לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2009

יורש העצר הסעודי שב לערב הסעודית לאחר טיפול רפואי שנמשך כשנה


לאחר טיפול רפואי ממושך, שנמשך יותר משנה, שב אתמול (11.12), באיחור של שבוע, יורש העצר הסעודי, הנסיך סלטאן בן עבד אל-עזיז, לערב הסעודית. (ראו דיווחנו הקודם: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11424215). הנסיך סלטאן (בן 82) הגיע אתמול בערב לשדה התעופה בריאד ממרוקו, שם שהה חודשים ארוכים לצורך החלמה מהטיפול הרפואי שעבר בבית-חולים בניו-יורק.

 

יורש העצר הסעודי (משמאל) עם שובו לממלכה

 

העיתונות הסעודית חגגה, כצפוי, את שובו ופרסמה תמונות מקבלת הפנים הרשמית שנערכה לו, כמו גם מאמרים בשבחו וקריקטורות המפארות אותו, כמו זו לדוגמא:

 

 

  

נכתב על ידי , 12/12/2009 12:41   בקטגוריות מדינות המפרץ  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קריקטורה נגד זכייתו של ברק אובמה בפרס נובל לשלום


נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, קיבל אתמול (10.12) באוסלו את פרס נובל לשלום. כזכור, כאשר נודע על זכייתו של אובמה בפרס, התקשורת הערבית מתחה ביקורת קשה על-כך (ראו דיווחנו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11311054). היום (11.12) מפרסם העיתון הלבנוני "אל-מֻסְתַקְבַּל" ("העתיד") קריקטורה נוספת בעקבות קבלת הפרס אתמול, ובה ביקורת נוספת על תפקודו של הנשיא האמריקני.

 

בקריקטורה, נראה הנשיא אובמה אוחז ביד אחת ב"התחממות הגלובלית" בדרכו לקופנהגן, שם נערכת בימים אלה הועידה העולמית לשינוי האקלים; ובידו השנייה ב"מלחמה הגלובלית" בשובו מטקס קבלת הפרס באוסלו.

 



 

 

נכתב על ידי , 11/12/2009 10:26   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נשיא סוריה נועד עם שר ההגנה האיראני


נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, נועד אתמול (9.12) אחה"צ בדמשק עם שר ההגנה האיראני, אחמד עלי וחידי, ודן עמו בשיתוף הפעולה בין שני הצבאות. בפגישה נכחו שר ההגנה הסורי, עלי חביב, שגריר איראן בדמשק והמשלחת הנלווית לשר ההגנה האיראני.

 

קודם לכן, נועדו שרי ההגנה של סוריה ואיראן כדי לדון בהתפתחויות באזור ובדרכים לחזק את שיתוף הפעולה הצבאי. בפגישה השתתפו הרמטכ"ל הסורי, דאוד ראג'חה, קצינים בכירים במטכ"ל הסורי ומשלחתו של השר האיראני.

 

פגישות אלו נערכות כשבוע לאחר שפיצוץ מסתורי פגע באוטובוס שהסיע עולי רגל איראניים למתחם הקבר של הקדושה זינב בדרום דמשק (ראו דיווחנו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11430644). הגרסה הסורית הרשמית טוענת, כאמור, שהפיצוץ נגרם כתוצאה מהתפוצצות של אחד מצמיגי האוטובוס, אולם מקורות אחרים רומזים כי מדובר בפיגוע שבוצע על-ידי קבוצות סוניות קיצוניות - המושפעות אידיאולוגית מארגון אלקאעדה - ששמו להן למטרה לפגוע באוכלוסייה השיעית בסוריה, מתוך מטרה ליצור קרע בחברה הסורית בין הסונים לבין השיעים, המהווים כ-13% מהאוכלוסייה.

