לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2009

מסרונים בחינם


אחת מחברות הסלולר בערב הסעודית החליטה בימים האחרונים להטיב עם לקוחותיה. היא החליטה, כי הם יוכלו לשלוח SMS-ים (להלן: מסרונים) בחינם. הטבה זו נוצלה עד תום - היו כאלה ששלחו בדיחות, אך היו גם אחרים שלקחו את הדבר ברצינות רבה יותר ושלחו הודעות בעלות מסרים דתיים, הסברתיים וחינוכיים. יחד עם זאת, חלק הארי של המסרונים כלל כמובן בדיחות והודעות קלילות.

 

אך לא זול לחיות בסעודיה, שם מכשיר סלולרי עולה בין 374 דולר ל-666 דולר. מחיר המכשירים מטיל עול כבד במיוחד על שכבת הצעירים והסטודנטים שמרוויחים בחודש בממוצע לא יותר מכ-270 דולר. למרות זאת, רבים מהם מתעקשים לרכוש מכשיר כדי "להיות בעניינים".

 

חברת הסלולר כבר הודיעה, כי יותר ממיליארד מסרונים נשלחו תוך 72 שעות בין מנוייה לאחר שהשיקה את ההטבה תחת הסיסמא: "אנו ממשיכים להודות", כדי לתגמל את לקוחותיה על נאמנותם לחברה. יש לציין, כי חברה זו כבר "צ'יפרה" את לקוחותיה בעבר כשאפשרה להם לדבר חופשי בטלפון הסלולרי למשך חודש ימים שלם כחלק מאסטרטגיית החברה להדק את הקשר עם הלקוחות.

 

האם דבר כזה יכול לקרות גם אצלנו באופן כה גורף??

 


דוגמא למסרון - הגיעה עת תפילת הערב על-פי שעון ריאד. בברכה: שולחי המסרונים בחינם

נכתב על ידי , 31/12/2009 14:45   בקטגוריות מדינות המפרץ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פסימיות בעולם הערבי לקראת שנת 2010


שנת 2009 מסתיימת כשדאגות רבות מרחפות מעל העולם הערבי: איראן ממשיכה במירוץ החימוש שלה, איומיו של ארגון אל-קאעדה על המערב עודם ממשיים, תהליך השלום במזרח התיכון תקוע, קולות תופי המלחמה מצפון נשמעים מעת לעת ומצבו של האזרח הקטן במדינות ערב מדרדר.

 

קריקטורות שפורסמו היום (30.12) בתקשורת הערבית אינן מבשרות אופטימיות לקראת העשור השני של המאה ה-21. מקריקטורות אלו ניכר, כי החשש מפני איראן גרעינית מקנן בלבם של אזרחי העולם הערבי, כמו גם הדאגה של האזרח הפשוט מתלאות היומיום.

 

נכתב על ידי , 30/12/2009 13:58   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נשים נוהגות


אחת מחברות המוניות הפרטיות במצרים השיקה שירות חדש וראשון מסוגו עבור לקוחותיה. היא החליטה על שילוב נשים כנהגות מוניות, אבל לא הסתפקה רק בכך - החברה הודיעה כי רק נשים אקדמאיות השולטות בשפה זרה אחת לפחות תוכלנה להתקבל לעבודה זו. החברה המשיכה להקשות וערכה גם מבחנים שבדקו את רמתן, כמו גם את כישוריהן הפיזיים והפסיכולוגיים.

 

הנהגות שהתקבלו לעבודה מספרות, כי נשים רבות הפכו ללקוחותיהן וגם גברים מזמינים אותן לשמש כנהגות עבור נשותיהם, ארוסותיהם ובנותיהם. יחד עם זאת, ישנם גם לקוחות ממין זכר. הן מספרות, כי המשפחות מעניקות תמיכה רחבה על-אף הסיכונים בעבודה, בהם דואגת החברה לטפל באמצעות קשר ישיר בין הנהגת למוקד החברה במהלך הנסיעה, למען ביטחונה של האישה. ישנם מקומות שהנהלת החברה אינה מתירה לנהגות לנסוע אליהם, אך אין מניעה שהיא תנהג למקומות מרוחקים בין המחוזות השונים במצרים.

