לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הבחירות לפרלמנט החלו הבוקר בירדן


הבוחרים בירדן החלו הבוקר (9.11) להצביע עבור המועמדים שירכיבו פרלמנט חדש, על רקע תחזיות כי הפרלמנט יהיה ברובו על בסיס שבטי ונאמן לממשלה לאחר ש"האחים המוסלמים" - ארגון האופוזיציה החזק ביותר בממלכה - החליט להחרים את הבחירות.

 

הקלפיות נפתחו בשעה 07:00 בבוקר וצפויות להיסגר בשעה 19:00 בערב. היום זה יום חופש בירדן, והבוחרים -שמספרם נאמד בכ-2.5 מיליון - יבחרו 120 נציגים מתוך 763 מועמדים.

 

משקיפים חוששים מתופעה של "קניית קולות", במיוחד באזורים העניים של ירדן. מנגנוני הביטחון הירדניים עצרו שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות ארבעה בני-אדם, בחשד שניסו לזייף תעודות זהות ולהשתמש בהן בבחירות. בנוסף, פרסה הממשלה יותר מ-40 אלף אנשי ביטחון בקלפיות מחשש שיפרצו עימותים אלימים על רקע שבטי.

 

דובר ועדת הבחירות, סמיח אל-מעאיטה, הדגיש בהצהרות שמסר לסוכנות הידיעות הירדנית כי הממשלה מתכוונת לעשות הכל כדי שהבחירות יהיו טהורות ויתנהלו באופן תקין.


נכתב על ידי , 9/11/2010 09:15   בקטגוריות ירדן  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משקיפים מארה"ב ומאירופה יעקבו אחר הבחירות לפרלמנט בירדן


היועץ המדיני של ראש ממשלת ירדן והדובר הרשמי בשם ועדת הבחירות לפרלמנט, סמיח אל-מעאיטה, גילה כי הממשלה התירה לכ-300 משקיפים אמריקניים ואירופאים וכן כאלה ממדינות ערביות לעקוב אחר הבחירות לפלרמנט, שצפויות להתקיים ב-9 בנובמבר 2010.

 

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (3.11), אמר אל-מעאיטה כי תפקידם יהיה אך ורק להשקיף על הבחירות ולא לפקח על התנהלותן. כמו כן, התירה הממשלה גם לארגוני זכויות אדם ירדניים ולעיתונאים ירדניים לעקוב אחר מהלך הבחירות.

 

אל-מעאיטה דיבר במסיבת עיתונאים על מאמצי הממשלה לשמור על בחירות טהורות. לדבריו, כל הקלפיות בממלכה הירדנית מרושתות במערכת אלקטרונית, מה שיאפשר הליך בחירות תקין והוגן.

 

כ-20 אלף אנשי ביטחון צפויים לאבטח את יום הבחירות, על רקע חששות מהתפרצות אירועי אלימות במיוחד באזורים בממלכה המועדים לפורענות.


נכתב על ידי , 4/11/2010 10:11   בקטגוריות ירדן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האחים המוסלמים בירדן מחרימים את הבחירות, ובמצרים - יתמודדו על 30% מהמושבים


מקורות בכירים בארגון "האחים המוסלמים" בירדן מסרו, כי מנגנוני הביטחון עצרו כ-30 חברים בארגון במחוז מאדבּא, מערבית לבירה עמאן. על-פי המקורות, כוחות גדולים פשטו ביום שישי האחרון (8.10) על בתים של פעילי ארגון "האחים המוסלמים" ו"חזית הפעולה האסלאמית", הזרוע הפוליטית של הארגון.

 

בין העצורים ישנם בכירים בארגון וכן סטודנטים באחת האוניברסיטאות הירדניות. ככל הנראה, הרקע למעצרים הוא קריאתם של "האחים המוסלמים" להחרים את הבחירות לפרלמנט, הצפויות להתקיים בנובמבר 2010.  

 

הפגנה של האחים המוסלמים בירדן (ארכיון)

 

בתוך כך, ארגון "האחים המוסלמים" במצרים הודיע באופן רשמי כי ייקח חלק בבחירות לפרלמנט המצרי ("מועצת העם"), הצפויות להתקיים בסוף נובמבר 2010.

 

הארגון לא הכריז על מספר המועמדים שיציע לבחירות, אך המדריך הכללי של הארגון במצרים, מוחמד בדיע, אמר במסיבת עיתונאים כי הם יתמודדו על כ-30% מהמושבים בפרלמנט.

 

בפרלמנט המצרי יש 518 מושבים, כאשר בבחירות מתמודדים על 444 מושבים. 64 מושבים נוספים מוקצים לנשים, בעוד הנשיא ממנה את עשרת המושבים האחרונים.

