רעיון לפעילות ''בוא אלי חבר''
מתאים לגילאי גן עד ב'.
בוא אלי חבר- פעילות אחר צהריים בה ילדכם מזמין כחמישה ילדים לביתו.
המערך המוצע כאן הוא לקראת פורים, אבל ניתן כמובן להשתמש בו כל השנה.
* קבלת פנים-מכינים משחק בו יוכלו הילדים לשחק תוך ההמתנה עד שכולם יגיעו. אני בחרתי במשחק ''פלונטר''.כשמגיעים כל הילדים ממשיכים מיד לפעילות הבאה.
* פתיחה- מסבירים לילדים כללי התנהגות בסיסיים בקצרה( ''כדי שיהיה לנו נעים צריך לשתף פעולה.. אם למישהו קשה אוכל לטלפן להורה ולבקש ממנו להגיע)וכן את נושא המפגש.
* המחזת סיפור
הרעיון הבסיסי: המחזת סיפור- סבתא של חנה בננה בישלה דיסה מאת אורה איל.
מכינים מראש:
הספר הנ''ל או צילום הדפים.
מגוון אביזרים לדמויות כגון צעיף,מחרוזות, עניבה, שלייקס, כובע קסקט, כובע גברי וכ''ו.
וכן סיר גדול כף ערבוב גדולה וסינר ומטפחת לדמות הסבתא.
אפשר להכין מראש צילום מוגדל של כל עמוד( ציור) בסיפור- לא חובה.
הפעילות:
ההורה המארח מהווה מספר/ת וממנה ילדים בעזרת הילד המארח לדמויות השונות. המספר/ת מקריא/ה את התפקידים ואומר/ת לכל ילד את תפקידו בשקט והוא חוזר בקול.מצלמים כל ילד בתחפושת המדהימה שלו.( ילדים אוהבים בד''כ להצטלם, מעניין למה.)
כשמגיעים לקטע שבו לחנה בננה לא נשארה דיסה מפסיקים ושואלים את הילדים מה ניתן לעשות.
לאחר שמיעת ההצעות שלהם אומרים שאנחנו החלטנו שחנה אוהבת פיצה ולכן אנחנו נקשט ונאכל...
* פיצה פרצופים
מכינים מראש:
חצאי פיתות( כל עיגול לחוד) או ריבועי בצק עלים מוכנים,קערה ובה גרגרי תירס מקופסא, קערה ובה חתיכות גמבה אדומה, קערה ובה זיתים ירוקים ו/או שחורים ועוד ירקות אם רוצים. מכינים לכל ילד צלחת עבודה.
הפעילות
כל ילד מקשט את הפיצה שלו כרצונו- פרצוף או שטיח וכ''ו וכך הפיצה ''מתחפשת''.מכניסים את הפיצה לתנור ומוציאים כשמוכנה. בינתיים משחקים ב''חבילה עוברת''.
* חבילה עוברת
מכינים מראש:
עוטפים חבילת סוכריות בניר עטיפה . מצמידים פתק על נייר העטיפה,ושוב עוטפים ומצמידים פתק מספר שכבות. על הנייר האחרון( הסמוך לסוכריות) כותבים:אתה בעל הפרצוף החמוד ביותר. ההפתעה מיועדת לכולם לפעילות הבאה''. הפתק הבא יהיה'' בקש מכולם לעשות פרצוף חמוד. מסור את החבילה לבעל הפרצוף החמוד ביותר''. פתקים אחרים ולא משנה הסדר יהיו בסגנון: ''בקש מכולם לעשות פרצוף מפחיד,בחר את בעל הפרצוף המפחיד ביותר'',''קפוץ על רגל אחת עשר פעמים'',הובל את כולם לריקוד ובחר רקדן מצטיין לו תיתן את החבילה''.וכ''ו. חשוב לאמר מראש שישתדלו לא לבחור באותם ילדים שוב ושוב.
* אם הפיצה מוכנה אוכלים את הפיצה.
*מכינים ''עוגה בתחפושת'' או ''עציץ ממתקים'''.
הכנה מראש:
''עציץ ממתקים''-מכינים ( קונים שוטפים ומייבשים) עציצים קטנים מטרה קוטה או פלסטיק כמספר הילדים, קונים עוגת הבית עדיף בטעם שוקולד, וכן שיפודי עץ וממתקים צבעוניים- כגון מרשמלו בצורות יפות וסוכריות גומי.
ל''עוגה בתחפושת''- עוגה שמצפים מראש בקרם או ממרח שוקולד ובצלחות נפרדות סוכריות צבעוניות.
הילדים מקשטים כל אחד את חתיכת העוגה שקיבל ( למניעת בלגן אפשר לחלק לכל אחד מספר קישוטים או סוכריות מוגבל).
עציץ ממתקים- חוסמים בעזרת סלוטייפ בצד האחורי את החור בתחתית העציץ. שמים מראש חתיכת עוגה בכל עציץ. הילדים תוקעים בשיפוד את הסוכריות באופן דקורטיבי ונועצים את השיפודים בעציץ שלהם כך שנוצר'' עץ ממתקים''.
הם יכולים לאכול או לחילופין לשמור עד הגעת ההורים.( לא יקרה).
לאחר הקישוט ואם אין בלגן רב מדי, אפשר להקריא את סוף הסיפור חנה בננה.אם נשאר זמן- בסבב כל אחד אומר מה הוא הכי אוהב לאכול. אם נשאר עוד זמן מספרים על מאכלים משפחתיים אהובים ואם נשאר עוד זמן ממשיכים להתחפש בעזרת האביזרים. כשאמא באה מצלמים את הילד עם האמא. בהמשך יוצרים מהתמונות בריסטול שיישלח אחר כבוד לכתה כדי להוכיח שאכן הגיע אלינו חבר נחמד.
לא חייבים לעשות את כל הפעילויות האלה.אם עושים את כולן צריך לשמור על קצב מהיר. כדאי להכין מראש פעילויות רבות מהצפוי כי ילדים משועממים יכולים להפוך את הסלון שלכם לעציץ ממתקים...
שיהיה לכם בהצלחה ובכיף!
אתם מוזמנים לקרוא פוסט נוסף בנושא- ''בא אלי חבר לא נחמד- מה עושים?'' בבלוג זה