 

הנהגות עובדות מ-8 בבוקר ומספיקות לבצע בין 5 ל-7 נסיעות ביום. יש לציין, שחוק העבודה במצרים אינו מאפשר לנשים נהגות לעבוד אחרי השעה 9 בערב. הנשים מספרות, כי הן נתקלות מעת לעת בהערות שוביניסטיות מצד נהגי המוניות והמיניבוסים. רבים מהם נוהגים בזלזול ודורשים מהן לשבת בבית ולטפל בילדים. גם עם שוטרי התנועה לנשים אלו אין חיים קלים. רבים מהם עוצרים אותן לבדיקת רישיון נהיגה על מונית, שכן הדבר אינו נהוג במצרים. למרבה הפתעתם, הם מגלים כי הנשים מחזיקות ברישיון מתאים ונפרדים מהן בברכת שלום. לעומת זאת, הנהגים והנהגות ברכבים הפרטיים מגלים יחס אוהד. השכר שהן מקבלות מתגמל ויש כאלו המקבלות טיפים גבוהים במיוחד מתיירים. החברה בחרה גם במוניות בצבע ורדרד, כדי לסמל את העובדה שנשים הן הנוהגות במונית.

 


נהגת מונית בחברה המצרית

נכתב על ידי , 29/12/2009 12:31   בקטגוריות מצרים  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רחובות איראן בוערים


ההפגנות האלימות של האופוזיציה האיראנית גלשו כמעט לכל פינה באיראן. הטלוויזיה הממלכתית של איראן הודיעה היום (28.12), כי למעלה מ-15 אנשים נהרגו במהומות, ביניהם אחיינו של מנהיג האופוזיציה, מיר חוסין מוסוי.

 

 

 

אתמול עצרו השלטונות האיראניים יותר מ-300 מפגינים, והיום מבצעים כוחות הביטחון מעצרים נרחבים בקרב יועציו של מוסוי והנשיא הקודם, מחמד ח'אתמי. כמו כן, עצר המודיעין האיראני את ד"ר אבראהים יזדי שהיה שר  החוץ האיראני הראשון לאחר המהפכה ב-1979. יחד עם זאת, נראה כי אש ההתנגדות מוסיפה להתפשט וניכר כי בפני ההנהגה האיראנית ניצב אתגר של ממש.

 

חרף הניסיונות של המשטר האיראני למנוע זליגה של תמונות וקטעי וידאו מההפגנות הקשות, העולם כולו עד למתרחש באיראן - גילויי מחאה קשים ביותר המזכירים את ימיו האחרונים של השאה, לפני שהתחוללה המהפכה הח'ומייניסטית ב-1979.

 

  מפגינים רודפים אחרי כוחות שיטור, אתמול בטהראן

 

הצצה להפגנות האופוזיציה אתמול באיראן:

נכתב על ידי , 28/12/2009 15:43   בקטגוריות איראן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



השיעים מציינים את העאשורא


מאות אלפי שיעים מתוך עיראק ומחוצה לה נהרו בימים האחרונים לעיר כרבלא הקדושה לעדה השיעית, כדי לציין היום (27.12) את העאשורא, היום העשירי בחודש הראשון בשנה המוסלמית החדשה. ביום זה בשנת 680 לספה"נ ובמקום זה, לפי המסורת המוסלמית, נהרג האימאם חוסיין, בנו של הח'ליף הרביעי עלי. יום זה נחשב כיום אבל בקרב העדה השיעית ומתקיימות בו תהלוכות המדמות את סבלו של חוסיין. רבים נוהגים לצום בו והמונים עולים לקברו של חוסיין בכרבלא.

