לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בן לאדן גורם לעולם להזיע


אזהרת המסע לאירופה שהוציאה ארצות הברית מחשש לפיגועים המוניים מכה גלים בכל העולם. אמצעי התקשורת במדינות ערב ובעולם כולו עוסקים בהרחבה בהתרעות על פיגועי טרור ביעדים תיירותיים מפורסמים, כגון: מגדל אייפל בפריז, תחנת הרכבת המרכזית בברלין ואף משפחת המלוכה הבריטית. אזהרת המסע האמריקנית פורסמה בעקבות מידע שהתקבל ממעצר אזרחים אירופאים בפקיסטן.

 

עורך העיתון "אל-קֻדס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית"), עבד אל-בארי עטואן, המוכר בשל הקו הפרו-אסלאמיסטי המובהק שהוא נוקט, פרסם היום (4.10) מאמר מערכת שעוסק באיום שמציב ארגון אל-קאעדה על העולם. הוא כותב: "לפני כמה חודשים פרסמו העיתונים במערב חוות דעת של מי שמכנים עצמם 'מומחים לטרור', שהדגישו כי ארגון אל-קאעדה נמצא בשיא חולשתו, מספר אנשיו באפגניסטן לא עולה על כמה עשרות של לוחמים והארגון אינו מהווה עוד סכנה על המערב. השאלה שמתעוררת על רקע מצב הבלבול והמבוכה היא: היכן האמת, האם נאמין ל'מומחים' האלה שטוענים כי הארגון חלש, או נאמין לממשלותיהם שמכריזות על מצב חירום ומזהירות את נתיניהן מנסיעה במטוסים, באוטובוסים וברכבות?"

 

הוא ממשיך: "ללא ספק, ארגון אל-קאעדה לא נמצא במצב הגרוע ביותר שלו, כי אם במצב בו עוצמתו והשפעתו בשיא, דבר שממחיש את כישלון המלחמה בטרור ואת נפילתו של העולם הערבי במלכודת של אל-קאעדה, במקום שההיפך יקרה."

 

לדברי עטואן, חולשתו של הממשל האמריקני, התרפסותו בפני הישראלים ותמיכתו במשטרים ערביים דיקטטוריים ונפסדים באמתלה של שמירה על היציבות, כל אלה - ביחד ולחוד - מחזקים את מנהיג אל-קאעדה, אסאמה בן לאדן, ומקרבים אליו את האזרח הפשוט בעולם האסלאמי.

 

בתוך כך, היומון הסעודי "אל-וטן" ("המולדת") פרסם היום קריקטורה סביב ההיסטריה בעולם והחשש מפיגועים. בקריקטורה נראה בן לאדן "מסובב" את העולם וגורם לו להזיע, בשל הפחד מהטרור.

 


נכתב על ידי , 4/10/2010 11:40   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי, המערב והעולם הערבי והמוסלמי, ארצות הברית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מנהיגים מוסלמים מזהירים מהתנגשות תרבותית עם המערב


מנהיגים ערבים ומוסלמים הזהירו בנאומים שנשאו באו"ם מכך שהתקפות המערב על האסלאם יאיימו על הביטחון העולמי. מלכים, ראשי מדינות ונסיכים אמרו, כי תופעת ה"אסלאמופוביה" תרמה לחלוקה הקיימת בין המערב לעולם האסלאמי.

 

דברים אלה נאמרו בשבוע האחרון בעצרת הכללית של האו"ם שנערכה בניו-יורק, על רקע קריאתו של הכומר האמריקני לשרוף את הקוראן והסערה המתחוללת בארצות הברית סביב בניית מרכז אסלאמי סמוך ל"גראונד זירו".

 

אמיר קטר, השיח' חמד בן ח'ליפה אא'ל ת'אני, גינה את הניסיונות לקשור בין האסלאם לטרור ואמר כי מגמה זו מקפחת את דת האסלאם וחסרת שחר. לדבריו, "אירועי אלימות לא מוצדקים התרחשו בארצות הברית, באירופה ובאסיה, אבל הם לא סווגו כטרור אמריקני, אירופאי או אסייתי".

 

מלך ירדן, עבדאללה השני, הדגיש את הצורך להילחם בחלוקה הדיכוטומית הזו, אשר גורמת לאי-הבנה. הוא קרא לערוך כינוסים שנתיים בין-דתיים, שמטרתם להביא לפיוס בין הדתות.

 

ראש ממשלת מלזיה אמר, ש-1.5 מיליארד מוסלמים בעולם נפגעו מהניסיונות לעוות את האסלאם, והוסיף כי ניסיונות אלה מבליטים את הקרע בין המערב לבין העולם האסלאמי.

