לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מכירים את התרבות הערבית דרך חזבאללה וחמאס


בבירת לבנון נערכים מפגשים בין סטודנטים זרים, הנלהבים להתוודע לשפה והתרבות הערבית, לבין פוליטיקאים לבנונים וגם כאלה הממלאים תפקידים בשורות חזבאללה וחמאס. מי שעומד מאחורי הרעיון הוא ניקולאס נו, אזרח אמריקני, האחראי על תכנית בה מגיעים סטודנטים מרחבי העולם המערבי, כמו ארצות הברית ובריטניה, למזרח התיכון כדי להכיר אותו ואת אנשיו. התכנית פועלת מאז 2008 פעמיים בשנה למשך שבועיים.

 

הסטודנטים נפגשו למשל בבירות עם האחראי על הקשרים הבינלאומיים בחזבאללה, עמאר אל-מוסוי, ונציג תנועת חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, כמו גם עם פוליטיקאים לבנונים מכל העדות כדוגמת וליד ג'נבלאט, סמיר ג'עג'ע ובנו של חכם הדת השיעי מחמד חסין פצ'לאללה.

 

הסטודנטים מספרים בהתרגשות על החוויה ועל הזיכרונות הטובים מהמפגשים, מה גם שעד להגעתם ללבנון הכל בבחינתם "היה בתיאוריה" והם למדים על הנעשה במזרח התיכון בעיקר ממה שמספרים אמצעי התקשורת האמריקניים, אך אלה מספרים רק על הפן הצבאי ולא מתייחסים לפן החברתי ולפעולות הסיוע שלו לתושבי לבנון, במיוחד השיעים.

 

הסטודנטים ביקרו, בין היתר, בקרב כוחות יוניפ"יל בדרום לבנון, בגבול ישראל-לבנון ובאתר מליתא, שחזבאללה הפך אותו למוזיאון צבאי, וכן במחנות פליטים פלסטיניים.

 

יש לציין, שהחוק האמריקני אוסר מתן סיוע חומרי לחמאס ולחזבאללה, אך אינו מונע קיום מפגשים עם חברי הארגונים הללו, ויתר על כן, השגרירות האמריקנית בבירות אף נתנה את ברכתה לתכנית זו, אשר פועלת בבירות, אנקרה ודמשק, ויש רצון להרחיבה גם לטהראן.

 

אז כדי לשכנע ולהסביר את דעתנו צריך גם יוזמות כאלו. מה דעתכם?

 

 

נכתב על ידי , 29/10/2010 09:50   בקטגוריות סוריה ולבנון, ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שרי החוץ הערביים מסרבים להכיר בישראל כמדינה יהודית


שרי החוץ הערביים נפגשו בקהיר בישיבתם התקופתית החצי-שנתית, ודנו בשיחות השלום בין ישראל והפלסטינים. בהחלטה המסכמת של הועידה, שננעלה בלילה שבין יום חמישי (16.9) לשישי (17.9), הדגישו שרי החוץ הערביים את סירובם להכיר בישראל כמדינה יהודית.

 

מזכ"ל הליגה הערבית, עמר מוסא, אמר כי המו"מ הישיר בין הצדדים לא יכול להימשך, כל עוד נמשכת הבנייה בהתנחלויות. הוא הוסיף במסיבת עיתונאים בסוף הכינוס: "זוהי עמדתנו ועמדת הנשיא אבו מאזן".

 

שרי החוץ הערביים קראו לממשל האמריקני "ללחוץ על ישראל כדי להביא להקפאה מוחלטת בהתנחלויות שבשטחים הפלסטיניים, ובכלל זה מזרח ירושלים הכבושה".

 

בהזדמנות זו, אאחל לכולכם גמר חתימה טובה וצום מועיל ומבורך!

 


מזכ

נכתב על ידי , 17/9/2010 10:31   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רוחות של מלחמה


נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, הזהיר לפני יומיים (1.8) כי בעקבות העלייה במתיחות במזרח התיכון, גדלו הסיכויים למלחמה באזור בשעה שהסיכויים להשגת שלום פוחתים.

