לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2010

רוחות של שינוי בערב הסעודית: לראשונה אישה תכהן כשגרירה בריאד


יקטרינה מיירינג-מיקדזה, ממוצא גאורגי, היא האישה הראשונה שתכהן כשגרירה בערב הסעודית. מינויה של מיקדזה כשגרירה של גאורגיה בערב הסעודית הוא חסר תקדים בהיסטוריה הסעודית, שכן למעלה מ-80 שנה אף אישה לא נכנסה לבירה הסעודית כחברה בסגל דיפלומטי של מדינה כלשהי.

 

מקור רשמי סעודי מסר אתמול (10.3), כי הממלכה הסעודית קיבלה לראשונה בהיסטוריה שלה כתב האמנה של אישה כשגרירה של מדינה זרה בריאד. סוכנות הידיעות הסעודית דיווחה, כי שר המדינה לענייני חוץ, ד"ר נזאר בן עביד מדני, נועד אתמול במשרדו בריאד עם השגרירה הגאורגית.

 

יקטרינה מיירינג-מיקדזה, המכהנת כיום כשגרירת גאורגיה בכווית מאז אוגוסט 2009, תייצג את מדינתה בערב הסעודית, וכן בקטר, בעומאן, בבחרין ובאיחוד האמירויות. היא נולדה ב-4 באוגוסט 1967, נשואה ובקיאה במספר רב של שפות (גרמנית, ערבית, אנגלית, צרפתית, רוסית ותורכית), וכמובן גאורגית.

 



 

נכתב על ידי , 11/3/2010 21:52   בקטגוריות מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שיח' אל-אזהר מת באופן מפתיע מהתקף לב


היום (10.3) הלך לעולמו שיח' אל-אזהר, מוחמד סיד טנטאוי (בן 81), לאחר שקיבל התקף לב בעת ששהה בערב הסעודית. בכירים מצריים ואמצעי תקשורת רשמיים מסרו, כי טנטאוי הובהל לבית-החולים על-שם הנסיך סלטאן בריאד, בירת ערב הסעודית, שם הרופאים הכריזו על מותו. סוכנות הידיעות המצרית דיווחה, שלטנטאוי היו בעיות בלבו מהן סבל כבר בשלהי 2008.

 

יועצו של טנטאוי, עבדאללה אל-נג'אר, אמר כי מותו של טנטאוי היווה הפתעה גמורה, שכן לפני נסיעתו לערב הסעודית מצבו הבריאותי היה מצוין. עדיין לא ברור, האם גופתו של טנטאוי תוטס למצרים, שכן משפחתו מעוניינת לקבור אותו ליד מסגדו של הנביא בערב הסעודית.

 

לדברי אשרף חסן, אחד העובדים במשרדו של טנטאוי, מחמד ואצל, עוזרו של שיח' אל-אזהר, יקבל על עצמו באופן זמני את ניהול ענייני המוסד, עד שימונה שיח' חדש.

 

טנטאוי נולד בסוהאג' שבמצרים עילית בשנת 1928. בגיל 38 עשה דוקטורט בתחום המסורת המוסלמית ופרשנות הקוראן. ב-1986 הוא מונה למופתי של מצרים, וכעבור 10 שנים מונה בצו נשיאותי לשיח' אל-אזהר - המוסד ההלכתי העליון של הסונים המפקח על בתי-הספר, האוניברסיטאות ומוסדות הוראה אחרים.

 



 

 

נכתב על ידי , 10/3/2010 19:34   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי, מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנשיא מבארכ עדיין מאושפז בבית-החולים בגרמניה


בית-החולים הגרמני בהיידלברג, היכן שהנשיא מבארכ עבר ניתוח לכריתת כיס המרה ביום שבת האחרון (על-כך ראו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11631884), מסר היום (9.3) שמצבו של מבארכ משתפר בהתמדה. עם זאת, דובר בית-החולים ציין גם, שאין הוא יודע עוד כמה זמן יישאר מבארכ תחת פיקוח של צוות הרופאים בהיידלברג. הצוות הרפואי צפוי למסור הודעה על מצבו מדי יומיים.

