לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2009

מותו של איש דת איראני בכיר אינו עובר בשקט


באיראן מת לפני ימים אחדים איש הדת הבכיר, אייתולה חוסיין עלי מֻנְתט'רי, שחלק קשות על בחירתו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד. הלווייתו נערכה בעיר הקדושה קום באיראן, ואתרי האופוזיציה האיראניים ואתרים נוספים שאינם קשורים למשטר דיווחו על היתקלויות בין כוחות הביטחון לבין פוקדי ההלוויה ומפגינים.

 

נשיא איראן לשעבר, מוחמד ח'אתמי, הנמנה על המחנה המתון באיראן, לא נכח בהלוויה מחשש כי קיצונים יתנקשו בחייו. כנראה שחששותיו של ח'אתמי היו מוצדקות, שכן רכבו של המועמד שהפסיד את הבחירות, מיר חֻסין מוסווי, הותקף ואחד ממאבטחיו נפצע. שלטונות איראן הצניעו את דבר מותו של מנתט'רי מחשש להתלהטות המהומות באיראן, וכלי התקשורת הזכירו בעיקר את תנחומיו של המנהיג העליון, ח'אמנהאי, למשפחתו של מנתט'רי.

 

ואכן, מאז מותו עולים דיווחים רבים על ניסיונות המשטר לסגור את הפרשה מהר ככל האפשר ולמחוק מזכרון הציבור את מנתט'רי. הבוקר (22.12) דווח, כי השלטונות דורשים לסגור את משרדו של איש הדת ומתנים את הסרת הסגר מעל ביתו בכך. גם טקסי האבל לא עוברים בשלום ומשמרות המהפכה האיראניים עושים ככל יכולתם לסכלם. אתמול ביטלה משפחתו של מנתט'רי מושב אבלים באחד המסגדים לאחר שכוחות הביטחון גדשו אותו בהמוניהם.

 

מנתטרי   

נכתב על ידי , 22/12/2009 14:18   בקטגוריות איראן  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דף חדש ביחסי סוריה-לבנון


ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, חתם אתמול (20.12) את ביקורו ההיסטורי בסוריה בסבב שיחות נוסף עם הנשיא הסורי, בשאר אל-אסד. אותו סעד אל-חרירי, שהאשים את המשטר הסורי ברצח אביו בפברואר 2005, הגיע לדמשק כדי לפתוח דף חדש ביחסים עם סוריה. במסיבת עיתונאים שקיים במבנה השגרירות הלבנונית בדמשק, קרא אל-חרירי לאחדות ערבית כדי להתמודד עם האתגרים האזוריים "וקשיות העורף הישראלית". הוא הוסיף, שהקשרים עם סוריה "מושתתים על האינטרס של שתי המדינות", וציין ברמיזה לחקירת רצח אביו שעדיין עומדת ותלויה, כי "אנחנו לומדים מהעבר, ומביטים אל העתיד".

 

 

בשל העיסוק הקדחתני בסוגיית שליט, נראה כי ביקורו של סעד אל-חרירי בסוריה נדחק מעט לשוליים, הן מבחינת הסיקור התקשורתי לו הוא זכה והן מבחינת התייחסות צמרת השלטון בישראל. אולם, הביקור הזה טומן בחובו חשיבות אסטרטגית לאזור. צריך לזכור: מאז נרצח רפיק אל-חרירי, בנו סעד נתמך על-ידי ארצות הברית, אירופה וערב הסעודית - תמיכה שבסופו של דבר הסתכמה בהצהרות תקיפות נגד סוריה, איראן וחזבאללה ופחות במעשים בשטח.

הביקור בדמשק נועד לזכות בתמיכתה של סוריה בממשלת לבנון, מתוך הבנה שסוריה (ולא המערב, או ערב הסעודית) היא זו שיכולה לשמש גורם מאזן במאבק הכוחות בין הפלגים השונים בלבנון. פגישותיו של חרירי הבן עם הנשיא אסד מסמלות נכונות מצדו לשכוח את אירועי העבר - ואולי אף לקוות שהחקירה הבינלאומית לא תגיע לשום תוצאה - ולהסכים למעורבות סורית במתרחש בלבנון, גם אם לא נכונות פיזית כפי שהיה בעבר.