 



נכתב על ידי , 10/12/2009 17:33   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קריקטורה סורית סביב הבנייה בהתנחלויות


על רקע הכרזתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הקפאת הבנייה בהתנחלויות לתקופה של 10חודשים, פרסם היום (9.12) היומון הסורי הממסדי "תשרין" קריקטורה הרומזת, כי הודעתו של נתניהו היא רק מס-שפתיים עבור האמריקאים ודעת הקהל העולמית, וכי לא עומדת מאחוריה כוונה של ממש להפסיק את הבנייה ביהודה ושומרון.

בקריקטורה, נראה נתניהו מבקש ממתנחל יהודי "להקפיא" את הבנייה, אך רק לצורך תמונות עבור העולם:

 



נכתב על ידי , 9/12/2009 19:49   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לומדים ערבית במוסקבה


בצעד מעניין ויוצא דופן, החליטו בממשל המקומי במוסקבה להכניס את השפה הערבית לתוכנית הלימודים בכמה בתי ספר בבירה הרוסית מאז תחילת שנת הלימודים הנוכחית. ההחלטה למעשה עונה על בקשתם של המהגרים הערבים במוסקבה, והיא אף זכתה לקורת רוח בקרב תושבי הבירה הרוסים.

 

נראה שההתעניינות בשפה הערבית החלה לצאת החוצה ממרכזי המחקרים ומהמסגדים למשפחות הרוסיות, דבר המשקף רצון הולך וגובר להכיר את התרבות הערבית והמורשת הערבית. תושבים רוסים מסבירים, כי הם מעוניינים לבקר בארצות ערביות ולדבר את שפתם, כמו גם לחקור את מורשתם בתור מזרחנים. ישנם כאלה שחושבים על עתידם ורואים בערבית מקור לשיפור הכנסתם, שכן הערבית פותחת, למשל, דלתות בתחומי התיירות, הכלכלה וחילופי הסחר עם העולם הערבי. לעומתם, ישנם כאלה הסבורים כי הערבית תפתור את בעיות הילדים מנישואים מעורבים בין הערבים לרוסים.

 

מנהלת בית ספר במוסקבה מציינת, כי לימודי השפה הערבית מתחילים מהכיתות הנמוכות. רבים מהתלמידים מוצאם רוסי או מיעוטים אחרים, שאינם קשורים ישירות לארצות ערב.

 

השלטון המקומי במוסקבה לקח על עצמו לשאת בשכר המורים לערבית, אולם בתי-הספר נתקלים בכמה וכמה מכשולים המאיימים על עתיד הפרויקט.

 

לומדים ערבית מגיל צעיר

 

אז מה איתנו? האם גם כאן יכירו מתישהו בחשיבות הערבית כדי שנבין את שפת שכנינו באמת, ולא רק נתיימר לטעון שאנו מבינים את מה שהם חושבים?!

 

אז איך מלמדים ערבית במוסקבה:

 

 

נכתב על ידי , 8/12/2009 09:49   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מועמד חדש לנשיאות מצרים?


מאז שיו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד אל-בראדעי, הכריז ב-4.12 על תנאיו להתמודדות על נשיאות מצרים בבחירות שאמורות להתקיים בשנת 2011, קמה סערה אצל שכנתנו מדרום, שעודנה ממשיכה לגעוש ולעורר תגובות בעד ונגד.

אל-בראדעי, אזרח מצרי לכל דבר ועניין, הודיע מעל דפי העיתונות העצמאית כי יש להבטיח את הגינות הבחירות, וקרא לפיקוח משפטי מלא, ויותר מכך, הרהיב עוז ודרש פיקוח בינלאומי וגיבוש חוקה חדשה שתבטיח את החירויות ואת זכויות האדם. האופוזיציה המצרית קידמה בברכה, אך כצפוי התגובות מכיווּן המפלגה השלטת במצרים והעיתונים הממסדיים לא ששו בלשון המעטה, כינו את תנאיו ודרישותיו של אל-בראדעי "הפיכה חוקתית" והזכירו לאזרחי מצרים כי הוא נעדר 27 שנה מהמדינה.

