לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2010

יהודי לוב


שלטונות לוב אפשרו בעת האחרונה לראש קהילת יהודי לוב, רפאל לוזון, ולמשפחתו לבקר בלוב ולהיפגש עם בכירים בממשלה. לוזון, שחזר למשרדיו בלונדון אחרי הביקור, התראיין לעיתון הבין-ערבי הנפוץ "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון") וסיפר כי הביקור היה בן 4 ימים ובמהלכו הם ביקרו באתרים הקשורים לילדותו בעיר בנגאזי. לוזון נפגש בין היתר עם ראש שירות המודיעין ועם בכירים מהפרלמנט.

 

לוזון עזב את לוב ב-1967 ולא ביקר בה מאז, למרות ניסיונותיו לעשות זאת. כעת הצליח ביחד עם אחותו ואמו בת ה-83 לבקר במדינה ולהיפגש עם מכריהם, אותם לא שכחו. היחס לו זכו היה לבבי מאוד.

 

לוזון לא העלה במהלך הביקור את נושא הפיצויים ליהודים שנאלצו לעזוב את המדינה לאחר 1948. כזכור, מנהיג לוב, קד'אפי, אמר בזמן האחרון כי אולי ישלם פיצויים ליהודים אלה - שמספרם היה כ-7,000 - אשר התגוררו בטריפולי ועסקו בדרך-כלל במסחר.

 

רפאל לוזון

נכתב על ידי , 31/7/2010 12:45   בקטגוריות שונות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קיץ חם בלבנון


מאז סיומה של מלחמת לבנון השנייה באוגוסט 2006, נחשפות חדשות לבקרים רשתות ריגול שפעלו בלבנון לטובת ישראל. "הסוכנים" ברשתות אלו מואשמים כי סייעו לישראל לחשוף מידע על חזבאללה, על פעילותו, בכיריו ומקומות פריסתו. לכן, טבעי שחזבאללה הוא זה שמניף את הדגל במאבק זה, כפי שתמיד הוא עקבי בכל מאבק נגד ישראל.

 

אך דבר נוסף מטריד את הארגון ואולי הוא זה שגורם לו להבליט את עניין הריגול. בחודשים האחרונים, התקשורת הלבנונית עסוקה בהדלפות כי חברים בכירים בחזבאללה הם אלה שמעורבים בפרשת חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי. לכן, גם נפגשו אתמול (29.7) בדמשק מנהיגי סוריה וסעודיה, והיום אמורים להיפגש עם ראש הממשלה הלבנוני ובנו של הנרצח, סעד אל-חרירי.

 

להלן שתי קריקטורות הממחישות את סיפור המעשה:

 

עיתון "אלשרק" הקטרי: לכידת רשתות ריגול ישראליות בלבנוןעיתון "אלמסתקבל" הלבנוני: קיץ חם. פסגה סעודית-סורית לבנונית...

נכתב על ידי , 30/7/2010 11:56   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דייגים צעירים


בכל בוקר משליכה מדלן את רשת הדייגים שלה מסירתה הקטנה במימי הים מול חוף עזה, ובכך היא הופכת לנערה הראשונה העוסקת במקצוע הדיג ברצועה, ומסייעת לפרנסת משפחתה. ב-6 בבוקר מדי יום ביומו יוצאת מדלן בת ה-16 עם אחיה הצעירים ממנה בסירה קטנה לעומק של 2 ק"מ בים, צפונית לעיר עזה, וממתינה כ-4 שעות לשלל הדגים היומי. לעתים, הם יוצאים לשעת דייג גם בערב.

 

מדלן מקפידה על כיסוי ראש לצד מכנסי הג'ינס וחולצת הטי-שרט בעת הדייג והשחייה במים. היא מסבירה, שהסיבה לכך היא שמירה על המסורת המשפחתית ולא החשש מפני ממשלת חמאס.

 

מדלן מפרנסת את משפחתה לאחר שאביה לקה בשיתוק בשתי רגליו ואינו מסוגל עוד לעבוד. הלה לימד את ילדיו לשחות ולדוג כדי שיסתדרו בעצמם, למרות שהעדיף כי ישלימו את לימודיהם. חלק מהילדים אכן משלבים את הלימודים במקצוע הדיג, והם מספרים כי בזכות העובדה שלמדו לשחות הם הספיקו כבר להציל מספר אנשים מטביעה.

 

בינתיים מדלן דגה כשלושה ק"ג דגים בממוצע ליום, הנמכרים ב-30 ש"ח, אך היא כבר לוטשת עיניה למקצוע אותו למדה בעת האחרונה - מעצבת בגדים.