 

נכתב על ידי , 21/12/2009 15:13   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איראן נגד טוויטר


מדברים בטילים וגם באמצעים טכנולוגיים אחרים: בסוף השבוע האחרון "פלשו" האקרים איראניים לאתר טוויטר ומנעו מיותר מ-30 מיליון גולשים להיכנס לאתר. ההאקרים, שכינו עצמם "הצבא האיראני ברשת האינטרנט", החליפו את הדף של טוויטר בדף בצבעי אדום ושחור והציבו עליו דגל ירוק עם סיסמאות דתיות וקטע משיר בפרסית "ננצח אתכם אם מנהיגינו יורו על כך, נקריב את ראשינו אם מנהיגינו יחפצו בכך". עוד נכתב בסיסמאות, שהעלו ההאקרים: "ארצות הברית חושבת שהיא שולטת על האינטרנט, אבל אין זה נכון. אנו שולטים על הרשת בכל עוצמתנו. על-כן, אל תתערבו בענייני העם האיראני!".

 

יש לציין, כי טוויטר ופייסבוק הפכו לאתרים המועדפים על אזרחי איראן לבטא את כעסם כלפי ממשלתם, במיוחד לאחר הבחירות לנשיאות ביוני 2009. אתר טוויטר אף הודה לפני ימים אחדים, כי הבחירות לנשיאות איראן והמהומות שהתרחשו לאחריהן היוו את האירוע החשוב ביותר עבור האתר בשנת 2009, שכן המוני גולשים נחשפו לאתר.

 


פריצה איראנית לטוויטר

נכתב על ידי , 20/12/2009 10:57   בקטגוריות איראן  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שנה מוסלמית חדשה


אתמול (18.12) החלה שנה מוסלמית חדשה - שנת 1431 להג'רה. הגירתו של הנביא מוחמד מהעיר מכּה לאל-מדינה ("ההִג'רה") התרחשה בשנת 622 לספירה ונקבעה מאוחר יותר כנקודת ההתחלה למניין השנים המוסלמי. כל שנה מוסלמית מתחילה ב-1 לחודש מוּחָרָם, שהוא החודש הראשון בשנה.

 

לוח השנה המוסלמי מורכב מ-12 מחזורי ירח שהם 355-354 יום. יום מוסלמי מתחיל בערב עם שקיעת השמש ומסתיים בשקיעתה הבאה. כל חודש מוסלמי הוא בן 29 או 30 יום, ומניין החודשים בלוח המוסלמי מבוסס על ראייה בפועל של מולד הירח. כלומר, לוח השנה המוסלמי (הנקרא גם לוח השנה ההג'רי) אינו לוח קבוע.

 

לרגל השנה המוסלמית החדשה, פרסם היום העיתון הפלסטיני "אל-חַיאת אל-גַ'דידה" ("החיים החדשים") קריקטורה, בה נראה יהודי מבקש מפלסטיני לנהוג כמו הנביא מוחמד ולהגר:

 

 

 

 

נכתב על ידי , 19/12/2009 16:17   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נשים למען ג'יהאד


האיש מספר 2 באל-קאעדה, אימן אל-ט'ואהרי, שולח את אישתו למנוע הצטרפות לוחמות למען הג'יהאד. אישתו, העונה לשם אמימה חסן מוחמד חסן, הפנתה אתמול (17.12) מסר נדיר מסוגו תחת הכותרת "לאחיות המוסלמיות". במסר, קוראת אמימה לנשים המוסלמיות לא להצטרף לג'יהאד, למרות שהוא חובה עבור כל מוסלמי ומוסלמית, משום שלדבריה דרך הלחימה אינה קלה עבור נשים.

