לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תנועת חמאס מציינת 23 שנים להיווסדה


עשרות אלפי בני-אדם, תומכי תנועת חמאס, התקבצו אתמול (14.12) בעזה כדי לציין את יום השנה ה-23 להקמת התנועה. ראש ממשלת החמאס, אסמאעיל הניה, ניצל את ההזדמנות כדי להפנות מסר לתנועת "פתח", שעיקרו - ההתקדמות של תנועת חמאס לעבר פיוס תלויה בהתקדמות של ה"פתח" לאותו כיוון.

 

הניה נאם מול ההמון, והכריז שתנועתו לעולם לא תכיר בישראל. הוא הוסיף, כי בחמאס לוקחים ברצינות את האיומים הישראליים לתקוף בעזה והדגיש: "התנועה לא תכיר בישראל, חרף הלחצים החיצוניים והפנימיים. אמרנו זאת לפני חמש שנים ואנו אומרים זאת גם היום: לעולם לא נכיר בישראל".

 

חשוב להבין, כי דברים אלה נאמרים על רקע נכונותו של הניה, כפי שביטא אותה לפני כעשרה ימים, לערוך משאל עם בנוגע להסכם אפשרי עם ישראל. בהקשר הזה, ציין הניה: "אין עתיד לישראל על אדמת פלסטין, ובאדמת פלסטין אני מתכוון מהנהר במזרח ועד הים במערב".

 

נכתב על ידי , 15/12/2010 15:00   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פעילות ישראלית ברצועת עזה ובגדה המערבית


מקורות ביטחוניים פלסטיניים ועדי ראייה מסרו, כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי הפציצו אתמול בבוקר (9.12) שלושה יעדים במזרח רצועת עזה, שעות ספורות לאחר שהרמטכ"ל גבי אשכנזי קרא לכוחות הצבא להתכונן לפעולה אפשרית רחבת-היקף בגבולות הרצועה.

 

על-פי המקורות, המטוסים הישראליים השתמשו לראשונה בפצצה בעלת כוח הרס עצום כאשר הפציצו מחנה אימונים השייך לזרוע הצבאית של תנועת חמאס, גדודי עז אל-דין אל-קסאם, בדרום-מזרח העיר עזה.

 

אמצעי תקשורת פלסטיניים דיווחו, כי רסיסי הפצצה עפו למרחק של יותר מ-500 מטרים ופגעו בבתים באזור. עדי ראייה ציינו, כי היעד שהופצץ הושמד כליל ונעלם כלא היה. התקיפה הישראלית בוצעה בעקבות ירי של חמש פצצות מרגמה לעבר ישראל.

 

בתוך כך, כוחות ישראליים ביצעו בלילה האחרון גל מעצרים נרחב בגדה המערבית. מקורות פלסטיניים מסרו, כי המעצרים בוצעו בעיקר בעיירה דורא, הנמצאת מערבית לחברון, בה נעצרו תשעה פלסטינים.

 

בית-ספר בעזה שניזוק מההפצצה הישראלית

נכתב על ידי , 10/12/2010 18:45   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בג'יהאד האסלאמי תוקפים את הניה שהסכים למשאל עם על הסדר עם ישראל


תנועת הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני מתחה ביקורת על הצהרותיו של ראש ממשלת החמאס, אסמאעיל הניה, שאמר כי הוא מסכים לערוך משאל בנוגע להסכם שלום אפשרי עם ישראל, ולקבל את תוצאותיו גם אם הן אינן עולות בקנה אחד עם עקרונות תנועתו.

 

אחד מבכירי הג'יהאד האסלאמי, ח'צ'ר חביב, אמר כי "משאל עם על סוגיות גורליות הוא דבר אנטי-לאומי ואנטי-דתי". הוא הוסיף: "זה לא הגיוני ולא ריאליסטי שתנועות התנגדות אסלאמיות יציעו לערוך משאל עם".

 

כזכור, הניה אמר בתחילת החודש לקבוצה של עיתונאים זרים כי תנועת חמאס - שהאמנה שלה קוראת לחיסול ישראל - תקבל את התוצאות של משאל עם פלסטיני שייערך על כל הסכם עתידי שייחתם עם ישראל. עוד אמר, כי תנועתו "לא מתנגדת להקים מדינה פלסטינית ריבונית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים". יחד עם זאת, הניה הטיל ספק בסיכויים להגיע להסכם שלום בשלב הנוכחי.

