לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2010

עיתון ירדני מפרסם קריקטורה אנטי-ישראלית חריפה


על רקע הקיפאון בתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים והמהומות שפרצו בימים האחרונים בירושלים, אשר עלולות להתפשט לאזורים אחרים בגדה המערבית, מפרסם היום (21.3) היומון הירדני "אל-דֻסְתור" ("החוקה") קריקטורה חריפה ביותר המטילה על ישראל את כל האשמה במצב.

 

מדובר בקריקטורה ארסית, בוטה, חד-צדדית ומתסיסה, ולמרות ש"אל-דסתור" מזוהה כיומון כפרו-פלסטיני, עדיין מדובר בעיתון היוצא לאור בירדן - מדינה עמה יש לנו הסכם שלום.

 



 

 

נכתב על ידי , 21/3/2010 16:05   בקטגוריות ירדן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טקטיקה אמריקנית מתוחכמת?


עיתון ה"וושינגטון פוסט" חשף אתמול (19.3) את אחת משיטות הפעולה המתוחכמות ביותר של המודיעין האמריקני (ה-CIA).

 

ה-CIA הקים לפני שנים אחדות אתר אינטרנט ג'יהאדי במתכונת של פורום, בשיתוף פעולה עם ממשלת ערב הסעודית, כדי לסייע לה לגלות תכניות לביצוע פיגועים בתוך הממלכה. אולם, אליה וקוץ בה - בכירים בצבא האמריקני נחרדו לדעת בתחילת 2008, כי הטרוריסטים המובילים פיגועים נגד הכוחות האמריקניים בעיראק משתמשים בפורום זה. בעקבות כך, סגרו האמריקאים את הפורום, אך החלטה זו עוררה את חמתם של כמה נסיכים סעודיים, חרף ההודעה שקיבלו מראש על-כך בערב הסעודית. קצפם יצא על כך, שסגירת הפורום גרמה לחיסול כלי חשוב לאיסוף מידע עבורם. באמצעות פורום זה, הצליחו במודיעין הסעודי "לעלות" על זהותם של כמה טרוריסטים לפני ביצוע פיגועים, שהרי עשרות טרוריסטים ג'יהאדיים סעודיים נהגו להיכנס לעיראק מידי חודש בחודשו ולהשתמש בפורום כדי להעביר מידע לגבי פיגועים עתידיים, עד שמפקד הכוחות האמריקניים בעיראק דרש לסגור אותו.

 

בפנטגון, בגופי המודיעין האמריקניים ובשגרירות הסעודית בוושינגטון סרבו להגיב על הסקופ העיתונאי הזה.

 



נכתב על ידי , 20/3/2010 09:51   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בתו של אסאמה בן לאדן ואשתו הראשונה הגיעו אתמול לדמשק


אימאן, בתו של מנהיג אל-קאעדה אסאמה בן לאדן, הגיעה לדמשק ביחד עם אמה, נג'וא אל-ע'אנם, שהיא אשתו הראשונה של בן לאדן. השתיים הגיעו אתמול בבוקר (18.3) בטיסה מסחרית מטהראן.

 

הגעתן לדמשק מהווה סיום לדרמה שהחלה ב-23 בדצמבר 2009, אז נחשף כי אימאן (בת 19) פנתה לשגרירות הסעודית באיראן כדי לבקש מקלט. אימאן שהתה בשגרירות הסעודית למעלה משלושה וחצי חודשים עד שהפרשה הגיעה, כאמור, לסיומה אתמול בבוקר.

 

אחיה עֻמַר (בן 29), בנו הרביעי של בן לאדן, הוא זה שגילה לראשונה כי מסוף 2001 שישה מאחיו, אשת אביו אם חמזה ו-11 מנכדיו של בן לאדן, נמצאים בטהראן.

