לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 42

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2009

מפקדת צעירה במשטרה הפלסטינית


עביר אבו פארה מונתה למפקדת תחנת המשטרה בבית סאחור סמוך לבית לחם, הנמצאת בשליטת הרשות הפלסטינית. אבו פארה בת 32 היא האישה הראשונה שתעמוד בראש תחנת משטרה. היא נמצאת בסגל המשטרה הפלסטינית כבר 10 שנים ותפקידה יהיה לספק ביטחון ולשמור על הסדר עבור כ-23 אלף תושבי בית סאחור. המפקדת החדשה נשואה לראש מדור החקירה הפלילית במשטרת בית לחם והיא אם לשני ילדים. במסגרת תפקידה עד עתה היא השתתפה בסיורים, בעריכת חיפושים בבתים ובאבטחת אסירים ואסירות. מפקדיה מסבירים כי היא נבחרה למלא את תפקידה החדש בשל כישוריה ולאחר שהוכיחה את עצמה במשימותיה הקודמות.

 

למרות הדיבורים על אפליית נשים בעולם המוסלמי, הפלסטינים מנסים ליישר קו עם העולם המערבי ולקדם את השיוויון בין המינים. זה שנים אחדות שבמשטרה הפלסטינית משרתות נשים. לפיכך, אין זה מפתיע שנשים משתלבות גם בתפקידי פיקוד במערכת הביטחונית הפלסטינית.

 



נכתב על ידי , 30/9/2009 15:22   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חיים קשים ברצועת עזה


כ-300 אנשי ציבור בעזה, בהם אינטלקטואלים ופוליטיקאים עצמאיים, הכריזו בשבת (26.9) על הקמת קבוצת לחץ שתפעל לשיפור תנאי המחיה ברצועת עזה נוכח "המצור הישראלי". הם בחרו בשם "הלובי הפלסטיני". הקבוצה שמה לה למטרה להקל את המצור ולפתור את הבעיות שנוצרו מבית כתוצאה מהפילוג הפנימי בין הפתח לחמאס, כמו גם בשל ההתעלמות של המנהיגים הפוליטיים מבעיות המחיה היום-יומיות. הקבוצה תפעיל לחצים על פוליטיקאים ותנסה לשתף פעולה עם ממשלות הרשות הפלסטינית בראמאללה והחמאס בעזה כדי לנסות ולשפר את תנאי המחייה הקשים. מייסדיה הדגישו, כי היא אינה מייצגת פלג או עדה כלשהם ועליה נמנים נשיאי אוניברסיטאות, פוליטיקאים עצמאיים, סופרים ואינטלקטואלים.

 

ברצועת עזה כמו בערי הגדה המערבית החיים ממשיכים לזרום. גם שם יש קשיים ותנאי המחייה אינם כה פשוטים. אך טבעי הוא שמתארגנות קבוצות שאינן מרוצות מהמצב וחפצות למצוא פתרונות. חשוב שתהיו מודעים לכך! האם מישהו שמע על כך בתקשורת הישראלית?

 




נכתב על ידי , 29/9/2009 16:07   בקטגוריות ישראל והפלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גילויי אנטישמיות בעיתונות הסעודית


העיתון הסעודי "אל-וַטַן" ("המולדת"), המתיימר להיות ליברלי, פרסם הבוקר (29.9) קריקטורה בעלת אופי אנטישמי. בקריקטורה נראית דמות היהודי כמפלצת עם זקן עבות, ציפורניים ארוכות וכובע שחור הנושא מגן דוד. היהודי מוצג כמפלצת הבולעת את מסגד אל-אקצא.

 

פרסום הקריקטורה בא על רקע האירועים שהתרחשו במתחם הר הבית בערב יום הכיפורים, במהלכם התעמתו פלסטינים עם שוטרים ישראלים. אין זו הפעם הראשונה שהעיתונות הערבית משגרת מסרים אנטישמיים. העיתונות הסורית, הפלסטינית והמצרית מובילות בראש, אבל גם ביתר מדינות ערב אנו עדים לפרסומים אנטישמיים, הן בדמות מאמרים בגנות היהודים ו"מזימותיהם" והן בדמות קריקטורות כגון זו.

 

נכתב על ידי , 29/9/2009 14:33   בקטגוריות מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קריקטורה כויתית מבטאת את חששן של מדינות המפרץ מתכנית הגרעין האיראנית


ביום שישי (25.9), במסיבת עיתונאים עם נשיא צרפת וראש ממשלת בריטניה, הודיע נשיא ארצות הברית כי איראן הקימה מתקן סודי להעשרת אורניום - נוסף על המתקן הקיים בנתאנז. לדבריו, גודל המתקן והעובדה שאיראן הסתירה את קיומו מהאו"ם מעלים חשד כבד כי הוא מהווה חלק מתכנית צבאית איראנית לייצור פצצת אטום.
עיתון "אל-גַ'רידה" ("העיתון") הכויתי פרסם היום (27.9) קריקטורה העוסקת בחשיפת מתקן הגרעין שאיראן בנתה בחשאי. בקריקטורה נראה נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, פושט חליפה כדי להראות לעולם שאין הוא מסתיר דבר. אולם, דמותו יוצרת צל של טיל...

