ארגון אל-קאעדה מהווה את האתגר הביטחוני הגדול ביותר לא רק עבור מדינות המפרץ, אלא לעולם כולו". הוא קרא לתמוך בהצעה להקים מרכז בינלאומי למאבק בטרור - יוזמה שהועלתה לראשונה בועידה למאבק בטרור שנערכה לפני 5 שנים בריאד. לדברי הנסיך תורכי, העשייה המשותפת בתחום המאבק בטרור איננה מספקת, והטרור - אותו הגדיר כסרטן - מאיים על הציביליזציות השונות.

 

רחוב בעיר עדן בדרום תימן

נכתב על ידי , 5/12/2010 09:36   בקטגוריות מדינות המפרץ, הג’יהאד הגלובלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נתונים מפתיעים בערב הסעודית: 44% מבעלי תואר שלישי הם נשים


המדענית הסעודית, ד"ר ח'ולה אל-כריע, העומדת בראש מרכז המחקרים לגידולים ממאירים בבית-החולים על-שם המלך פיצל בריאד, אמרה כי נשים סעודיות מהוות 60% מהנרשמים ללימודים גבוהים באוניברסיטאות. היא הוסיפה בכנס שנתי שנועד לקדם את מעמד האישה בערב הסעודית, כי 41% ממחזיקי תואר שני הם נשים ו-44% מבעלי תואר דוקטור הם נשים.

 

לדבריה, יכולותיה של האישה הסעודית פתחו עבורה מגוון רחב של מקומות עבודה, שעד לא מזמן היו מונופול של הגברים. עוד אמרה, כי העובדה שאישה מכהנת בתפקיד בכיר בלשכת המסחר בג'דה מוכיחה שנשים בערב הסעודית מסוגלות למלא תפקיד מוביל בחברה הסעודית.

 

מחר (4.12) נתחיל פרויקט חדש - "שבוע הטרור", במסגרתו נעסוק בארגוני טרור סונים כמו חמאס ואל-קאעדה, אך גם בטרור שיעי הבא לידי ביטוי בארגון חזבאללה ובפטרונו - איראן.

 

נשים סעודיות לומדות

נכתב על ידי , 4/12/2010 12:31   בקטגוריות מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



המלך הסעודי יעבור היום ניתוח נוסף בעמוד השדרה


סוכנות הידיעות הסעודית הודיעה הבוקר (3.12), כי המלך עבדאללה בן עבד אל-עזיז יעבור ניתוח נוסף, בהמשך לניתוח הראשון שעבר ב-24 בנובמבר 2010 בניו-יורק. 

 

הלשכה המלכותית בערב הסעודית מסרה, כי המלך יעבור היום בצהריים ניתוח כדי לייצב כמה חוליות בעמוד השדרה. לפני שיצא לארה"ב, הטיל המלך עבדאללה על יורש העצר, הנסיך סלטאן בן עבד אל-עזיז, את ניהול ענייני המדינה.

 

שר הבריאות הסעודי, ד"ר עבדאללה אל-רביעה, הרגיע את הציבור הסעודי ואמר כי המלך חש בטוב ומצבו יציב. בנקודה זו ראוי להדגיש, כי מצבו הבריאותי של המלך (בן 86) מעורר חששות בממלכה הסעודית, מכיוון שגם יורש העצר (בשנות ה-80 לחייו) נעדר פעמים רבות מהמדינה בשל מצבו.

 

על הרקע הזה, מונה שר הפנים, הנסיך נאיף בן עבד אל-עזיז, כסגן שני של ראש הממשלה במרץ 2009. כמו כן, המלך עבדאללה מינה לפני נסיעתו לארה"ב את בנו, הנסיך מתעב, לעמוד בראש המשמר הלאומי.

 

המלך הסעודי עם הגיעו לניו-יורק

נכתב על ידי , 3/12/2010 11:08   בקטגוריות מדינות המפרץ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בשורה לנשים בערב הסעודית: תוכלנה לעבוד כקופאיות


צעדים נוספים לקידום מעמד האישה בערב הסעודית. לאחר שאתמול (1.12) התבשרנו על האפשרות, כי נשים יוכלו לנהוג לבד במכוניות ללא אישור מ"אפוטרופוס", היום (2.12) מדווחים העיתונים הסעודיים על צעד נוסף בדרך הרחוקה מאוד לשוויון זכויות בממלכה הסעודית.

 

שר העבודה הסעודי, המהנדס עאדל פקיה, הודיע כי לאחר בחינת הצרכים של המגזר הפרטי, החליט משרדו כי הוא לא ימנע מנשים לעבוד כקופאיות (כן, קראתם נכון).

