לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

• בלוג הייעוץ 3> •


כאן אעזור לכם בכל נושא שתבקשו ותשאלו לגביו.

Avatarכינוי:  המייעצת 3>

בת: 28



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2009

פוסט ייעוץ מס' 2. D:


 

מצטערת, הקפצה.

 

רק כדי שלא תגיבו בטעות בפוסט 1-

אני לא אוהבת שיש שני פוסטים באותו עמוד...

 

אני לא נכנסת לבלוג עד צאת יום כיפור,

אבל בכל אופן, אתם יכולים להגיב ולבקש עצות.

 

גמר חתימה טובה .

נכתב על ידי המייעצת 3> , 27/9/2009 14:20  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פוסט ייעוץ מס' 2. D:


שלום כולם!

תודה על כל התגובות מחממות הלב - אני שמחה לשמוע שעזרתי.

טוב, לפוסט ?

 

 

בעיה 1.

השולחת: אנונימית.

היי לך, אני בת 10(קטנה מאוד), אני חכמה וגם בכיתת מחוננים(XD) ואני קצת לא מרגישה טוב באזור חברותי.אני מאוד טובה וחברותית, והבעיה שלי היא שני מאוד מאוד רגישה.

כל יום אני עצובה פחות עפם אחת, מחברותיי, שאליהן אני לדעתי מתנהגת הכי יפה שאפשר.

השאלה שלי אם יש לך רעיון שישכול לשפר אותי- כלומר של אהיה רגישה כל כך, איך שהוא להתאמן על זה בדרך כלשהי?  הבלוג מדהים!

 

התשובה:

אוקיי, לדעתי הרגישות והפגיעות הללו, נובעות מחוסר ביטחון, בעוד שזה נובע מפחד להיות שונה.

כלומר, את יותר חכמה מרוב החברות שלך, לא? כנראה את מרגישה עמוק בפנים כאחת אחרת,

ומפחדת שהן לא אוהבות אותך יותר, ושהן לא רוצות להיות חברות שלך.

בגלל זה מכל דבר את נפגעת, כי את מפחדת שהגיע "הזמן שהן ינטשו אותך".

אני רק רוצה להגיד לך -  ל א .

חברות אמיתיות יקבלו מישהי ששונה מהן,

ובלי קשר, ההבדל ביניכן לא כ"כ גדול.

תקדישי קצת פחות זמן ללימודים [ אבל בלי להזניח ! ], וקצת יותר זמן לבילוי עם חברות,

תצרי איתן קשרים הדוקים,

ותביני שהחברות שלך אוהבות אותך, ושהן חברות אמיתות,

ובחיים הן לא ינטשו אותך בשל שוני,

ושהן גם לא רוצות לפגוע בך.

אני מציעה לך גם קצת להעלות את הביטחון והדימוי העצמי,

תקדישי קצת יותר זמן לטיפוח ולמראה,

לבילוי עם חברים,

ובכל זאת תשמרי על השגרה של הלימודים.

אני מציעה לך, רק כדאי לחזק קצת את הקשר,

להזמין את כל החברות הקרובות לישון אצלך, או סתם להיפגש, זה באמת יעבוד :]

מקווה שעזרתי.

 

 

בעיה 2.

השולחת: ליקה

אממ...אני לא  יודעת בדיוק איך להסביר את זה,

טוב,ככה,אני עברתי לחול השנה בתחילת השנה,בבית ספר הקודם שלי היו לי איזה שתי חברות וזהו,

כאן אני גם לא מצליחה להתחבר עם  אנשים,זה לא שאני לא חברותית כזה או משו.אני פשוט לא ממש מצליחה להסתדר

עם אנשים שלא מעניין לי איתם,ואני דיי בקטגוריה של חנונית,אני לא מתאפרת,שיער קצר ולא רוצה ארוך כי זה לא נוח,אוהבת לקרוא,לא מעניינים אותי בנים,אני לא מדברת הרבה,

אוהבת חלל ודברים בסגנון,לא אוהבת לרקוד לשיר וכאלה,ממש  חסרת ביטחון עצמי.ובגלל זה אני  בכלל לא יוצאת מהבית רק לבית ספר

ואמא שלי חופרת לי שאני אזמין חברים כי ילשנו בית גדול(היא לא יודעת שאין לי חברים בכלל כי אני לא משתפת אותה בחיים שלי).

