לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2010

ארגון חזבאללה טוען: ישראל שולטת על התקשורת בלבנון


לאחר שלבנון הודיעה כי עצרה בשבוע שעבר פקיד בחברה הסלולארית "אלפא" בחשד כי ריגל לטובת המוסד, טוען ארגון חזבאללה שישראל שולטת על מגזר התקשורת בלבנון.

 

חסן פצ'לאללה, חבר בפרלמנט הלבנוני מטעם חזבאללה, אמר במסיבת עיתונאים בבירות כי ישראל הצליחה להשתלט מבחינה טכנולוגית על רשת התקשורת בלבנון ולגרום נזקים לביטחון הלאומי של לבנון.

 

לדברי פצ'לאללה, העומד בראש ועדת ההסברה והתקשורת בפרלמנט, החשוד בריגול פעל למען ישראל משנת 1996 והעביר למודיעין הישראלי מידע חיוני על מגזר התקשורת בלבנון. עוד טוען פצ'לאללה, כי החשוד אפשר למודיעין הישראלי להתחבר ללא כל קושי לתקשורת העוברת דרך חברת "אלפא".

 

פצ'לאללה קרא לממשלת לבנון לפעול בהקדם, כדי להעריך את הנזק שנגרם לביטחון המדינה ולאבטח את מגזר התקשורת בלבנון על-מנת למנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד.

 

יש לציין, כי מאפריל 2009 נעצרו 70 אנשים בלבנון בחשד כי ריגלו לטובת ישראל.

 

ציוד שהחרימו השלטונות בלבנון בפשיטה על רשת החשודה בריגול

נכתב על ידי , 30/6/2010 12:41   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הצבא הסורי מפסיק את אימוניו בעקבות התפשטות מגפה


מקורות צבאיים רמי-דרג מסרו, שנשיא סוריה (המשמש גם כמפקד הכללי של הצבא והכוחות המזוינים), בשאר אל-אסד, הוציא באמצע חודש יוני 2010 חוזר חשאי למפקדות הצבא הסורי המורה להפסיק את כל האימונים, בשל התפשטות מגפה ביחידות הצבא ובעיקר בקרב קורסים של טירונים.

 

עדי ראייה דיווחו, כי בתי-החולים הצבאיים בדמשק, השייכים למשרד ההגנה הסורי, מלאים עד אפס מקום בחולים הסובלים מהרעלה, תשישות ובעיות במעיים מסיבות שטרם התבררו. עם זאת, מקורות רפואיים מעריכים כי ההרעלה נגרמה מזיהום המים והמזון.

 

אחד הטירונים התלונן ואמר, כי מתייחסים אליהם כמו אל חיות. הוא מספר, כי כאשר הצטרף לאחד הקורסים הוא לא הורשה להתקלח כמעט שבועיים. כמו כן, הוא "זכה" לאספקה יומית של חצי ליטר מים בלבד ולמנות מזון דלות.

 

ברחוב הסורי החלו להתרוצץ שמועות כאילו גוף מודיעיני זר - ברמיזה עבה לישראל - עומד מאחורי המגפה שפשטה בצבא הסורי. אולם, מקורות צבאיים דחו תיאוריה זו.

 

יש לציין, כי הצבא הסורי מונה כ-600 אלף חיילים במדינה שאוכלוסייתה היא 20 מיליון נפש.

 

נכתב על ידי , 29/6/2010 12:42   בקטגוריות סוריה ולבנון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חודש עקוב מדם לכוחות נאט"ו באפגניסטן


במהלך 24 השעות האחרונות נהרגו באפגניסטן שבעה חיילי נאט"ו. אתמול (27.6) הודיעה נורבגיה, כי ארבעה מחייליה נהרגו בשעה שמטען הופעל נגד השיירה שלהם בצפון המדינה. בהודעה שפורסמה אתמול על-ידי נאט"ו נמסר, כי שני חיילים אמריקניים וחייל נוסף נהרגו בהיתקלויות עם חמושים בדרום אפגניסטן.

 

בעקבות אירועים אלה, מניין הרוגים מקרב כוחות נאט"ו באפגניסטן הגיע במהלך חודש יוני 2010 לכמעט מאה חיילים. במלים אחרות: זהו החודש הקשה ביותר עבור כוחות נאט"ו מאז 2001. יש לציין, כי מתחילת השנה נהרגו באפגניסטן 313 חיילים מקרב הכוחות הבינלאומיים.

 

בהקשר זה, אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי ישנם חששות כבדים בנוגע לנסיגה האמריקנית מאפגניסטן הצפויה להתבצע תוך שנה.


שגרה באפגניסטן

נכתב על ידי , 28/6/2010 13:20   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חברי פרלמנט איראניים מצטרפים למשט; מצרים מונעת כניסה לעזה משטחה


חבר בועדה לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ בפרלמנט האיראני, מחמוד אחמדי ביע'אש, גילה כי חברי פרלמנט איראניים מתכננים לשבור את הסגר על עזה ולהצטרף לספינת סיוע שאמורה לשוט מלבנון, במקום לנסות ולהיכנס לרצועת עזה דרך הגבול היבשתי ממצרים.