 

המנתח הגרמני של מבארכ אמר, שהוא "מרוצה מאוד" מהשיפור שחל במצבו של הנשיא, ובכלל מבריאותו. שר הבריאות המצרי, חאתם אל-ג'באלי, ציין אמש בברלין שמבארכ כבר קם ממיטתו, מסתובב בחדרו שבבית-החולים היידלברג ואף החל לאכול מזון מוצק. השר הוסיף, שהנשיא מוקף באשתו, סוזאן, ובבני משפחתו.

 

יש לציין, שמשנת 2004 מבארכ עבר שני ניתוחים בגרמניה: האחד בעמוד השדרה, והשני בכיס המרה.

 



 

 

נכתב על ידי , 9/3/2010 20:46   בקטגוריות מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טעות בזיהוי: הדובר האמריקני של אל-קאעדה לא נתפס


בכיר במערכת הביטחון הפקיסטנית גילה אתמול (7.3), כי הדובר האמריקני בשם ארגון אל-קאעדה, אדם גאדן, המכונה "עזאם האמריקני", נעצר בעיר קראצ'י. מעצרו, לדברי גורמים שונים, מהווה מהלומה קשה להנהגת אל-קאעדה, במיוחד משום שגאדן הוא האישיות הבולטת ביותר של הארגון שנעצרה בשנים האחרונות.

 

אולם הבוקר (8.3), דיווחו גורמי ביטחון פקיסטניים שחלה טעות בזיהוי, שכן האדם שנעצר בקראצ'י הוא אמריקאי אחר, גם הוא פעיל אל-קאעדה, העונה לכינויו של גאדן.

 

יש לציין, כי כמה שעות לפני הפרסום (השגוי) על מעצרו של "עזאם האמריקני", הוא הופיע בקלטת וידאו, שפורסמה באתרי אינטרנט של הג'יהאד הגלובלי, בה קרא למוסלמים המשרתים בצבאות של מדינות מערביות לחקות את מעשיו של נידאל מאלכּ חסן, שרצח 13 חיילים אמריקניים בבסיס צבאי בטקסס בנובמבר 2009.

 

אדם גאדן מפרסם סרטוני וידאו רבים באמצעות הזרוע התקשורתית של ארגון אל-קאעדה "אל-סחאב", והוא נמצא ברשימת המבוקשים של ה-FBI מאז 2004. כמו כן, על ראשו מוכרז פרס של מיליון דולר, ואם ייתפס הוא ככל הנראה יואשם בבגידה ויהיה צפוי לגזר-דין מוות.

 

 

בתוך כך, היום (8.3) נהרגו לפחות 11 בני-אדם ונפצעו עשרות נוספים בפיצוץ מכונית תופת שנשאה 600 ק"ג של חומר נפץ במתקן של המודיעין הפקיסטני בלאהור.

 

נכתב על ידי , 8/3/2010 15:31   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



העיתונות הסורית על טקס האוסקר והמו"מ העקיף עם הפלסטינים


הלילה, בין ראשון לשני, ייערך טקס האוסקר בלוס אנג'לס. לרגל האירוע הנוצץ ועטור הכוכבים, ערך היום (7.3) היומון הסורי "אל-וַטַן" (המולדת) טקס משלו.

 

בקריקטורה שפרסם העיתון, הוא מחלק פרסי אוסקר ל"שחקנים" במזרח התיכון, וביניהם (מימין לשמאל): נשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד, מנהיג הדרוזים בלבנון, וליד גֻ'נְבּלאט, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ומנהיג ארגון אל-קאעדה, אסאמה בן לאדן.

 

 

בתוך כך, פרסם היום היומון הסורי "תִשְרין" קריקטורה על רקע "שיחות הקרבה" שצפויות להתחיל בין ישראל והפלסטינים. בקריקטורה נראה חייל ישראלי קורא בעיתון על המו"מ העקיף עם הפלסטינים, כאשר בפועל הוא מורה על התקפה ישירה נגד הפלסטינים, מסגד אל-אקצא, ולמעשה העולם המוסלמי.

 

נכתב על ידי , 7/3/2010 20:31   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנשיא מבארכ עבר ניתוח לכריתת כיס המרה בגרמניה


הטלוויזיה המצרית הודיעה היום (6.3), כי הנשיא מבארכ (בן 81) עבר בהצלחה ניתוח לכריתת כיס המרה. את הניתוח עבר היום הנשיא בבית-חולים בעיר היידלברג, שבגרמניה.