מה אני אמורה לעשות כדי איכשהו להסתדר עם כל הכיתה החדשה שלי?

אני בת 14 .

תודה מראש =d

 

התשובה:

תראי, זה שאת מעט שונה, למשל שהשיער קצר, שאת אוהבת לקרוא וכ'ו,

זה לא אמור להשפיע על המעמד החברתי.

מה שכן? ההתנהגות שלך לאנשים.

אם את קוראת ליד אנשים, בביה"ס, במקום לדבר ולבלות איתם,

הם יחבבו אותך פחות, הם יחשבו שאת סנובית שלא מייחסת אליהם כל חשיבות.

את יכולה להמשיך עם התחביבים שלך, לקרוא, לאהוב את החלל,

אבל תקדישי גם זמן לבילוי עם אנשים.

בד"כ, הרבה בני נוער חכמים מאוד, עושים טעות גדולה-

מעדיפים את החוכמה והשוני על פני החברים,

וכשהם נהיים למבוגרים - הם מתחרטים על כך.

תפתחי פייסבוק, תתחילי ליצור קשרים, גם באינטרנט זה בסדר,

את לא חייבת להאריך את השיער, אבל תקדישי גם קצת זמן לטיפוח ולמראה,

כי ככה אנשים יותר ישימו לב אלייך, ויתקרבו אלייך [ כמובן שהמראה זה לא הדבר הכי חשוב,

אבל יש מה שנקרא רושם ראשוני].

כשאת בכיתה, תסגרי את הספר, ותתקרבי לאנשים.

תבואי אפילו למישהי שיושבת קרוב אלייך ונראית נחמדה,

תתחילי לדבר איתה. אם את מפחדת שלא יהיו נושאי שיחה,

תחשבי בבית על מה אפשר לדבר - על מורות מעצבנות, על שיעורים, על בנים [ אפילו אם תשחקי אותה מתעניינת בזה],

ותזמיני אותה אלייך כמו שאמא שלך רוצה.

בטח היא תכיר לך עוד חברות, ותתחילו להתחבר.

בסה"כ, מה שאת צריכה לעשות? יותר להתייחס לאנשים, להיות גלויה, לצחוק איתם, ולהיות מעורבת!

בוגע לחוסר הביטחון העצמי -

תעשי בעצמך שינוי, תספורת חדשה, תתחילי להתאפר או מה שתרצי,

תחשבי על זה שאת כן יפה, שאת חכמה וחברותית, ובסה"כ? תאהבי את עצמך.

מקווה מאוד שעזרתי, זה חשוב לי, אני אשמח לשמוע מה קורה איתך בהמשך. ♥

- מצטערת על התשובה היותר מדי ארוכה -

 

 

בעיה3.

השולחת:כיתה ו' המושלמים(:

הי , אני אור בת 11 [ זה ממשתמש ישן עוד מעט יהיה לי חדש עוד היו םאני מקווה ]

הבעיה שלי היא כזאת [ תקראי טוב כדי להבין]:

יש ילדה אחת שקוראים לה מישל [ שם בדוי] שהגיעה לבית הספר שלי לפני 4 שנים ,

 ויש חברה טובה שלי שקוראים לה שירי [ שם בדוי] כשמישל הגיעה לכיתה חשבתי שהיא ילדה נחמדה והכל ..

אבל אחרי כמה שנים היא התחילה להשתלט ולפעמים לזרוק הערות על ילדים , להיות קולית ולהעליב אפילו בלי לשים לב ,

 בכל זאת היא רגישה ואני לא רוצה להעליב אותה ... היא גם גנבה את חברתי הטובה שירי ולפעמים אני אפילו בוכה ממנה , לפעמים היא נחמדה ולפעמים היא לא ,

היא לוקחת על עצמה כל דבר חשוב בכיתה ועושה אותו תמיד איך שבא לה , ותמיד איכשהוא היא נמלטת מצרות ומבעיות שהיא גרמה להכל ..

למרות שזו שנה אחרונה בבית הספר שלי יש בצפר נוסף שאני עוברת אליו ותכננתי שמישל לא תעבור ורק אני וחברתי שירי נעבור אני שמעתי שהיא עוברת ... מה אני יעשה ?