 

רוחות של מלחמה הגיעו גם מכיוונה של איראן, כאשר נציג הרפובליקה האסלאמית באו"ם איים "להעלות באש את תל-אביב", אם ישראל תתקוף באיראן.

 

על הרקע הזה, פרסם היום (3.8) העיתון הקטרי "אל-שַרְק" ("המזרח") קריקטורה הממחישה את האווירה הטעונה במזרח התיכון בימים אלה.

 



נכתב על ידי , 3/8/2010 09:19   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נורמליזציה עם ישראל?!


עיתון "אל-ח'ליג'" ("המפרץ"), היוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות, פרסם היום (24.7) קריקטורה מעניינת המציגה במידה מסוימת את השקפתו של העולם הערבי לגבי רעיון הנורמליזציה עם ישראל.

 

הקריקטורה מראה כיצד רעיון נרמול היחסים עם ישראל (שימו לב שבקריקטורה השם של ישראל מופיע בין מרכאות, דבר המלמד על היעדר הכרה במדינה) הולך ומתפוגג אט-אט.

 

נכתב על ידי , 24/7/2010 12:14   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פול התמנון מנבא את עתיד המזרח התיכון


פול התמנון, שחזה עד כה בדיוק מדהים את כל תוצאות משחקיה של נבחרת גרמניה במונדיאל, זוכה לתהילה ברחבי הגלובוס. אמצעי התקשורת בעולם מתעסקים בהרחבה בתמנון הגאוני ששומר בינתיים על 100 אחוזי הצלחה בחיזוי התוצאות.

 

היומון הירדני "אל-ערב אל-יום" ("הערבים היום") קיבל השראה מדמותו הפופולארית של התמנון ופרסם היום (9.7) קריקטורה אקטואלית ברוח חיזוי תוצאותיו.

 

בקריקטורה "נשאל" פול על עתיד המזרח התיכון, והתבקש לבחור בין "ההתנחלויות" לבין "שלום במזרח התיכון". בחירתו של פול, לפי העיתון, צפויה למדי...

 

 

 

נכתב על ידי , 9/7/2010 09:43   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



העולם הערבי: ההקלות בסגר על עזה אינן מספיקות


בעקבות הלחץ הבינלאומי, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני בתחילת השבוע שורה של הקלות בסגר על עזה. במסגרת ההקלות, תותר הכנסת חומרי בנייה לפרויקטים שנמצאים תחת פיקוח בינלאומי ויורחב היקף הפעילות במעברים היבשתיים, על-מנת להגדיל את נפח הסחורות שיעברו בהם.

 

בעולם בירכו על הצעד הישראלי, אך במקביל דרשו הקלות נוספות. גם בעולם הערבי נשמעו קולות, כי המצור על עזה נמשך וכי ההקלות הישראליות אינן מספיקות.

 

ברוח זו, פרסמו היום (23.6) שני עיתונים ערביים - "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון", הקריקטורה הימנית) ו"אל-ח'ליג'" ("המפרץ", יוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות) - קריקטורות המדגישות כי הסגר הישראלי על עזה עדיין לא תם.

 



נכתב על ידי , 23/6/2010 11:09   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ישראל מוצגת כצמאת-דם בעולם הערבי


התקשורת הערבית מוסיפה לעסוק בהרחבה באירועי המשט לעזה. בולט מעל כולם הוא אולי העיתון הבינערבי "אל-קדס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית"), הידוע בקו האנטי-ישראלי שנוקט עורכו, עבד אל-בארי עטואן.

 

יממה לאחר השתלטות צה"ל על הספינה, פרסם העיתון קריקטורה חריפה ואנטישמית המציגה את ישראל כתמנון שזרועותיו מטביעות את הספינה.

 

היום (3.6) פרסם העיתון שתי קריקטורות נוספות, המתארות את ישראל כצמאת-דם ואחוזת-תזזית, שפותחת באש ללא הבחנה, גם לעבר גורמים שוחרי שלום, כביכול.