 

הדייגת מדלן

נכתב על ידי , 29/7/2010 08:52   בקטגוריות פלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מספר 2 באל-קאעדה תוקף את צרפת על יחסה למוסלמים


מספר 2 בארגון אל-קאעדה, אימן אל-ט'ואהרי, תקף בקלטת שמע חדשה - השנייה בחודש הזה - את צרפת על שאישרה חוק האוסר עטיית "ניקאב" (רעלה מוסלמית החושפת רק את עיני האישה) במקומות ציבוריים, והגדיר זאת "מלחמה פתוחה" נגד האסלאם. כמו כן, הפציר אל-ט'ואהרי בנשים המוסלמיות בצרפת, אותן כינה "לוחמות ג'יהאד", להמשיך ולעטות את ה"ניקאב".

 

בקלטת, שפורסמה באתרי אינטרנט אסלאמיים, הוא קרא לאנשי הדת להכריז ג'יהאד על ארצות הברית, והוסיף: "החופש של המערב הוא החופש בכפירה ומלחמה באסלאם ולא החירות של המוסלמי לדבוק בדתו".

 

אל-ט'ואהרי תקף בדבריו את אנשי הדת בתימן על-כך שהם לא הכריזו מלחמת ג'יהאד נגד ארצות הברית, אשר נלחמת בארגון אל-קאעדה לצד השלטון התימני: "למה הם מחכים כדי להכריז ג'יהאד? שינחתו טילים על ראשיהם ואז יבינו שאמריקה מתערבת בתימן, או שהחיילים האמריקניים יסיירו עם הטנקים שלהם ברחובות צנעאא'?"

 

בנוסף, הוא קרא לתורכים ללחוץ על ממשלתם כדי שזו לא תכיר בישראל ותחדל ממעורבותה במאמץ המלחמתי באפגניסטן. עוד אמר, כי על התורכים לסייע יותר לפלסטינים ולא רק על-ידי שיגור ספינות סיוע לרצועת עזה.

 


נכתב על ידי , 28/7/2010 09:42   בקטגוריות הג’יהאד הגלובלי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תנועת חמאס מזדהה עם השיח' ראא'ד צלאח


תנועת חמאס ערכה עצרת הזדהות בעיר ח'אן יונס, שבדרום רצועת עזה, עם השיח' ראא'ד צלאח, ראש הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית.

 

צלאח התייצב בבוקר יום ראשון (25.7) בכלא איילון לריצוי העונש שנגזר עליו - חמישה חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר בירושלים בפברואר 2007, במחאה על חפירות שבוצעו בסמוך להר הבית.

 

עשרות פלסטינים הניפו בעצרת תמונות של השיח' צלאח ושלטים המביעים עמו הזדהות ומתנגדים לצעדים הישראליים נגדו.

 

אחד מבכירי חמאס, צלאח אל-ברדויל, אמר במהלך העצרת: "ההתקפה הציונית על השיח' ראא'ד צלאח היא במסגרת המלחמה הציונית האכזרית שנועדה לפגוע בכל מי שמגן על המקומות הקדושים".

 

אל-ברדויל קרא לעשייה ערבית ואסלאמית נגד הצעדים הישראליים, והוסיף כי הפעילות הישראלית נגד המקומות הקדושים למוסלמים מעמידה במבחן את "מידת נכונות העמים להגן על מסגד אל-אקצא".

 


נכתב על ידי , 27/7/2010 09:08   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מתיחות בין הבדואים בסיני לבין ממשלת מצרים


מושל מחוז צפון סיני, מראד מואפי, הכחיש בהצהרות לאתר האינטרנט של תחנת "אל-ערביה" המשדרת מדובאי את הפרסומים בעיתונות המצרית, לפיהם הוא האשים את הבדואים בכך שהם סוכנים החותרים להקים מדינה בתוך מדינה.

 

לדבריו, ישנם גורמים חיצוניים שמנסים להכשיל את הפיוס שהושג בין הבדואים לבין ממשלת מצרים, בעקבותיו שוחררו 200 עצורים. הוא הוסיף: "לבדואים של סיני יש תפקיד היסטורי בהגנה על השער המזרחי של מצרים".

 

העיתונות המצרית ציטטה דברים של מואפי, בהם טען כי פעולות ההברחה לאורך הגבול שינו לחלוטין את המידות המוסריות של הבדואים.

 

דברים אלה עוררו זעם רב בקרב הבדואים וחברי פרלמנט המייצגים את מחוז צפון סיני, אולם מושל המחוז הדגיש כי "אין אמת בפרסומים אלה".

 

יש לציין, כי השלטונות המצריים שחררו 200 עצורים בדואים לראשונה מאז 2004, אז הם נעצרו על רקע פיגועים בטאבה ושארם אל-שיח'.

 


עימותים קודמים בין הבדואים בסיני לבין כוחות הביטחון

נכתב על ידי , 26/7/2010 10:04   בקטגוריות מצרים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תנועת חמאס תוקפת את הקריאה של האו"ם להגיש סיוע דרך היבשה


תנועת חמאס מתחה ביקורת על הודעת דובר האו"ם, לפיה על ארגונים המבקשים לשלוח סיוע לרצועת עזה לעשות זאת דרך היבשה.