 

כמובן שהגברת מציעה דרכים אחרות לסייע לאסלאם: "עלינו להציב עצמנו למען לוחמי הג'יהאד - עלינו למלא את מבוקשם, הן בכסף, הן במתן שירות והן באספקת מידע". למרות דבריה הקודמים, היא בכל זאת מסבירה כי אם לוחם הג'יהאד יבקש, על האישה להשתתף בלחימה או בפעולת התאבדות, כפי שביצעו "כמה וכמה אחיות בפלסטין, עיראק וצ'צ'ניה". היא גם הודתה, כי ישנן נשים המנהלות ג'יהאד בכמה וכמה מקומות, והרגיעה את הנשים שנלכדו ונמצאות בכלא כי "לוחמי הג'יהאד לא ישכחו אותן ויעשו הכול על-מנת להביא לשחרורן". בין היתר, אמימה קראה לנשים לא להיכנע ללחצים המופעלים עליהן להסיר את כיסוי הראש שלהן, שכן הדבר יוביל לוויתור על ערכים דתיים נוספים.

 

אמימה חסן היתה אישתו של טארק אנואר, אחראי המבצעים המיוחדים של ארגון אל-קאעדה, שנהרג באפגניסטן בשנת 2002. אל-ט'ואהרי נשא אותה לאישה לאחר שאישתו הראשונה נהרגה ביחד עם בנו ושתי בנותיו בהפצצה אמריקנית.

 

אימן אל-טואהרי

נכתב על ידי , 18/12/2009 13:12   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצרים בהתקפה חריפה נגד חמאס


העיתון המצרי הממסדי "אל-גֻ'מְהוריה" ("הרפובליקה") הגן הבוקר (17.12) על בניית חומה מתחת לאדמה בגבול בין מצרים לרצועת עזה, והדגיש כי מדובר בזכות טבעית של מצרים, כמו גם אמצעי לחץ על תנועת חמאס. הוא הסביר, כי החומה היא בעצם אותה חומה הקיימת כעת תוך חיזוקה ביסודות מוצקים מתחת לאדמה שאינם נגלים לעין.

 

העיתון בחר לתקוף גם את האופוזיציה המצרית, שמיהרה למתוח ביקורת על צעד זה והדגיש כי "יש כאלה המנסים להראות כאילו מצרים משתתפת במצור על הפלסטינים באמצעות הגבלות על המעברים דרכם מתבצעות הברחות נשק, אך אלה שוכחים כי הברחות הנשק דרך המנהרות בסיני הן בבחינת התקפה ישירה על ריבונותה של מצרים והלגיטימיות של השלטון המצרי. זכותה של מצרים, הדואגת לריבונותה, לשדרג את הגדר בינה לבין עזה וזכותה שתהיה חסינה מפני הפלתה על-ידי דחפורים", כפי שקרה למשל בינואר 2008, כאשר המונים פלסטינים חדרו לשטח מצרים לאחר ריסוק גדר הגבול.

 

כאמור, גם תנועת חמאס זכתה להתקפה מצד העיתון, אותה הוא האשים בהידרדרות המצב הכלכלי ברצועה וכתב: "על חמאס למהר ולחתום על הסכם הפיוס שיבטיח פתיחה קבועה של המעברים, לרבות מעבר רפיח. חמאס היא זו שעמדה נגד האינטרסים שלה, השתהתה והתמקחה, אך כעת עליה להפגין יחס חיובי יותר, אם ברצונה להקל על המצור של בני עמה וייסוריהם".

העיתון האשים את חמאס בשיעבוד לסוריה ואיראן והדגיש כי "קשיות עורפה והפקודות שהיא מקבלת מדמשק וטהראן הן אלו שגורמות למצור על הפלסטינים ולהרעבתם, ולא הגדר המצרית".

 


מעבר רפיח בגבול מצרים-רצועת עזה

 

 

נכתב על ידי , 17/12/2009 14:59   בקטגוריות מצרים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ניסוי איראני בטיל קרקע-קרקע ארוך טווח


איראן ערכה הבוקר (16.12) ניסוי מוצלח של שיגור טיל קרקע-קרקע מדגם "סִג'יל 2", המגיע לטווח של 2,000 ק"מ. הטיל הוא בעל שני מנועים ופועל בעזרת דלק מוצק. הוא משוגר בשני שלבים, יש לו יכולת גבוהה לפגוע במטרה בצורה מדויקת והוא מונחה לוויין. הניסוי הזה נערך שבעה חודשים לאחר הניסוי האחרון בטיל זה.

