לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2010

אין טעם לגינויים


לאחרונה מונה אחמד מחמד אל-טיב למנהיג החדש של המוסד הדתי הגבוה והחשוב ביותר במצרים - אל-אזהר, וזאת על-פי החלטתו של הנשיא מבארכ.

 

אתמול (30.3) נפגש שיח' אל-אזהר, אחמד מחמד אל-טיב, עם המופתי לשעבר של ירושלים, עכרמה צברי, ובסיום הפגישה המתינו לשיח' המצרי עיתונאים רבים, כדי לשאול אותו על עמדותיו בנוגע לישראל וחוזה השלום של מצרים עמה, כמו גם לגבי גדר הפלדה שבונה מצרים והמצור על רצועת עזה. שיח' אל-אזהר סירב לגנות את פעולות ישראל בירושלים, ואמר כי גינוי אינו מועיל, חסר ערך ומהווה בזבוז זמן.

 

התסכול של העיתונאים גבר כשגם צברי הפלסטיני סירב להגיב, שכן נראה שנקלע למצוקה בשל עמדתו של שיח' אל-אזהר שסירב להשיב על כל שאלה הקשורה לעניין הפלסטיני. הוא התנצל בנימוס ואמר, כי הוא אך ורק בא לברך את שיח' אל-אזהר על מינויו ואין זה המקום לדבר על עניינים מעין אלה...

 

אנשי דת מצרים, חלקם מהאחים המוסלמים, תקפו במרומז את התנהגותו של שיח' אל-אזהר והדגישו, כי חובת איש הדת להגן על האינטרסים של המוסלמים ולגנות את המצור המוטל על הפלסטינים.

 


שיח אל-אזהר

נכתב על ידי , 31/3/2010 15:52   בקטגוריות מצרים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ערביי ישראל מציינים את "יום האדמה" ה-34


היום (30.3) מציינים אזרחי ישראל הערבים את "יום האדמה". יום האדמה הראשון נערך ב-30 במרץ 1976 במחאה על החלטת הממשלה להפקיע 20 אלף דונם באזור סח'נין למטרת "ייהוד הגליל".

 

עיתונים ערביים ישראליים, כדוגמת "אל-צִנארה" ו"פנורמה", מדווחים בהרחבה על אירועי "יום האדמה", הכוללים הפגנות ועצרות מחאה.

 

גם עיתונים פלסטיניים וערוצי טלוויזיה בינערביים מעניקים סיקור תקשורתי נרחב יחסית ליום זה. ערוץ הטלוויזיה "אל-ג'זירה" פרסם כתבה נרחבת בנושא המסבירה את הרקע לאירועי "יום האדמה", ואילו היומון הפלסטיני "אל-קֻדס" ("ירושלים") פרסם קריקטורה המעלה על נס את ציון היום.

 

 

בתוך כך, אלפי בני-אדם התכנסו בצהריים בסח'נין, שם התקיימה העצרת המרכזית לציון אירועי "יום האדמה". המפגינים נשאו בידיהם דגלים שחורים ודגלים של פלסטין, וקראו קריאות נגד ההנהגה הישראלית.

 

נכתב על ידי , 30/3/2010 16:06   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



צפי לביקור פיוס של הנשיא הסורי במצרים


על-פי דיווחים בתקשורת הערבית, נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, הביע נכונות להיפגש עם נשיא מצרים, חסני מבארכ, ולדון עמו בדרכים להביא לפיוס בעולם הערבי.

 

דברים אלה נאמרו בשולי הפסגה הערבית, שננעלה אתמול (28.3) בעיר "סרת" שבלוב (עוד על הפסגה, ראו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11675919). הנשיא בשאר אל-אסד אמר לעיתונאים ש"ארצו תומכת בפיוס בכל עת". ראש ממשלת מצרים, אחמד נט'יף, המייצג את מצרים בפסגה במקום הנשיא מבארכ, שרק שב לקהיר לאחר טיפול ממושך בגרמניה, בירך על רצונו של אסד להגיע לקהיר (על מצבו של מבארכ, ראו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11654101).

 

אם הביקור המתוכנן הזה ייצא לפועל, יהיה זה הביקור הראשון של הנשיא הסורי במצרים לאחר יותר מ-4 שנים.

 

בהזדמנות זו, נאחל חג שמח וכשר לכל בית ישראל!

 

נכתב על ידי , 29/3/2010 14:56   בקטגוריות מצרים, סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חרם על עיתונאים


ביום שישי האחרון (26.3) דיווח ה"ג'רוזלם פוסט", כי 5 עיתונאים פלסטינים, 3 מרצועת עזה ו-2 מהגדה המערבית, השתתפו יום קודם לכן במפגש בתל-אביב עם עיתונאים ישראלים מכלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים ביוזמת הארגון היהודי "The Israel Project", כדי לבנות גשר בין העיתונאים הפלסטינים לעיתונאים הישראלים.

