לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2010

תוך יומיים הרגו מורדים כורדים 12 חיילים תורכים


סוכנות הידיעות התורכית דיווחה היום (20.6), כי חייל תורכי נהרג וחייל נוסף נפצע לפנות בוקר, כאשר מורדים כורדים תקפו בסיס צבאי במזרח תורכיה. ביומיים האחרונים נהרגו 12 חיילים תורכים על-ידי מורדים כורדים, המשתייכים למפלגת הפועלים הכורדית (PKK). עקב כך, ביצעו כוחות ביטחון תורכיים מבצע רחב היקף כדי לעצור את התוקפים.

 

אתמול, יום שבת, היה היום העקוב ביותר מדם בשנתיים האחרונות עבור הצבא התורכי, כאשר תשעה חיילים נהרגו בהתקפה שביצעו עשרות מורדים כורדים על מוצב צבאי לאורך הגבול עם עיראק בדרום-מזרח תורכיה. מאוחר יותר, נהרגו שני חיילים נוספים בעקבות פיצוץ מוקש שהוטמן על-ידי אנשי ה-PKK.

 

בתגובה, הפציצו מטוסים של חיל האוויר התורכי עמדות של מפלגת ה-PKK בצפון עיראק. על-פי הערכות באנקרה, ישנם כ-2,000 מורדים כורדים המסתתרים בצפון עיראק.

 

יש לציין, כי מדינות רבות רואות ב-PKK, התובעת עצמאות עבור הכורדים בדרום-מזרח תורכיה, ארגון טרור. הסכסוך הכורדי בתורכיה גרם נכון להיום ליותר מ-45 אלף הרוגים מאז 1984.

 


רכב משוריין של הצבא התורכי

נכתב על ידי , 20/6/2010 17:21   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איראן מאיימת על המערב: נערוך חיפוש על ספינותיכם


איראן איימה אתמול (18.6) לערוך חיפוש על ספינות מערביות במפרץ הפרסי ובים הערבי (הנמצא בין חצי האי ערב ממערב לבין הודו ממזרח), אם ספינותיה יהיו נתונות לחיפוש באזורים אחרים במסגרת הסנקציות שהטילו האו"ם והאיחוד האירופי על המשטר האיראני.

 

איתאללה אחמד ג'נתי, איש דת מהזרם השמרני באיראן, אמר אתמול בתפילת יום השישי, כי הצעת החלטה שעומדת על סדר היום של הפרלמנט עשויה לאפשר לאיראן להגיב על כל ניסיון לערוך חיפוש על ספינותיה. הוא הוסיף: "הם רוצים לעצור ולערוך חיפוש על ספינותינו ומטוסינו, וזהו דבר שיש בו קלון אמיתי... אנו ננקום ונעשה אותו דבר עם ספינותיכם במפרץ ובים הערבי".

 


איראנים קוראים קריאות נגד ארצות הברית בתפילת יום השישי אתמול בטהראן

 

נכתב על ידי , 19/6/2010 12:25   בקטגוריות איראן  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנשיא אסד: ההתקפה הישראלית על המשט הגבירה את הסיכויים למלחמה


נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, אמר כי ההתקפה הישראלית על "משט החירות" בסוף מאי 2010 הגבירה את הסיכוי למלחמה במזרח התיכון, והוסיף: "בנימין נתניהו מוביל ממשלה פזיזה המבעירה שריפות".

 

בראיון טלוויזיוני עם ה-BBC שנערך אתמול (17.6), קבע אסד כי ההשתלטות הישראלית על המשט, שהביאה למותם של תשעה תורכים, "הרסה כל סיכוי להשגת שלום בעתיד הקרוב". לדבריו, סוריה לא ראתה בממשלת נתניהו שותפה עוד לפני ההתקפה הישראלית, שכן מדובר ב"ממשלה השונה מכל ממשלה קודמת".

 

כמו כן, הכחיש אסד כי ארצו העבירה נשק לחזבאללה.

 



 

נכתב על ידי , 18/6/2010 17:51   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לבנוני החשוד במימון חזבאללה נעצר בפרגוואי


האינטרפול הודיעו, כי הרשויות בפרגוואי עצרו לבנוני החשוד במימון פעילות חזבאללה באזור "משולש הגבולות" בין פרגוואי, ארגנטינה וברזיל, הנחשב למוקד מימון פעילות טרור של ארגונים אסלאמיים.

 

העצור הוא מוסא חמדאן, בן 38, שהאמריקאים הוציאו נגדו צו מעצר כבר ב-2008, ובקרוב יוחלט האם להסגירו לידיהם.

 

משולש הגבולות, בו מתגוררת קהילה לבנונית שיעית גדולה, מהווה מרכז חשוב להברחת סחורות וסמים ולמימון פעילות טרור של ארגון חזבאללה וארגונים אסלאמיים אחרים.