 

יו"ר מועצת המנהלים של העיתון הממסדי "אל-אהראם" ("הפירמידות"), הנחשב מאוד במצרים, כתב כי הודעתו של אל-בראדעי מלמדת על כך שהוא אינו בקי היטב במצב הפנימי במצרים וכי הוא הציג תמונה מוגזמת. העורך הראשי של העיתון טען, כי תנאיו של אל-בראדעי משקפים התנשאות שאין להסכים לה בכל הנוגע לתהליך הפוליטי במצרים וכי "הוא נהג בקלות דעת בנוגע לחוקה ולנושא החירויות". ראשי האופוזיציה הביעו הסכמה לתנאיו של אל-בראדעי ואמרו, כי הם עולים בקנה אחד עם דרישות הרפורמיסטים במצרים.

 

אל-בראדעי אמור להיתקל בכמה קשיים, שכן חוקת מצרים מציבה מכשול בפני כל מועמד עצמאי לבחירות לנשיאות. כל עצמאי המעוניין להתמודד בבחירות חייב לזכות בתמיכה של 250 מחברי הפרלמנט, שלמעשה נשלט על-ידי מפלגת השלטון. אם חפצה נפשו של אל-בראדעי להצטרף למפלגת אופוזיציה בפרלמנט, יהיה עליו להיות בה חבר שנה לפחות כדי להציג את מועמדתו ולכן עליו להזדרז.

 

מוחמד אל-בראדעי. הנשיא הבא של מצרים?

 

כל כלי התקשורת במצרים עוסקים בסוגיה זו. בפייסבוק, למשל, קמו קבוצות בעד ונגד. הנה דוגמא לקבוצה שקמה במטרה להביע התנגדות למועמדותו של אל-בראדעי, תחת הסיסמא: "לא למועמדותו של אל-בראדעי לנשיאות", שמשווה בינו לבין סדאם חסין.

 

 

והנה דוגמא לקבוצה המריצה את מועמדותו:

 

נכתב על ידי , 7/12/2009 09:44   בקטגוריות מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פסימיות נוכח תכניתו של אובמה לשלוח כוחות נוספים לאפגניסטן


בשבוע שעבר ביום רביעי (2.12), חשף נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את תכניתו לסיום המערכה באפגניסטן. בנאום שנשא באקדמיה הצבאית "וסט-פוינט" שבמדינת ניו-יורק, הודיע אובמה כי ישגר 30 אלף חיילים נוספים לאפגניסטן ויפעל להוצאת כל הכוחות תוך שלוש שנים לכל היותר.

 

נאום זה העסיק רבות את התקשורת הערבית בימים האחרונים וממשיך להעסיק אותה גם היום (6.12). בעקבות כוונתו של אובמה לשלוח כוחות נוספים לאפגניסטן, פורסמו תגובות רבות בכלי התקשורת הערביים אשר בעיקר הביעו פסימיות נוכח סיכויי ההצלחה הנמוכים של אסטרטגיה זו.

 

היומון הסעודי "אל-וַטַן" ("המולדת") פרסם היום קריקטורה המבטאת באופן ציורי תחושות אלו. בקריקטורה נראים חיילים אמריקניים מוצנחים על אדמת אפגניסטן, אך נבלעים בתוך האזורים ההרריים המאפיינים כל-כך את המדינה הזו והמשמשים זה שנים רבות את פעילי הטליבאן ואל-קאעדה כמקומות מסתור.