 

בעקבות כך, פרסם גוף תקשורת פלסטיני הודעה בה דרש מאיגוד העיתונאים הפלסטינים לסלק משורותיו את העיתונאים שהשתתפו במפגש ונכנעו לניסיונה של ישראל לכפות נורמלזיציה על הערבים.

 

הוא מחה על-כך, שמפגש זה - הראשון מסוגו - מתקיים בצל פעולות צה"ל נגד עיתונאים פלסטינים בירושלים ובערי הגדה והרצועה. בהודעה נכתב בין היתר: "מצער מאוד אם יישאר קשר חברתי ומקצועי בינינו לבין אותם עיתונאים שלחצו את ידו של דובר צה"ל בערבית המפיץ שקרים נגד עמנו ומעביר את המסרים של הממסד הצבאי... אנו קוראים להחרים אותם!".

 

 

תמונה שפרסם ה"גרוזלם פוסט" מהמפגש
 
נכתב על ידי , 28/3/2010 15:16   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מנהיגי ערב מתכנסים בלוב


בעיר סִרת שבלוב תיפתח הבוקר הפסגה הערבית ה-22 במספר. מדי שנה כבשנים האחרונות מתכנסים מנהיגי ערב בסוף חודש מרץ כדי לדון בבעיות הבוערות בעולם הערבי כדי לנסות ולפתור אותן. הפסגה מתקיימת בכל שנה במדינה אחרת והשנה הגיע תורה של לוב, שמנהיגה קד'אפי, מנצל את הבמה להאדיר את שמו ולגנוב את ההצגה באמצעות הצעות והתבטאויות מעוררות מחלוקת. אין ספק שגם הפעם ינהג כך, מה גם שהוא המארח.

 

השנה מעסיקות את העולם הערבי בראש ובראשונה סוגיית ירושלים והבנייה בה ובהתנחלויות, והמתכנסים ינסו להגיע להצעת החלטה תקיפה נגד ישראל. אולם לא הכל ורוד. ישנם חילוקי דעות בקרב המנהיגים בעניינים רבים כשממעל לוהט מאבק סמוי וגלוי בין מצרים לבין סוריה. כל אחת מהן מושכת לכיוון אחר וכל אחת מהן מושכת לצדה את בעלי בריתה.

 

השנה ייעדרו מהפסגה 8 מנהיגים ערביים כל אחד וסיבותיו הוא, ונציגים זוטרים יותר ייצגו את המדינות. הנשיא המצרי מבארכ לא הגיע לפסגה בשל מחלתו וכנראה בשל סיבות אחרות, מלך סעודיה הסתפק ושלח את שר החוץ שלו, וגם מנהיגי לבנון, עיראק ומרוקו שלחו נציגים אחרים.

 

להלן קריקטורות המתפרסמות הבוקר (27.3) בעיתונות הערבית המלמדות על הציפיות מהפסגה ועל הבעיות שבהן תיתקל (הסברים בלחיצה על הקריקטורה):

 

"אל-שרק אל-אוסט"                                                      "אל-ח'ליג'" (נסיכויות המפרץ)                                              

כגודל הציפיות, כך תהיינה האכזבות מהפסגה: הפסגה בדמות אישה בהריון אך העובר קטן עד מאודהציבור הערבי מזכיר למנהיגיו כי ירושלים היא חובה קדושה המוטלת עליהם

 

"אל-מֻסתקבל" (לבנון)                                                     "אל-קֻדס אל-ערבי"

הקקטוס לקישוט בלבד שכן הוא מייצג את הבעיות הסבוכות הנמצאות על שולחן הפסגה הערביתהרחוב הערבי דומם ועל קברו מונח זר המזרח התיכון החדש!

 

"אל-ערב אל-יום" (ירדן)

 

הנטל של ירושלים מתיש את הסוס הזקן - הפסגה הערבית ה-22 במספר

נכתב על ידי , 27/3/2010 08:46   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האם ארגון אל-קאעדה חטף את הישראלי שנעדר באלג'יריה?


התקשורת הערבית מדווחת היום (26.3), כי ייתכן שארגון אל-קאעדה בארצות המגרב האסלאמי חטף ישראלי הנושא דרכון ספרדי, שנעלם באלג'יריה לפני כשבוע.

 

העיתון הבינערבי "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון"), היוצא לאור בלונדון, כותב היום מפי מקורות יודעי דבר, שהישראלי נכנס לאלג'יריה בדרכון ספרדי ונעלם באזור הנמצא 800 ק"מ מדרום לבירה אלג'יר.

 

עד כה, נסיבות הימצאותו של הישראלי באלג'יריה לא ידועות וגם לא ברור האם דרכונו הספרדי מזויף.

 


לוחמי אל-קאעדה במגרב האסלאמי

נכתב על ידי , 26/3/2010 15:44   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קלטת שמע חדשה של אסאמה בן לאדן


מנהיג ארגון אל-קאעדה, אסאמה בן לאדן, איים בקלטת שמע המיוחסת אליו להרוג כל שבוי אמריקני שיפול לידי הארגון, אם ממשל אובמה יוציא להורג את "לוחם הג'יהאד הגיבור ח'אלד שיח' מוחמד" ופעילים אחרים באל-קאעדה, העומדים לדין בארצות הברית באשמת מעורבות בפיגועי ה-11 בספטמבר 2001.