 

שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ע'יט, הלין על-כך שהמערב נגרר אחרי ההתנגשות עם העולם האסלאמי, שמשרתת אך ורק את הקיצונים. הוא קרא לממשלות המערב לנקוט צעדים בעניין, כדי למנוע את ההתנגשות התרבותית הזו.

 


נכתב על ידי , 30/9/2010 13:59   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ארה"ב תמכור טילי פטריוט לכווית


משרד ההגנה האמריקני עדכן אתמול (11.8) את הקונגרס בתכניתו למכור טילי פטריוט מדגם MIM/104E לכווית, וזאת במטרה לשפר את יכולותיה ההגנתיות של המדינה המפרצית הקטנה בפני איום איראני.

 

עלות העסקה נאמדת בכ-900 מיליון דולר. בהודעה שפורסמה סביב עניין זה נכתב: "כווית זקוקה לטילים אלה כדי להתמודד עם איומים קיימים ועתידיים".

 

עוד נאמר בהודעה, שעסקה זו נועדה לשפר את ביטחון המדינה של כווית, בעלת-בריתה של ארצות הברית במפרץ הפרסי. כמו כן, ציינה ההודעה כי מכירת הטילים לא תשנה את המאזן האסטרטגי במזרח התיכון.

 

טיל פטריוט

נכתב על ידי , 12/8/2010 12:03   בקטגוריות איראן, מדינות המפרץ, המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ביקורת על ארצות הברית בעקבות פרסום הסרטון המפליל


אתר האינטרנט Wikileaks.org, שנאבק בשחיתות, פרסם ב-5 באפריל 2010 סרטון שמתעד תקרית שאירעה ב-12 ביולי 2007 במזרח בגדאד, בה מסוקי קרב אמריקניים פתחו באש לעבר אזרחים שהיו ברחוב. בין ההרוגים נמנים צלם של סוכנות הידיעות "רויטרס" והנהג שלו, שנחשדו כחמושים, ככל הנראה בשל הציוד שנשאו.

 

להלן הסרטון המפליל:

 

 

 

היום (7.4) פרסם העיתון הבינערבי "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון"), היוצא לאור בלונדון, קריקטורה סביב פרסום הסרטון. הקריקטורה מותחת ביקורת על רצונה של ארצות הברית לשפר את תדמיתה בפני העולם המוסלמי, בזמן שתמונות כאלו מציגות תמונה הפוכה לחלוטין.

 



נכתב על ידי , 7/4/2010 20:31   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



העולם הערבי מסכם שנה של אובמה בתפקיד


סקרי דעת קהל מלמדים על אובדן תמיכה בנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שנבחר לתפקיד לפני כשנה. בחירתו של אובמה לנשיאות המעצמה הגדולה לוותה בשורה של ציפיות חסרות תקדים, שנוצרו בעיקר עקב מערכת הבחירות שניהל. בינואר 2009 שיעור התמיכה באובמה עמד על 67 אחוז. כיום ממוצע סקרי התמיכה הוא 49.9 אחוז, כלומר צניחה של כ-17 אחוז.

 

אובמה נבחר בשיאו של המשבר הכלכלי העולמי, ועיני העולם נישאו לבית הלבן לראות כיצד הנשיא החדש מחלץ את האומה האמריקנית והעולם כולו מהמשבר החריף. אולם, ארצות הברית עודנה שרויה במיתון עמוק שהיציאה ממנו תיארך עוד זמן רב.

 

גם העולם הערבי מסכם את שנתו הראשונה של אובמה כנשיא ארצות הברית. קריקטורות שפורסמו היום (21.1) בכמה עיתונים ערביים מתייחסות בעיקר להיבט הכלכלי ולחוסר הצלחתו של אובמה לשקם את הכלכלה האמריקנית.

 



 

 

נכתב על ידי , 21/1/2010 21:28   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קריקטורה נגד זכייתו של ברק אובמה בפרס נובל לשלום


נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, קיבל אתמול (10.12) באוסלו את פרס נובל לשלום. כזכור, כאשר נודע על זכייתו של אובמה בפרס, התקשורת הערבית מתחה ביקורת קשה על-כך (ראו דיווחנו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11311054). היום (11.12) מפרסם העיתון הלבנוני "אל-מֻסְתַקְבַּל" ("העתיד") קריקטורה נוספת בעקבות קבלת הפרס אתמול, ובה ביקורת נוספת על תפקודו של הנשיא האמריקני.

