לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2011    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

2/2011

הידד לג'נוסייד!


שמעתי היום את אשתי חוזרת עם בני הלומד בכיתה ד' על שיעורי בית במסגרתם הייתה צריך ללמוד איתו את הפסוקים הבאים מיהושוע כג - "כי אם שוב תשובו ודבקתם ביתר הגויים האלה הנשארים האלה אתכם והתחתנתם בהם ובאתם בהם והם בכם ידוע תדעו כי לא יוסיף ה' אלוהיכם להוריש את הגויים האלה מלפניכם והיו לכם לפח ולמוקש ולשוטט בצידיכם ולצנינים בעיניכם עד אבדכם מעל האדמה הטובה הזו וגו'".

 

האמת היא שאני נאבק עם יהושוע כבר כמה חודשים. מתחילת השנה אני מנסה להסביר לבני שג'נוסייד זה לא רעיון טוב, אפילו אם הקורבנות שלו הם פריזים וגירגשים. סיפרתי לו על ילדי הגירגשים הקטנים ששיחקו להם בשדה ולפתע הגיע יהושוע בראשות צבאו, ושחטו את כולם. שאלתי אותו אם זה פייר. עוררתי את רחמיו. אבל עם הגזענות הבוטה והדוחה של הפסוק שלמעלה קצת קשה היה לי להתמודד. איך אפשר להסביר את זה לילד בן 10? איזה מסר הוא מקבל מזה?

 

יש בתנ"ך דברים שלא מתאימים לילדים בני עשר. אני חושב שאף מורה שפוי לא היה חושב לחשוף אותם לספר הושע, המתחיל במילים (מזיכרון, אין לי ממש כוח לחפש) - "ויאמר ה' אל הושע לך קח לך אשה זונה וילדי זנונים תעשה לך, ויבוא על גומר בת דבליים ותהר לו ותלד בן". לא רק בגלל שקשה להסביר להם את נושא הזנונים וה"ויבוא על", אלא בגלל שיש שם רעיונות די מורכבים ומסובכים, שקצת קשה להסביר בכיתה ד'. אז כן, סקס אסור בכיתה ד' - אבל ג'נוסייד - בכיף! בסבבה! הידד לג'נוסייד! הבו לי פריזי ואערוף את ראשו! וקצת קשה להסביר למה הוא קורא לילדה "לא רוחמה" ולילד "לא עמי". זה רעיונות קצת מסובכים. אבל לכבוש את הארץ ולהרוג את כל מי שנמצא בה - קל ופשוט. וגם נורא קל ופשוט להסביר שאם מסתובבים עם גויים אז אדוני מעניש אותך, והגויים הם לפח ולמוקש.

 

לא כל דבר חייבים ללמוד בכיתה ד'. את ספר יהושוע אפשר ללמוד בכיתה י' או לא ללמוד בכלל. מה שעדיף. יש המון ספרים בתנ"ך שלא נכנסו לתכנית הלימודים. לא זכור לי שלמדתי חצי מתרי עשר. וגם קוהלת ומשלי לא סגור שלמדתי. אני זוכר את איוב - "ארור יום בו נולדתי והלילה אמר הורה גבר". אבל להושע, למשל, הגעתי בעצמי. אז אם מישהו מוותר על זה שהתלמיד ייתקל חלילה בפסוקים "וארשתיך לי לעולם, וארשתיך לי בצדק ובמשפט ובחסד וברחמים..." אז במחילה, גם על הג'נוסייד אפשר לוותר.

 

האם אני באמת יכול לצפות שבשיעור ירים בני את ידו ויגיד "אבא אמר שיהושוע זה ספר גזעני, ושלא צריך לעשות דברים כאלה"? ממש לא. זה יסמן אותו כחריג בכיתה, והוא מבין את זה. בדיסוננס בין מה שהוא מבין כמשהו רע באופן אינהרנטי, לבין להיות חריג בכיתה, ולהגיד למורה משהו שיכול להיתפס במקרה הטוב כמשונה, אין לי ספק שהוא יבחר בדרך הקלה.

 

והמורה, האם היא עצמה סבורה שבאמת הגויים היושבים בארץ הם פח ומוקש? שהג'נוסייד שנעשה בחיווים ובפריזים זה משהו חיובי? די בטוח שלא. אני מכיר אותה. בנאדם טוב. ג'נוסייד לא נמצא אצלה ברשימה. וכך בטוח גם המנהלת, והמפקח, וכל הדרגים במשרד החינוך עד האידיוט שהחליט ללמד את הילדים בכיתה ד' את ספר יהושוע. אחרי כן לכו תספרו לי סיפורי גולדהגן על תליינים מרצון. בדיוק כך זה עבד שם, בג'נוסייד. לא הג'נוסייד של יהושוע, אלא זה שנערך בצאצאיו.

 

התקווה היחידה שנותרה לי היא שתכניות הריאליטי בטלוויזיה יצליחו לטמטם את צאצאי עד כדי כך שלא יקלטו את החומר הגזעני שמלמדים אותם בכיתה. או כמו שכתב ברכט (מתוך גלות המשוררים, מצוטט מזיכרון): "אני, שהאינטליגנטיות הרסה את חיי, יכול רק לקוות שבני יתגלה בבוא הימים כחסר ידע, עצל דעת. אז יהיו לו חיים נאים של שר בממשלה". יש למה לקוות. הנה, תראו, להורים של גדעון סער זה הצליח.

נכתב על ידי , 20/2/2011 20:19   בקטגוריות האמת שלא תיאמן, ריאליטי, רציונליזם, פסימי  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-25/2/2011 06:11



119,947
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)