 

בן לאדן פנה בקלטת לאומה האמריקנית ואמר, כי הנשיא האמריקני, ברק אובמה, הולך בצעדי קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש, ו"מסלים את המלחמה באפגניסטן ועושק את האסירים".

 



נכתב על ידי , 25/3/2010 21:53   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עיתון סעודי מפרסם קריקטורה בעלת סממנים אנטישמיים


על רקע המתיחות השוררת בין ישראל והפלסטינים בחודשים האחרונים, לאחר ההכרזה של ממשלת ישראל על רשימת אתרי המורשת היהודיים (על-כך ראו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11609596) והמשך הבנייה במזרח-ירושלים, מפרסם היום (24.3) היומון הסעודי "אל-וטן" ("המולדת") קריקטורה חריפה בעלת מאפיינים אנטישמיים.

 

בקריקטורה נראית דמות של יהודי חרדי, המסמל את ישראל והציונות, "שותה" את ההיסטוריה הפלסטינית ומרוקן אותה מתוכן.

 

אין זו הפעם הראשונה שעיתון זה מפרסם קריקטורות בעלות סממנים אנטישמיים קלאסיים (על-כך ראו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=658399&blogcode=11278187).

 

נכתב על ידי , 24/3/2010 13:18   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יוונים ויין מרמת הגולן


הנה לכם סיפור מעשה שטרם פורסם בתקשורת הישראלית על יחסינו עם שכנתנו האירופית הקרובה מצפון - יוון.

 

העיתון הבינערבי "אל-קֻדְס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית"), הנוקט גישה פרו-פלסטינית מובהקת, מספר הבוקר (23.3) כי שגרירות ישראל באתונה שלחה לחבר הפרלמנט היווני, תיאודור בנגאליס, האחראי על תיאום מדיניות החוץ וההגנה בממשלת יוון, שי לרגל החגים, לצד ברכות שבירך השגריר הישראלי.

 

בנגאליס הודה לשגריר בנימוס, אך סירב לקבל את השי, בקבוק יין מרמת הגולן, והחזירו בנימוק כי הוא "גנוב".

 

העיתון קיבל העתק מהמכתב ששלח חבר הפרלמנט היווני לשגרירות הישראלית ובו כתב: "לצערי הבחנתי שהיין שנשלח הוא מתוצרת רמת הגולן. חינכו אותי מצעירותי שלא אגנוב ולא אקבל סחורה גנובה, ולכן איני יכול לקבל את השי הזה ואני מחזירו לך. כפי שהינך יודע - ארצך כובשת בצורה בלתי-חוקית את רמת הגולן השייכת לסוריה, כפי שקובעים החוק הבינלאומי והחלטות נוספות של הקהילה הבינלאומית. פעולות הצבא הישראלי בעזה מזכירות לאזרחי יוון את מעשי הטבח שהתרחשו בעיר קלבריטה היוונית (שם הוצאו להורג על-ידי הנאצים ב-1943 יותר מ-1,000 איש)... ולבטח את אלה שהתרחשו בוורשה".

 

מה דעתכם? כיצד על ישראל להגיב?

 
נכתב על ידי , 23/3/2010 19:45   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נחשפה רשת להלבנת כספים עבור משמרות המהפכה האיראניים


התקשורת הערבית מדווחת היום (22.3), כי בבחרין ובכוית מתנהלת חקירה משפטית בחשד שרשת להלבנת כספים פועלת למען משמרות המהפכה האיראניים, כדי לעקוף את העיצומים הכלכליים המוטלים על איראן. על-פי החשד, הרשת, המבצעת פעילות חשאית במדינות המפרץ, מוכרת אופיום מאיראן לגורמים חיצוניים במספר מדינות, כמו אזרבייג'ן וקולומביה.

 

הפרשה נחשפה כאשר התביעה הכללית בבחרין החלה לחקור את אחד משרי הממשלה, שנחשד במעורבות ברשת הפלילית. במקביל, בכוית נעצרה אישה ששמה עלה במהלך החקירה עם השר הבחריני.

 

עיתון בחריני דיווח היום, כי השר שנחקר, מנצור בן רג'ב, העביר סכומי כסף גדולים בסך 15 מיליון דינר לחו"ל. השר נעדר מישיבת הממשלה שנערכה אתמול, וככל הנראה סמכויותיו יישללו ממנו.

 

בשיחת טלפון שקיים השר הבחריני עם ערוץ הטלוויזיה הלווייני "אל-ערביה", הוא הכחיש כל מעורבות ברשת הזו. בתוך כך, מפרטי החקירה עולה שתושב סודאני ואזרחים בחריניים נוספים מעורבים בפרשה.

 


משמרות המהפכה באיראן עוקפים את העיצומים הכלכליים

נכתב על ידי , 22/3/2010 14:28   בקטגוריות איראן, מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)