 איך להמשיך להתמודד . ? אבל למשל היום היא היתה נחמדה והיא אמרה שהיא תעשה לי משו לכבוד זה שאני טסה והכל ....

נ.ב - אני טסה עוד שלוש ימים בבקשה תמהרי עם העצה אני רוצה לקרוא אותה לפני שאטוס .

תודה מראש [:

 

התשובה:

אווו, אני כ"כ מזדהה איתך,

גם כשאני הייתי בכיתה ו' הייתה מישהי כזאת!

קודם כל, אני רוצה להבהיר לך, כל ההתנהגות שלה - זה שלפעמים היא מתנהגת נחמד,

ולפעמים ההפך, זה רק אומר שהיא מנסה לשחק בכם, לסובב אתכם על האצבע הקטנה ולהיות מקובלת.

לפעמים, שיש לה מצברוח ביצ'י, היא מתנהגת ברשעות, וכשהיא רוצה שתאהבו אותה ושתסגדו לה או משהו בסגנון- היא נחמדה.

תתרחקי ממנה, גם כשהיא נחמדה, אל תחשבי על להיות חברה שלה.

אל תהיי רעה, או תעשי חרם או משהו בסגנון, זה רק יפגע בך יותר מאשר זה ייפגע בה,

אבל פשוט תשתדלי לא להיות כ"כ קרובה אליה.

עכשיו לגבי שירי, בטוח מישל בשלב כלשהו תנהג גם אלייה רע, ושירי לא תרצה את חברתה.

אני מציעה לך לדבר איתה, להראות לה שפעם הייתן חברות כ"כ טובות,

להיפגש איתה לעיתים תכופות יותר, ולהחזיר אותה אלייך.

אם המצב חמור, את גם יכולה לספר לה על דברים רעים שמישל עשתה לאנשים

אבל כמובן שלא כדאי להגזים אם את עושה את זה, כי לסכסך זה לא טוב,

ואם הן קרובות, יכול להיות שלמישל יתגלה על זה.

מישל לא צריכה להפחיד אותך בנוגע למעבר לבית הספר,

את יכולה פשוט להתעלם, כי את לא צריכה לפגוע בעצמך ולא לעבור לבי"ס שרצית לעבור אליו בגללה,

אבל את ממש לא מסוגלת, פשוט אל תעברי, תישארי עם החברים הישנים, המורות המוכרות.

לסיכום ?

תתרחקי ממישל, אבל תהיי נחמדה אלייה, פשוט לא חברה [ כמו בביטוי : כבדיהו אך חשדיהו ],

תחזירי אלייך את שירי, תתנהגי אלייה יפה ובצורה חברותית, שהיא גם תרצה להיות איתך,

ואל תפחדי ממישל. אל תרשי לה לדפוק לך את המעבר לביה"ס!

ורק דבר אחרון -

אם את רוצה, את יכולה לנסות לשחק במישל.  אולי אם תתקרבי אלייה קצת [ אבל לא באמת ],

 זה יעזור לך להחזיר אלייך את שירי. כן, זה נשמע מרושע,

אבל מה לעשות? גם מישל כזאת ^^

 

מצטערת על כל החפירה, ואני מקווה שעזרתי.

אשמח לשמוע מה קרה בהמשך :]

 

 

בעיה 4.

השולחת: nastik_mastik_xo

הגתי לבלוג הנכון בזמן הנכון..

קוראים לי נסטיה ואני בת 15 אם תוכלי לעזור לי אני מאוד אשמח..

 יש איזה ילד שהיה ביני לבינו קטע..הוא דיי מחבב אותי ואני אותו הבעיה היא שהוא לא אחד כזה שיבאו ויתחיל איתי או משהו כזה..

וכל החברות שלי אומרות לי להגיד לו שאני רוצה שנהיה ביחד.. הבעיה היא שאני לא יודעת מה לעשות?...!

 אני מפחד להגיד לו את זה כי אני מאוד פוחדת מהתשובה שלו כי זה יכול להיות כן ויכול להיות לא..

ואז אנחנו מאה אחוז ניתרחק תעזרי לי ב’קשה ..