 

אסמאעיל הניה מקיים את תפילת הגשם בעזה

נכתב על ידי , 6/12/2010 10:06   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הפלסטינים מציינים את יום השנה ה-6 למותו של ערפאת


הפלסטינים ציינו אתמול (11.11) את יום השנה השישי לזכרו של יאסר ערפאת (אבו עמאר) בשורה של טקסים בגדה המערבית. בערים שונות נערכו תהלוכות לזכרו, ובמתחם המוקטעה ברמאללה התקיימה העצרת המרכזית בנוכחות אלפי אנשים.

 

לדברי מחמוד אל-עאלול, חבר הועד המרכזי של "פתח", מנגנוני החמאס אסרו לקיים אירועים לזכרו של ערפאת ברצועת עזה, וישראל אסרה על עריכת טקסים דומים באוניברסיטת חיפה.

 

חסאם ח'צ'ר, אחד מבכירי ה"פתח", אמר כי החקירה סביב נסיבות מותו של ערפאת טרם החלה, והגדיר זאת "מחדל ברור שהאחריות עליו מוטל על הנהגת התנועה, אשר לא הצליחה ללחוץ על הקהילה הבינלאומית להקים ועדת חקירה בינלאומית". כזכור, לאחר מותו של ערפאת ב-2004, הופנתה אצבע מאשימה לעבר ישראל כעומדת מאחורי חיסולו.


כרזה שנתלתה בגדה המערבית, ועליה נכתב: לא מספיק רק לרצות

 

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), דחה את הרעיון להכיר בישראל כמדינה יהודית. בדברים שנשא לזכרו של ערפאת, הוא האשים את ישראל בסגירת שערי השלום והדגיש את שאיפתם של הפלסטינים: "מדינה ללא התנחלות, ירושלים עיר בירה, השיבה אל המולדת ושחרור האסירים".

 

בתוך כך, היומון הפלסטיני "אל-חיאת אל-ג'דידה" ("החיים החדשים") פרסם קריקטורה לזכרו של ערפאת. בקריקטורה נראית דמותו של ערפאת משקיפה על אזור מסגד אל-אקצא.

 

נכתב על ידי , 12/11/2010 09:50   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הפלסטינים מציינים את יום השנה ה-93 להצהרת בלפור


הפלסטינים ציינו אתמול (2.11) את יום השנה ה-93 להצהרת בלפור, אותו מסמך שנחתם בידי שר החוץ הבריטי, ארתור ג'יימס בלפור, ב-2 בנובמבר 1917 הכולל את תמיכתה של בריטניה בהקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל.

 

תנועת חמאס פרסמה הודעה, בה הגדירה את הצהרת בלפור כ"אות מבשר רעות" והטילה על בריטניה והמדינות האימפריאליסטיות, אשר תמכו בישראל, את האחריות למה שהתרחש לעם הפלסטיני.

 

תנועת חמאס דרשה ממדינות אלו להפסיק את התמיכה ב"ישות הכובשת", לכפר על הפשע ההיסטורי שביצעו נגד העם הפלסטיני ולתמוך בזכותו להשיב את כל זכויותיו הלאומיות, ובראשן - זכות השיבה והקמת מדינה שבירתה ירושלים.

 

בהודעה, מתחייבת חמאס לשמור על העקרונות הלאומיים, להמשיך להגן על ירושלים ועל המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות ו"לדבוק באופציית ההתנגדות והעמידה האיתנה".

 

בתוך כך, פרסם היום (3.11) היומון הפלסטיני "אל-איאם" ("הימים") קריקטורה לציון יום השנה ה-93 להצהרת בלפור. בקריקטורה נראה הלורד בלפור כשהוא חורץ את דינו של העם הפלסטיני:

 

נכתב על ידי , 3/11/2010 15:49   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האם אבו מאזן יפנה לאו"ם כדי לקבל הכרה במדינה פלסטינית?


יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דחה את ההצהרות של בכירים ישראלים שקראו להיערך למקרה שבו יכריזו הפלסטינים על מדינה באופן חד-צדדי. אתמול (25.10) דוּוח בתקשורת כי שר החוץ, אביגדור ליברמן, ביקש מאנשי משרדו לגבש תכנית להתמודדות של ישראל במידה שהפלסטינים יכריזו על מדינה באופן עצמאי. 