חשוב להדגיש, כי בין איראן לבין מדינות המפרץ הפרסי שוררת מתיחות על רקע איומים איראניים "לשחרר" חלק ממדינות אלו ולספחן לאיראן. בכיר איראני אף טען, כי בחרין הינה אחד המחוזות של איראן. בנוסף, בישראל דוּוח כי נציגים רשמיים של מדינה ערבית - ככל הנראה מהמפרץ - רמזו בפגישות עם גורמים ישראליים שהם לא יתנגדו לפעולה צבאית של ישראל נגד איראן. הסיבה לכך היא הדאגה מהתרחבות ההשפעה האיראנית באזור, בעיקר בקרב הקהילות השיעיות במדינות ערב. בבחרין, למשל, השלטון הוא סוני, למרות שכ-70% מהאוכולוסייה הם שיעים. בערב הסעודית, השיעים מהווים כעשירית מהאוכלוסייה והם מתגוררים באזורים העשירים בנפט, המהווים נכס אסטרטגי לממלכה.

בהזדמנות זו, נאחל גמר חתימה טובה וצום קל לכל בית ישראל!




נכתב על ידי , 27/9/2009 12:37   בקטגוריות מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מת אחרון יורשי האימפריה העות'מאנית


ביום רביעי (23.9) מת אחרון יורשי האימפריה העות'מאנית - הנסיך עות'מאן ארטוגרול. הוא נולד ב-1912 באיסטנבול ונודע בכינוי הנסיך שהזאד ארטוגרול עות'מאן אפנדי. הוא היה נכדו של הסולטאן העות'מאני המפורסם, עבדול חמיד השני. ארטוגרול סולק מתורכיה ב-1924 ועבר לחיות באוסטריה ולאחר מכן בארצות הברית. ב-1940 עבר לניו יורק, שם עסק בתחום הנפט וחי בצניעות בדירה קטנה. לא היו לו שאיפות פוליטיות ולא ביקר בתורכיה שנים ארוכות. רק ב-1990 נעתר לבקשת ממשלת תורכיה וביקר באיסטנבול, כמו גם בארמון דולמה באחצ'ה, שם שיחק כילד. על צניעותו תעיד בקשתו לבקר בארמון ביחד עם משלחת תיירותית כדי שלא יזכה ליחס מיוחד. למרות שיכול היה לקבל אזרחות תורכית כבר ב-1973, הוא המתין עד 2004.

 

אם היינו חיים לפני כ-90 שנה, היה זה אירוע משמעותי מאוד עבור כולנו, כי אזורנו נשלט דאז על-ידי האימפריה העות'מאנית. עות'מאן ארטוגרול יכול היה להיות סולטאן האימפריה אילולא בא כמאל אתא-תורכ ב-1923, והקים את המדינה התורכית המודרנית על חורבות האימפריה.

 

 

נכתב על ידי , 26/9/2009 08:35   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ערב הסעודית חוגגת את יומה הלאומי ה-79


ערב הסעודית חגגה לפני יומיים (23.9) את היום הלאומי ה-79 שלה. ערי הממלכה הסעודית, מרכזיה וכפריה לבשו אווירת חג וציינו את האירוע בשורה של טקסים וחגיגות.

 

ב-23 בספטמבר 1932 אוחדו שני האזורים - נַגְ'ד והחִגַ'אז - במה שסימל את לידתה של ממלכת ערב הסעודית, המדינה הגדולה ביותר בחצי האי ערב.

 

להלן מספר תמונות להתרשמות מחגיגות היום הלאומי בערב הסעודית:

 

נכתב על ידי , 25/9/2009 21:10   בקטגוריות מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הסיכוי להשיג שלום במזרח התיכון בעיני העולם הערבי


העיתון הבין-ערבי "אל-שַרְק אל-אַוְסַט" ("המזרח התיכון"), היוצא לאור בלונדון, פרסם היום (24.9) קריקטורה המתארת את הניסיון של הממשל האמריקני בראשות הנשיא ברק אובמה "להזניק" קדימה את שיחות השלום בין ישראל והערבים. אולם כפי שעולה מהקריקטורה, תוצאותיו של ניסיון זה ידועות מראש - יונת השלום לעולם לא תצליח להגיע לסוף המסלול ולהשלים בהצלחה את מרוץ המו"מ.

