לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2010

מנהיג תנועת הטליבאן הפקיסטנית נהרג


הטלוויזיה הרשמית בפקיסטן הודיעה, כי מנהיג תנועת הטליבאן הפקיסטנית, חכים אללה מחסוד, נהרג. אחת מסוכנויות הידיעות המקומיות דיווחה, כי הוא נקבר היום (31.1) בכפרו.

 

שר הפנים הפקיסטני, רחמן מלכ, אישר כי מחסוד נהרג, אך אמר כי הפרטים המדויקים טרם ידועים. לא ידוע מתי הוא נהרג, אבל כמה מקורות מסרו שהוא נפצע בתקיפה אווירית אמריקנית שבוצעה על-ידי כטב"ם (כלי טיס בלתי-מאויש) ב-16 בינואר 2010.

 

חכים אללה מחסוד הכריז על עצמו כמנהיג הטליבאן באוגוסט 2009, בעקבות מותו של ביתאללה מחסוד ב-23 באוגוסט - מנהיגה הקודם של התנועה - לאחר תקיפה אמריקנית שגם כן בוצעה באמצעות כטב"ם.

 

יש לציין, כי עד כה תנועת הטליבאן לא פרסמה הודעה רשמית בדבר מותו של חכים אללה מחסוד.

 

נכתב על ידי , 31/1/2010 13:32   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אסטרונאוט עיראקי


הפדרציה הערבית למדעי החלל בחרה באסטרונאוט העיראקי פריד לפתה כאסטרונאוט הערבי הראשון שייצג את הערבים במסע חקר לחלל שאמור להתחיל בפברואר 2010 ולהימשך כשישה חודשים. לפתה עובר הכשרה מיוחדת באוניברסיטה מדעית לאסטרונומיה ותעופה בירדן כדי להכשירו בביצוע מחקרים אסטרונומיים בחלל. הוא מכונה "גגארין של הערבים" על שמו של יורי גגארין שהיה האדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל בשנת 1961.

 

לפניו טסו לחלל שני אסטרונאוטים ערביים, סורי וסעודי, אך זה היה לשבוע בלבד, רק כדי "לשבור" את ההגמוניה המערבית בתחום החלל. לפתה עבר התנסות בחלל כבר ב-12 במרץ 2009, כאשר טס במטוס קרב רוסי עם טייס רוסי וחצה למשך 4 דקות את האטמוספירה של כדור הארץ.

 

לפתה מתואר כאדם האוהב אתגרים המזרימים אדרנלין לגוף וקפץ בעבר ממטוס מעל פסגת הר האוורסט בגובה של 30 אלף רגל מעל פני הים. הוא גם ידוע באהבתו לצלילה במעמקי הים, טיפוס הרים, צניחה ורכיבה על אופנועים.

 

מימין: האסטרונאוט העיראקי  יוצא מחוץ לאטמוספירה במרץ 2009  

נכתב על ידי , 30/1/2010 11:14   בקטגוריות עיראק  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האחראי על חטיפתם של אילן סעדון ואבי סספורטס חוסל בדובאי


תנועת חמאס מאשימה היום (29.1) את המוסד הישראלי בחיסולו של מחמוד עבד אל-רא'וף אל-מבחוח, אחד ממפקדי התנועה, בזמן ששהה בדובאי לצורך טיפול רפואי. התנועה איימה להגיב "במקום ובזמן המתאימים". אל-מבחוח, שחי בסוריה משנת 1989, חוסל יום אחד לאחר הגעתו לדובאי. לפי שעה, התנועה לא מוסרת פרטים על האופן בו חוסל. 

 

אחד מבכירי התנועה בדמשק, עזת אל-רשק, אמר כי "אל-מבחוח נהרג בדובאי ב-20 בינואר 2010". לדבריו, אל-מבחוח - במקור ממחנה הפליטים ג'באליה ברצועת עזה - נחשב לאחד ממייסדי הזרוע הצבאית של התנועה, גדודי עז אל-דין אל-קסאם, הנקראת על שמו של לוחם סורי שנלחם בשלטונות הבריטיים בארץ-ישראל בשנות ה-30 של המאה הקודמת. עוד ציין אל-רשק, כי התנועה חוקרת את נסיבות התקרית בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים באיחוד האמירויות הערביות.