 



 

 

נכתב על ידי , 6/12/2009 19:29   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בן לאדן ג'וניור לא רצוי בבריטניה


בית משפט בבריטניה סרב לתת אישור כניסה ושהייה לבנו של מנהיג אל-קאעדה, אוסאמה בן לאדן, אחרי שנישא בשנת 2007 לזיינה אל-סבאח הבריטית בת ה-53, ששינתה את שמה המקורי לג'יין פליקס בראון. הבן, עומר בן לאדן בן ה-28, שהצהיר בעבר כי אביו אינו טרוריסט, סיפק למעשה לבית המשפט הבריטי את הסיבה למנוע את שהייתו במדינה, מה גם שבית המשפט אינו מכיר בנישואי השניים משום שנערכו על-פי חוקי האסלאם. הבן ורעייתו חיים בנסיכות המפרצית קטר, לאחר שגורשו ממצרים ולאחר שספרד סרבה להעניק להם מקלט מדיני. השופט הבריטי נימק את החלטתו גם בעובדה שעומר בן לאדן עדיין בקשר עם אשתו הראשונה בערב הסעודית. עומר הוא בנו הרביעי של אוסאמה בן לאדן מאשתו הראשונה ומחזיק בדרכון סעודי. הוא ציין בעבר, כי לא דיבר עם אביו משנת 2000.

 

בן לאדן ורעייתו הבריטית

נכתב על ידי , 5/12/2009 12:09   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ייאוש פלסטיני הולך וגובר מהתהליך המדיני


הייאוש הפלסטיני מהקיפאון בתהליך השלום נותן את אותותיו. בימים האחרונים מפרסמים העיתונים הפלסטיניים, המזוהים עם הרשות הפלסטינית, כמה וכמה קריקטורות המבטאות תסכול, אכזבה, ייאוש וחוסר תקווה מהמצב, כמו גם היעדר אמון בכוונות של הצד הישראלי וחשדנות אותנטית כלפי מעשיו בשטח.

 

חשוב להדגיש, שבפעמים אחרות בהן הפלסטינים חשו כי תהליך השלום "תקוע", הם נקטו באמצעים אלימים כדי "להכריח" את הצד הישראלי לשוב לשולחן המו"מ. הפעם האחרונה שזה קרה היתה באינתיפאדת אל-אקצא, שה"טריגר" לפריצתה היה ביקורו של אריאל שרון - אז ראש האופוזיציה - בהר הבית בסוף ספטמבר 2000. ורק לפני כמה שבועות, שמענו גורמים ב"פתח" הקוראים להכריז על אינתיפאדה שלישית, בתגובה לכישלון התהליך המדיני. המסקנה היא ברורה - עלינו להיות עירניים ודרוכים ולהאזין היטב לרחשי הציבור הפלסטיני.

 



נכתב על ידי , 4/12/2009 15:57   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פיגוע או תאונה?


פיצוץ עז ארע הבוקר (3.12) בדרום דמשק באוטובוס שהסיע עולי רגל איראניים למתחם הקבר של הקדושה זינב, אליו נוהגים להגיע שיעים רבים מאיראן ומעיראק.

 

שר הפנים הסורי, סעיד סמור, הכחיש כי הפיצוץ באוטובוס נגרם כתוצאה מפיגוע טרור והסביר כי מקורו בצמיג שהתפוצץ בשעה שנהג האוטובוס מילא בו אוויר. לדבריו, נהג האוטובוס ושני עובדים בתחנת דלק נהרגו בתאונה.

 

מדיווחים ראשונים בתקשורת הערבית עלתה תמונה אחרת, לפיה בפיצוץ נהרגו שישה בני-אדם, מתוכם שני איראנים. עדי ראייה מסרו שהפיצוץ ארע בשעה 08:30 בבוקר, לפי שעון דמשק, כאשר האוטובוס עצר בתחנת דלק ליד בית-החולים על-שם האמאם ח'מיני והוסיפו שהאוטובוס היה ריק מנוסעים.

 

האירוע הזה מתרחש בשעה שמזכ"ל המועצה האיראנית לביטחון לאומי, סעיד ג'לילי, מקיים בדמשק סדרת פגישות עם צמרת השלטון הסורי ועם מנהיגים של ארגוני טרור פלסטיניים השוהים בדמשק.

 



 

נכתב על ידי , 3/12/2009 17:22   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)