 

במהלך סיור בבית-לחם, אמר אבו מאזן שישראל היא זו שממשיכה בביצוע צעדים חד-צדדיים, ובראשם - הבנייה בהתנחלויות ב-30 השנים האחרונות, למרות ששני הצדדים חתמו ב-1995 על הסכם האוסר על ביצוע צעדים באופן חד-צדדי, כהגדרתו.

 

הוא הוסיף: "האם יש מעשה חד-צדדי ברור יותר מההתנחלות, הפשיטות, המחסומים, המכשולים וכל מה שקורה בשטח הפלסטיני? נתניהו שוכח את כל זה ומזכיר רק את מה שאנו יכולים לעשות בעתיד, והוא - ללכת לאו"ם כדי לזכות בהכרה במדינה פלסטינית".

 

יש לציין, כי ברשות הפלסטינית בוחנים אלטרנטיבות במקרה שהמו"מ עם ישראל ייכשל. אחת החלופות היא פנייה לאו"ם כדי לקבל הכרה במדינה פלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, שבירתה היא ירושלים המזרחית.

 

 

נכתב על ידי , 26/10/2010 09:54   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אבו מאזן ידרוש מהאמריקאים להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967


ועדת המעקב הערבית הטילה על ממשלת ישראל את האחריות להפסקת השיחות הישירות עם הפלסטינים. הועדה, שהתכנסה בעיר הלובית סרת, הביעה תמיכה בהחלטת הפלסטינים להפסיק את המו"מ עם ישראל.

 

הועדה, המורכבת משרי החוץ הערביים, הביעה תקווה כי ארצות הברית תמשיך ללחוץ על ישראל, כדי שזו תפסיק את הבנייה בהתנחלויות. הועדה, שהתכנסה אתמול (8.10), קראה בסיום דיוניה לארצות הברית "להמשיך במאמציה כדי לספק את התנאים המתאימים להחזרת תהליך השלום למסלולו הנכון, ובראשם - הפסקת ההתנחלות".

 

במהלך הדיונים, הצהיר בכיר פלסטיני שועדת המעקב תחליט להקציב חודש לממשל האמריקני כדי להשלים את המגעים לחידוש המו"מ. לדברי הבכיר, אבו מאזן יפעל מול האמריקאים כדי להשיג הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 1967, או לחילופין - לפנות למועצת הביטחון של האו"ם לאותה מטרה.

 

היום (9.10) נערכת בעיר סרת פסגה ערבית שלא מן המניין, שתעסוק בעתיד הליגה הערבית. בפסגה צפויים להשתתף 14 מנהיגים ערביים, שידונו בשיפור העשייה הערבית המשותפת, בעריכת רפורמות בליגה הערבית ובהתפתחויות האחרונות בסוגיה הפלסטינית.

 


שרי החוץ הערביים מתכנסים בסרת

נכתב על ידי , 9/10/2010 13:18   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי, ישראל והפלסטינים, ארצות הברית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הפלסטינים מגנים בחריפות את הצתת המסגד בבית לחם


הנשיאות הפלסטינית ותנועת חמאס האשימו את המתנחלים בהצתת מסגד אתמול (4.10) בבוקר בעיירה בית פג'אר, שבדרום בית לחם. לדברי הפלסטינים, זהו המסגד ה-18 שמתנחלים מציתים, מה שמהווה, לטענתם, אינדיקציה לכך שמאחורי ההצתות עומד ארגון של מתנחלים ששם לו למטרה לפגוע במסגדים.

 

הרשות הפלסטינית ותנועת חמאס גינו את המעשה והגדירו אותו "התקפה נפשעת נגד המקומות הקדושים לאסלאם". לדברי צלאח אל-ברדויל, אחד מבכירי חמאס, ההצתה נעשתה באישור של "ממשלת הכיבוש". הוא קרא לצוות המו"מ הפלסטיני להפסיק לאלתר את השיחות עם ישראל.

 

תת שר ההקדשים וענייני הדת ברשות הפלסטינית, זיאד אל-רג'וב, תקף את המתנחלים ואמר כי זהו "מעשה חמור שמוביל את האזור למתיחות".

 


בכירים פלסטינים מסיירים במסגד שהוצת

 

בתוך כך, פרסם היום (5.10) העיתון הבינערבי "אל-קֻדס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית") קריקטורה, על רקע הצתת המסגד, המציגה את היהדות כמחרחרת מלחמה.