 

משרד התקשורת של חמאס בצפון רצועת עזה פרסם הודעת תנחומים על מותו, והוסיף כי אל-מבחוח עמד מאחורי חטיפתם של החיילים אילן סעדון ואבי סספורטס באינתיפאדה הראשונה. גופתו של אל-מבחוח הגיעה הבוקר לדמשק והוא צפוי להיקבר במחנה הפליטים אל-ירמוכּ.

 


פוסטר של אל-מבחוח שפורסם בפורום של תנועת חמאס

נכתב על ידי , 29/1/2010 09:44   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עיתוני ערב מאשימים את ישראל בקיפאון בתהליך השלום


על רקע הקיפאון בשיחות השלום בין הישראלים והפלסטינים, מפרסמים היום (28.1) שני עיתונים ערביים קריקטורות המאשימות את ישראל בהכשלת המו"מ.

 

העיתון הירדני "אל-דֻסְתוּר" ("החוקה"), הנחשב לפרו-פלסטיני, פרסם קריקטורה בה נראית יונת השלום מתדפקת על דלת הישראלים, אולם היא חסומה במספר רב של מנעולים. עיתון "אל-שַרְק" ("המזרח"), היוצא לאור בקטר, פרסם קריקטורה ברוח דומה. הקריקטורה מציגה את המשך הבנייה בהתנחלויות כגורם כבד-משקל החונק את יונת השלום.

 

נכתב על ידי , 28/1/2010 14:57   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אסון רכבת נמנע אתמול בערב הסעודית


אסון גדול נמנע אתמול (26.1) בנס בערב הסעודית: רכבת, שהייתה בדרכה מעיר הבירה ריאד לעיר אל-דמאם שבמזרח הממלכה הסעודית (מרחק של כ-375 ק"מ), סטתה מהמסלול לאחר שהתנגשה בגבעת חול. כל הנוסעים, 250 במספר, ניצלו ושרדו את התאונה רק עם חבלות קלות. הנהג ועוזרו נפצעו באורח קל.

 

גורמים רשמיים סיפרו אתמול, כי נהג הרכבת הופתע במהלך הנסיעה מגבעת חול שכיסתה את המסילה, בעקבות רוחות עזות שנשבו באזור. כתוצאה מכך, קרונות הרכבת יצאו מהמסילה. מיד, שני מסוקי חילוץ, צוותים רפואיים ומכבי-אש הגיעו לאזור כדי להגיש סיוע ראשוני לנוסעים, שכאמור ניצלו בנס מהתאונה.

 


הרגע שבו הרכבת יוצאת מהמסילה

 

 

נכתב על ידי , 27/1/2010 10:39   בקטגוריות מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ניתוחים פלסטיים


תאמינו או לא - בסוריה גובר הביקוש לניתוחים פלסטיים, ובעקבות כך מתעוררת בעיה של ממש: רופאים שאינם מומחים בתחום נכנסים אליו ללא הכשרה וללא מודעות לסכנות הטמונות בניתוחים אלה.

 

נשים, אך גם בחורים צעירים, נוהרים יותר ויותר לשנות חלקים בגופם, ובמקביל עולה מספרם של הרופאים שאינם מומחים בניתוחים פלסטיים, וכיום ניתן למצוא בסוריה רופאי אף-אוזן-גרון, רופאי עור ואפילו אחים ואחיות המבצעים את הניתוחים הללו.

 

הבעיה נוצרה משום שבסוריה, שאוכלוסייתה מונה מעל 20 מיליון נפש, ישנם רק 60 רופאים בעלי מומחיות בתחום הניתוחים הפלסטיים, לעומת 100 ויותר רופאים העוסקים במלאכה זו ללא רישיון מתאים. בעקבות כך, כמה סורים וסוריות כבר מתו, או שחלקים בגופם עוותו בלשון המעטה, דבר שקשה לתקן לאחר מכן.

 

התפשטות התופעה מעוררת דרישות של הציבור מהגופים הרשמיים להתערב בעניין כדי לצמצם את ההשפעות השליליות, אך יש כאלה הטוענים כי אין זו מסמכותן של הרשויות להתערב, ועל הפציינט לבדוק היטב מי מנתח אותו לפני שיצטער על כך לאחר מכן.

 

מה דעתכם על המחסור ברופאים סוריים?