 

נוסף על-כך, עורך העיתון, עבד אל-בארי עטואן, הקדיש את מאמר המערכת לסוגיית המשט. בדבריו, הוא שיבח את "השהידים" התורכים שקיפחו את חייהם למען מטרה נעלה, והוסיף: "עזה נתונה תחת מצור ישראלי... נכון... אבל ישראל נמצאת אט-אט תחת מצור של העולם כולו".

 



נכתב על ידי , 3/6/2010 18:57   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קריקטורות בעולם הערבי בעקבות אירועי המשט לעזה


מטבע הדברים, גם היום (2.6) המשיכו עיתוני ערב להטיח ביקורת בפעולת צה"ל נגד המשט לעזה. באופן גס, ניתן לחלק את הקריקטורות שפורסמו היום בנושא זה לשניים: קריקטורות שרואות בפעולה הישראלית מעשה תוקפנות אלים שמחסל את סיכויי השלום, לצד קריקטורות שמשוות את ההשתלטות על הספינה למעשה פירטיות ומותחות ביקורת על-כך שישראל דורסת את החוק הבינלאומי בגיבוי אמריקני.

 

העיתון הסורי "אל-וטן" ("המולדת") פרסם קריקטורה שמציגה את הפגיעה ב"משט החירות" אל מול חופש הפעולה של חיל הים הישראלי. היומון הפלסטיני "אל-חיאת אל-ג'דידה" ("החיים החדשים") פרסם קריקטורה המציגה את ישראל כמלאך המוות, ואילו העיתון הבינערבי המוביל "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון") פרסם קריקטורה הטוענת, כי הפעולה הישראלית נועדה לחסל את סיכויי השלום.

 

 

היומון הסעודי "אל-וטן" ("המולדת") פרסם קריקטורה המתארת את הפעולה הישראלית כמעשה פירטיות. העיתון "אל-ח'ליג'" ("המפרץ"), שיוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות, פרסם קריקטורה שמותחת ביקורת על הגיבוי שנותנת ארצות הברית לישראל. ואילו העיתון הירדני הפרו-פלסטיני "אל-דֻסתור" ("החוקה") פרסם קריקטורה התוקפת את ישראל על-כך שהיא רומסת את החוק הבינלאומי.

 

נכתב על ידי , 2/6/2010 19:05   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תגובות העולם הערבי לאירועי המשט


כצפוי, פעולת צה"ל נגד המשט לעזה עומדת בראש הכותרות בכל אמצעי התקשורת הערביים. הנימה של הסיקור התקשורתי אינה זהה בכל העיתונים, אך המכנה הוא משותף - ביקורת חריפה כלפי ישראל. להלן דוגמאות בולטות מהדיווחים בעיתונים הערביים ביום שאחרי:

 

סוריה:

 

עורכת העיתון "תִשרין", סמירה אל-מסאלמה, כותבת הבוקר (1.6) במאמר מערכת: "מה שהתרחש אתמול לא היה רק טבח, לא היה רק הרג ללא הבחנה, כי אם היה למעשה פשע נגד האנושות והפרה של כל כללי החוק הבינלאומי...". לדבריה, הפעולה הישראלית שלחה מסר למדינות האזור, שתכליתו: "הישראלים ממשיכים להתיר את דמם של בני-החורין, בין אם הם ערבים או לא, מוסלמים ונוצרים כאחד ואפילו יהודים...".

 

במאמר אחר, שפורסם בעיתון "תשרין", מותח המחבר, עז אל-דין דרויש, ביקורת על התגובה הרפה של העולם הערבי כלפי המתרחש: "דמם של השהידים ופצועי 'משט החירות' יישאר כעצם בגרונם של כל הערבים ואות קלון במצחם של מה שמכונה הקהילה הבינלאומית והעולם החופשי".

 

ירדן

 

העיתון הירדני "אל-ראי" ("הדעה") כותב בעמוד הראשון: "הלם בעולם נוכח הטבח הישראלי הנורא; ירדן מגנה את הפשע ומזמנת את מיופה הכוח הישראלי לבירור".