 

המדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים (במרכז)

נכתב על ידי , 10/10/2010 09:48   בקטגוריות ירדן, מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   4 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האחים המוסלמים בירדן מחרימים את הבחירות לפרלמנט


המפקח הכללי של האחים המוסלמים בירדן, המאם סעיד, אמר כי הארגון עדיין דבק בהחרמת הבחירות לפרלמנט, חרף הפגישה שהתקיימה אתמול (18.9) עם ראש הממשלה, סמיר אל-רפאעי.

 

בפגישה, הראשונה בין הצדדים מאז הוקמה ממשלת רפאעי לפני 11 חודשים, השתתפו נציגים של ארגון האחים המוסלמים בראשות מזכ"ל חזית הפעולה האסלאמית (הזרוע הפוליטית של הארגון), חמזה מנצור, לצד ראש ממשלת ירדן, סגניו ושורה של שרים נוספים.

 

האחים המוסלמים מוכנים להשתתף בבחירות לפרלמנט, בתנאי שחוק הבחירות יתוקן. מנגד, ממשלת ירדן מעוניינת, לפחות על-פי הצהרות השרים, שהתנועה האסלאמית תיקח חלק בבחירות.

 

שני הצדדים הגדירו את השיחות "חיוביות מאוד", אך בינתיים ללא כל תוצאות משמעותיות. הבחירות צפויות להתקיים בנובמבר 2010.

 


המפקח הכללי של האחים המוסלמים בירדן, המאם סעיד

נכתב על ידי , 19/9/2010 09:34   בקטגוריות ירדן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ביקורת בירדן: תכניות הלימוד אינן כוללות מספיק חומר בגנות ישראל


אסלאמיסטים בירדן קראו ביום חמישי (2.9) למשרד החינוך הירדני לכלול בתכניות הלימוד חומרים העוסקים בסוגיה הפלסטינית ובגנות ישראל.

 

מזכ"ל מפלגת "חזית הפעולה האסלאמית", שהיא הזרוע הפוליטית של ארגון "האחים המוסלמים" בירדן, חמזה מנצור, דרש במכתב ששלח לשר החינוך הירדני, ח'אלד אל-כרכי, להתמקד בתפקיד שעל הנוער למלא באומה המוסלמית ולהכין אותו להגן על מקומותיה הקדושים ועל ענייניה.

 

הוא מתח ביקורת על השינוי שחל בתכניות הלימוד ב-2006, אז הוכנסו חומרים על היהודים והושמט כל מה שקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

 

מנצור קרא לכלול חומרי לימוד על הסוגיה הפלסטינית והאיום היהודי, וכן חומרים שיחשפו את "הפנים האמיתיות של הציונות העולמית ומפעל ההתנחלות הגזעני שלה אשר מתרחב בפלסטין".

 


חינוך לדורות הבאים

נכתב על ידי , 4/9/2010 11:31   בקטגוריות ירדן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"האחים המוסלמים" בירדן דורשים לא להיכנע לתכתיבים ולפתח אנרגיה גרעינית


ארגון "האחים המוסלמים" בירדן דרש מהממשלה הירדנית לא להיכנע ללחצים ישראליים ואמריקניים בעניין פיתוח אנרגיה גרעינית, במיוחד משום שירדן היא מדינה הזקוקה למקורות אנרגיה, כמו דלק וכיו"ב.

 

דובר הארגון, ג'מיל אבו בכר, גינה בהצהרות לתקשורת את "הניסיונות של ישראל לכפות הגמוניה באזור ולשים ידה על מקורות האנרגיה בתמיכתה של ארצות הברית, אשר מצייתת לרצונות הכיבוש להותיר את מדינתנו ללא מקורות אנרגיה".

 

הוא הוסיף: "זכותה של ירדן להחזיק מקורות אנרגיה חלופיים, כמו אנרגיה גרעינית, כשם שזוהי זכותה של כל מדינה אחרת בעולם...".

 

יש לציין, כי המלך הירדני, עבדאללה השני, האשים את ישראל בחודש שעבר בניסיון להכשיל את התכנית הירדנית לפתח אנרגיה גרעינית לצורכי שלום.

 

ניכר, כי בשבועות האחרונים קיימת החרפה בנימה הירדנית כלפי ישראל, הבאה לידי ביטוי בקריאה להטיל חרם אקדמי על ישראל וכן בפרסום קריקטורות ארסיות.

 

מבנה הרשות הירדנית לאנרגיה גרעינית

נכתב על ידי , 11/7/2010 14:29   בקטגוריות ירדן  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יוזמה ירדנית להטיל חרם אקדמי על ישראל


עשרות פעילים הפגינו אתמול (4.7) מול האוניברסיטה ההאשמית במזרח עמאן, במחאה על-כך שהנהלת האוניברסיטה השתמשה בלבוש רשמי עבור הבוגרים, עליו נכתב "מתוצרת ישראל". עם זאת, הנהלת האוניברסיטה הכחישה בתוקף כי ייבאה את בגדי הבוגרים מישראל. ככל הנראה, הבגדים הוכנו במפעל מקומי ירדני שהשתמש בחומרי גלם מישראל.