 

 

נכתב על ידי , 24/9/2009 13:59   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טייסים כורדים מצפון עיראק מתאמנים בבסיסי חיל-האוויר הישראלי


מקורות פלסטיניים מדווחים, כי למעלה מ-50 איש, תושבי החבל הכורדי בצפון עיראק, הגיעו לישראל כדי לעבור אימונים צבאיים בבסיסי צה"ל בארץ. לפי המקורות, בשנים האחרונות מאות כורדים ערכו אימוני צבא וביטחון בישראל ושבו לאחר-מכן לצפון עיראק. עוד מסרו המקורות, כי 14 טייסים כורדים מתאמנים בבסיסי חיל-האוויר הישראלי מזה שלושה חודשים, ומחזור נוסף של טייסים מתאמן בארצות הברית.

 

מאז נכבשה עיראק בידי האמריקאים באפריל 2003 פורסמו כתבות רבות בעולם הערבי על "חדירה ציונית" לעיראק ועל נוכחות ישראלית - מסחרית וצבאית - בחבל הכורדי בצפון המדינה ואף במרכזה. כך למשל, דוּוח על פתיחת שגרירות ישראליות ב"אזור הירוק" בבגדאד - מתחם שמור היטב המסמל את לב השלטון העיראקי החדש. כמו כן, מקורות ערביים דיווחו פעמים רבות על נוכחות של אנשי צבא וביטחון ישראליים בצפון עיראק, מתוך מטרה לאמן כוחות כורדיים. בהקשר הזה אף דוּוח, כי ישראל הקימה שדה תעופה ליד ארביל, שבצפון עיראק, ולצדו "תחנת האזנה וריגול" המעסיקה צוותי ביטחון ישראליים.

 

 

נכתב על ידי , 23/9/2009 12:47   בקטגוריות ישראל והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ארצות הברית מסייעת לשכנינו הערביים


אחד ממכוני המחקר של הקונגרס האמריקני פרסם דו"ח אודות הסיוע הביטחוני שמושיטה וושינגטון בצורה תקופתית לרשות הפלסטינית. מטרתו - לחזק את ביטחון הפנים בשטחי הגדה המערבית ולסייע לרשות להיאבק גם בטרור. מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה בשנת 2006, ממלא גנרל אמריקני העונה לשם קית' דייטון תפקיד חשוב באימון והכשרת אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית. אלה זוכים לקורסים ואימונים בירדן בחסות אמריקנית. כיום פועלים כבר כ-7,500 איש במנגנוני הביטחון, שעתידים להתרחב לכ-40 אלף עם הצטרפותם של בוגרים נוספים. כמובן שלא כל אחד יכול להצטרף לפרויקט זה. הרקורד הביטחוני וקריטריונים נוספים נבדקים היטב על-ידי ירדן, הרשות הפלסטינית וגם משרד החוץ האמריקני. בשנים האחרונות הושקעו כבר למעלה מ-150 מיליון דולר עבור הפרויקט ורכישת ציוד. יש כאלה המדווחים שהמאמצים הללו נשאו פרי במהלך מבצע "עופרת יצוקה", כאשר הכוחות הפלסטיניים סיכלו כל ניסיון לעורר מהומות ברחבי הגדה.

 

אז שימו לב שארצות הברית מסייעת ביטחונית גם לשכנינו הערביים (ולא רק לפלסטינים, אלא גם למצרים ולסעודים למשל). לנגד עינינו נבנה צבא שאמור לשמור על הסדר והיציבות בגדה המערבית, תהליך שמשפיע עלינו ישירות. נקווה רק שההשלכות של תהליך זה תהיינה באמת לטובה...

 

צפו בהכשרה של כוחות הביטחון הפלסטיניים באחד ממחנות האימונים בירדן:

 

נכתב על ידי , 22/9/2009 14:30   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משלחת מה-CIA צפויה לבקר במזרח התיכון בימים הקרובים


מקורות יודעי דבר מסרו לעיתון הפלסטיני "אל-מַנאר" ("המגדלור"), כי משלחת רמת דרג מה-CIA תערוך בימים הקרובים סיור במזרח התיכון, במהלכו תבקר בישראל ובכמה מדינות ערביות כדי לדון בתכנית הגרעין האיראנית. לדברי המקורות, הממשל האמריקני ביקש מההנהגה בישראל להקפיא את הרעיון לתקוף באיראן ולהפסיק את הפעילות המודיעינית והחשאית שמבצעת ישראל בגבולות איראן, מחשש להגברת המתיחות שתשפיע באופן שלילי על הדיאלוג של איראן עם המערב.

 

נכתב על ידי , 22/9/2009 12:09   בקטגוריות המערב והעולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)