 

התשובה:

אני מבינה אותך לחלוטין, להתוודת ברגשות זה יכול להיות דבר מביך.

לדעתי קודם כל את צריכה לברר מה הוא חושב עלייך -

תבקשי מחברים משותפים שלכם [ אני מציעה שאלו יהיו בנים ] שישאלו אותו לגבייך.

כמובן שבד"כ התשובה לא תהיה "אני מאוהב בה נואשות ומחכה שהיא תציע לי חברות", אפילו אם זה נכון.

את צריכה לבקש מהם שיסתכלו לגמרי על ההתנהגות שלו, אולי הוא מובך, אם הוא מתגרד, מסתכל למטה, נוגע בשיער,

וגם לפי התשובה, למשל "היא אחלה ידידה", היא נראית לי אחלה", ואחלאים נוספים XD

וגם ככה לא תמיד אפשר להבין, אז אל תלחצי יותר מדי גם אם התשובה לא נשמעת הכי טובה.

אח"כ, פשוט תנסי לבחור את הזמן, כשאת קרובה אליו, יודעת עליו דברים ומרגישה חופשי לדבר איתו,

אבל גם לא יותר מדי קרובה, כי יכול להיות שהוא יראה אותך בתור הידידה הכי טובה והוא לא יידע מה לעשות.

דברי איתו, אני ממליצה פנים מול פנים [ ותשמרי על אופטימיות כל הזמן, זה ממש חשוב תחייכי, ותהיי חמודה ],

תגידי לו שאת די מחבבת אותו, ושאת חושבת שאולי יכול ללכת משהו ביניכם.

[ ובגלל שאני חיה בסרט קומדיה רומנטית, את יכולה לעשות דברים נוספים, למשל :

-להוריד לפלאפון שיר אהבה, כמו "אהבה- דניאל סלומון" , "היא לא דומה - ארקדי דוכין", "With Me - Sum 41" וכ'ו,

לשים אוזניות, ולהגיד לו שיותר קל לך להשמיע לו את זה מאשר לבטא במילים , חחחח.

-לכתוב לו מכתב, למרות שזה חרוש, אבל שם תוכלי להגיד מה שאת רוצה בלי להתבלבל. ]

אם הוא יסכים, אז ייאי - אין יותר מה להוסיף,

ואם הוא יסרב [ מה שאני מקווה שלא יקרה, תשמרי על אופטימיות ], פשוט תחייכי, תראי שזה לא יותר מדי מפריע לך,

ותגידי לו "תבטיח לי שנישאר ידידים, הא?" , וגם תראי לו שהתכוונת לזה, ותמשיכי לדבר איתו, להיפגש איתו וכ'ו.

ו..יש הרבה דגים בים.

אבל ממה שכתבת יש לי הרגשה שהוא מחבב אותך גם, ונראה לי שזה יעבוד.

ואחרי כל החפירה הזאת, אם זה עדיין מביך מדי, יש עוד דרך -

שוב - תפני לחברים המשותפים שלכם, שמומלץ שהם יהיו בנים,

רק שתספרי להם מה את מרגישה, ותבקשי שידברו איתו על בנות,

יספרו לו את מי הם מחבבים, ואולי אם הם יגלו שהוא חושב עלייך משהו... אם כך, שיגידו לו שיש

סיכוי טוב לדעתם, ושינסה להתחיל איתך \ להציע לך חברות.

 

בהצלחה D:

תעדכני אותי מה קורה, יאפ ?

 

 

 

בעיה 5.

השולחת:אוכל O.O 

אני יודעת שהבעיה שלי נובעת מעצמי.. אבל אם תוכלי לעזור זה יהיה נחמד :)

בעיקרון קשה לי עם מגע. נגיד חיבוק ודברים כאלה לא מרגישים לי טוב וכמובן שיש השלכות לזה. הייתי רוצה להרגיש יותר פתוחה ושיהיה לי פחות קשה עם זה...

אבל אני לא ממש יודעת איך. עזרה?

 

התשובה:

אנא תרשי לי לחוש פסיכולוגית  -

יש לך מושג אולי ממה זה נובע?

אני מקווה שאני לא נוגעת בנקודות רגישות, אבל בכל זאת...

 פרידה קשה מחבר, אולי אפילו הורים גרושים, חוסר ביטחון..?