 

 

נכתב על ידי , 26/1/2010 09:19   בקטגוריות סוריה ולבנון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בן לאדן מאיים


מנהיג ארגון אל-קאעדה, אסאמה בן לאדן, שבר שתיקה והודיע בקלטת שמע שפורסמה אתמול (24.1) בערוץ אל-ג'זירה, הנוהג לפרסם מעת לעת התבטאויות בלעדיות של מנהיגי הג'האד הגלובלי, כי ארגונו אחראי לניסיון לפוצץ מטוס של חברת "דלתא", שהיה בדרכו מאמסטרדם לדטרויט ב-25 בדצמבר 2009. הוא איים, כי אל-קאעדה ימשיך לנסות ולפגוע בארצות הברית, כל עוד היא תומכת בישראל.

 

כזכור, הניגרי עמר פארוק עבד אל-מוטלב ניסה בחג המולד האחרון לפוצץ את המטוס, אך לאחר מאבק עם מספר נוסעים סוכלה מזימתו והוא נלכד. ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב כבר הכריז כי הוא עומד מאחורי שיגורו של המחבל הניגרי ועתה הצטרף בן לאדן ונטל אחריות, דבר המלמד על הקשר ההדוק בין הנהגת הארגון לבין שלוחותיו השונות ברחבי העולם.

 

עיתון "אל-שרק אל-אוסט", היוצא לאור בלונדון ונמצא בבעלות משפחת המלוכה הסעודית, פרסם קריקטורה בגנות בן לאדן, ממנה משתמע כי מסריו למעשה גורמים לארצות הברית לפגוע דווקא בעולם האסלאמי.

 

מאסאמה לאובמה: הלום! בעולם המוסלמי...

 

עיתון "אל-מֻסְתַקְבַּל" ("העתיד"), היוצא לאור בלבנון, פרסם קריקטורה הממחישה את זרועותיו הארוכות של ארגון אל-קאעדה. יש לציין, כי גם לבנון נמצאת תחת הכוונת של ארגוני הג'האד הגלובלי ומפעם לפעם אנו עדים לירי רקטות מלבנון לישראל על-ידי פעילים של קבוצות ג'האדיות. לבנון גם סובלת מגילויי אלימות של ארגונים ג'האדיים שונים בשטחה, במיוחד במחנות הפליטים הפלסטיניים.

 

משמאל לימין: עיראק, אפגניסטן, פקיסטן, תימן ופלסטין

נכתב על ידי , 25/1/2010 10:36   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הספר הקדוש והסלולר


המופתי של מצרים, עלי ג'ומעה, הוציא פסק הלכה מעניין האוסר על השמעת פסוקי קוראן או קריאות המואזין בתור צלצולים בטלפון הסלולרי. יחד עם זאת, הוא התיר השמעת שירים דתיים אסלאמיים. פסק ההלכה פורסם בעקבות התופעה של צלצולים מסוג זה, או אפילו כאלה הכוללים קטעים מדרשות במסגדים. תופעה זו הולכת ורווחת בחברה המצרית, דבר שפרשנים רבים רואים בו כראייה לתהליך של התחזקות דתית במצרים.

 

המופתי ציין באיסורו, כי אין זה מן הראוי שהקוראן יהפוך למושא של צלצולים בטלפון הסלולרי. הוא הסביר, כי הקוראן הוא ספר קדוש והדגים באמצעות פסוק קוראני את האיסור. הוא אף ירד לפרטים ותהה "מה יהיה אם הטלפון הסלולרי יצלצל בעת שהאדם נמצא במקום שאינו טהור כמו בשירותים והטלפון מצלצל בצלצול של פסוקי קוראן או המואזין? במקום כזה אסור לשמוע את הקוראן, ולכן אסור שהצלצול יהיה פסוק קוראני!", קבע המופתי.

 

למרות זאת, ישנם אנשי דת אחרים שראו בפסק ההלכה של המופתי דעה אחת מיני רבות. ראש אגודת הסונים הסלפים באחד ממחוזות מצרים, דווקא חושב כי אין מניעה שפסוקי קוראן ישמשו צלצול ומסביר: "הכלל אצלנו הוא שהקוראן נשמר בלב ומי שרוצה להוסיף על כך – שיבורך! האסלאם ציווה עלינו לנצל את כל הטכנולוגיות המודרניות, ולכן אולי פסוק אחד שישמע אדם מסויים ישנה את מהלך חייו... אולי דרך זאת היא כלי שהעניק לנו אללה כדי לשמור על הקוראן מפני כל ניסיון לסלפו".