 

שר ההגנה האיראני, אחמד וחידי, התפאר טרם שיגור הטיל, כשאמר שהתכונה הבולטת בו היא שלא ניתן לפגוע בו באמצעות טילים ליירוט טילים, בשל מהירות השיוט שלו וההגנה שיש לו נגד מכ"מים. הוא "הרגיע" את מדינות העולם, כשאמר: "יכולותיה של איראן בתחום הטילים הן הגנתיות גרידא, ונועדו לשרת את השלום, היציבות והביטחון באזור, והן לא תופעלנה כלפי אף מדינה".

 

הניסוי הקודם של שיגור הטיל, מאי 2009:

 

 

 

נכתב על ידי , 16/12/2009 18:07   בקטגוריות איראן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ציפי לבני "מתקבלת בברכה" בבריטניה


בעקבות הדיווחים לפיהם בית-משפט בבריטניה הוציא צו מעצר נגד שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, פרסם היום (15.12) היומון הפלסטיני "אל-אַיאם" ("הימים") קריקטורה בנושא, בה נראית ציפי לבני "מתקבלת בברכה" בבריטניה על-ידי זוג אזיקים.

 

צו המעצר הוצא עקב תלונה מצד ארגון פרו-פלסטיני על אחריותה, לכאורה, של לבני לפשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

 



 

נכתב על ידי , 15/12/2009 22:31   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ממשלה חדשה בירדן


מלך ירדן, עבדאללה השני, פרסם צו מלכותי המאשר את הרכב הממשלה החדשה בראשות סמיר אל-רפאעי, שיכהן גם כשר ההגנה. זאת, לאחר שהממשלה הקודמת, בראשות נאדר אל-ד'הבי, הגישה בחודש נובמבר 2009 את התפטרותה למלך.

 

הממשלה החדשה, אשר כוללת יחד עם ראש הממשלה 29 שרים, נשבעה אמונים למלך והבטיחה לשרת נאמנה את תושבי הממלכה ההאשמית. 

 

ראש הממשלה החדש, סמיר אל-רפאעי, הוא ממוצא פלסטיני וכיהן לפני כן במשרות רבות, ובכללן יועץ מיוחד למלך. יש לציין, כי סבו, הנקרא גם כן סמיר אל-רפאעי, שימש כראש ממשלת ירדן בשנות ה-50.

 


סמיר אל-רפאעי, ראש הממשלה החדש

 

 

נכתב על ידי , 14/12/2009 18:44   בקטגוריות ירדן  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אחיו הצעיר של בשאר אל-אסד מת לאחר מאבק במחלה קשה


אתמול בבוקר (12.12) מת מג'ד חאפט' אל-אסד, אחיו הצעיר של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. אמצעי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו, כי מג'ד (בן 43) מת לאחר מאבק ממושך במחלה חשוכת מרפא. מג'ד, שנולד בעיר החוף הסורית אל-לאד'קיה, יובא היום לקבורה בעיר אל-קרדאחה.

 

מקורות אופוזיציה סוריים יודעים להוסיף, שמג'ד, שהיה נשוי אך לא היו לו ילדים, היה מכור לסמים ולכן גם נעדר תכופות מטקסים רשמיים, מחשש "שיעשה בושות לנשיא".

 

לנשיא בשאר אל-אסד יש אח נוסף בשם מאהר, המופקד על כוחות משמר הרפובליקה של המשטר הסורי, וכן אחות בשם בֻּשְרא. אח נוסף, שהיה היורש המיועד של חאפט' אל-אסד, באסל, נהרג בתאונת דרכים ב-1994.

 

נכתב על ידי , 13/12/2009 17:55   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)