 

דובר חמאס, סאמי אבו זהרי, אמר כי הודעת האו"ם היא בגדר "שערוריה אמיתית המשקפת את הקונספירציה של האו"ם עם הכיבוש הישראלי", והוסיף כי האו"ם "נותן גיבוי לכיבוש להמשיך במעשי הפירטיות והתוקפנות נגד אלה המביעים סולידריות בים".

 

לדברי אבו זהרי, המעבר היבשתי עליו דיבר האו"ם עדיין סגור ורוב המשלחות המגיעות לרצועת עזה כדי להביע הזדהות אינן יכולות להיכנס לרצועה.

 

כמו כן, קרא זהרי לארגונים בינלאומיים לא לשמוע לקריאה של האו"ם ולהמשיך להגיע לעזה "דרך הים והיבשה עד לשבירת המצור".

 

 

נכתב על ידי , 25/7/2010 11:07   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נורמליזציה עם ישראל?!


עיתון "אל-ח'ליג'" ("המפרץ"), היוצא לאור באיחוד האמירויות הערביות, פרסם היום (24.7) קריקטורה מעניינת המציגה במידה מסוימת את השקפתו של העולם הערבי לגבי רעיון הנורמליזציה עם ישראל.

 

הקריקטורה מראה כיצד רעיון נרמול היחסים עם ישראל (שימו לב שבקריקטורה השם של ישראל מופיע בין מרכאות, דבר המלמד על היעדר הכרה במדינה) הולך ומתפוגג אט-אט.

 

נכתב על ידי , 24/7/2010 12:14   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שוב עימותים קשים בצפון תימן בין מורדים שיעים לשלטון


מקורות שבטיים בתימן מסרו אתמול (22.7), כי עשרים בני-אדם נהרגו בעימותים בצפון המדינה בין המורדים החות'ים - שהם חלק מקבוצה שיעית גדולה המהווה כ-30% מאוכלוסיית תימן - לבין הצבא התימני ושבטים הנאמנים לשלטון. ההתנגשויות האלימות בין הצדדים גרמו בארבעת הימים האחרונים ל-70 הרוגים.

 

עימותים אלה פרצו לאחר שניסיונות התיווך בין הצדדים העלו חרס. כרגע שוררת מתיחות רבה בצפון תימן המאיימת על היציבות באזור, שהושגה בעקבות הסכם הפסקת אש לפני כחמישה חודשים בין המורדים השיעים לממשלת תימן.

 

כזכור, בנובמבר 2009 פרצו קרבות עזים לאורך הגבול בין ערב הסעודית לתימן בין משפחת אל-חות'י לכוחות התימניים, שבעקבותיהם יצאו צבאות תימן וערב הסעודית במבצע צבאי לחיסול כיסי ההתנגדות בצפון.

 

גם בדרום תימן המצב לא שקט; חמישה חיילים נהרגו במארב שהציבו לוחמי אל-קאעדה לשיירה צבאית במחוז שבּוה, הנחשב למעוז של הארגון.

 


עימותים קודמים בין הצבא התימני למורדים החותים

נכתב על ידי , 23/7/2010 13:04   בקטגוריות מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האיסור על כיסוי ראש מלא באוניברסיטאות הסוריות מעורר ויכוח ציבורי


הפרסומים לפיהם השר הסורי להשכלה גבוהה הורה למנוע את כניסתן של סטודנטיות העוטות כיסוי ראש מלא לתוך האוניברסיטאות בסוריה עוררו ויכוח ציבורי במדינה.

 

השר ע'יאת' ברכאת נמנע מלאשר את ההחלטה במפגש רשמי שנערך עמו ביום שלישי (20.7), אך אמר שממשלת סוריה מעדיפה שהחברה תיטול יוזמה במלחמה נגד הקיצוניות.

 

מספר נשיאי אוניברסיטאות הודיעו בפומבי, כי הם לא קיבלו הנחיות בדבר איסור השימוש ב"ניקאב" (כיסוי פנים החושף רק את עיניה של האישה). יחד עם זאת, איש מנהלה באחת האוניברסיטאות אמר באופן לא רשמי, שהאוניברסיטה בה הוא עובד קיבלה הוראה מגוף ממשלתי לאסור כניסה של סטודנטיות עם כיסוי פנים.

 

סוגיית ה"ניקאב" רגישה בסוריה, שכן מ-1963 שולטת במדינה מפלגת הבעת', אשר קמה על יסודות חילוניים. אולם, הצביון האסלאמי צובר תאוצה בחברה, ומדינות המערב מאשימות את סוריה בסיוע לאסלאמיסטים קיצוניים שמסתננים לעיראק.

 

אזרח סורי אמר בעקבות התפתחויות אלו: "היום הם אוסרים על ה'ניקאב' ומחר יהיה זה ה'חיג'אב' (רעלה)". ואילו אישה, שהציגה עצמה בשם "אֻם מוחמד", אמרה שההחלטה לאסור על ה"ניקאב" נועדה לגרום למתיחות עדתית.

 


נכתב על ידי , 22/7/2010 09:17   בקטגוריות סוריה ולבנון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)