 

עמר בן לאדן, אחיה של אימאן, ואשתו זינה  

נכתב על ידי , 19/3/2010 21:38   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האומה המוסלמית נקראת להגן על מסגד אל-אקצא


ההתאחדות העולמית של חכמי הדת המוסלמים, מוסד אסלאמי שנוסד בשנת 2004 בראשות השיח' יוסף אל-קרצ'אוי במטרה לשמש מקור סמכות מאחד לכל המוסלמים בעולם, קראה לעמים ולשליטים בעולם הערבי והאסלאמי להיחלץ לעזרת מסגד אל-אקצא. ההתאחדות קוראת למשוך את יוזמת השלום הערבית באופן מוחלט ולהפסיק את כל סוגי המו"מ עם ישראל. כמו כן, היא דורשת ממצרים ומירדן להשיב את שגריריהן מישראל.

 

בהודעה שפרסמה ההתאחדות, היא קראה לפלסטינים לגשר על המחלוקות ביניהם, "לחדש את הפעילות הג'יהאדית על כל סוגיה". ולארגן אינתיפאדה שלישית למען אל-אקצא. עוד נכתב בהודעה: "עלינו לגייס את כל כוחותינו ומשאבינו כדי לשים סוף לטרגדיה הזו נגד אדמתנו והמקומות הקדושים שלנו".

 

התאחדות חכמי הדת המוסלמים הכריזה על יום השישי הקרוב (19.3) כיום להצלת מסגד אל-אקצא וקראה לאנשי הדת ולדרשני המסגדים לגייס את הציבור ולהוציא אותם לרחובות כדי להפגין.

 

נכתב על ידי , 18/3/2010 16:15   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצבו הבריאותי של מבארכ מעורר שיח ציבורי במצרים


הטלוויזיה הרשמית של מצרים שידרה אתמול (16.3) תמונות של הנשיא מבארכ מחדרו בבית-החולים היידלברג שבגרמניה (על אשפוזו שם, ראו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11638656). בתמונות נראה מבארכ, חיוור וכחוש, יושב עם הצוות הרפואי שלו.

 

דוברת של בית-החולים הודיעה לפני כן, כי מצבו הבריאותי של מבארכ טוב וכי הוא מסוגל ללכת ולאכול מזון קל. יחד עם זאת, היא לא ציינה מתי הוא עתיד להשתחרר מבית-החולים ולשוב לקהיר.

 

על-אף ההודעות החיוביות המתפרסמות מטעם הצוותים הרפואיים של בית-החולים, השמועות בדבר מצבו הבריאותי הרעוע של הנשיא, שיחגוג את יום הולדתו ה-82 בעוד כחודש וחצי, והדיווחים חסרי הבסיס בפורומים מסוימים בדבר מותו הקרוב, גרמו לזעזוע בבורסה המצרית שסגרה את יום המסחר ב-15 במרץ בירידה של כמעט 4%.

 

מצבו הבריאותי של מבארכ, שעד אתמול הוא לא נראה על מסכי הטלוויזיה 12 יום, מעורר שיח ציבורי במצרים. חוקר במרכז למחקרים פוליטיים ואסטרטגיים בקהיר אומר: "אנחנו ניצבים בפני שאלות רבות. מה יהיה אם יתרחש אסון לנשיא, או שהוא לא יוכל למלא את סמכויותיו ולהשלים את כהונתו החמישית (המסתיימת בספטמבר 2011)?"

 

הוא מוסיף: "קיימת דאגה בקרב הציבור המצרי והירידות בבורסה מצביעות על-כך. כמו כן, קיים חוסר וודאות סביב אופן העברת השלטון..."

 

פרשנים רבים סבורים, כי בנו של חוסני מבארכ, ג'מאל (בן 45), עדיין לא מסוגל להחליף את מקומו של אביו, על-אף מעמדו הבכיר במפלגת השלטון המצרית.

 



 

נכתב על ידי , 17/3/2010 11:04   בקטגוריות מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   4 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ממחזרים סדרה תורכית


הערוץ הערבי MBC ,הנקלט בישראל והנמצא בבעלות סעודית ומשדר מלונדון, יחל לשדר ביום שבת (20.3) בשעה 15:00 את הסדרה התורכית "זעקת אבן", שעוררה בישראל זעם רב וגרמה למשבר חריף ביחסים עם תורכיה. כזכור, השגריר התורכי אף זומן לסגן שר החוץ, דני איילון, והלה נזף בו קשות.

