לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2009

האם הפגנות האופוזיציה באיראן מתחדשות?


אתר אופוזיציה איראני מדווח היום (31.10), כי כבר יומיים ברציפות - בימים שלישי ורביעי (27-28.10) - הפגינו סטודנטים איראניים בטהראן לאות הזדהות עם סטודנטים אחרים באוניברסיטאות איראניות ובמחאה על פעולות הדיכוי שמבצע המשטר נגד הפעילים הפוליטיים ומגזר הסטודנטים. הסטודנטים הביעו את זעמם כלפי המשטר הנוכחי והניפו סיסמאות כגון "מוות לדיקטטור" ו"אללה אכבר". על-פי הדיווחים, סטודנטים מהפקולטה לספרות באוניברסיטת טהראן קראו קריאות בגנות המשטר ואף התעמתו עם מיליציית הבסיג' - ארגון מתנדבים צבאי למחצה המסייע באכיפת חוק, שמירה על המוסר ודיכוי התקהלויות של מתנגדי המשטר.


 הפגנות מחאה באיראן

 

כזכור, הבחירות לנשיאות איראן ב-12 ביוני 2009 עוררו הפגנות המוניות לאחר שהמועמד הרפורמיסטי לנשיאות, מיר חֻסין מוסוי, טען כי היו זיופים נרחבים שנועדו להבטיח את ניצחונו של אחמדינז'אד. מוסוי דרש לבטל את תוצאות הבחירות ולקיים הצבעה חוזרת - דרישה שנדחתה על-ידי השלטונות האיראניים.

יש לציין, כי בשבוע הבא יציינו באיראן את יום השנה ה-30 להשתלטות על השגרירות האמריקנית בטהראן בעת המהפכה האסלאמית ב-1979. מאז המהפכה ב-1979, מציינים באיראן את ה-4 בנובמבר, בו נלקחו 52 מעובדי שגרירות ארצות הברית בטהראן כבני-ערובה למשך 444 ימים. בדרך-כלל הטקסים השונים הנערכים ביום זה משמשים ככלי ניגוח בארצות הברית, ישראל והמערב. אולם, ייתכן כי השנה תומכיו של מוסוי ינצלו את היום הזה דווקא כדי לחדש את הפגנות האופוזיציה נגד השלטון ומדיניותו.

 

נכתב על ידי , 31/10/2009 18:40   בקטגוריות איראן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"השלום הישראלי" בעיני הפלסטינים


היומון הפלסטיני "אל-חַיאת אל-גַ'דידה" ("החיים החדשים") פרסם היום (30.10) קריקטורה התוקפת את הגרסה הישראלית לשלום במזרח התיכון. בקריקטורה נראית יונת השלום הישראלית מגוננת בקנאות על הר הבית ומסתירה אותו מעיני זרים.

 

הרקע לקריקטורה הוא המהומות האלימות שפרצו במזרח ירושלים ובמתחם הר הבית בשבועות האחרונים בין מוסלמים לבין יהודים.

 

 

נכתב על ידי , 30/10/2009 10:03   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יהדות מרוקו


כ-200 יהודים ממוצא מרוקני בגילאים 3 ועד 85, בהם ישראלים וגם צרפתים, משתתפים בכנס בין-לאומי גדול של יהודים שנולדו בעיר פֶז במרכז מרוקו. הכנס התחיל ביום שלישי (27.10) תחת הסיסמא "יהודי פז - בפז". מטרת הכנס, שיימשך עד יום ראשון, היא להביא לידיעת היהודים את ממדי המורשת היהודית בעיר. בשוליו יתקיימו ביקורים בכמה אתרים היסטוריים והוא יסתיים במופע ענק של מוזיקה אנדלוסית. המארגנים מסבירים, כי  לכנס אין היבט פוליטי או היבט כלכלי.

 

יש לציין, כי בשבועות האחרונים דווח כי הנשיא אובמה ביקש ממלך מרוקו לשוב ולפעול למען תהליך השלום במזרח התיכון, ואולי כנס זה מלמד על חידוש תפקידה של רבאט בקירוב הלבבות...