 

העיתון "אל-דֻסתוּר" ("החוקה"), הנחשב לפרו-פלסטיני, מדווח על "מעשה פירטי וטרוריסטי של ישראל" ומגנה בתוקף את "הפשע הנתעב".

 

מצרים:

 

העיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם" ("הפירמידות") מדווח הבוקר על "תוקפנות ישראלית נגד משט החירות", ומציין שההשתלטות הישראלית נעשתה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל.

 

פורטל האינטרנט של העיתון המצרי הלא-ממסדי "אל-אֻסבּוע" ("השבוע") כותב: "עיתונאי 'אל-אסבוע' מגנים את הפשע הציוני נגד משט החירות...". בהמשך הדיווח, קורא העיתון לשלטונות מצרים לגרש את השגריר הישראלי מקהיר.

 

השטחים הפלסטיניים:

 

היומון הפלסטיני "אל-אַיאם" ("הימים") כותב בעמוד הראשי של העיתון: "טבח 'משט החירות': תשעה הרוגים והעולם נגד ישראל".

 

העיתון "אל-רִסאלה" ("המסר"), המזוהה עם תנועת חמאס, סוקר בהרחבה את התגובות הקשות בעולם כלפי ישראל, ומצטט את מזכ"ל הג'האד האסלאמי הפלסטיני (גא"פ), רמצ'אן עבדאללה שלח, באומרו: "היום הזה מהווה קו פרשת מים ביחסי החוץ של ישראל".

 

ערב הסעודית:

 

היומון הסעודי "אל-וטן" ("המולדת") מסקר את ישיבת הממשלה שנערכה אתמול, וכותב: "הממשלה מגנה את התוקפנות נגד 'משט החירות' ומאשימה את ישראל בהמשך הרעבת העם הפלסטיני".

 

העולם הערבי:

 

העיתון הבינערבי המוביל "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון") כותב בעמוד הראשי: "סערה עולמית נגד ישראל".

 

ואילו העיתון הערבי "אל-קֻדס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית"), שידוע בקו התקיף שהוא נוקט כלפי ישראל, פרסם קריקטורה ארסית ומוכתמת בסממנים אנטישמיים, המציגה את ישראל כתמנון שמשתלט על משט הסיוע המורכב מלאומים שונים.

 



נכתב על ידי , 1/6/2010 09:30   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



המוסד מנסה לגייס עצורים אסלאמיים בעיראק?


כל אמצעי התקשורת הערביים מדווחים היום (31.5) בהרחבה ובאופן בלתי-פוסק על "אירועי המשט", תוך העברת ביקורת חריפה על הפעילות הבלתי-פרופורציונאלית של צה"ל, כהגדרתם. בימים הקרובים נעקוב מקרוב אחר דיווחי התקשורת הערבית - האלקטרונית והכתובה - סביב עניין זה.

 

יחד עם זאת, גם נושאים אחרים היו על סדר היום. הארגון הערבי לזכויות אדם בירדן הודיע, כי המוסד הישראלי מנסה לגייס עצורים ירדניים וערבים בבתי-כלא עיראקיים. 

 

האחראי על תיק העצורים בארגון, עורך-הדין עבד אל-כרים אל-שרידה, אמר לאתר האינטרנט של ערוץ הטלוויזיה הקטרי אל-ג'זירה, שעצורים ירדניים בכלא סוסה בחבל כורדיסטן שבעיראק עדכנו אותו דרך הטלפון על-כך שאנשי מוסד ניסו לגייס עצורים אסלאמיים בבית-הכלא.

 

לדברי אל-שרידה, אנשי המוסד נפגשו עם העצורים האסלאמיים מספר פעמים, ניסו לשכנעם שישראל איננה אויב והבטיחו לפעול לשחררם.

 


הארגון הערבי לזכויות אדם בירדן

נכתב על ידי , 31/5/2010 16:58   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)