 

בהצהרות שמסר לסוכנות ידיעות איראנית סמי-רשמית, הוא אמר כי במהלך השבוע הקרוב צפויה לצאת מלבנון ספינה לעזה, אליה ינסה להצטרף. לדבריו, החלטה זו התקבלה במהלך פגישה שקיים עם יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני.

 

בתוך כך, השלטונות המצריים מנעו מקבוצה של עיתונאים וחברים באיגודים המקצועיים בירדן להיכנס אתמול (26.6) לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. הקבוצה הגיעה לרפיח המצרית בדרכה לרצועת עזה, אך לאחר המתנה של שעה הודיעו המצרים כי על חברי הקבוצה להיכנס לעזה דרך המעברים הישראליים.

 


שוטר מצרי בודק משאית תרופות לפני כניסתה לרצועה בדצמבר 2008

נכתב על ידי , 27/6/2010 15:08   בקטגוריות איראן, ירדן, מצרים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רמת הגולן שוב בכותרות


בזמן שהנשיא אסד מבקר בדרום אמריקה והגיע לתחנתו הראשונה - ונצואלה, סוריה מציינת היום (26.6) את יום השנה ה-36 ל"שחרור העיר קוניטרה" ברמת הגולן מידי ישראל בסיום מלחמת יום הכיפורים באווירת לוחמנית משהו. היום צפויים טקסים וחנוכת פרויקטים במקום, וקהל רב מרחבי סוריה "גויס" להשתתף באירועים שייערכו לציון מועד זה.
 
העיתון הסורי "תשרין" כותב הבוקר, כי הגולן קרא לאורך השנים תגר נגד "מעשי הדיכוי של שלטונות הכיבוש" ונותר עומד איתן. "הוא שייך לסוריה ונחוש לשוב למולדת האם סוריה. תושבי רמת הגולן הסורים קוראים תגר נגד עריצות הכיבוש וצעדיו ודבקים בכבודם ובהשתייכותם לסוריה. ישראל ממשיכה בהפקעת אדמות, מעצר אזרחים סורים, ומנצלת את המים ומשאבי הטבע לטובת המתנחלים הישראלים", קובע העיתון.
 
הוא גם לא שוכח להזכיר שסוריה מסייעת ל"אזרחים הסוריים ברמת הגולן": הנשיא אסד הורה לשווק את התפוחים שהם מגדלים בשווקי סוריה לאחר שישראל הערימה בפניהם מכשולים. העיתון מדגיש: "חזרת הגולן אינה ניתנת למשא ומתן, האדמה היא עניין של כבוד ועמידתם האיתנה של בני העם הסורי בגולן היא ההוכחה הטובה ביותר לחוסר יכולתו של הכיבוש הישראלי לשבור את רצון ההתנגדות. כפי ששוחררה קוניטרה, כך ישוחרר כל הגולן הסורי ודגלי סוריה יתנוססו מעל מג'דל שמס ועד מעל גרגר האדמה האחרון של הגולן הסורי הכבוש".
 
יש לציין שבימים האחרונים כלי התקשורת הסוריים נרתמו למאמץ ופרסמו כתבות על המצב בקוניטרה וברמת הגולן. התקשורת הסורית דיווחה, כי הנשיא הסורי הורה לשקם ארבעה כפרים בצד הסורי של רמת הגולן וניגחה את ישראל על "עוולותיה" נגד תושבי המקום.
 

מפת סוריה
נכתב על ידי , 26/6/2010 10:26   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כוננות עליונה בעיר הנמל עדן, שבדרום תימן, מחשש להסתננות טרוריסטים


משרד הפנים התימני הכריז על כוננות עליונה בחופי עדן, עיר נמל בדרום תימן שנחשבת לבירה הכלכלית של המדינה. מנגנוני הביטחון התימניים הונחו להגביר את הפיקוח בחופים, מחשש להסתננות של פעילי טרור או הברחת אמצעי לחימה.

 

מוקדם יותר היום (25.6), הודיע בכיר ביטחוני תימני שהמשטרה התעמתה בעיר עדן עם חמושים החשודים בהשתייכות לארגון אל-קאעדה. העימות, שבמהלכו נעצרו מספר פעילי טרור, התגלע במסגרת סריקות שביצעו כוחות תימניים אחר חשודים בהתקפה על מבנה המודיעין בעיר לפני כשבוע.

 

ביום שבת שעבר, ה-19 ביוני 2010, תקפה חוליה של טרוריסטים את מבנה המודיעין בעיר עדן. התוקפים הרגו בפעולה 11 בני-אדם, ולפי דיווחים בתקשורת הערבית הצליחו לשחרר מבוקשים מהמתקן הביטחוני.