 

ביום חמישי (4.3) הודיעו שלטונות מצריים, כי מבארכ ייצא להיידלברג במסגרת ביקור רשמי בגרמניה, כדי לערוך "בדיקות" רפואיות. על-פי החוקה המצרית, עד שמבארכ ישוב לקהיר, ראש ממשלת מצרים, אחמד נזיף, יחליף את מקומו.

 

מבארכ נפגש עם אנגלה מרקל, כמה שעות לפני הניתוח

נכתב על ידי , 6/3/2010 19:44   בקטגוריות מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לקראת יום האישה הבינלאומי - מצב הנשים במדינות ערב


ימים אחדים לפני יום האישה הבינלאומי החל ב-8 במרץ, מגלה מחקר אמריקני כי ב-15 מדינות במזרח התיכון מתוך 18 חלה התקדמות בזכויות האישה ב-5 השנים האחרונות, בפרט בכווית, אלג'יריה וירדן. לעומת זאת, בעיראק, בתימן ובשטחים הפלסטיניים, חלה הידרדרות בזכויות הנשים.

 

על-פי המחקר, נשות תוניסיה בצפון אפריקה זוכות למידה הגדולה ביותר של חופש באזור, ולאחר מכן - נשות מרוקו, אלג'יריה ולבנון. תימן כובשת את המקום האחרון בדירוג.

 

במאי 2009 נבחרו בכווית, למשל, בפעם הראשונה בתולדותיה 4 נשים לפרקליטות המדינה. באלג'יריה הובילו הרפורמות שנערכו ב-2005 לשיפור במעמדן של הנשים במשפחה, והחוק כבר לא חייבן לציית לבעליהן. בירדן הוקם בית-משפט מיוחד ששם לו למטרה לדון ב"פשעים על רקע של כבוד" נגד נשים. בית-משפט כזה כבר הוקם קודם לכן בתוניסיה.

 

בעיראק, למשל, מבוצעים פשעים מעין אלה וכן מעשי אונס וחטיפות של נשים. מגמה זו נמצאת בעלייה ב-5 השנים האחרונות, דבר שחייב את הנשים להישאר בבתיהן ולא ללמוד ולעבוד. יחד עם זאת, הנשים תופסות כרבע ממושבי הפרלמנט העיראקי.

 

יש לציין, כי במדינות המזרח התיכון רק 28 אחוז מהנשים עובדות (השיעור הנמוך בעולם), אך בכמה מדינות חלה התקדמות מסוימת כדוגמת קטר, שם חלה עלייה בשיעור הנשים העובדות מ-36 אחוז ב-2007 ל-42 אחוז ב-2008. גם באלג'יריה ובלוב היבט זה נמצא במגמת עלייה.

 

נכתב על ידי , 5/3/2010 15:21   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נשיא אלג'יריה נפגש עם זינדין זידאן והזים שמועות בדבר מותו


תמונות ששידרה אמש (3.3) הטלוויזיה האלג'יראית הזימו שמועות שנפוצו אתמול סביב מותו של הנשיא, עבד אל-עזיז בותפליקה, ואחיו מצטפא בנסיבות מעורפלות.

 

הטלוויזיה שידרה תמונות של הנשיא ובני משפחתו בפגישה שנערכה בעיר הבירה אלג'יר עם זינדין זידאן, אחד מגדולי הכדורגלנים בהיסטוריה, צרפתי ממוצא אלג'יראי.

 

בתמונות נראה הנשיא בותפליקה, ולצדו אחיו, אל-סעיד בותפליקה, המכהן כיועץ במעמד שר, אחיו השני, מצטפא, המשמש כרופאו האישי של הנשיא, וכן אביו של זינדין זידאן ואחד מאחיו.

 


נשיא אלגיריה, בותפליקה, בפגישה משפחתית עם זידאן

 

נכתב על ידי , 4/3/2010 15:19   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עיראק - הבחירות בפתח והאלימות עודנה בשטח


ערב הבחירות בעיראק, שתתקיימנה ביום ראשון הקרוב ה-7 במרץ 2010, תגברו כוחות הביטחון את האבטחה ברחבי עיראק, כדי לשמור על הקלפיות ולהבטיח התנהלות תקינה של "יום הבוחר".