 

הסדרה מציגה את "מעללי" צה"ל נגד הפלסטינים ומראה מחזות בהם הורגים חיילים ישראלים ילדים פלסטינים.

 

אז יש לכם עוד נקודה למחשבה לפני עונת התיירות בקיץ הקרוב...

 

הפרומו לסדרה

נכתב על ידי , 16/3/2010 19:19   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ירושלים בלב הסערה


לא אחת, תכניותיה של מדינת ישראל בירושלים גורמות להתלהטות יצרים בקרב הגורמים הרשמיים והציבוריים בעולם הערבי. אלה טוענים, כי ישראל משנה את פני העיר, פועלת לייהדה והופכת את צביונה האסלאמי לחסר תוקף. 

 

הדיווחים האחרונים שזרמו מישראל לעולם - חנוכת בית הכנסת "החורבה" ברובע היהודי בירושלים והחלטת ישראל להוסיף עוד כ-1,600 יחידות דיור ברמת שלמה - הוסיפו שמן למדורה והעולם הערבי כמרקחה. התקשורת הפלסטינית והערבית תוקפות את ישראל.

 

הנה מספר דוגמאות של קריקטורות הממחישות היטב מה חושבים עלינו:

 

עיתון "תשרין" הסורי: ישראל חופרת מתחת למסגד אל-אקצא והגופים הבין-לאומיים, המופקדים על יישום החוק, נרדמים בשמירה.

 

 

עיתון "אל-קֻדס אל-ערבי" הבין-ערבי: נתניהו חונק את יונת השלום ומשתלט בכוח על מסגד אל-אקצא למרות עקיצות "הזבובים" מסביבו.

 

 

עיתון "אל-קֻדס" הפלסטיני: תכניות הבינוי של ישראל מחבלות בניסיונות הערבים להגיע לשלום.

 

 

עיתון "אל-עַ'ד" ("המחר") הירדני: ישראל מחפשת שותף למו"מ, אך קובעת עובדות בשטח.

 

נכתב על ידי , 15/3/2010 16:51   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונת מצב עגומה ברצועת עזה


"אל-שַרְק אל-אַוְסַט" ("המזרח התיכון") - היומון הבינערבי הנפוץ היוצא לאור בלונדון - מפרסם הבוקר (14.3) כתבה על המצב הכלכלי הקשה ברצועת עזה, הנמצאת תחת שליטת תנועת חמאס.

 

אחד הסוחרים מהעיירה דיר אל-בַּלַח במרכז הרצועה מספר, כי פגש מוכר ירקות ופירות שנדרש לשלם את חשבון החשמל שלו על-ידי אחד מעובדי חברת החשמל, אך הלה השיב לו כי אינו מסוגל לכך. באותו היום, אפילו לא נכנס קונה אחד לחנותו והשעה כבר היתה 11 בבוקר.

 

הסוחר מסביר את פשר התופעה: מרבית הציבור ברצועה אינו נוהר לחנויות הפירות והירקות בערים, אלא לשווקים העממיים המתקיימים אחת לשבוע במחנות הפליטים ובערים השונות ברצועת עזה. שם הם נמכרים במחירים זולים לעומת החנויות, שכן הכל נמכר בדוכנים ולא במקומות עליהם נדרשים בעלי המקום לשלם חשבונות שוטפים.

 

קצב העובד בסמוך לסוחר הירקות מספר, כי בעבר היה מוכר 1,000 ק"ג עוף טרי, אולם כעת הוא מוכר רק 10 אחוזים מכך. לדבריו, הרוב מעדיפים לרכוש כעת בשר ודגים קפואים בשל ההפרש הגדול במחירים, ואכן חנות אחרת העוסקת בכך הומה אנשים. מחיר ק"ג בשר קפוא עומד על 12 ש"ח לק"ג, בעוד שמחירו של ק"ג בשר טרי עומד על 50 ש"ח.

 

גם בעסקים אחרים, למשל בחנויות אופטיקה, ניתן להבחין במיתון. בעבר רבים היו רוכשים משקפיים ועדשות מגע בחנות שמפעיל אחד הגופים האירופיים הפעיל ברצועה, אולם כעת התנועה שם דלילה מאוד. עכשיו הם מסתפקים ברכישת משקפיים זולים בחנויות שמפעילות אגודות וולנטריות. גם רופאי השיניים הפרטיים נשארו חסרי תעסוקה ורבים פונים לטיפולים בחינם אצל סוכנות אונר"א של האו"ם.