 

משרד העבודה הסעודי גיבש מכניזם שיאפשר לנשים לעבוד במקצוע זה, אך עם כמה סייגים. האישה הסעודית תוכל לעבוד כקופאית רק במקומות שיקבלו אישור להעסיק נשים. האישה תוכל לעבוד רק במקומות בהם לא יהיה קשר קרוב לגברים.

 

נכתב על ידי , 2/12/2010 09:56   בקטגוריות מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תוצאות הבחירות במצרים; שחרור האישה בערב הסעודית?


ועדת הבחירות העליונה במצרים הכריזה על התוצאות הרשמיות של הסיבוב הראשון לבחירות שנערכו ביום ראשון ה-28 בנובמבר 2010. המפלגה הלאומית הדמוקרטית, מפלגתו של הנשיא מבארכ, ניצחה כצפוי ברוב אזורי הבחירה.

 

ביום ראשון הקרוב, ה-5 בדצמבר 2010, ייערך הסיבוב השני של הבחירות, כשברקע איומים של ארגון "האחים המוסלמים" לפרוש מהבחירות. בסיבוב הבחירות הראשון זכתה מפלגת השלטון ב-170 מושבים מתוך 508 מושבי הפרלמנט, בעוד "האחים המוסלמים", שב-2005 היוו כ-20% מהפרלמנט, לא זכו בשום מושב.

 

פרסום התוצאות מעורר גלי ביקורת מגורמי אופוזיציה במצרים בטענה לזיופים, אך גם מכיוונה של ארה"ב. דובר המועצה לביטחון לאומי אמר, כי הממשל האמריקני מאוכזב מהליך הבחירות שהתאפיין באי-סדרים באזורי בחירה מרובים.

 

המדריך הכללי של האחים המוסלמים - מאיימים לפרוש מהבחירות

 

ונשוב לערב הסעודית: איש דת בכיר במדינה אומר, כי אין הצדקה לתקנה האוסרת על נשים בממלכה לנהוג במכוניות. אחמד אל-ע'אמדי, יו"ר רשות "הציווי על הטוב והאיסור על הרע" - אחד מגופי הממסד הדתי בערב הסעודית - אמר כי אנשי דת למדו את הסוגיה הזו והגיעו למסקנה, שאין כל איסור בהלכה המוסלמית על נשים לנהוג. להיפך - אם נשים ינהגו, הדבר יסייע להן להשתלב בחברה.

 

כיום, חל איסור על נשים בערב הסעודית לנהוג. על-פי חוקי המדינה, כל אישה זקוקה ל"אישור" מאביה, אחיה או בן-זוגה אם ברצונה לצאת מהבית או לעבוד.

 

נשים בערב הסעודית

נכתב על ידי , 1/12/2010 09:20   בקטגוריות מצרים, מדינות המפרץ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יו"ר הפרלמנט הסעודי רומז כי יש לפקח על הגרעין הישראלי


יו"ר מועצת השורא הסעודית, עבדאללה בן מוחמד בן אבראהים אא'ל שיח', הביע את דאגתו לכך שקיים נשק גרעיני "בישות שכנה, מבלי שהיא נתונה לפיקוח בינלאומי", ברמיזה עבה לישראל.

 

דברים אלה אמר הבכיר הסעודי עם הגיעו לדמשק ביום שבת (27.11), כדי להשתתף במושב החמישי של כינוס ראשי הפרלמנטים האסייתים (Asian Parliamentary Assembly - APA), הנערך בסוריה.

 

הוא הדגיש, כי "דיון בסוגיה הזו וקבלת החלטה בנושא הוא מרכיב חשוב, שייתן הזדמנות למקבלי ההחלטות ולגורמים מדיניים להשפיע כך שהמאמצים יעלו בקנה אחד והאזור יהיה ריק מנשק גרעיני".

 

הכור בדימונה

נכתב על ידי , 30/11/2010 09:32   בקטגוריות מדינות המפרץ  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על סדר היום: חשיפת "ויקיליקס", שיפור במצבו של המלך הסעודי והבחירות במצרים


"פיגוע תקשורתי" - כך ניתן להגדיר את חשיפת הענק של אתר "ויקיליקס". אתר ההדלפות פרסם אתמול (28.11) כרבע מיליון מסמכים של מחלקת המדינה האמריקנית שגורמים לטלטלה עזה בעולם. בימים הקרובים יודלפו עוד מאות אלפי מסמכים נוספים, אך כבר עכשיו העולם סוער.

 

התקשורת הערבית שמה דגש על דרישתה של ערב הסעודית מארה"ב לתקוף באיראן, תוך גיבוי מצד איחוד האמירויות הערביות, מצרים וירדן. המסמכים חושפים שורה של תכתובות מביכות, שנראה כי התקשורת הבינערבית והעיתונות הממסדית עדיין לא יודעות כיצד לעכל ולטפל בכמות האדירה של המידע.