וגם יכול להיות שזה סתם כך, מה שאני מקווה.

עכשיו, בואי נדבר פרקטי.

הרבה בני נוער מפחדים ממגע, עד שהם מתנסים, אפילו בדברים הקטנים ביותר.

בד"כ זה נובע מחוסר ביטחון, למשל שאת חושבת שאת לא יודעת לנשק,

אז את מפחדת לנסות את זה, אבל זה טבעי לגמרי, כל אחד מרגיש את זה, אולי אפילו קצת.

את צריכה לנסות להיפתח, להיות קצת פחות מבויישת.

נגיד, לידיד קרוב שלך יש יומולדת? תבואי, תתני לו חיבוק, תגידי מזל טוב.

אני מציעה לך גם קצת יותר לבנות מעמד חברתי, שיהיו לך יותר חברות, יותר ידידים.

גם יכול להיות שתכירי מישהו שתאהבי, וכל החששות האלה ייעלמו, ויוחלפו בתחושה נעימה,

שאת רק תרצי להחזיק לו את היד, לחבק אותו.

בעיקרון, אין יותר מדי מה להרחיב בנושא,

את צריכה לנסות להתגבר על החששות,

וכשתרגישי שאת באמת רוצה להתחבק וכ'ו, זה יבוא.

ובכללי, אין צורך לחשוש מזה, אף אחד לא מושלם, ומלבד זאת, לא נראה לי שמשהו רע יקרה.

 

מאחלת לך בהצלחה, ושיהיה טוב

אם את רוצה עוד לפרט, למשל להביא דוגמאות מסוימות, אולי סיבה למה זה, אז בשמחה,

אני אשמח לעזור לך, וזה יקל עליי,כי עכשיו הבעייה הייתה די קצרה .. ^^

 

 

בעיה 6.

השולחת: ללא שם

יש לי בעיה .. אני בכוונה בלי הבלוג שלי כי אולי הילדה שהבעיה אליה תיקרא פה בבלוג .. (;

=

ידיד שלי וחברה שלי הפכו להיות לא מזמן חברים ,

וכולם יודעים שהידיד לא באמת אוהב אותה ,

והוא חבר שלה רק כי היא נותנ , לא נותנת ממש - ניימרחת לעיו וכאלה והוא רק מקווה שהיא תיתן .

אני לא יודעת עם לספר לה או לא , כי עם אני אספר לה עכשיו היא ממש תיפגע ואולי תחשוב שאני סתם מקנא וזה ייגרום לריב בנינו ,

אבל ם היא תגלה אתזה אחרי שהוא יזרוק אותה היא יותר תיפגע כי היא כבר ממש תאהב אותו . \:

מה לעשות ???

 

התשובה:

אוקיי, בעיקרון, את לא חייבת להתערב.

עדיף ככה, שלא תרגישי שאת עומדת בין שניהם,

אולי אפילו שאת זאת שגרמת להם להיפרד [ למרות שזה לא נכון, אבל יכול להיות שהחברה שלך תרגיש ככה].

את לא אחראית לא לזוגיות שלהם, ולא לפרידה.

אני יודעת שאת דואגת לחברה שלך - אם הם ייפרדו, תעודדי אותה,

במקום "להכין אותה מראש".

אם את מרגישה שאת ממש רוצה לדבר איתה על זה לפניי, תשאלי אותה מה היא חושבת על הזוגיות שלהם,

לא משהו חשוד,סתם שיחת בנות זורמת,

ואולי תגלי שהיא בעצמה כבר לא רוצה להיות איתו.

אין יותר מדי מה להרחיב בנושא,

זה עניין שלהם, ואת לא חייבת להיות קשורה, אבל מה שכן?

תעודדי אותה, תבקשי מידיד שלך -ומשאר האנשים- שלא יגיד לה שזה בגלל שהיא נמרחת עליו.

תבקשי שגם יסיים את הפרידה יפה, ושיגיד שהוא פשוט חושב שזה כבר לא כמו פעם,

ושכנראה הם צריכים הפסקה, או משהו בסגון.

ודבר אחרון-

את בכלל בטוחה שהוא רוצה להיפרד ממנה?

 

בהצלחה,

תעדכני אותי מה קרה בהמשך.