 

לאחר נפילת משטרו של צדאם חוסיין ב-2003, הפכה כרבלא מוקד לפורענות, שכן היוותה יעד לפיגועי התאבדות המוניים, אפילו בעיצומם של ימי העאשורא (עשרת הימים הראשונים של השנה המוסלמית החדשה). כך היה במרץ 2004, עת נהרגו יותר מ-170 בני-אדם. השנה התווספה לשלטונות עיראק דאגה נוספת חוץ מהמצב הביטחוני - חשש מהתפשטות שפעת החזירים, ולכן ננקטו צעדים ביטחוניים קפדניים, אך גם צעדים בתחום הרפואי.

 

נכתב על ידי , 27/12/2009 09:13   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חורף חם בחזית הצפון?


מקורות דיפלומטיים יודעים לספר הבוקר לעיתון "אל-מַנאר" ("המגדלור"), היוצא לאור במזרח ירושלים, כי הממשל האמריקני הודיע לישראל שתורכיה ממלאת תפקיד חשוב באזור, במיוחד בכל הנוגע להמרצת הערוץ הסורי-ישראלי. זאת, לאחר שהנשיא אובמה השתכנע מדבריו של ראש ממשלת תורכיה שביקר בעת האחרונה בוושינגטון, והחליט לאמץ את הצעותיו. ראש ממשלת תורכיה הדגיש בפני הנשיא האמריקני, כי יש צורך בחידוש המשא ומתן בין ישראל לסוריה כדי להביא לחיזוק היציבות באזור ולמנוע הידרדרות במצב בגבול צפון. האם הם יודעים משהו שאנו לא יודעים??

 

בכל אופן, בעת האחרונה יש תנועה עירנית בחזית דמשק: עוזרו של ג'ורג' מיטשל, השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון ביקר בדמשק ונפגש עם שר החוץ הסורי, ובשבוע האחרון הגיע ראש ממשלת תורכיה לדמשק ונפגש עם הנשיא אסד. יש לציין שאין זו הפעם הראשונה שהבכיר התורכי נע בציר אנקרה-דמשק. אז האם צפוי לנו חורף חם?

 


הנשיא אובמה וראש ממשלת תורכיה
 

 

נכתב על ידי , 26/12/2009 11:10   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



צמרת אל-קאעדה בתימן חוסלה?


השלטונות התימניים דיווחו אתמול (24.12), כי יותר מ-30 פעילים בארגון אל-קאעדה נהרגו בתקיפה אווירית בדרום המדינה. מקורות ביטחוניים מסרו, שככל הנראה בין ההרוגים נמצאים נאצר אל-וחישי, מנהיג ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב, סגנו הסעודי סעיד אל-שהרי, ואיש הדת אנור אל-עולקי, מטיף אסלאמי אמריקאי ממוצא תימני שקיים קשרים עם רב-סרן נצ'אל חסן, שרצח 13 חיילים אמריקניים בבסיס "פורט הוד" בטקסס בנובמבר השנה.

 

אתמול בשעה 04:30 לפנות בוקר תקף חיל האוויר התימני קבוצה של אנשי אל-קאעדה במחוז שבּוה, אשר תכננה לבצע פיגועי נקם בעקבות תקיפה נוספת שביצע הצבא התימני שבוע קודם לכן במחוז אבּין, גם כן נגד פעילי אל-קאעדה.

 

בתקיפה הקודמת, שבוצעה כאמור לפני שבוע, נהרגו 34 אנשי אל-קאעדה אשר תכננו לבצע פיגועי טרור ברחבי תימן נגד יעדים מקומיים וזרים, כמו גם נגד אנשי צבא וביטחון.

 

אם אכן יתברר שצמרת אל-קאעדה באזור תימן חוסלה, יהיה זה הישג יוצא דופן לשלטון התימני, אשר במקביל נאבק גם במורדים החות'ים בצפון המדינה.