 



נכתב על ידי , 17/6/2010 16:34   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קיצונים סומליים הרגו שני בני-אדם, מכיוון שצפו במונדיאל


קיצונים אסלאמיים בסומליה הרגו שני בני-אדם ועצרו עשרות נוספים, מכיוון שהם צפו במשחקי המונדיאל.

 

עדי ראייה מסרו, כי לוחמים רעולי פנים המשתייכים לארגון בשם "חזב אל-אסלאם" ("מפלגת האסלאם") פשטו בתחילת השבוע על בתים באזור המרוחק 30 ק"מ מבירת סומליה, מוגדישו, לאחר שהתושבים במקום הפרו את האיסור לצפות במונדיאל, אותו הטילו קבוצות אסלאמיות קיצוניות.

 

ארגון זכויות אדם מקומי דיווח אתמול (15.6), כי ארגון "חזב אל-אסלאם" הרג שני אנשים ועצר 35 נוספים - כולם אוהדי כדורגל.

 

חשוב לציין, כי "חזב אל-אסלאם" וארגון נוסף בשם תנועת "אל-שבאב אל-מג'אהדין" ("הצעירים המג'אהדין"), שככל הנראה קשור לארגון אל-קאעדה, שולטים על אזורים רבים בסומליה ועל חלק ניכר בבירה מוגדישו.

 


סומלים צופים במשחקי המונדיאל במוגדישו

נכתב על ידי , 16/6/2010 11:50   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצרים זועמת על תכנית ישראלית להסדרת מעברי הסחורות לרצועה


שר התחבורה הישראלי, ישראל כץ, הציע שישראל תסגור את כל המעברים היבשתיים לעזה וכל הסחורות והאנשים יועברו דרך מעבר רפיח הפתוח לסיני המצרית. בכך למעשה, תוסר האחריות של ישראל ביבשה ומאוחר יותר אולי גם באוויר ובים, והלחץ הבינלאומי הנוכחי יימנע.

 

היום (15.6) רה"מ, בנימין נתניהו, הבהיר כי תכנית ההתנתקות הזו של ישראל כץ היא רעיון פרטי של השר, וישראל אינה עומדת מאחוריה. זאת למרות, שאתמול נתניהו הנחה את השר כץ לגבש תכנית שתסדיר את הפעילות במעברי הסחורות לרצועת עזה.

 

מכל מקום, המצרים כבר הספיקו להתעצבן. דובר מטעם משרד החוץ המצרי, חסאם זכי, דחה את הצעתו של ישראל כץ, ואמר לעיתונאים כי היא חושפת את "כוונותיה השליליות של ישראל". לדברי זכי, המהלך הישראלי נועד להתנער מאחריות הכיבוש הישראלי על עזה ולהטיל אותו על מצרים. הוא הדגיש, כי רצועת עזה מהווה חלק בלתי-נפרד מ"האדמות הכבושות" ומהמדינה הפלסטינית העתידית.

 


חסאם זכי

נכתב על ידי , 15/6/2010 20:50   בקטגוריות ישראל והפלסטינים, מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ערב הסעודית מכחישה: לא נתיר למטוסים ישראליים לחלוף בשטחנו


ב-12 ביוני 2010 דיווח עיתון "הטיימס" הלונדוני, כי ערב הסעודית תאפשר למטוסים ישראליים לחלוף בשטחה, במקרה ואלה יבצעו התקפה על מתקני הגרעין של איראן. על-פי הדיווח, הסעודים ערכו ניסויים במערכות הנ"מ שלהם על-מנת להבטיח כי לא יופעלו בתגובה למעבר המטוסים של חיל האוויר הישראלי.

 

כעבור מספר שעות, גורמים בערב הסעודית הכחישו כצפוי את הדיווחים, וציינו: "אנו מתנגדים להפרת ריבונותנו, אין לנו כל קשר עם ישראל". יחד עם זאת, ישנן הערכות לפיהן בממלכה הסעודית יש הסכמה כללית להתקפה ישראלית (או אמריקנית) על מתקני הגרעין האיראניים. זאת, מכיוון שהיא - כמו גם מדינות מפרציות אחרות - חוששת משאיפותיה הגרעיניות של איראן ומקיומה של מעצמה שיעית גרעינית. צריך לזכור בהקשר הזה, שמרבית שדות הנפט של ערב הסעודית נמצאים באזורים המאוכלסים על-ידי קהילות שיעיות.

 

היום (14.6) פרסם היומון הסעודי "אל-וטן" ("המולדת") קריקטורה סביב סוגיה זו. בקריקטורה, נראה אזרח סעודי קורא את עיתון "הטיימס" כשהוא חובש מסכה כדי להגן על עצמו מהריח הרע שיוצא מהידיעה הכוזבת, לטענת הסעודים.

 

נכתב על ידי , 14/6/2010 09:59   בקטגוריות מדינות המפרץ, איראן  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האם סוריה החזירה את שגרירהּ מארה"ב?