מפת מרוקו

 

נכתב על ידי , 29/10/2009 10:15   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תאונות דרכים בלבנון


כולכם חושבים בוודאי שתושבי לבנון מוטרדים רק מענייני פוליטיקה, חזבאללה וישראל וסוגיות נוספות העומדות ברומו של עולם, אבל דעו לכם שגם להם, בדיוק כמונו, יש דאגות אחרות מחיי היום-יום.

 

תאונות הדרכים, במיוחד כאלו בהם מעורבים צעירים וצעירות, הן מכה של ממש גם אצל שכנתנו הצפונית. תמונות של הרוגים רבים נתלות בעיירות ובערים הלבנוניות, ויש כאלו "המעטרות" גם כלי רכב של חברי הקורבנות ומשפחותיהם. יחד עם זאת, הזיכרון הוא קצר וברוב המקרים השיכחה תופסת את מקומו. יש כאלה ש"התמזל מזלם" וכמה חברים או בני משפחה הקימו אגודה המנציחה את שם הקורבן, המזכירה תמיד כיצד נהרג ומזהירה מפני נהיגה במהירות מופרזת. אגודות כאלו גם מסייעות לגורמים הרשמיים לתעד את מספר ההרוגים, בשל מחסור בטכנולוגיה המתאימה לשם כך. אחת האגודות סיפקה לצלב האדום הלבנוני מחשבים המסוגלים לאסוף מידע מדויק על תאונות הדרכים ועל מספר ההרוגים והפצועים בתקווה לקבל נתונים מדויקים.

 

מאז תחילת 2009 נרשם מספר שיא של פצועים והרוגים בתאונות דרכים – למעלה מרבבה נפצעו וכ-700 נהרגו. מספר כלי הרכב בלבנון, שאוכלוסייתה מונה כיום כ-4 מיליון נפש, עלה מ-55 אלף ב-1960 למיליון ו-250 אלף ב-2004. ממשלות לבנון לדורותיהן לא צלחו עד כה לפתור את הבעיה ולהפסיק את מרחץ הדמים היום-יומי בכבישים. אז בינתיים, חברי האגודות מקיימים באופן עתי ביקורים בבתי-הספר ונושאים הרצאות על אודות חשיבות ההקפדה על חוקי התנועה, אך גם לדעתם אין די בכך, בעקבות כוח האדם הדל המטפל בנושא והקנסות הנמוכים. לכן, רבים מאשימים את ממשלת לבנון באוזלת יד וקוראים לה ליטול את הרסן לידיה, לשדרג את מערך התחבורה, לשנות חוקים ולשפר, למשל, את מבחני הנהיגה והטסט השנתי, בהם יש שחיתויות גדולות. אז עד שתקום ממשלה חדשה בלבנון ותניח את הנושא על סדר יומה, יש כאלה התולים ברכביהם חפצים, תמונות וכתובות דתיות נגד עין הרע.

 

 

 

נכתב על ידי , 28/10/2009 10:00   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מנהיג "האחים המוסלמים" במצרים קורא לג'האד


המדריך הכללי של ארגון "האחים המוסלמים" במצרים, מֻחמד מהדי עאכף, קרא לבצע גִ'האד, מפני שהממשלות במדינות האסלאמיות "מבצעות אג'נדה חיצונית". יחד עם זאת, הוא הדגיש כי הוא לא קורא לחברי הארגון במצרים לצאת להפגנות, כדי למנוע שפיכות דמים ועימותים עם כוחות הביטחון. את הדברים אמר עאכף במסיבת עיתונאים שנערכה היום (27.10), אשר נועדה להציג את מאמצי הארגון למען הפלסטינים, הנאבקים בניסיונות ישראליים לפרוץ למסגד אל-אקצא, כהגדרתו.

