לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2010

המוסד מנסה לגייס עצורים אסלאמיים בעיראק?


כל אמצעי התקשורת הערביים מדווחים היום (31.5) בהרחבה ובאופן בלתי-פוסק על "אירועי המשט", תוך העברת ביקורת חריפה על הפעילות הבלתי-פרופורציונאלית של צה"ל, כהגדרתם. בימים הקרובים נעקוב מקרוב אחר דיווחי התקשורת הערבית - האלקטרונית והכתובה - סביב עניין זה.

 

יחד עם זאת, גם נושאים אחרים היו על סדר היום. הארגון הערבי לזכויות אדם בירדן הודיע, כי המוסד הישראלי מנסה לגייס עצורים ירדניים וערבים בבתי-כלא עיראקיים. 

 

האחראי על תיק העצורים בארגון, עורך-הדין עבד אל-כרים אל-שרידה, אמר לאתר האינטרנט של ערוץ הטלוויזיה הקטרי אל-ג'זירה, שעצורים ירדניים בכלא סוסה בחבל כורדיסטן שבעיראק עדכנו אותו דרך הטלפון על-כך שאנשי מוסד ניסו לגייס עצורים אסלאמיים בבית-הכלא.

 

לדברי אל-שרידה, אנשי המוסד נפגשו עם העצורים האסלאמיים מספר פעמים, ניסו לשכנעם שישראל איננה אויב והבטיחו לפעול לשחררם.

 


הארגון הערבי לזכויות אדם בירדן

נכתב על ידי , 31/5/2010 16:58   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



6 פלסטינים נהרגו בקריסה של מנהרת הברחה


6 פלסטינים נהרגו ו-12 נוספים נפצעו בפיצוץ שארע באחת המנהרות לאורך הגבול המצרי בעיר רפיח. ככל הנראה המנהרה התמוטטה לאחר שבלון גז התפוצץ בתוכה.

 

על-פי הערכות שונות, בשנתיים האחרונות נהרגו 140 פועלים פלסטיניים ונפצעו עשרות נוספים, כתוצאה מתאונות שאירעו במנהרות השונות.

 

ישנן מאות מנהרות פעילות באזור רצועת עזה, באמצעותן מבריחים הפלסטינים סחורות, מוצרי מזון ומצרכים שונים.

 


פלסטינים מוציאים סחורה מאחת המנהרות

נכתב על ידי , 30/5/2010 17:04   בקטגוריות פלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איראן מחפשת עיר בירה חלופית


עיר הבירה של איראן, טהראן, סובלת מפיצוץ אוכלוסין. בעיר מתגוררים למעלה מ-13 מיליון אנשים על שטח של 1,500 קמ"ר. בשל מיקומה הגיאוגרפי, קיים חשש מוחשי מרעידת אדמה, שעל-פי הערכות שונות, תגבה בסביבות 700 אלף קורבנות, תגרום למיליוני מגורשים ותביא להרס כבד של התשתיות.

 

לכן, שר הפנים האיראני, מצפי מוחמד נג'אר, אמר לפני מספר ימים שארצו קרובה לקבל החלטה עקרונית בדבר שינוי עיר הבירה, מטהראן לעיר במזרח המדינה - שאהרוד, הרחוקה יותר מ-250 ק"מ מטהראן. הוא הסביר החלטה זו בטעמים ביטחוניים, וכן סביבתיים, שכן לדבריו, טהראן סובלת מזיהום סביבתי וצפיפות אדירה שמקשה על ניהולה.

 

בינתיים, ממשלת איראן התחילה לנקוט צעדים בשטח. לפני כחודש הוחלט להעביר 163 מוסדות ציבוריים מטהראן לפריפריה. בנוסף, ייתכן ובעתיד הקרוב המדינה תבקש מ-5 מיליון תושבים לעזוב את טהראן לערים שכנות. 

 

האם טהראן תאבד את מעמדה בקרוב?

נכתב על ידי , 29/5/2010 13:42   בקטגוריות איראן  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



MTV מרגיזה את הסעודים


ערוץ MTV המוכר לכולנו שידר ביום שני האחרון (24.5) במסגרת התכנית "חיים אמיתיים" פרק מיוחד על עיר החוף הסעודית ג'דה. בפרק מוצגים צעירים סעודיים המדברים על סלידתם מהמצב במדינתם, שמונע מהם לדבריהם ליהנות מחירויות שונות כמו לבוש ושמיעת מוזיקה.

 

הפרק עורר גל של ויכוחים בערב הסעודית. בעוד שיש כאלה שאמרו, כי מדובר בסיפורים אמיתיים המבטאים את דאגותיה של שכבה מצומצמת של צעירים, אחרים טענו כי הפרק נועד לסלף במזיד את תדמית הממלכה והעם הסעודי, וגורם לפגיעה במנהגים ובמסורת האסלאמית.