אתר אופוזיציה סורי מדווח, כי שלטונות סוריה החזירו את השגריר מוושינגטון לפני כחודשיים מבלי שהודיעו על-כך באופן רשמי. השגריר, עמאד מצטפא, עזב את וושינגטון, על-פי הדיווח, באמצע אפריל 2010 לאחר שהקונגרס האמריקני סירב לאשר ב-23 במרץ את מינויו של רוברט פורד כשגריר בסוריה. להחלטה, תרמו גם הכתבות בעיתונות האמריקנית על הברחת טילי סקאד מסוריה לחזבאללה.

 

בכירים אמריקניים, שביקרו לאחרונה בדמשק, העלו בפני שר החוץ הסורי, וליד אל-מעלם, את סוגיית "היעלמותו" של השגריר עמאד מצטפא, אך הם לא קיבלו תשובה ברורה. כזכור, ארצות הברית החזירה באופן גלוי את השגרירה מרגרט סקוביין מסוריה, בעקבות רציחתו של ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי, ב-2005.

 

יש שסבורים, שהמתיחות המוסתרת הזו נובעת מכך שסוריה לא תומכת - בניגוד לרצון הממשל האמריקני - במינויו של איאד עלאוי לראש ממשלת עיראק, אשר מתמודד מול נורי אל-מאלכי שזוכה לגיבוי איראני.

 

אחרים טוענים, כי החזרתו של השגריר קשורה בחילוקי דעות בין גורמים בכירים בצמרת הסורית בנוגע לתפקודו של עמאד מצטפא.

 

נכתב על ידי , 13/6/2010 09:32   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מלחמת שידורים במונדיאל


ונמשיך באווירת המונדיאל:

 

ערוץ אל-ג'זירה, המוכר לכולנו משידוריו החדשותיים, מפעיל גם ערוץ ספורט המשדר את משחקי המונדיאל בדרום אפריקה. אתמול (11.6), במהלך שידור משחק הפתיחה בין נבחרות מכסיקו ודרום אפריקה, חלו שיבושים במהלך השידור ובמיוחד בפתיחתו.

 

לטענת הערוץ, היו אלה שיבושים מתוכננים על-ידי גורם אלמוני שלא מצאה חן בעיניו העובדה שהערוץ העביר את המשחק בערוץ פתוח בעקבות הבטחתו להעביר 22 משחקים ללא תשלום. הערוץ הודיע, כי יפעל מול חברות בינלאומיות להתחקות אחר האחראים למעשה.   

 

יש לציין, כי הערוץ שידר את המשחק בתחילתו דרך הלווין המצרי "נייל-סאט", אך בהמשך הודיע לצופיו לקלוט את השידור דרך לוויינים אחרים. העיתונות הערבית רומזת הבוקר, כי גורם מגבוה, ככל הנראה ממצרים, הוא שאחראי לעניין.

 

הנהלת "נייל סאט" כבר הכחישה מעורבות כלשהי, ובכיר ברשות השידור המצרית ציין כי למצרים אין אינטרס לפגוע במוניטין של הלוויין הערבי הגדול ביותר, ואף האשים את הנהלת אל-ג'זירה כי היא זו שגרמה לתקלה באופן מלאכותי, משום שרצתה להעניש את הצופה המצרי ואת המפרסם המצרי, שהחרים את ערוצי הספורט של אל-ג'זירה והחליט לצפות במשחקי המונדיאל בערוץ המצרי, שרכש את חבילת משחקים מערוץ אל-ג'זירה. הוא קבע: "המצרים אינם גנבים ולא שודדי דרכים, הם פועלים בצורה תרבותית ומקצועית ואינם רוצים לקלקל את הנאת הצפייה של המשפחות המצריות והערביות בטורניר גדול שכזה!".

 

ערוץ אל-ג'זירה "נקם" בערוץ המצרי והחליט לחסום ב-10 הדקות האחרונות של המשחק את השידור המצרי. כך, נאלץ הערוץ המצרי להראות שידורים חוזרים מהמשחק בדקות קריטיות אלו...

 

מתוך משחק הפתיחה

 

נכתב על ידי , 12/6/2010 10:00   בקטגוריות מצרים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קדחת המונדיאל, או שלא?!


היום (11.6) יוצא לדרך המונדיאל ה-19 במספר. מונדיאל 2010 יהיה הראשון שנערך ביבשת אפריקה, לאחר שדרום אפריקה גברה על מרוקו ומצרים בהתמודדות על אירוח הטורניר.

 

בעוד במונדיאל הקודם התחרו שתי מדינות ערביות, תוניסיה וערב הסעודית, לצד איראן (כולן לא עברו את שלב הבתים), במונדיאל 2010 תתמודד רק מדינה ערבית אחת - אלג'יריה.

 

בהתאם לכך, אמצעי התקשורת הערביים לא יצאו מגדרם לקראת משחקי גביע העולם. מספר עיתונים פרסמו קריקטורות לקראת פתיחת המשחקים היום, ביניהם העיתון הבינערבי "אל-קדס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית"), שיוצא לאור בלונדון.

 



 

 

נכתב על ידי , 11/6/2010 12:53   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)