ואם הפיתרון לא היה מספיק טוב, רק תגידי, ואני אשתדל לענות לך בצורה טובה יותר.

 

 

 

בעיה 7.

השולחת: אנונימית

מממ .. הבעיה שלי ממש מסובכת אבל אני מקווה שתוכלי לעזור לי (:.
אני כותבת פה את כל ה’סיפור’ ובסוף מגיעה לעיקר..

אז ככה ... אני כבר שנתיים  בתנועה [ השנה מתחילה את השנה השלישית ].
יש איזה מדריך אחד , שהיה ממש נחמד אלי ואל חברה שלי בשנה הראשונה ואנחנו די הצקנו לו וכו’ ..
אחר כך במחנה שהיה לנו בפסח הוא בא לעזור למדריכים שלנו , והוא החזיק לי את היד באש לילה .
אחר כך בערב כשהיה צריך ללכת לישון הוא שכב לידי וליד חברה שלי וצחק איתנו.
במחנה קיץ שהיה ממש לא מזמן כשהיה צריך ללכת לישון בלילה השני הוא ישב לידי וליד שתי חברות שלי , ואחר כך הן נרדמו והוא נשכב על ידי והסתכלנו בכוכבים נופלים .
אחר כך הוא נרדם לידי .
מאז אני פשוט יוצאת מדעתי, כבר חלמתי עליו 3 פעמים.
הבעיה הגדולהה היא שהוא גדול ממני בהרבה שנים ..

ובבקשה אל תגידי לי שזה קורה לכולם בגיל ההתבגרות וכו’ וזה עובר תאמיני לי , 3 שנים זה מספיק לדעת שזה לא סתם .. אני ממש לא יודעת מה לעשות עם זה , אני צריכה לספר לו ?

תודה מראש . וסליחה שזה כלכך ארוך |;

מממ .. הבעיה שלי ממש מסובכת אבל אני מקווה שתוכלי לעזור לי (:.
אני כותבת פה את כל ה’סיפור’ ובסוף מגיעה לעיקר..

אז ככה ... אני כבר שנתיים  בתנועה [ השנה מתחילה את השנה השלישית ].
יש איזה מדריך אחד , שהיה ממש נחמד אלי ואל חברה שלי בשנה הראשונה ואנחנו די הצקנו לו וכו’ ..
אחר כך במחנה שהיה לנו בפסח הוא בא לעזור למדריכים שלנו , והוא החזיק לי את היד באש לילה .
אחר כך בערב כשהיה צריך ללכת לישון הוא שכב לידי וליד חברה שלי וצחק איתנו.
במחנה קיץ שהיה ממש לא מזמן כשהיה צריך ללכת לישון בלילה השני הוא ישב לידי וליד שתי חברות שלי , ואחר כך הן נרדמו והוא נשכב על ידי והסתכלנו בכוכבים נופלים .
אחר כך הוא נרדם לידי .
מאז אני פשוט יוצאת מדעתי, כבר חלמתי עליו 3 פעמים.
הבעיה הגדולהה היא שהוא גדול ממני בהרבה שנים ..

ובבקשה אל תגידי לי שזה קורה לכולם בגיל ההתבגרות וכו’ וזה עובר תאמיני לי , 3 שנים זה מספיק לדעת שזה לא סתם .. אני ממש לא יודעת מה לעשות עם זה , אני צריכה לספר לו ?

תודה מראש . וסליחה שזה כלכך ארוך |;

התשובה:

אני יודעת שביקשת לא להגיד שזה גיל ההתבגרות, אבל זה נכון, זה ההורמונים,

וזה טבעי לחלוטין ככה להידלק על מישהו, בלי לדעת מה לעשות.

גם אני פעם נדלקתי על מישהו שהיה גדול ממני, זה עבר לי אחרי כמה זמן, אבל בכל זאת...

לדעתי לא כדאי עדיין לספר לו, תבלי עם חברים, אפילו תכריחי את עצמך להסתכל על בנים אחרים,

ותנסי לרדת מהנושא שלו. אני יודעת שאי אפשר "להשבית אהבה" מה שנקרא, אבל זה גם לא בסדר,

תנסי לדמיין אתכם יוצאים, מישהו גדול עם מישהי שקטנה ממנו.