 

הפרק הציג ארבעה סיפורים שגיבוריהם הם שלושה צעירים ובחורה אחת. אחד הצעירים מספר על המסורת האסלאמית המונעת מצעירים וצעירות להכיר אחד את השני, אך מציין את השיטות לעקוף את האיסורים השונים, למשל דרך האינטרנט. הבחורה מספרת על הלבוש האסלאמי המסורתי של הנשים, על בעיות השוויון בין גברים לנשים בחברה הסעודית ועל הניסיונות להשיא את האישה בניגוד לרצונה. הצעירה מספרת על ניסיונות המרידה שלה, ובין היתר על כך שהיא מעצבת ביגוד לנשים בצבעים זוהרים ומשווקת אותו בין מכריה, וגם רוכבת על אופנוע ברחובות ג'דה בלבוש גברי. צעיר אחר מספר על ניסיונותיו לערוך מסיבת רוק'נרול בעיר ג'דה, אך בעקבות כישלונו הוא וחבריו נאלצים לערוך אותה בבחריין השכנה.

 

בעקבות הפרק, תושבים בג'דה החליטו להגיש תביעה משפטית נגד הצעירים המופיעים בסרט, מה גם שב"פייסבוק" קמה קבוצה תחת השם "לא נתיר לפגוע בערכי החברה הסעודית".

 

המעוניינים לצפות בפרק יכולים ללחוץ על הקישור הבא:

 

http://www.mtv.com/videos/true-life-resist-the-power-saudi-arabia/1639546/playlist.jhtml

 

קמפיין באינטרנט לשמירה על ערכי החברה הסעודית 

נכתב על ידי , 28/5/2010 09:33   בקטגוריות מדינות המפרץ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כמה רכבים יש בסוריה?


בסוריה חיים כיום למעלה מ-22 מיליון תושבים. נתונים חדשים שמתפרסמים בסוריה מגלים, כי שכבת הצעירים (גילאים 24-10) מהווה שליש מהאוכלוסיה.

 

ומה לגבי כמות הרכבים שנוסעים בכבישי סוריה? מנתונים שפרסם משרד התחבורה עולה, כי בשנה האחרונה נוספו למעלה מ-200 אלף מכוניות לכבישים הצפופים בסוריה. ברבעון הראשון של שנת 2010 מספר כלי הרכב במדינה עמד על כמעט 2 מיליון. במלים אחרות: כרכב אחד לכל עשרה תושבים.

 

נכתב על ידי , 27/5/2010 16:08   בקטגוריות סוריה ולבנון  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ביקורת על ישראל על רקע "המשט למען עזה"


כלי שיט עמוסים בציוד הומניטרי יצאו לפני כמה ימים מאיסטנבול בדרכם לרצועת עזה, והם צפויים להגיע בסוף השבוע הקרוב. כוחות הביטחון בישראל נערכים לבלום את "המשט למען עזה" ולמנוע מכלי השיט להיכנס למרחב הטריטוריאלי של רצועת עזה, המוגדר כשטח צבאי סגור.

 

משט הסיוע התורכי זוכה לסיקור נרחב בעולם הערבי, וכמובן להזדמנות למתוח ביקורת על המדיניות הישראלית. היומון הסעודי "אל-וטן" ("המולדת") פרסם היום (26.5) קריקטורה המציגה את המשט כעורק החיים של תושבי עזה. העיתון הפלסטיני "אל-איאם" ("הימים") פרסם קריקטורה המתארת את ישראל ככריש בים. ואילו העיתון "אל-בַּיאן" ("הביאור"), שיוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות, בחר להעביר ביקורת דווקא על העולם הערבי, שלא נוהג כמו תורכיה אשר מנסה לדאוג למצבם של העזתים.

 

נכתב על ידי , 26/5/2010 19:59   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ארגון חזבאללה תרגל חטיפת חיילים


היומון הלבנוני "אל-ספיר" ("השגריר") פרסם היום (25.5), כי ארגון חזבאללה קיים אתמול תמרון צבאי באזור בעלבכ, שדימה חטיפת חיילים. בתמרון, שנמשך 90 דקות, נטלו חלק כוחות חמושים של הארגון, וצפו בו שר החקלאות הלבנוני מטעם חזבאללה, חסין אל-חאג' חסן, ראשי עיריות, אישי ציבור ותושבים.

 

לפני התחלת התמרון נשא אל-חאג' חסן דברים, בהם אמר: "לבנון ממשיכה בדרך להשבת תהילתה בכוח הצבא וההתנגדות (כלומר, חזבאללה)... נגן על לבנון ללא היסוס וכניעה".