 


נכתב על ידי , 5/10/2010 10:13   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התקשורת הערבית: המשך הבנייה בהתנחלויות פירושו סיום השיחות


היום (26.9) מסתיימת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בימים האחרונים עשתה ארצות הברית מאמצים קדחתניים כדי למנוע את פיצוץ השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים. מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, נועדה אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בשולי ועידת האו"ם בניו-יורק.

 

הממשל האמריקני מנסה למצוא פשרה שתאפשר את המשך המגעים, גם לאחר תום ההקפאה, על רקע איומי הפלסטינים לנטוש את המו"מ אם ישראל תחדש את הבנייה.

 

במאמר שפורסם הבוקר ביומון הסורי הממסדי "תשרין", כותב על-כך עז אל-דין אל-דרויש: "הפשרה הזאת, תהא אשר תהא נוסחתה ואופן הכרזתה, פירושה המשך ההתנחלות בקצב מואץ מבלי שממשלת ישראל תכריז על-כך באופן רשמי... ממשלת נתניהו לא נכנסה למו"מ כדי לעשות שלום, אלא כדי להשלים את תכניותיה, והרשות הפלסטינית יודעת זאת למרות הנימוקים שהיא מציגה..."

 

הוא מסכם את המאמר בקביעה הבאה: "... ממשלת נתניהו תרוויח גם אם המו"מ ייכשל, והרשות הפלסטינית תפסיד גם אם המו"מ ישיג את מטרותיו. ממשלת נתניהו תרוויח, משום שהיא ניהלה מו"מ, פיזרה הבטחות שווא והוליכה שולל את דעת הקהל העולמית בכך שהיא חפצה בשלום..."

 

נוסף על-כך, כמה עיתונים ערביים פרסמו הבוקר קריקטורות סביב סוגיה זו, המדגישות כי המשך הבנייה בהתנחלויות יביא לסיום השיחות. היומון הפלסטיני "אל-איאם" ("הימים") פרסם קריקטורה בה יונת השלום נתקלת בבד אדום (משל הייתה שור), שעליו כתוב "בניית ההתנחלויות". העיתון הבינערבי הנפוץ "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון") פרסם קריקטורה בה ההתנחלות מוצגת כתנין - על גבו רוכבת ממשלת ישראל - המאיים "לבלוע" את המו"מ.

 


נכתב על ידי , 26/9/2010 10:02   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חמאס: לכדנו משת"פים של ישראל ברצועת עזה


משרד הפנים של ממשלת החמאס ברצועת עזה הודיע, כי בעת האחרונה נעצרו ברצועת עזה סוכנים של ישראל, שהיו שותפים למעצרם והריגתם של פעילי טרור רבים - בכירים וזוטרים כאחד - מתקופת האינתיפאדה הראשונה ועד מבצע "עופרת יצוקה" בינואר 2009.

 

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (23.9) בעזה, הוצגו כמה מכשירים ששימשו את הסוכנים בפעולות הריגול שלהם, בהם גם מצלמת וידאו במסווה של משחק קלפים, שהעבירה אותות בשידור חי.

 

דובר משרד הפנים של חמאס, איהאב אל-ע'צין, חשף במסיבת העיתונאים חלק מהפעולות שביצעו הסוכנים, מבלי שנקב בשמות הסוכנים, מספרם, שיוכם הארגוני ומיקומם.

 

אל-ע'צין הוסיף, כי תופעת הסוכנים אינה רווחת בזירה הפלסטינית, אך היא מהווה סכנה אמיתית לאחדות העם ופעילותו נגד ישראל. לדברי על-ע'צין, הסוכנים שנעצרו במבצע שניהלו מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה, עסקו באיסוף מידע ביטחוני עבור המודיעין הישראלי שסייע בבניית "בנק היעדים" של צה"ל.

 

במהלך מסיבת העיתונאים, הציג אל-ע'צין כמה דוגמאות למבצעים של צה"ל, שבוצעו בעזרתם של הסוכנים. על-אף שלא ציין את שמות הסוכנים, הוא נקב בשם אחד "ג'. ס" - סוכן שהצליח להימלט מידי החמאס, וברח ככל הנראה לרמאללה.

 


מצלמת וידאו במסווה של משחק קלפים - אחד המכשירים ששימשו את הסוכנים

נכתב על ידי , 24/9/2010 10:44   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)