אולי הוא רק רצה להרגיש שאת ידידה קרובה שלו? ואולי.. גם הוא נדלק עלייך?

אני באמת לא מנסה לבאס, אבל דברים כאלה בד"כ לא הולכים.

הוא עדיין מדריך שלך? כי בד"כ בתנועה מדריכים מתחלפים אחרי מחנ"ק,

אז אם כבר לא, יכול להיות שזה יהיה פחות מביך, וכשתראי אותו פחות, קצת תפסיקי לחשוב עליו.

ממש קשה לי לענות, אני לא יודעת הכול פה,

ולדעתי כדאי לך להתייעץ עם יועצת ביה"ס, היא מכירה אותך יותר, והיא יותר מנוסה,

והיא תוכל להגיד לך מה לעשות לגבי זה.

ואני ממש מצטערת שאני לא מצליחה לענות,

אבל המלצה שלי? אל תעשי עדיין כלום....

 

 

בעיה 8.

השולחת: חסויה

ש לי בעיה...
אני בת 12 ואמא שלי היא מהאימהות הממש דואגות ז"א שהיא לא מרשה לי לצאת עם חברים בערב וללכת לטייל עם אח שלי הקטן (רק כדי לצאת מהבית)
וזה ממש מעצבן ודיברתי איתה על זה שאני בוגרת ואני אחראית וכו’...
ושאני יודעת לשמור על אחי ועליי וזה לא עוזר
ואז בבצפר אני שומעת את חברות שלי שמספרות על מה קרה כשהם יצאו עם ידידים.
וגם בגלל זה קשה לי להתחר אליהן ואני ממש מרגישה בבית הכלא שבמקום שאני אחשוב שהבית שלי זה "המבצר הבטוח שלי" אני חושבת שהבית שלי זה בית הכלא.
וזה ממש קשה לי כי אני כבר מקנאה ממש.
ואני יודעת שהיא דואגת לי בגלל כל מה שאומרים בחדשות אל אנסים...
ואני כבר בוכה מזה בסתר.
למשל היום - 27.9:
אחותי הקטנה בגיל 7 יצאה עם בן דוד שלי למקום כלשהו (גם עם אבא שלו)
ואני ואחי נתקענו בבית.
(ואז אמא שלי מענישה אותי כי אני מקנאה באחותי)
וזה ממש קשה שלי שוב.
אני לא יכולה יותר, אם זה היה תלוי בי לא הייתי מחליפה את אמא שלי רק את האופי שלה קצת.
מה לעשות אני נהייתי ממש רגישה מזה משהו שאני לא עד כדי כך...?

 

התשובה:

לאימהות יש נטייה לגונן יותר מדי, ואני יודעת שזה מעצבן בטירוף.

אם לדבר איתה זה לא עוזר, אני חושבת שכדאי לך לעשות ככה -

תלכי לחברה קרובה שלך, שאמא שלה היא חברה קרובה של אמא שלך,

תספרי לה את הבעייה, ושהיא תבקש מאמא שלה - לדבר עם אמא שלך.

אם אמא שלך תשמע מאמא אחרת על זה שהיא נותנת לילדים שלה לצאת,

בד"כ, היא תשתכנע...

ואני חושבת שאת גם צריכה להראות לאמא שלך שאת אחראית -

תבצעי את כל מטלות  הבית, תתחילי לעשות בייביסיטר, וגם תשגיחי על אחותך הקטנה...

מצטערת שהתשובה לא כ"כ ארוכה,

אני מקווה שעזרתי :]

 

 

מקווה מאוד שעזרתי לכם :]

וואו, נתתי עצות וואחד ארוכות בפוסט הזה.

לא סתם אני חופרת ^^

-אם שכחתי בעיה כלשהי רק תגידו ואני אעלה אותה מייד -

תגיבו. והרבה. זה גורם לי להמשיך.

 

המייעצת.

דרך אגב, יום כיפור נכנס, אני לאנכנסת לכאן עד צאתו.

נכתב על ידי המייעצת 3> , 27/9/2009 14:10  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לכל קוראי הבלוג ב-14/10/2009 15:10
 



לדף הבא
דפים:  

1,632
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להמייעצת 3> אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על המייעצת 3> ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)