עאכף מתח ביקורת על עמדותיהן הרפות של המדינות הערביות והאסלאמיות, והוסיף: "העם המצרי והעמים הערביים והאסלאמיים נכונים להתנדב במיליונים למען ג'האד בפלסטין, אבל המשטרים הערביים אוסרים על-כך ומונעים בעדם מלהגיע לפלסטין".

 



נכתב על ידי , 27/10/2009 22:21   בקטגוריות מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התקשורת הערבית מזדעזעת מפיגוע הדמים בעיראק


לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי, התרחש אתמול (25.10) בעיראק אחד הפיגועים הקשים ביותר שידעה המדינה מאז הכיבוש האמריקני באפריל 2003. למעלה מ-130 בני-אדם נהרגו ומאות אחרות נפצעו בפיצוץ של שתי מכוניות תופת במרכז עיר הבירה בגדאד. המכוניות התפוצצו בהפרש של כמה דקות בשעות הבוקר וגרמו נזקים כבדים למבני ממשל מרכזיים, בהם משרד המשפטים.

 

 

התקשורת הערבית הזדעזעה מהפיגוע, המיוחס לגורמים סוניים קיצוניים הקשורים לארגון אל-קאעדה, ובקריקטורות שהתפרסמו היום (26.10) באו לידי ביטוי תחושות תסכול מהמצב הביטחוני הקשה בעיראק. בקריקטורה שפורסמה בעיתון הבין-ערבי "אל-שַרְק אל-אַוְסַט" ("המזרח התיכון") מוצגות התכניות הביטחוניות להרגעת המצב כחסרות אונים מול דרקון הטרור העצום. בקריקטורה אחרת שפורסמה ביומון הסעודי "אל-וַטַן" ("המולדת") מתואר מעגל הדמים הבלתי-פוסק בעיראק, כאשר כל יום בלוח השנה מוצג כיום דמים.

 



נכתב על ידי , 26/10/2009 15:54   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לא רק בעיראק משליכים נעליים


לאחר שהעיתונאי העיראקי מֻנְתַטַ'ר אל-זַיְדי השליך את נעליו לעבר הנשיא האמריקני ג'ורג' בוש, קמו מחקים רבים למעשה. (בינתיים, שוחרר אל-זידי מהכלא העיראקי בספטמבר 2009. את התייחסותנו לכך ניתן לראות בקישור הבא: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11251966).

ביום שישי (23.10) מהדי כרובי, שהיה מועמד לנשיאות איראן, סייר בתערוכה בינלאומית לעיתונות שנערכת בימים אלה בטהראן. בעת סיורו, תומכי הנשיא המכהן, מחמוד אחמדינז'אד, המתנגדים למשנתו הרפורמיסטית של כרובי, התגודדו סביבו וקראו קריאות בגנותו. אחד המפגינים אף ניסה לדקור אותו בסכין, אך הוא נעצר על-ידי אנשי הביטחון לפני שהצליח לבצע את זממו. בעקבות ניסיון הדקירה, שומרי ראשו של כרובי ניסו להחזיר אותו למכוניתו כדי להוציאו משטח התערוכה, אולם כמה רגעים לפני שהוא נכנס לרכב נזרקה לעברו נעל של אחד המפגינים, שהצליחה לפגוע בראשו.

 

 


נכתב על ידי , 25/10/2009 13:53   בקטגוריות איראן  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"ראש הממשלה התחתן שוב"