 

מתקן המודיעין בעדן שהותקף על-ידי פעילי אל-קאעדה

נכתב על ידי , 25/6/2010 22:07   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי, מדינות המפרץ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פלסטינים תובעים 14 בכירים ישראלים בבלגיה


14 פלסטינים, אחד מהם בעל אזרחות בלגית, הגישו אתמול (23.6) תביעה למערכת המשפט בבלגיה נגד 14 בכירים וקצינים ישראליים הנאשמים, לדברי אחד מעורכי הדין של הפלסטינים, בביצוע פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בינואר 2009.

 

בתביעה מופיעים שמותיהם של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, שר הביטחון, אהוד ברק, סגנו מתן וילנאי, וכן בכירים נוספים בצבא ובמערכת הביטחון הישראלית.

 

התובע הפדרלי בבלגיה צפוי להגיש את חוות דעתו בעניין עד סוף אוגוסט הקרוב. התביעה מתפרשת על פני 70 עמודים ומסתמכת על דו"ח גולדסטון.

 

דו"ח גולדסטון מאשים גם פלגים פלסטיניים בביצוע פשעי מלחמה. נשאלת השאלה, הכמעט מתבקשת, מדוע בישראל לא פועלים באופן נמרץ כדי להגיש תביעות דומות נגד פלסטינים בבתי-משפט ברחבי העולם ו"להטריד" אותם כשם שהם עושים לבכירים במערכת המדינית והביטחונית בישראל...

 

הדיווח על הגשת התביעה 

נכתב על ידי , 24/6/2010 09:45   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



העולם הערבי: ההקלות בסגר על עזה אינן מספיקות


בעקבות הלחץ הבינלאומי, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני בתחילת השבוע שורה של הקלות בסגר על עזה. במסגרת ההקלות, תותר הכנסת חומרי בנייה לפרויקטים שנמצאים תחת פיקוח בינלאומי ויורחב היקף הפעילות במעברים היבשתיים, על-מנת להגדיל את נפח הסחורות שיעברו בהם.

 

בעולם בירכו על הצעד הישראלי, אך במקביל דרשו הקלות נוספות. גם בעולם הערבי נשמעו קולות, כי המצור על עזה נמשך וכי ההקלות הישראליות אינן מספיקות.

 

ברוח זו, פרסמו היום (23.6) שני עיתונים ערביים - "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון", הקריקטורה הימנית) ו"אל-ח'ליג'" ("המפרץ", יוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות) - קריקטורות המדגישות כי הסגר הישראלי על עזה עדיין לא תם.

 



נכתב על ידי , 23/6/2010 11:09   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איראן מונעת משני פקחים להיכנס לשטחה ומתכננת לבנות כור חדש


השלטונות האיראניים מנעו משני פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להיכנס לאיראן ודרשו להחליפם. ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר צאלחי, כינס אתמול (21.6) מסיבת עיתונאים, בה האשים את שני הפקחים בפרסום דו"ח שקרי. ההחרפה הזו בטון האיראני מגיעה פחות משבועיים לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם אישרה ב-9 ביוני 2010 סבב רביעי של סנקציות על איראן.

 

צאלחי לא נקב בשמות הפקחים, אך הדגיש כי הם אינם רצויים בתוך איראן. מקורות המקורבים לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרו, שזכותה של כל מדינה לדרוש להחליף פקחים. אולם, המקורות הביעו פליאה מכך שאיראן מאשימה שני פקחים באופן מיוחד, שכן הדו"ח המדובר חובר על-ידי 20 אנשים.

 

כמו כן, הודיע צאלחי על תכנון כור אטומי משוכלל יותר מהכור המחקרי בטהראן. לדבריו, תכנון הכור החל כבר לפני כמה חודשים ובנייתו צפויה להסתיים תוך שלוש שנים.

 

נכתב על ידי , 22/6/2010 09:40   בקטגוריות איראן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הדובר האמריקני של אל-קאעדה מציב תנאים לשלום עם ארה"ב


אתרים אסלאמיים קיצוניים פרסמו קלטת וידאו בת 24 דקות של הדובר האמריקני בשם ארגון אל-קאעדה, אדם גאדן, המכונה "עזאם האמריקני", בה הוא מפרט את התנאים להשגת שלום עם ארצות הברית.

 

בקלטת, שכותרתה "הדרישות הלגיטימיות", דורש גאדן מהנשיא אובמה להסיג את הכוחות האמריקניים מעיראק ומאפגניסטן, להפסיק את התמיכה בישראל, לשחרר את האסירים המוסלמים ולהפסיק להתערב בענייני המוסלמים.

 

גאדן התייחס בקלטת, שפורסמה על-ידי הזרוע התקשורתית של אל-קאעדה, גם לירידה בפופולריות של הנשיא אובמה, ואמר: "אתה כבר לא האדם האהוב שהיית לפני כשנה".

 

יצוין, כי גאדן מבוקש על-ידי ה-FBI מאז 2004, ועל ראשו מוכרז פרס של מיליון דולר. במרץ 2010 דווח על מעצרו בעיר קראצ'י, שבפקיסטן. אולם, כעבור כמה שעות התברר שנעצר אדם אחר עם שם דומה.

 



נכתב על ידי , 21/6/2010 11:22   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)