 

יש לציין, כי גם האוניברסיטה הדתית החשובה במצרים, אל-אזהר, כבר נדרשה לעניין בעבר ואסרה על כך משום שפסוקי הקוראן נקטעים לפני השמעתם עד סופם. היא אף פנתה למשרד התקשורת המצרי בבקשה שיפעל לחסום אפשרות זו.

 

המופתי המצרי

נכתב על ידי , 24/1/2010 11:15   בקטגוריות מצרים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מזל טוב לראש ממשלת מצרים!


במצרים שוב דרמה - דוברו של ראש ממשלת מצרים, אחמד נזיף, הודיע בתחילת השבוע האחרון כי ראש הממשלה יינשא בפברואר 2010. ומי המאושרת? זינב זכי, המאיישת תפקיד בכיר במשרד התקשורת המצרי. זכי כבר מילאה שורה של תפקידים בתחום זה ויצרה קשרים ענפים עם חברות בינלאומיות מוכרות כמו מייקרוסופט, אינטל ואיי.בי.אם, ואפילו הצליחה לשכנע כמה מראשיהן לבוא ולהתוודע ליכולותיה של מצרים.

 

נזיף נכנס לתפקידו ב-2004 כראש הממשלה הצעיר ביותר בתולדות מצרים אחרי שכיהן כשר התקשורת, והוא מוכר מאוד באהבתו העזה לתחום האינטרנט וטכנולוגיית המידע, עד כדי כך שעם מינויו לראש הממשלה על-ידי הנשיא מבארכ, זכתה ממשלתו לכינוי "ממשלת דוט נט".

 

הכלה המיועדת היא בת 40, בעוד ראש הממשלה הוא בן 58. במאי האחרון מתה רעייתו של נזיף בגיל 57 כתוצאה ממחלה, והנה עתה יצאה ההכרזה על נישואיו. אין זה דבר של מה בכך שבמדינה ערבית אירוע כזה מתרחש, ואתרי האינטרנט המצריים והערביים שפעו תגובות. רבים ברכו את ראש הממשלה, אחרים הודו על השקיפות, בעוד שיש כאלה שרטנו כי אין מעניינו של הציבור לדעת פרטים כה חושפניים על חייהם הפרטיים של אישי ציבור.

 

גם הפרלמנט המצרי לא שקט וחברי האופוזיציה גינו את ההודעה שיצאה מטעם דוברו של נזיף. "מה פתאום שהדובר מפרסם ידיעות הנוגעות אישית לראש הממשלה? תפקידו לפרסם דברים המעניינים את העם המצרי! האם הממשלה הפכה כלי בידי ראש הממשלה כדי לשרת מטרות פרטיות?! האם היא זו שתפקידה לבצע את ההכנות לקראת הנישואין? האם הממשלה רוצה להציג את הנישואין כהישג הגדול ביותר של מצרים לקראת הבחירות הקרובות לפרלמנט?". ועוד קיתונות רבות של ביקורת נשמעו כמו העובדה שזינב שימשה כראש לשכתו של נזיף במשך שנים רבות...

 

האם גם בישראל יכול לקרות דבר כזה?

 

 

 

 

נכתב על ידי , 23/1/2010 08:45   בקטגוריות מצרים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חזבאללה מכריז על מצב של כוננות; סוריה מזמנת אנשי מילואים


מקורות לבנוניים יודעי דבר מדווחים על מצב של כוננות מלאה בשורות ארגון חזבאללה, על רקע תמרונים צבאיים שמקיים צה"ל באזור הצפון. המקורות הלבנוניים אמרו, כי חזבאללה ביקש מפעיליו לנקוט משנה זהירות מחשש לפעולה צבאית מפתיעה נגד משרדי הארגון ומוצביו.

 

במקביל, ישנם דיווחים על-כך שסוריה זימנה אנשי מילואים, בהם כאלה החיים כיום בלבנון. דמשק לא הגיבה על ידיעות אלו באופן רשמי, אך מקורות סוריים הדגישו, כי "סוריה מתנגדת לכל מלחמה תוקפנית נגד כל ארץ ערבית, ובמיוחד לבנון".

 


נתניהו מבקר חיילים בדרום

 

נכתב על ידי , 22/1/2010 16:56   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)