המשבר בין חמאס לפתח נותן את אותותיו לא רק במאבקים הפוליטיים ובכישלון המגעים להגיע לפיוס בין שני הצדדים, שהגיעו אתמול לשיאו בפרסום הצו של אבו מאזן לקיים בחירות ב-24.1.2010. בשבועות האחרונים נפוצו שמועות בקרב הפלסטינים, שהופצו ככל הנראה על-ידי גורמים המזוהים עם הרשות הפלסטינית, על-כך שראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הניה, לקח לו אישה שנייה. המקורות מספרים, כי הניה בן ה-47, אב ל-13 ילדים מאשתו הראשונה, נישא בחשאי לאלמנה בת 27 שבעלה נהרג במבצע "עופרת יצוקה". הפורומים הפלסטיניים של פתח וחמאס "חוגגים" ומחליפים האשמות הדדיות. בפתח עולצים ומלגלגים, בעוד שבחמאס מגנים ומכחישים את העלילות שמספר הפתח. ערוץ אל-ג'זירה, הידוע באהדתו לחמאס, סייע אף הוא בימים האחרונים להלהטת המשבר ולהעצמת הביקורת נגד הרשות הפלסטינית. באחת מתוכניותיו, עוות ההמנון הפלסטיני, מה שעורר את זעמה של צמרת הרשות. גם מקומן של תמונות בגנות כל אחד מהצדדים לא נשכח, כמו הדוגמא שלהלן המתפרסמת באחד מהפורומים של תנועת הפתח: "חמאס לא תחזור בשום פנים ואופן לגדה"...

 

נכתב על ידי , 24/10/2009 08:39   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התחממות ביחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות


משלחות ישראליות מקיימות מדי פעם ביקורים חשאיים באיחוד האמירויות הערביות ונפגשות עם בכירים רמי-דרג מהתחום הביטחוני והכלכלי.

מקורות יודעי דבר מהמפרץ חושפים, כי שלושה בכירים מישראל ביקרו לאחרונה באבו ט'בי יחד עם שני בכירים מצרפת, בעקבות ביקור שערך הרמטכ"ל גבי אשכנזי בפריז. בהקשר זה יש לציין, שצרפת מחזיקה בסיס צבאי על אדמת איחוד האמירויות.

המקורות הוסיפו, כי פגישות לתיאום ביטחוני בין ישראל לבין כמה ממדינות האזור נערכות באיחוד האמירויות, בהשתתפות של נציגים אמריקניים. נוסף על-כך, טוענים המקורות, יועצי ביטחון ישראליים שוהים באיחוד האמירויות מזה תקופה ארוכה.

לדברי המקורות, התיאום הביטחוני הזה סלל את הדרך לפגישות בין אחת הדמויות המשפיעות ביותר באבו ט'בי לבין בכירים ישראליים, חלקם מהדרג הפוליטי.

 



נכתב על ידי , 23/10/2009 10:03   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ירח דבש סורי-תורכי


לאחר הצטננות היחסים בין תורכיה לישראל בתקופה האחרונה, אנו עדים ל"ירח דבש" של ממש בין תורכיה לסוריה. אז לא רק התרגיל המשותף שיתקיים במקום התרגיל עם ישראל מעיד על פריחת היחסים, אלא גם העובדה שלפני שבועות אחדים, הסכימו שתי המדינות לבטל את הצורך באשרות כניסה, והפירות לא איחרו לבוא. מעברי הגבול בסוריה ובתורכיה עמוסים בתנועת עוברים ושבים וגם צעירים וצעירות מחפשים את מזלם. מאז ההסכם, בחורים סוריים וצעירות תורכיות מצאו את הדרך אל האושר והחליטו להינשא. הגבולות פתוחים וישנם פחות קשיים להכיר ולהגיע לצד השני. כך למשל מוניקה התורכייה וניקולה הסורי המופיעים בתמונה. הם מספרים שעתה הם יכולים לראות את משפחותיהם בצורה תכופה יותר וגם בני המשפחה יכולים לעבור בקלות ללא נטל כספי נוסף. ביטול הצורך באשרות כניסה גם מאפשר לתושבים המתגוררים בסמוך לתורכיה לעבור חיש קל לצד הסורי ולהיחשף למאכלים המסורתיים הסוריים. וגם בצד השני יש מרוויחים - תושבים סוריים, בעיקר מעיר המסחר הדומיננטית, חלב, נוסעים לתורכיה ומתענגים במטעמים התורכיים.

 

 

ומה איתנו? האם נמשיך להגיע לתורכיה או שמא נסתפק בהמתנה לטעימת החומוס הסורי הכה מדובר...

נכתב על ידי , 22/10/2009 10:18   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)