 

בקריקטורה, נראה הנשיא אובמה אוחז ביד אחת ב"התחממות הגלובלית" בדרכו לקופנהגן, שם נערכת בימים אלה הועידה העולמית לשינוי האקלים; ובידו השנייה ב"מלחמה הגלובלית" בשובו מטקס קבלת הפרס באוסלו.

 



 

 

נכתב על ידי , 11/12/2009 10:26   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פסימיות נוכח תכניתו של אובמה לשלוח כוחות נוספים לאפגניסטן


בשבוע שעבר ביום רביעי (2.12), חשף נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את תכניתו לסיום המערכה באפגניסטן. בנאום שנשא באקדמיה הצבאית "וסט-פוינט" שבמדינת ניו-יורק, הודיע אובמה כי ישגר 30 אלף חיילים נוספים לאפגניסטן ויפעל להוצאת כל הכוחות תוך שלוש שנים לכל היותר.

 

נאום זה העסיק רבות את התקשורת הערבית בימים האחרונים וממשיך להעסיק אותה גם היום (6.12). בעקבות כוונתו של אובמה לשלוח כוחות נוספים לאפגניסטן, פורסמו תגובות רבות בכלי התקשורת הערביים אשר בעיקר הביעו פסימיות נוכח סיכויי ההצלחה הנמוכים של אסטרטגיה זו.

 

היומון הסעודי "אל-וַטַן" ("המולדת") פרסם היום קריקטורה המבטאת באופן ציורי תחושות אלו. בקריקטורה נראים חיילים אמריקניים מוצנחים על אדמת אפגניסטן, אך נבלעים בתוך האזורים ההרריים המאפיינים כל-כך את המדינה הזו והמשמשים זה שנים רבות את פעילי הטליבאן ואל-קאעדה כמקומות מסתור.

 



 

 

נכתב על ידי , 6/12/2009 19:29   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנשיא האמריקני בין מלכודות האש של עיראק ואפגניסטן


על רקע הלחימה הקשה שמנהלים כוחות הקואליציה, ובראשם ארצות הברית, נגד לוחמי אל-קאעדה והטליבאן באפגניסטן, פרסם היומון הסעודי "עֻכּאט'" קריקטורה המתארת כיצד הנשיא האמריקני ברק אובמה קופץ ממלכודת אש אחת (עיראק) למלכודת אש גדולה יותר (אפגניסטן).

 



נכתב על ידי , 21/10/2009 23:39   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מגעים בין הממשל האמריקני לבין תנועת חמאס


העיתון הפלסטיני "אל-מַנאר" ("המגדלור") מדווח היום (17.10) מפי מקורות יודעי דבר, כי המגעים בין הממשל האמריקני לבין תנועת חמאס הגיעו לשלבים מתקדמים, כך שבקרוב הם יתנהלו בגלוי. המקורות אמרו, כי לפני שבועיים נערכה פגישה בדוחה, בירת קטר, בין בכיר רם-דרג בתנועת חמאס לבין בכיר במחלקת המדינה האמריקנית העוסק במזרח התיכון. הבכיר האמריקני עדכן את נציג חמאס, כי הנשיא אובמה מודע לצורך לדון עם חמאס ומכיר בחשיבותה של התנועה לתהליך השלום באזור.

 



 

נכתב על ידי , 17/10/2009 12:40   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התקשורת הערבית נגד זכייתו של ברק אובמה בפרס נובל לשלום


בעקבות ההכרזה על זכייתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בפרס נובל לשלום ב-9.10, התקשורת הערבית גדושה בביקורת על מתן הפרס וטוענת כי הנשיא אובמה אינו ראוי לפרס זה.

להלן שתי קריקטורות הממחישות ביקורת זו:

 

 

בקריקטורה הימנית, שפורסמה היום (11.10) בעיתון הקטרי "אל-שַרְק" ("המזרח"), נראה הנשיא אובמה מקבל את הפרס כשהוא ניצב על דוכן המנצחים, המוצג ככלוב בו כלואה יונת השלום על-ידי ישראל.

בקריקטורה השמאלית, אשר פורסמה היום (11.10) ביומון הסעודי "אל-וַטַן" ("המולדת"), מוצג אובמה כמנצח כשלצדו נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש, שסופג את נחת "נעלו" של אלפרד נובל, שעל שמו מוענק הפרס. נראה שהנעל, שכרוכה כמדליה מסביב לצווארו של בוש, היא זכר לאותה נעל שנזרקה לעברו בעת שנשא נאום בעיראק.

 

נכתב על ידי , 11/10/2009 12:58   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)