 

הכתב הפלסטיני שסייר ברצועה תולה כצפוי את האשמה ב"מצור הישראלי שנשך 3 שנים על עזה". הכתב מזדהה כתושב הנגב שגורש ב-1948 על-ידי "הכנופיות הציוניות". הוא מתגורר כיום ברצועת עזה ודובר עברית בין היתר.

 

 

נכתב על ידי , 14/3/2010 09:24   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עימותים בין-עדתיים במצרים


בכיר ביטחוני הודיע היום (13.3), כי 24 בני-אדם נפצעו בהתנגשויות על רקע עדתי, שפרצו בין מוסלמים לקופטים במחוז "מרסא מטרוח" שבצפון מצרים. 20 אנשים מקרב המוסלמים והקופטים נעצרו.

 

העימותים החלו אתמול, כאשר מוסלמים השליכו אבנים על פועלי בניין קופטים, משום שחשבו שהם בונים כנסייה. לדברי הבכיר הביטחוני "400 אנשים מעורבים במעשים אלה... וכוחות ביטחון רבים התפרסו באזור ונשארו במהלך הלילה, כדי למנוע התפרצות של עימותים נוספים".

 

הקופטים, שהם קבוצה אתנית נוצרית שמוצאה במצרים, מהווים בין 6 ל-10 אחוזים מהאוכלוסייה שמונה כ-80 מיליון איש. הקופטים במצרים מתלוננים על אפליה ממושכת כנגדם. בניית כנסיות, למשל, טעונה אישור נשיאותי, ושיפוצן - אישור של מושל המחוז.

 

ב-6 בינואר 2010, ערב חג המולד אצל הקופטים, מוסלמים פתחו באש לעבר תושבים קופטים. מהירי נהרגו שישה קופטים ושוטר מוסלמי.

 

מרסא מטרוח - מערבית לאלכסנדריה בצפון מצרים

נכתב על ידי , 13/3/2010 19:24   בקטגוריות מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מרוקו - ויכוח מר על אלכוהול


ויכוח מר שכבר חצה את ההיבטים החברתי והבריאותי והרחיק לכת עד הפן הפוליטי מסעיר את מרוקו. הרקע - ראש עיריית פֶז קרא לפני ימים אחדים להפוך את עירו לעיר ללא משקאות אלכוהוליים.

 

גורמים שמרניים עומדים על כך, שחוק מניעת מכירת שיכר ייאכף בצורה קפדנית, בעוד שגורמים חילוניים רואים בכך פגיעה בחופש הפרט, אך קוראים להטיל עונשים כבדים על שותי שיכר בנהיגה ולאסור שתיית שיכר בקרב גילאי 15 ומטה.

 

החוק המרוקני קובע מאז 1967, כי אסורה מכירת משקאות אלכוהוליים למוסלמים מרוקנים או אפילו הענקתם ללא תמורה. החוק גם מטיל עונשי מאסר, אך הדבר אינו מפריע לאזרחי מרוקו לחיות בשלום עם השיכר שצריכתו המקומית מגיעה ל-85 אחוזים מסך התוצר במדינה שמוגדרת מוסלמית, אך בפועל היא חילונית.

 

אחד מחברי הפרלמנט במרוקו, המזוהה כאיש אופוזיציה דתי מוסלמי, קרא להחרים את בתי העסק הגדולים המוכרים שיכר. בעקבות כך, קראה אגודה חילונית לבטל את חוק איסור מכירת האלכוהול, משום שהוא מתיר מכירת אלכוהול לזרים בלבד, דבר הסותר את החוקה המעגנת את חירויות הפרט העיקריות.

 

יש לציין שבמרוקו יש 12 כרמים לייצור יין, ומרוקו מייצרת בין 30 ל-40 מיליון ליטר של משקאות אלכוהוליים.

 

נכתב על ידי , 12/3/2010 16:24   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)