 

בתוך כך, מציין היום ארגון חזבאללה 10 שנים לנסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון. המזכ"ל, חסן נצראללה, צפוי לנאום ואמצעי התקשורת של הארגון "לבשו חג" על-ידי פרסום סדרה של כתבות ומאמרים המשבחים את "ניצחון ההתנגדות" על "הישות הציונית". כך, למשל, נראה עמוד הבית של אחד מאתרי הארגון:

 



 

 

נכתב על ידי , 25/5/2010 18:45   בקטגוריות סוריה ולבנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תרגיל העורף הגדול בעיני התקשורת הערבית


בעקבות תרגיל העורף הגדול "נקודת מפנה 4", שמתקיים בימים אלה בישראל, מאשימה התקשורת הערבית את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכך שפניו למלחמה. ארגון חזבאללה אף העלה כוננות וביקש מאנשיו להיות דרוכים ועירניים נוכח תרחישי המלחמה שמדמה ישראל.

 

היום (24.5) פרסם היומון הלבנוני "אל-מֻסְתַקְבַּל" ("העתיד") קריקטורה המשקפת נאמנה את עמדת הרחוב הערבי כלפי תרגיל העורף הגדול. הקריקטורה מראה, כיצד התמרונים הישראליים פוגעים בסיכויים להשיג שלום באזור.

 



נכתב על ידי , 24/5/2010 14:55   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איש דת בכיר באל-קאעדה קורא למוסלמים בצבא האמריקני להרוג את חבריהם


ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב פרסם קלטת וידאו בפורומים המזוהים עם הג'יהאד הגלובלי, בה נראה איש הדת הקיצוני, אנור אל-עולקי, מטיף אסלאמי ממוצא תימני שנולד בניו-מקסיקו. אל-עולקי קורא בקלטת למוסלמים להרוג חיילים אמריקניים בעיראק ובאפגניסטן.

 

בקלטת, שאורכה 45 דקות, משבח אל-עולקי את נידאל מאלכ חסן, רופא בצבא ארצות הברית שהרג בתחילת נובמבר 2009 13 חיילים אמריקניים בבסיס צבאי בטקסס: "נידאל חסן היה תלמיד שלי ואני מתגאה בכך... הוא ביצע מעשה גבורה". לטענת אל-עולקי, אם המצב הנוכחי יימשך, יצמח נידאל חסן חדש.

 

אל-עולקי, המבוקש חי או מת על-ידי הממשל האמריקני, מסתתר כיום בין השבטים בתימן, לאחר ששב אליה ב-2004. הוא לימד באחת האוניברסיטאות של תימן, אך נעצר ב-2006 בחשד שהיה מעורב בפעילות ארגון הטרור של אסאמה בן לאדן. הוא שוחרר בסוף 2007. בדצמבר 2009, דווח בתקשורת הערבית על ניסיון התנקשות באל-עולקי, שביצעו כוחות תימניים, בסיוע אמריקני.

 



נכתב על ידי , 23/5/2010 17:10   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תחרות ציורים של הנביא מוחמד בוטלה


ציירת הקריקטורות האמריקנית, מולי נוריס, שיזמה תחרות איורים של הנביא מוחמד באתר "פייסבוק", חזרה בה וביקשה סליחה מהמוסלמים. היוזמה עוררה סערה בפקיסטן, שגינתה בתוקף את האיורים האלה. אתמול (21.5) נערכו על הרקע הזה הפגנות בכמה ערים פקיסטניות.

 

השלטונות בפקיסטן חסמו את הגישה ל"פייסבוק" ולאתר שיתוף הוידאו "יו-טיוב". מולי נוריס כתבה באתר האינטרנט שלה: "לא ביקשתי שה-20 במאי יהיה היום בו כולם יציירו את הנביא מוחמד עליו התפילה והשלום". לדבריה, הרעיון המקורי שלה סולף: "לעולם לא יצרתי דף ב'פייסבוק' ולא ארגנתי שום דבר, כדי שאנשים יוכלו לשלוח ציורים, מה גם שלא קיבלתי שום ציור".

 

חשוב להבין, שחכמי הלכה מוסלמים אוסרים בכל תוקף לצייר את הנביא מוחמד. כזכור, בסוף 2005 פרץ משבר ביחסי דנמרק והעולם המוסלמי, בעקבות פרסום 12 קריקטורות בהן צויר הנביא מוחמד. לאחר זמן-מה הופיעו הקריקטורות במעל 20 עיתונים במדינות שונות, ביניהן ישראל. התגובות לפרסום הקריקטורות היו בלתי-צפויות ואלימות, והן התפשטו אל מעבר לדנמרק ויבשת אירופה.

 


אלפי פקיסטנים מפגינים אתמול בלאהור

נכתב על ידי , 22/5/2010 12:57   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)