 

הפעילים שרפו את דגל ישראל והכריזו, כי הם מתנגדים לכל קשר עם "הישות הציונית". סגן יו"ר "הועדה הלאומית הירדנית למאבק בנורמליזציה עם האויב הציוני" אמר, כי ההפגנה נועדה למחות על "כפיית הנורמליזציה על הסטודנטים הירדניים באוניברסיטאות הירדניות".

 

הפגנה זו התקיימה כמה ימים לאחר שנשיא האוניברסיטה הירדנית, ד"ר ח'אלד אל-כרכי, קרא למרצים ולסטודנטים באוניברסיטה להחרים את ישראל מבחינה אקדמית. לדבריו: "הפשעים של הישות הציונית הבזויה הזו נגד אחינו - הכיבוש, ההרג, הרדיפה והגירוש - ברורים ולא מצריכים הסבר. כל צורה של יחסים נורמליים עם מדינת הכיבוש מצד כל הנהלה של האוניברסיטה אינה עולה בקנה אחד עם המחויבות המוסרית שלנו כאקדמאים עם אחריות מצפונית".

 

יש לציין, כי התבטאויותיו של אל-כרכי היכו גלים בממלכה ההאשמית ופוליטיקאים ואנשי אקדמיה רבים הביעו בו תמיכה והצטרפו לקריאה שלו להטיל חרם על ישראל.

 


פעילים ירדנים מפגינים מול האוניברסיטה ההאשמית

נכתב על ידי , 5/7/2010 09:27   בקטגוריות ירדן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התייחסות ערבית לנאום נתניהו בנוגע למו"מ לשחרור שליט


השבוע השני לצעדת שליט נפתח הבוקר (4.7), כאשר אלפיים צועדים יצאו מקיבוץ שפיים לכיוון הרצליה.

 

ביום חמישי שעבר (1.7) נשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאום לאומה בו הודה: "הסכמתי לשחרור גלעד שליט תמורת 1,000 מחבלים, אבל לא אסכים לחזרתם ליהודה ושומרון ולא לשחרור ארכי-מרצחים".

 

היום פרסם היומון הירדני "אל-דסתור" ("החוקה"), הנחשב לפרו-פלסטיני, קריקטורה בעקבות נאום נתניהו. בקריקטורה נראה ראש הממשלה בצורה נלעגת מקריא את תנאיו הארוכים לשחרור שליט.

 


נכתב על ידי , 4/7/2010 10:19   בקטגוריות ירדן, ישראל והפלסטינים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עיתון ירדני מפרסם קריקטורה ארסית נגד ישראל


היומון הירדני הפרו-פלסטיני "אל-דסתור" ("החוקה") פרסם היום (2.7) קריקטורה אנטישמית המציגה באור גרוטסקי וחד-ממדי את ישראל.

 

בקריקטורה נראית דמות של יהודי "טיפוסי" מזיל ריר על גלידה בצורת מסגד אל-אקצא.

 



נכתב על ידי , 2/7/2010 18:07   בקטגוריות ירדן  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חברי פרלמנט איראניים מצטרפים למשט; מצרים מונעת כניסה לעזה משטחה


חבר בועדה לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ בפרלמנט האיראני, מחמוד אחמדי ביע'אש, גילה כי חברי פרלמנט איראניים מתכננים לשבור את הסגר על עזה ולהצטרף לספינת סיוע שאמורה לשוט מלבנון, במקום לנסות ולהיכנס לרצועת עזה דרך הגבול היבשתי ממצרים.

 

בהצהרות שמסר לסוכנות ידיעות איראנית סמי-רשמית, הוא אמר כי במהלך השבוע הקרוב צפויה לצאת מלבנון ספינה לעזה, אליה ינסה להצטרף. לדבריו, החלטה זו התקבלה במהלך פגישה שקיים עם יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני.

 

בתוך כך, השלטונות המצריים מנעו מקבוצה של עיתונאים וחברים באיגודים המקצועיים בירדן להיכנס אתמול (26.6) לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. הקבוצה הגיעה לרפיח המצרית בדרכה לרצועת עזה, אך לאחר המתנה של שעה הודיעו המצרים כי על חברי הקבוצה להיכנס לעזה דרך המעברים הישראליים.

 


שוטר מצרי בודק משאית תרופות לפני כניסתה לרצועה בדצמבר 2008

נכתב על ידי , 27/6/2010 15:08   בקטגוריות איראן, ירדן, מצרים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)