 

בתוך כך, שר הפנים הסעודי, הנסיך נאיף בן עבד אל-עזיז, הודיע כי המלך עבדאללה חש בטוב ואף "קם על רגליו". כזכור, המלך הסעודי (בן ה-86) נמצא בימים אלה בבית-חולים בניו-יורק בעקבות פריצת דיסק בגבו שכבלה אותו לכיסא גלגלים למספר ימים.

 

לדברי מקורות סעודיים, המלך התחיל בטיפולי פיזיותרפיה ותהליך שיקום, והוא צפוי לשוב בקרוב לערב הסעודית.

 

באשר לבחירות במצרים: הבחירות לפרלמנט נערכו בצל עימותים בין גורמי אופוזיציה לבין רשויות הביטחון. התקשורת הערבית מדווחת על כמה הרוגים ועשרות פצועים. בבחירות נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים למדי (כ-25%), והתוצאות הסופיות צפויות להתפרסם מחר (30.11).

 

נכתב על ידי , 29/11/2010 12:56   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי, מדינות המפרץ, מצרים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"ממלכת הזהב השחור": ערב הסעודית סיכלה שורה של פיגועים מתוכננים


השבוע הקרוב יוקדש לדיון בממלכה הערבית הסעודית - המדינה הגדולה ביותר בחצי האי ערב. ערב הסעודית גובלת בעיראק, ירדן, כוית, עומאן, קטר, איחוד האמירויות הערביות, תימן, המפרץ הפרסי וים סוף. הכלכלה הסעודית נשענת במידה רבה על מקורות הנפט המצויים בה והיא מדורגת כיצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם.

 


 

ביום שישי האחרון, ב-26 בנובמבר 2010, הודיע משרד הפנים הסעודי כי במהלך שמונת החודשים האחרונים עצרו רשויות הביטחון במדינה 149 אנשים החשודים בהשתייכות לארגון אל-קאעדה. דובר משרד הפנים, מנצור אל-תֻרכּי, אמר במסיבת עיתונאים, כי כוחות הביטחון הצליחו לסכל פיגועים שהיו בשלבים מתקדמים של תכנון.

 

אל-תֻרכּי ציין, כי מבין העצורים 124 הם סעודים ו-25 בעלי אזרחויות שונות. פעילי הטרור היו מחולקים ל-19 תאי טרור ברחבי הממלכה, והם תכננו להתנקש בבכירים במערכת הביטחון הסעודית ובמגזר התקשורת.

 

מהודעת משרד הפנים הסעודי עולה, כי תאי הטרור היו בקשר עם ארגון אל-קאעדה בתימן, בסומליה ובאפגניסטן. הטרוריסטים שנעצרו הגיעו מארצות ערב, מאפריקה ומדרום אסיה.

 

הבכיר הסעודי הוסיף, כי הרשויות בערב הסעודית החרימו מסמכים, מחשבים ואמצעי לחימה שנועדו לשמש את חוליות הטרור בפעולותיהן. כמו כן, הוחרמו 2.24 מיליון ריאל (כמעט 600 אלף דולר) שנועדו לממן את פעולות ארגון אל-קאעדה.

 

חלק מהציוד שהחרימו רשויות הביטחון בסעודיה

נכתב על ידי , 28/11/2010 00:02   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי, מדינות המפרץ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנשיא מבארכ: הבנייה בהתנחלויות מביאה לטרור


נשיא מצרים, חסני מבארכ, הזהיר במהלך סיורו במפרץ מכך שהמשך הבנייה של ישראל באדמות הפלסטיניות, כדבריו, ימנע מהפלסטינים הקמת מדינה ויגרום לגל טרור בעולם נגד ישראל ונגד מי שתומך בה.

 

מבארכ הוסיף אתמול (25.11) לאחר שיחות שקיים עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אא'ל ח'ליפה, כי מצרים מעוניינת שהשיחות בין ישראל והפלסטינים יימשכו. לטענתו, הפסקת המו"מ תביא לכך שישראל תבנה בכל האדמות הפלסטיניות עד ש"יבוא יום בו לא נמצא שטח להקמת מדינה פלסטינית".

 

הוא הדגיש, כי מצרים לא כופה דבר על הפלסטינים אלא דנה איתם, מייעצת להם ומאמצת את דרישותיהם בשיתוף פעולה עם מדינות המפרץ.

 

מבארכ בבחריין

נכתב על ידי , 26/11/2010 16:40   בקטגוריות מצרים, מדינות המפרץ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)