 

מימין לשמאל: נאצר אל-וחישי, סעיד אל-שהרי ואנור אל-עולקי

נכתב על ידי , 25/12/2009 22:01   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   5 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כל יומוני הרשות הפלסטינית מפרסמים קריקטורות בעניין שליט


על רקע הדיווחים הבלתי-פוסקים בתקשורת הערבית סביב עסקת חילופי השבויים המתגבשת, פרסמו היום (24.12) שלושת העיתונים הפלסטיניים המזוהים עם הרשות הפלסטינית - "אל-אַיאם" ("הימים"), "אל-קֻדס" ("ירושלים") ו"אל-חַיאת אל-גַ'דידה" ("החיים החדשים") - קריקטורות העוסקות בנושא. להלן דוגמא לאחת הקריקטורות, המתארת את המו"מ המתנהל בין תנועת חמאס לבין ישראל:

 



 

מעניין לציין שדווקא בביטאונה של תנועת חמאס, "אל-רִסאלה" ("המסר"), היוצא לאור בימי שני וחמישי, הקריקטורה של גיליון יום חמישי לא התמקדה ב"עסקת שליט", אלא בנוכחות הישראלית במזרח-ירושלים.

 

 

נכתב על ידי , 24/12/2009 17:44   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חדירה איראנית לשטחי עיראק


לפני קצת פחות משבוע, ביום שישי ה-18.12, קבוצה של חיילים איראניים השתלטה על שדה נפט בדרום עיראק. הבעלות על מאגר הנפט הזה שנויה במחלוקת בין המדינות, אך ממשלת עיראק הבהירה שהיא רואה בתקרית הפרה של הריבונות העיראקית, ודרשה שאיראן תסיג את כוחותיה.

 

תחילה, הכחישה איראן כי חייליה נמצאים במקום, אך לבסוף הודתה כי כוחותיה השתלטו על שדה הנפט והתעקשה כי הוא נמצא בשטחה. התקרית גרמה להחרפת המתיחות בין המדינות, שגם ככה יש להן היסטוריה ארוכה של סכסוכי גבול, וכן לזינוק במחירי הנפט. אתמול (22.12) איראן פעלה להרגעת הרוחות, ובהצהרה רשמית שמסרה היא הגדירה את תקרית הגבול עם עיראק "אי הבנה". בינתיים, נסוגו חלקית הכוחות האיראניים משדה הנפט.

 


חיילים איראניים ליד שדה הנפט בעיראק

 

התקשורת הערבית עסקה בהרחבה בפרשה זו ופרסמה קריקטורות רבות בעניין, אשר הציגו את איראן באור שלילי וכמסיגת גבול. נראה שהתקשורת הערבית ניצלה את התקרית הזו כדי לנגח את איראן, בין היתר על רקע החשש בעולם הערבי מניסיונותיה הבלתי-נלאים של איראן להשיג נשק גרעיני.

 



נכתב על ידי , 23/12/2009 16:16   בקטגוריות איראן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איברים גנובים


ביום שישי (18.12) שודרה בערוץ 2 כתבת תחקיר על המכון הפתולוגי אבו כביר, ממנה עולה כי לפני עשור לפחות נלקחו איברים של מחבלים פלסטיניים עבור השתלות בחיילי צה"ל. תנועת חמאס הזדרזה, כמובן, למנף את העניין ודרשה להעמיד לדין את "פושעי המלחמה" הישראלים.

 

אז הנה דוגמא לקריקטורה שהופיעה אתמול (21.12) ביומון הערבי "אל-קֻדס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית"), הידוע בנטייתו הברורה לצד חמאס, חזבאללה וארגונים דומים נוספים. בקריקטורה נראה חייל ישראלי לוקח לב נוטף דם מפלסטיני הרוג.

 



 

 

נכתב על ידי , 22/12/2009 14:52   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)