 

בכירים במערכת הביטחון העיראקית מסרו, כי בכוונתם לפרוס עשרות אלפי שוטרים וחיילים, שיכווינו את תנועת המכוניות ויטילו עוצר כדי למנוע פיגועים במהלך הבחירות.

 



 

אולם, נהר הדם ממשיך לזרום בעיראק. היום (3.3) תקפו מחבלים מתאבדים שתי תחנות משטרה ובית-חולים בעיר בעקובה, צפונית-מזרחית לבגדאד, מה שהביא למותם של 31 בני-אדם ולפציעתם של 48 נוספים.

 

המחבלים נסעו בשתי מכוניות תופת לעבר שתי תחנות משטרה במרכז ובמערב בעקובה. מחבל שלישי, שלבש מדי צבא, פוצץ עצמו בסמוך לבית-חולים, אליו הועברו הפצועים. מעניין לציין, שדפוס פעולה דומה ננקט בפיגוע שבוצע בפקיסטן לפני כחודש.

 

כזכור, ב-5 בפברואר 2010 נהרגו 12 בני-אדם בפיצוץ אופנוע סמוך לאוטובוס שהסיע שיעים בעיר קראצ'י. 10 בני-אדם נוספים נהרגו בפיגוע התאבדות נוסף בבית-חולים בקראצ'י, אליו הועברו פצועי הפיגוע הראשון (על-כך ראו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11571673).

 

יש לציין, כי הכוחות האמריקניים אמורים לסגת מעיראק עד סוף 2011, אך כבר כיום ניטש מאבק על השגת דריסת רגל בעיראק מצד גורמים שונים באזור ובעולם, כמו איראן, סוריה, פעילי ג'האד עולמי וכן ארצות הברית והמערב. מאבק זה מומחש יפה בקריקטורה שפורסמה היום ביומון הקטרי "אל-שַרְק" ("המזרח"):

 



נכתב על ידי , 3/3/2010 17:17   בקטגוריות עיראק  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בעיית המיעוטים בגרמניה


מסיבת חתונה של גרמנים ממוצא לבנוני בגרמניה בהשתתפות כ-800 אורחים הפכה למהומה אחת גדולה. מישהו שמע על כך? האם כלי התקשורת בישראל פרסמו זאת? דעו לכם שבגרמניה חיים מוסלמים רבים ובשלהי 2009 ננקטו צעדי ביטחון מוגברים מחשש לפיגועים שיבצע ארגון אל-קאעדה במדינה בעקבות איומיו החוזרים ונשנים נגד ברלין.

 

משטרת גרמניה חוקרת בימים אלו מהן הסיבות למהומה שבמהלכה נפצעו גם 6 אנשים ושוטר הוכה בראשו. החתונה התקיימה בצפון גרמניה ב-27 בפברואר 2010, אך עד מהרה ויכוח בין שני צעירים על בחורה התלהט ובמקום התנהל קרב סכינים נלהב בין בני משפחות השניים, ויש שמדווחים על לפחות 200 או 300 איש שהשתתפו בתקרית.

 

המשטרה המקומית לא הצליחה להתגבר בכוחות עצמה על האירוע החריג ותגבורות הגיעו מהערים הסמוכות, ורק אלו סייעו לסיים את האירוע. כוחות הביטחון הפרידו בין הנצים והסיעו אותם בקבוצות כדי למנוע התלקחות המהומות מחדש ברחובות. בעל אולם החתונות, ממוצא תורכי, דורש עתה פיצויים מבאי השמחה בעקבות ההרס שזרעו במקום. הוא מסביר, כי הוא מקיים בשנה 30 אירועים גדולים ואף פעם לא נתקל בבלגן שכזה.

 

ליל שבת האחרון ייזכר כליל חתונות הדמים, שכן עוד שתי חתונות של גרמנים ממוצא תורכי וכורדי הפכו לשדות קרב, במהלכם נפצעו לפחות שבעה אנשים נוספים.

 

בעיית המיעוטים בגרמניה ובאירופה בכלל עומדת כל העת על הפרק. אז תכירו!

 

נכתב על ידי , 2/3/2010 10:48   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)